nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:46

Wou dat ik mijne eerder had gekregen, had ik haar ook lekker mee genomen op buitenrit. Ze hebben haar nu lekker die eerste jaren verknoeid.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:00

Wow Dreamer, dat jij je paard gewoon los buiten kan laten staan!
Twister is best braaf, maar ik denk dat hij meteen op onderzoek uit gaat als ik hem buiten los laat.

Heb je de buurman nog aangesproken over de luidruchtige hond Elan-GV? En heb je al in zicht wanneer je weer kan paardrijden?

Jamiefris, als ik Twister 3 dagen vrij geef is hij ook erg fris. In de zomer valt het wel mee als hij op het land staat, maar nu staat hij 's nachts in een box en overdag in een paddock van 6 x 6 m en daar kan hij geen sprintjes trekken of jolig uitspatten.

Evita, heb jij ook wel eens aan WE gedaan?

Iriis_, ben jij eerder naar zo'n extreme trail park geweest?

Myour, gaat het goed met het opbouwen?

Ik heb gister mijn zadels aan laten passen aan Twister. Het scheelde niet veel, maar een paard verandert toch in bespiering en de vulling van zadels kunnen ook wat inzakken. Gelukkig zijn mijn dressuur- en vzh zadel weer in orde, alleen ze vond mijn springzadel nu eigenlijk iets te krap worden voor mijn bodybuilder. Mijn vzh zadel gebruik ik voor TREC, buitenritten en WE, maar echt springen vind ik daarmee niet prettig.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:14

@ Elan: heftig zeg van je vriend, hopen op een spoedig herstel.

@ Myca: gave foto's zeg, zou dat echt niet durven haha. Fijn je zadels weer goed.
Ja opbouwen gaat prima eigenlijk. Dinsdag voor het eerst sinds een half jaar in de buitenbak gereden en hartstikke braaf. Naast wat schakelwerk en overgangetjes weinig anders gedaan. Gisteren ook heerlijk gereden, ff de rem weer moeten monteren en beetje gespeeld met galop-stap en stap-galop wat ie allemaal heel fijn oppakt, alleen af en toe langer moeten stappen want dan voelde je 'm alweer klaar staan voor de volgende overgang haha de meedenker :P doet 't allemaal met twee vingers in z'n neus en ik maar last hebben van spierpijn van 1 WEEK NIET RIJDEN :') :') (op een half uurtje na dan) hemel, onderste buikspieren en dijbenen echt stijf haha! Vandaag weer rustig longeren, kan ik ook ff bijkomen :D

@ Jamiefris: precies de reden dus dat ik die van mij weer aan het oppakken ben haha, echt hyper is ie niet maar je merkt gewoon dat ie zich verveelt en aan het werk wilt.

@ Dreamer: heerlijk zeg zo buitenrijden.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:51

Marijkeeee schreef:
Iriis_ schreef:
Oh mijn Indoctro is trouwens een fokproduct van de TS :D

Ah de Indoctro x Brentano II toch? Hij is bij ons op stal geboren. Heel fijn veulen was het :) top in de omgang.

Jaa klopt! Nog steeds een erg fijn paard. We zijn ontzettend blij met hem! Hij is een hele fijne allrounder. We gaan vaak het bos in, we zijn M2 start gerechtigd dressuur en een week geleden werden we nog eerste in het B springen! *\o/*

Ik kom er nu alleen wel achter dat ik weer eens foto's moet (laten) maken, haha. Die op mijn Instagram zijn het meest recent :P

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:53

@ Dreamer, wat ziet dat er heerlijk uit!! Echt leuk dat dat kan op 5 jarige leeftijd!

@ Myca, ik ben nog nooit in zo'n park geweest nee.. Ik heb wel een aantal keer in Zweden in de bergen paard geregen en dat doet mij daar wel aan denken. Dat was niet met mijn eigen paard, maar het lijk mij wel erg leuk om dat een keer te doen hier in Nederland!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:00

Wat een leuk paard Iriis_ een echte alrounder met Indoctro-kolletje!

Zullen we (de Indoctro-nakomelingen-liefhebbers) gewoon een keertje proberen af te spreken in zo'n extreme trail park? Ik denk dat niemand hier daar al een expert in is, dus zitten we aardig op dezelfde lijn.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:07

Jaa lijkt mij super leuk! Ik denk indd dat we allemaal op dezelfde lijn zitten. Ik ben ook erg benieuwd of er buiten het kolletje nog meer gelijkenissen te merken zijn tijdens zo'n dag! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:35

Wie vindt dit nog meer leuk?
Zullen we dan voor de zomervakantie iets afspreken bij zo'n trailpark, bijv. in juni?

Wie gaat er eigenlijk naar het Texelweekend?
Ik zal toch niet de enige uit dit topic zijn?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:54

Is zo'n extreme trail met hindernissen? Dat gaat 'm voor mij sowieso niet worden haha durf al niet over een grondbalk te galopperen := helaas verder geen zomervakantie hoop dan afrondende stage te doen, bovendien ga ik in mei al drie weken trainen bij de fokker van Cadiz dus dan zijn m'n centjes weer op haha.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:22

zo ik moet behoorlijk wat bijlezen !
Alle verhalen die ik al even heb gelezen klinken allemaal super !

Een keer meeten lijkt me hartstikke leuk.
lijkt me inderdaad in de zomervakantie het beste, hoop dat uloma dan weer goed is en mee op pad kan...

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:46

Zohee, t' komt hier helemaal weer tot leven! *\o/*

Mij lijkt het wel leuk een meeting te houden! Maar dat zou voor mij dat wel iets zonder springdingen moeten zijn aangezien dat dus (nog) niet gaat. Ook is vervoer een dingetje...

Ik heb nog nooit aan WE gedaan, maar heb wel op een stalletje gewerkt met PRE's die dat deden. Erg gaaf om te zien :))

Heb wel een keer een schriktraining gedaan, was ze erg braaf mee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet op de kilootjes letten, is iets van 3 jaar terug..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:26

*\o/* Ik heb het volgende geregeld. Mijn oudste gaat dus gewoon elke dag naar school, nu heb ik gastouder van toen ik nog werkte tegenover me wonen. Nu haar gevraagd of ze ma en vr ochtend uurtje wil oppassen. Wo middag gaan kids naar mijn ouders.
Zolang mijn vriend dus zoveel werkt gaat mijn meisje daar uurtje heen.
Kan ik ma-wo en vr rijden, longeren tussendoor.
Ben helemaal happy!!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 06:59

Wat fijn dat je een oplossing gevonden hebt Elan_GV! Nu kan je weer lekker opbouwen en genieten van je hobby.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:29

Yeah!!! Gereden!

Eerst de slof er voor de zekerheid aan en vanwege de hond achter in de bak gebleven en flink actief aan het werk gezet. Misschien was ik zelf de vorige keer ook wat te afwachtend dat ze problemen ging zoeken..

Alles zit nu ook weer goed. Beugels weer normaal op maat. En alles weer mooi in orde.
Had mazzel, vriend was thuis dus die heeft haar mooi even vast gehouden en toen ik voelde dat.ze wat ontspande de slof er even af gehaald.

Weekend maar even kijken of ik kan rijden of longeren. In ieder geval maandag weer!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:39

wauw elan, dat klinkt alsof het rijden geslaagd was :)
:j :j

ik ben net terug van de huisarts.

heb geen keelontsteking, maar het is wel behoorlijk geirriteerd, daarbij heb ik ook nog flinke koorts 39,7 graden.

dat word maandag dus niet rijden, maar flink uitzieken %) %)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:49

Vandaag is Twister voor het eerst weer op het land geweest.
Helemaal gelukkig :):) Hij heeft zichzelf nog een stevige training gegeven.
Sprintje trekken, eten, sprintje trekken, eten...
Vandaag mochten ze 3 uur de wei in, morgen 5 uur en dan hebben we daarna springles.

Die schriktraining ziet er trouwens leuk uit Evita. Bin lijkt zich niet zo druk te maken om al die gekke dingen.

Fijn dat je weer gereden hebt Elan_GV

Beterschap Ketaki!

Myour, zou je die extreme trail ook niet durven aan de hand?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:30

Jemig, flink koorts, niet fijn zeg, jakkie net met het mooie weer.

Zo'n trial, is dat veel springen? Wil wel, maar springen niet. Ja, klein sprongetje wel, maar verder niks.

Heel stom, had eigenlijk de kriebels even in mijn maag, vandaar de slof ook, vorige keer gooide ze d'r hoofd omhoog en schoot ze dus achteruit, kan je gewoon niks.. nou toen flinke jaap in d'r been.

Ze heeft alleen beetje mok dus ben hydrocortiderm aan het smeren. Wat doen jullie er op?

Hoefsmid app gestuurd of die binnenkort tijd heeft, kunnen we er weer tegenaan.

Pony's hebben bij mijn ouders schimmel.. baal me kapot. Had maar bedacht, huur een scheerapparaat, even verdoving en de boel er af. Dan allemaal in de imaverol. Nu zo'n pak haar, niet te doen..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:45

Dat springen bij zo'n extreme trail stelt niet veel voor. Het gaat juist om de controle.
Heb je die link in dat filmpje gezien? Daar zie je op een gegeven moment een balk in het water en die mag niet gesprongen worden, daar moet je beheerst overheen stappen.

Gelukkig is Twister niet mok-gevoelig. Bij ons op stal en ook op onze vorige stal waren er wel meerderen die er last van hadden.

Ik scheer zijn benen niet, als die haren lang zijn dan vloeit het water beter af. Of dat echt werkt weet ik niet, maar het is in ieder geval niet goed als het te lang nat blijft.

Weet je waar die mok vandaan komt? Als het bijv. ook een schimmel is, dan werk je het juist in de hand met hydrocortison. Ik zou voor het zekere toch een afkrabsel laten nakijken, dan kan je gericht behandelen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:06

Is hydrocortison hetzelfde als hydrocortiderm?

Ik probeer dit even als het niet aanslaat even een afkrabsel. Ze heeft het nog nooit eerder gehad. Wel geschoren, maar dat doe ik al aantal jaar.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:10

Aan de naam te zien zitten er in ieder geval cortisonen in.

Bij onze vorige stal was er mok door een schimmel.
Daar begonnen ze ook met cortisonen te smeren en daarmee is het toen veel erger geworden.

De huid wordt dunner van dit soort zalfjes.
Als het niet anders kan, dan moet het maar. Soms moet je tussen de twee slechte keuzes de minst slechte kiezen. Maar ik zou daar niet zomaar mee gaan smeren.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:25

En potje mokzalf? Wat zit daar in?

Totaal geen ervaring met mok..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:04

Mok is eigenlijk alleen maar een verzamelnaam, net zoiets als huiduitslag.
Het kan verschillende oorzaken hebben en die vragen elk een andere benadering.

In de meeste gevallen is het nat en spelen bacteriën een rol, maar schimmels kunnen ook boosdoeners zijn en zelfs de zon, of allergieën, ed kunnen meespelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:50

Mij lijkt zo'n meeting erg leuk!
de rest lees ik van de week wel bij, beetje druk haha ;)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 13:04

Hmm, vervelend die mok. Bin heeft het ook 1 x gehad. Ik had op advies van stalgenootjes mokzalf van cavalor gebruikt. Had bij al hun paarden goed gewerkt.

Bij hun paarden was het een gevalletje natte mok, bij Bin kwam het blijkbaar van binnenuit. Toen biergist gegeven en om de dag calendula op de mok gesmeerd. Binnen 2 weken was het weg.

Je moet het dus per paard bekijken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:39

Ik lag er vandaag toch bijna weer naast :o

Eerst hadden we drie hindernissen op 6 meter, dus 1 galopsprong er tussen.
Daar maakte hij een in-uitje van..
Ik had het kunnen weten want als er een galop-balk voor een hindernis ligt heeft hij ook de neiging om die als afzetbalk te zien.

Toen echt een heel simpel rijtje in-uitjes op 3 meter op puppy hoogte.
Dat zag Twister even niet zitten.
Uiteindelijk ging alles wel goed, maar ik moest hem wel even overtuigen.