Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:25

En acupunctuur? Worden ook goede resultaten mee gehaald.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:36

ik denk dat ik als ik volgende week stop met de buut ik er voorlopig op naar buiten ga en de bak inks laat liggen daar is de lol voor ons samen af.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:30

ondanks dat het niets met mn haarlem te maken heeft wil ik het toch ook met jullie delen. mn andere paardje gaat even echt niet fijn. mn zus heeft dap gebeld vrijdag met de vraag hoe verder als hij ondanks buut nog steeds niet goed loopt . te weinig buut gegeven? toch heel veel pijn etc. nu was haar recatie ik kan niets meer voor je doen inspuiten heeft niet geholpen pijnstilling helpt niet dus er is iets goed mis. nu schijnt buut ook maar 6 uur te werken hoorde ik maar anderzijds belast en onbelast hij loopt niet goed. en dat klopt niet. nu wel nog andere dap gebeld die gaf aan id niet goed als de buut nog zorgt voor pijn maar definitieve diagnose komt hij liever persoonlijk stellen. dus nu morgen bellen voor afspraak dus duimen jullie voor me mee. heb echt wel kampvuur nodig ipv klein vlammetje hoop

door mn zorgen mbt norton gaat diego onde het zadel even niet of beetjes vooruit maar komt wel goed wel via pb foto's van zn moeder te zien gekregen echt net zn moeder. nu vertelde zij dat zn moeder ocd had en dan krijg ik het nu al warm ivm al mn ellende die ik nu heb

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:11

Ach meid wat een narigheid. Ik ga heel erg duimen. Heel veel sterkte voor jullie.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:25

Hoe gaat het nu Norton?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 08:32

tja loopt op de wei met 2 x daags buut en loopt dan niet zuiver. tzit me echt niet mee zeg. gisteren belde kdv dat me dochter gevallen was en bji dok zat heel gezicht tandvlees kapot. en tis de vraag of ze dr tanden houd. rijd ik gisteren avond tegen mn buren dr auto aan. en we zouden gisteren op vakantie gaan. dus gaat lekker hier.

maandag komt voor nort de 2 de dap met zijn diagnose.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:25

Nou dat is inderdaad dikke pech. Het houdt niet op voor jullie. Ik hoop dat het snel allemaal wat lekkerder wordt. Hoop dat je nog op vakantie bent gegaan. Doet je misschien even goed. Sterkte.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:45

Balen voor jullie zeg :(:)

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:49

Jeetje!! Zit je ook echt niet mee.. Ik hoop dat het in de toekomst beter zal gaan!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:36

ze is inderdaad nog weg gegaan.
en dus doe ik nu de paardjes de hondjes en de zorgen..
helaas loopt hij nog steeds niet zuiver ondanks zijn buut nu kreupelt hij ook op een achter been en daar zwelt een ader flink op naar inspanning morgen testen we het nog een keer en dan maandag de dierenarts

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:23

Hoi,
Ik dacht laat ik ook eens mee doen met deze forum.
Ik heb nu sinds een jaar een haarlem merrie (haarlemxtolbert) uit 2004. Dat bevalt uitstekend!
Wat leuk om te zien dat al die haarlem nakomelingen het zo goed doen in de sport!
Ik ben momenteel: dressuur L2 +5, springen B+4 en deze zomer gaan we ook starten in de sgw :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:47

Jeetje zeg, dat is echt vervelend voor jullie. Ik hoop dat het snel weer de positieve kant op gaat voor jullie..

@ ZundappGW; welkom! Heb je foto's van je Haarlem? Ben wel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet!!

Ad gaat om het moment super. Veel aan het crossen en springen, de eerste buitenconcoursen zitten er alweer op. Vorige week 2x foutloos en nog een 8e prijs in het progressieve parcours (helaas 1 pt aftrek in klassieke rondje door tijd, stond echt krap..). & gister klassieke foutloos en progressieve dacht ik wel wat extra risico te kunnen nemen, moet het toch oefenen; 2 balkjes. Maar daar kon Ad niet zoveel aan doen.
Ook veel aan het crossen, aantal trainingen alweer gehad. 9 mei hebben we onze eerste officiële cross.
Het dressuur ligt een beetje stil, volgende week weer een keer starten.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:05

@ Empress: Ik heb een hoop mooie foto's en deze zou ik graag delen. één probleempje: ik heb nog nooit met bokt gewerkt en begrijp niet hoe ik foto's moet "uploaden"?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:32

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:53

Gelukt! Hierbij mijn prachtige merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:10

Wat een mooie! En ook al zo veelzijdig, heerlijk die Haarlems.
Hij heeft wel wat van Ad.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:47

Wow wat een beauty. Welkom zundappGW. Leuk dat je er bent.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:48

Jaa ben nog net zo in de wolken als de eerste dag dat ze van mij was :)
Ik las dat al die haarlems ook zo nuchter zijn. Nou dat klopt ook helemaal bij die van mij!
En heerlijk alround!!

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 00:12

hee, ik heb ook een Haarlem, een heerlijk beest :)
hij wordt in mei alweer 4 jaar, en we zijn bezig hem te beleren.
hij is een stoere ruin die eigenlijk nergens bang voor is en hartstikke nieuwsgierig is.
Egbert word nu beleerd en hij vindt vrijwel alles wel best, toen er voor het eerst iemand
op ging keek hij eens en deed verder niks haha.
ik zal nog even kijken of ik een foto kan plaatsen :p

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 07:57

Empress schreef:
Ad gaat om het moment super. Veel aan het crossen en springen, de eerste buitenconcoursen zitten er alweer op. Vorige week 2x foutloos en nog een 8e prijs in het progressieve parcours (helaas 1 pt aftrek in klassieke rondje door tijd, stond echt krap..). & gister klassieke foutloos en progressieve dacht ik wel wat extra risico te kunnen nemen, moet het toch oefenen; 2 balkjes. Maar daar kon Ad niet zoveel aan doen.
Ook veel aan het crossen, aantal trainingen alweer gehad. 9 mei hebben we onze eerste officiële cross.
Het dressuur ligt een beetje stil, volgende week weer een keer starten.

Is Ad dat eerste paardje op je profiel? Zo ja dan zie ik idd wel overeenkomsten met Zundapp. Je rijdt lekker op niveau met hem zeg :). Hoe lang heb je hem al?

Ik heb vandaag crosstraining in Lelystad bij Roxana Graman. Ik heb er zo veel zin in :). Het is pas mijn 3e training maar ik heb het virus helemaal te pakken!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:18

Jeps dat is Ad, ik heb hem nu 3 jaar. In het begin kon hij nog niet zo veel, was hij een half jaartje onder het zadel en was hij van een kennis van ons. Maar daar is het mis gegaan, hij wilde nog wel eens zijn kop omhoog doen en gaan lopen.. Dat is bij haar mis gegaan, hij heeft haar heel link over de bakrand gegooid en daarna was het mis.. Haar vader vond het verschrikkelijk als ze er op stapte, zij bang.. En het werd dus alleen maar erger. Toen hebben wij hem over genomen. Maar bij mij ging het eerst ook niet geweldig, maar ben zelf niet zo snel bang. Ben in het begin ook wel eens 4x op en neer gevlogen met hem in een 60 m bak. Helemaal door het lint, zat er ook geen controle meer op! En was het wachten tot hij rustig werd, of dat je er zelf naast lag. Maar toch doorgezet en het werd steeds minder, kreeg steeds meer vertrouwen etc.
Eerst veel gedressuurd (springen was hij stuurloos en kop omhoog verhaal..). Dressuur ging na een halfjaartje ineens zo goed, zat toen in een jaar in het M1. En ben ik ook begonnen met het springen. En vorig jaar ook wat gaan crossen en nu fanatiek mee bezig. Hij is nu M2+9, nog 1 puntje mogen we Z. Maar omdat we alles doen ook springen/crossen vind ik het best lastig om hem goed op niveau te krijgen en houden. Hij vind het ook nog wel lastig, o.a. de travers en appyueren. Maar doe het rustig aan, de dressuur komt wel. Af en toe eens een keer starten en dan laten we de Z nog even rusten. :)

Super leuk he die crosstrainingen!! Hoe is het gegaan?? Ad is meestal trouwens een sul, maar soms kan hij best heet zijn! Het is niet altijd een coole kikker. Heel wisselend, en vooral haver etc. reageert hij mega op.

@heleeniets; Welkom ! Ik ben benieuwd naar de foto's :D

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:07

Afbeelding
dit was Egbert als veulentje :)
Afbeelding
hier is hij ongeveer 1,5 jaar oud
Afbeelding
deze is in de winter gemaakt
Afbeelding
die is denk ik van 2 maand ofzo geleden :)

ik heb geen rijfoto's want hij is nog niet bereden ;)
ik hoop dat die snel komen haha

zijn er meer Haarlems met een "zeven" op het hoofd?
veel nakomelingen die ik heb gezien bij wedstrijden enzo hebben dit ook,
dus ik dacht dat dat een kenmerk is of zo xd
maar hier heb ik er nog geen voorbij zien komen..?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:51

Nou, Bas heeft inderdaad ook een bles met iets dat lijkt op een 7.

ZundappGWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:40

De cross training ging super gisteren. Ik heb weer erg genoten.
Toen ik zundapp kocht kon ze bijna niets. Vooral galloperen vond ze erg lastig. Het springen ging zelfs dramatisch :p. Ik vond het zelf erg spannend en Zundapp raakte er ook erg gestresst van. Dit resulteerde in paniek sprongen en ze ging veel te hard. Het heeft veel tijd gekost maar nu zijn we helemaal onder controle tijdens het springen.
Laatste wedstr was in muiderberg. Zaterdag B springen. 1x eerste met 78 stijlpunten en 1x4de met 1 balk en 71,5 stijlpunt. Zondag L2 dressuren. 1x eerste met 194 en de 2de proef was ze helemaal leeg haha we hadden 178. Was het ook niet helemaal eens met het jury commentaar :p

Zundapp heeft geen 7 als aftekening. Volgens mij hebben Haarlems wel altijd een bles en minimaal 1 wit voetjes.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:37

Bas heeft donderdag gesprongen. Was eigenlijk regionaal oefenspringen Maar wel met een wedstrijdj.
Ging eigenlijk goed, alleen was ie bangig voor het publiek. We hadden een oornetje opgedaan, maar misschien was dit fout. Had ie beter alles wel kunnen horen. In het eerste parcours had ie een wegschieter tussen twee sprongen. Dus kruiste ie zijn eigen lijn. Helaas weigering. De tweede had ie twee balken. De ring was best zwaar. Mul zand en kuilen. Op weg naar de uitgang had ie nog bijna een bekertje bier gejat. Griste het gewoon bijna uit iemands handen. Dat mens schrok zich een ongeluk.
Maar hij heeft er weer van geleerd. Het was een leuke dag.

Bas heeft twee witte voetjes, Zundapp? Trouwens mooie stijlpunten.