Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:50

Oh Wild Romance!!! Ja, dat is ook zo! Jeetje, waarom zou ze hem te koop hebben? Hij is geweldig!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:52

Ik heb stiekem even gebeld, weet er misschien iemand voor. Maar kreeg de voicemail...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:25

Er staan 2 mooie 2 jarige scen tao´s op de bokt markt

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:29

Oh ja, even kijken!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:33

Ja leuk! 2 x stippels en 1 x shabrakbont.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 18:04

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 06:30

Die merrie had ik niet gezien, even opgezocht jammer dat de foto´s een beetje onduidelijk zijn

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:06

Wauw appalin, wat een mooie foto's en wat een mooi paard is First Lady nu al! Dat wordt nog wat joh!! Overigens zou ik ook foto 9 doen en dan in de achtergrond kijken of die linten weggepoetst kunnen worden. *\o/*

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 07:31

paardjes123 schreef:
Die merrie had ik niet gezien, even opgezocht jammer dat de foto´s een beetje onduidelijk zijn

Doel je op mijn topic? Foto's zijn toch duidelijk?

@Femskie: Ja mooi is ze he! Ik zal haar vandaag weer eens even meten....

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:06

Denk dat Paardjes de advertentie van een Scen Tao merrie bedoeld op bokt markt.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:20

Nee lin jou foto´s zijn prachtig!

Ik bedoelde inderdaad de advertentie op de boktmarkt. Maar goed ik heb aan 1 paard genoeg., kan er maar op 1 te gelijk zitten :P .

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:57

Sorry dat ik weer even kom binnenvallen ;)

Zie dat onze stippels al opgevallen waren op de boktmarkt.. Heb alleen helaas nog geen betere foto´s (ik weet het, betere foto's verkopen ook beter ;)).. Dat moet ik binnenkort nog even doen.. We hebben ze ook alleen maar op de boktmarkt gezet, staan verder niet te koop, ze hoeven nl ook niet weg, dit jaar kunnen ze namelijk nog buiten blijven staan, maar hoogstwaarschijnlijk gaat dat volgend seizoen moeilijker worden, aangezien we gewoon te veel paarden hebben. Dus vandaar dat we nu al even een poging doen.. ;)..

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:02

Welkom hoor! :D
Zeker waren ze al opgevallen, we houden dat natuurlijk allemaal best wel in de gaten. Stipjes en/of Scen Tao'tjes kijk ik altijd wel even naar. Kopen kan ik niet want ik heb genoeg paarden maar kijken kan altijd. 8-)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:26

Joehoe??? Wat zijn we allemaal rustig!!!

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 08:34

Inderdaad, het zal wel rustig zijn met onze toppers.... :P

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:57

Nou met Walli gaat het enorm goed, hij is nu 2 week thuis na 4 week kliniek er bleek al die tijd nog in zijn draadbeen een bacterie te hebben gezeten! Nu is het been super slank en zijn we aan het trainen in de kraal. Iemand tips over wanneer bij gaan zetten en dergelijke? Daarnaast word hij aan de hand wel wat mans, heb nu al paar keer gehad dat hij recht ophoog komt vanuit het niets.. Tips om op te lossen of er mee om te gaan?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:30

Jeetje, 4 weken kliniek! Ik vind bijzetten iets wat je moet doen als het paard meer zijn eigen balans heeft. Maar er zijn zat anderen die daar al vrij snel mee beginnen. Als je de tijd hebt zou ik het af laten hangen van wat het paard laat zien.

Dat recht omhoog komen vanuit het niets.. dat kan ik niet. Ik heb wel met mijn jonge paard altijd een zweepje mee met lopen. Daarmee kan ik haar snel laten doorlopen op het moment dat ze stil blijft staan of achteruit wil lopen en ik kan haar afremmen als ze me voorbij wil.
Recht omhoog komen wordt vast voorafgegaan door iets halthouden of langzamer lopen. Naar mijn idee zou je hem voorwaarts moeten houden met je zweepje zodat ie niks kan doen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:37

appalin schreef:
Inderdaad, het zal wel rustig zijn met onze toppers.... :P

Mijn ST is mega rustig :P

@ Rink: Mag hij niet even los? En waarom wil je hem bijzetten?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:04

wat vervelend rinks! ik lag er gister weer naast, gelukkig niets ernstigs aan over gehouden. ik had gister met de pension houder over hij wil graag bij zijn merrie een veulenttje fokken dus als ik wil kan ik aankomend jaar haar ook laten dekken. als jullie nog ideeen hebben welke hengst.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:10

Ehm... wat zou je willen verbeteren aan jouw merrie? En wat wil je met het veulen gaan doen?

En waarom lag je ernaast?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:25

Even achter de gewone computer, is veel makkelijker typen.

Ze liep al de hele week iedere keer een sprongetje te maken of ging ineens volop de rem van alle plassen in de bak. Nu was er een gootje gegraven, de bak bijna droog. Nam ze een bokje langs het gooitje en ik raakte uit evenwicht kwam ik iets te hard voorin het zadel te recht, daar schrok ze van en begon te bokken.

Verbeter punten:
Meer berop in draf en galop(zeiden ze op de keuring)
Iets chiquer hoofd
Mag wat meer bloed in zitten(zou je niet zeggen van het verhaal hier boven :D )

Ik wil niet kleiner fokken dus stokmaat minimaal 160+, veulen word voor mezelf inprincipe voor mezelf. Het moet een dressuurpaard worden. Ik zal straks thuis een topic maken over hengst keuze, dan kan ik ook even haar papier erbij pakken

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:17

Walli gaat iedere dag 3 keer 2 uur los per dag.. Dus daar kan het niet aan liggen,
Ik ben zoals femksie nu zegt met het zweepje gaan lopen. Dat gaat gelukkig al beter!
Hij lijkt het te doen idd als hij iets ziet en dan idd afremt..

Vulina ik wil hem graag gaan trainen voor de Hk dus wil ik hem ook wat bijzetten zodat hij mooi zijn spieren traint. Los in de longekraal in hij in staat stap/draf/galop uit te voeren in een normaal tempo. Ook kent hij de singel en hoofdstel met bit. Ik wilde daarom graag weten wanneer ga je bijzetten en hoe zet je een jong beest en waarmee bij?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:51

@paardjes, ik heb dit jaar een veulen van Didando (tuschinski x jetset D), erg mooi en hoogbenig dier met ontzettend goede bergopwaartse beweging !! Didando is een hengst met een zeer goed achterbeen!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:59

Even gegoogeld, mooi paard! Zie nu al tussen de bomen het bos niet meer. Weet jij hoe groot de kans is dat er een appaloosa uit komt als je gewoon een zwarte of bruine mee fokt? Kwam ook nog een mooie vos tegen Breezer, maar had een 7,5 voor zijn draf en juist de draf wil ik verbeteren

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:47

In principe is de kans 50%
Je merrie is nl heterozygoot voor de appaloosakleur, dus er is 50% kans dat ze dit doorgeeft aan haar veulen. Als ze het wel doorgeeft, is het veulen automatisch gekleurd, want appaloosa is dominant.

Echter wordt wel gezegd (en zo is de ervaring van redelijk wat fokkers), dat als je apploosa kruist met een effen vos met redelijk wat wit, je eerder nakomelingen in de appaloosakleur krijgt.
Mocht je een voshengst willen, denk dan eens aan Houston. Ik heb hem 2x gebruikt op 1 van mijn appaloosamerries en hier zijn erg leuke veulens uit gekomen. Hij geeft een sterk achterbeen door, mooi opwaarts gebouwd en redelijk bloederig. Hij is echter niet heel groot (1.66) en fokt gemiddelde grootte.

Dit is 1 van de Houston nakomelingen van mijn merrie:
[RIJ-ITP] De eerste rijfoto's van Dallas Axioma (v. Houston)