Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:01

De onze komt uit een kleine merrie dus het wil niet veel zeggen mijn gevoel ;)
Ze loopt als 2jaar nu bij 2 jaarlingen, waaronder haar broer, en als je moet gokken welke een jaar scheelt met de rest, denk je dat het haar broer is. Dus de merrie geeft ze ook gewoon zoals ze zelf is, zie je ook aan haar veulen van dit jaar.

We wouden Everdale gaan gebruiken op een United-merrie die we ook hebben, die is niet veel groter dan de andere maar fokt wel groot. Dus dan kan ik vergelijkend onderzoek voeren :') Dat zal alleen hopelijk voor binnen anderhalf jaar zijn want dit jaar niet gelukt!

Knappe merrie Yvonne! Die van jou is veel meer paard dan die van ons al :)

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:19

Mooie merrie Yvonne! (Y)

Ik ga zaterdag even langs de opfok en zal eens zien of ik een fotootje/filmpje kan schieten.
Moet wel eerlijk bekennen dat hij ook in een koppel met mega-jaarlingen staat. Daar was er één als veulen al mega. Dus dan ook geen vergelijk :P

Als ik beeldmateriaal heb zal ik hier posten.

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:34

Mooie merrie Yvonne!

Mijn 3,5 jarige Everdale x Wup hengst was altijd erg klein maar is goed bijgetrokken. Hij is nog steeds niet het allergrootste paard, maar dat was ook absoluut niet mijn bedoeling (ben zelf ook niet de grootste en ik vind compactere paarden mooier). Hij is in ieder geval een stevige jongen, een stagiaire zag hem aan voor een PRE hengst :+
Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:23

Ben je met Eston al aan het trainen? Volgens gegevens wonen wij redelijk in de buurt.
Ik zit in Doetinchem, zul je denk ik wel kennen?

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:31

Stral schreef:
Knappe merrie Yvonne! Die van jou is veel meer paard dan die van ons al :)
Ze is van eind februari, dus dat scheelt ook wel een beetje

Hij is echt stoer Nessie! Is ie zo braaf als hengst?

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:44

Eston heb ik reeds al eens kennis laten maken met het zadel en hoofdstel en heb hem vorige week weggebracht voor het echte werk :)

Hij is braaf :j Weet wel dat hij hengst is (wil wel eens hinniken en kan zich groot maken), maar dat doet hij in zijn 'vrije tijd' of nog wel in een nieuwe omgeving maar blijft dan goed volgen. Hij stond tot nu (nu staat hij op de stal waar hij verder beleerd wordt) in een groep hengsten en gewoon naast de merries. Je kan hem makkelijk begeleiden en wanneer je met hem bezig bent is er ook geen aandacht voor de merries. Hij stond toen ook bij het draad naast de merries (zat een sluis van zo'n ruime meter tussen) en als ik hem dan roep komt hij ook direct braaf weer terug naar mij. Hij is heel erg mensgericht en houdt van aandacht!

Wuppie-power
Berichten: 146
Geregistreerd: 23-12-08
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:06

Ik heb momenteel een driejarige Everdale staan uit een Dutchboy moeder (springen dus) staan voor het zadelmak maken. Grappig paard, wel wat brutaal. Denk met een aantal kilo's minder een erg aansprekende merrie! Hierbij ook wat foto's helaas niet heel duidelijk


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esssther

Berichten: 423
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:13

Op de tweede foto straalt de brutaliteit er wel af ja :) Nog even wat puppy-vetjes er af inderdaad. := Hoe groot is ze?

Zoals beloofd heb ik beeldmateriaal geschoten maar de kwaliteit is matig. De naarlingen wilden echt niet lopen |o Ik daar de wei door met een sleutelbos maar lopen deze ze niet 8)7

Ps: er liepen ook schapen in de wei die recent gedekt zijn dus kans op verwerpen is dan groot wanneer ze stress hebben dus dat wilde ik logischerwijs voorkomen.


Oh ja, Kingsdale is de achterste dus niet die kameel hiervoor [die is echt GROOT]!

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:55

Onze jaarlingmerrie (Everdale x Atlantic x Ditmar) is ook niet bijzonder groot. Vermoed dat ze rond de 1.60m zal worden. Bijzonder leergierig diertje, niet snel onder de indruk maar laat ook absoluut niet het kaas van d'r brood eten. Je moet echt haar respect verdienen. Das best een uitdaging afentoe ;)

Afbeelding

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:23

Hier nog een update van mijn Everdale hengst, een foto van afgelopen weekend onder zadel. Hij pakt het super op en is erg meewerkend :)

Afbeelding

ZzzeiN

Berichten: 6310
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:26


Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:07

Die zijn beide érg knap!

mellanny

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Yese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:57

Ik wil me ook graag melden in dit topic. Ben sinds drie weken eigenaar van een 2,5 jarige ruin van Everdale x Jazz. Leuk om de foto's te zien van jullie paarden!
Afbeelding

ZzzeiN

Berichten: 6310
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:12

Ziet er netjes uit voor zo een jong ding. Wat zijn je plannen met hem?

Claartje23

Berichten: 146
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: oosterhout NB

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:57

mellany, heet deze knapperd Jay z?

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:17

Altijd leuk zo'n filmpje los in de bak, gaan ze zo mooi showen :)

Leuk paard heb je melanny :) Lijkt qua bouw (wat steviger) en gitzwart wel wat op die van mij (3,5 jarige hengst Everdale x Wup)

Hier nog een paar foto's van de shoot door AvanKol Fotografie :)
Afbeelding

mellanny

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Yese

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:47

Ja hij heet inderdaad Jay Z! Leuk dat je hem kent.

Mijn plan is om hem te beleren en als alles goed gaat zou ik graag weer de wedstrijden in gaan.
Maar eerst mag hij nog lekker wat groeien.

Hij heeft inderdaad wel wat weg van die van jou Nessie.
Mooie foto's!

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:19


paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 03:13

Ik ga het topic volgen, ik wil van het voorjaar mijn appaloosa merrie laten insemineren en op het moment staat Everdale boven aan mijn lijstje. Ik lees in het topic dat hij wat strooit met maat doorgeven? Ik hoop met Everdale haar front te verbeteren, een meer rijtypische en meer paard te fokken

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:20

Bij ons valt zijn stokmaat wat tegen (lijkt te blijven hangen op 1.67, is nu 3,5 jaar). Wat betreft front heeft de onze wel een mooie hals maar niet heel extreem en nog best wel heel iel. Qua karakter kunnen we niet beter kunnen wensen! Tot nu toe altijd heel braaf geweest (nog niet vaak zo'n gemakkelijk paard zadelmak gemaakt), maar kan hij heel meewerkend worden als je hem wat meer aan het werk zet.

Deze kerstvakantie onze eerste 2 lesjes (half uur) gehad. Ik had zelf al 4 jaar niet meer gelest (laatste keren was rabotalentenplan met de pony's du wel even andere koek), maar het ging zo fijn! Ontzettend jammer dat ik ver weg studeer en dus alleen in de weekenden rij. Opzich nu nog prima want een jong paard heeft ook gewoon veel rust en vrijheid nodig vind ik maar hij begint fijn op te pakken en dan kriebelt het ook wel om lekker door te trainen.

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:55

Hier ook 1 met veel hals en prima front (maar hij is dan ook hengst). Stokmaat is niet het grootste paard, maar hij heeft zijn moeder ruim ingehaald.

bulck

Berichten: 4234
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:04

Hier ook twee grote Everdales, beide van de i-jaargang, dus 4 worden.
De 'kleine' meet 1.70m en de grote ondertussen 1.77M. Beide heel sterk bewegen, goede achterhand, mooi afrollen, veel takt en een giga werkbaar karakter (wel veel go).
Qua exterieur hebben ze beide veel front. Enkel zie je bij de ene het Duitse chiquere naar boven komen en bij de andere , tja dat is eigenlijk een kopie van de vader.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:50

bulck, heb jij een foto van die van jou?, ben stiekem wel benieuwd.

Oja wat bulck ook nog zegt, veel takt! Dat is iets wat wij erg belangrijk vinden bij een fijn dressuur paard en dat heeft onze Everdale zeker. Voorbeen zou hij meer naar voren mogen brengen maar hij heeft een goede achterhand.

ZzzeiN

Berichten: 6310
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:19

bulck schreef:
Hier ook twee grote Everdales, beide van de i-jaargang, dus 4 worden.
De 'kleine' meet 1.70m en de grote ondertussen 1.77M. Beide heel sterk bewegen, goede achterhand, mooi afrollen, veel takt en een giga werkbaar karakter (wel veel go).
Qua exterieur hebben ze beide veel front. Enkel zie je bij de ene het Duitse chiquere naar boven komen en bij de andere , tja dat is eigenlijk een kopie van de vader.


Dit herken ik bij de mijne ook,op de maat na dan momenteel. De mijne is nu 166c uit een 169m moeder,maar nog steeds overbouwd. Ze is van 2013 wordt dus dit jaar 4. De mijne beweegt al goed bergop voor zo een groen ding.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:38

Onze J uit een moeder van 162 zit nu op 155... ze is nu 2,5 want van eind juni dus hoop dat er nog wat bijkomt :)