Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:46

Hihi wat een boefje eike :+

het was bij chilli toch wat lichamelijks en we hebben zeker de oorzaak gevonden.
meer info via pb als jullie het willen weten ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:34

Hadden jullie al gezien dat dat bij de Subli Cup bij de vierjarigen zowel de 1e als de 3e plaats een Rubiquil is? Zie bij Nieuws. Kan helaas geen filmpjes vinden |(

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:47

Martie schreef:
Hadden jullie al gezien dat dat bij de Subli Cup bij de vierjarigen zowel de 1e als de 3e plaats een Rubiquil is? Zie bij Nieuws. Kan helaas geen filmpjes vinden |(

Zo leuk ga snel kijken

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:17

Ja inderdaad Martie Leuk zeg :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:05

Hier ben ik ook nog eens. Had vrijdag gereden en haar dan eens losgelaten in de piste. Vond ze heel leuk :D
En heeft zich ook lekker liggen rollen en neuzen in het zand ;)
Hier nog wat foto's van Celo :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zie naar haar mooie staart <3

En nog eentje van buiten :)
Afbeelding

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:01

Wauw wat ziet Celo er goed uit zeg :D
En wat een heerlijke uitstraling heeft ze toch, vooral die laatste foto <3

Ik ga vrijdag weer voor het eerst op chilli na onze val..
Vindt het wel spannend, maar heb er ook wel weer vertrouwen in :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 11:30

Mo0wtjee schreef:
Wauw wat ziet Celo er goed uit zeg :D
En wat een heerlijke uitstraling heeft ze toch, vooral die laatste foto <3

Ik ga vrijdag weer voor het eerst op chilli na onze val..
Vindt het wel spannend, maar heb er ook wel weer vertrouwen in :)

Dankje! :D Haar uitstraling zou je onmiddellijk verliefd op worden :D
De zadelmaker is dan nog geweest voor haar zadel en er moest wat wol uit genomen worden.
En ze liep erna veel soepeler dus het zal wel wat aan het zadel gelegen hebben :)

Zal vrijdag eens aan je denken ;) Alvast veel succes :) Het zal wel lukken!
Niet te veel terug denken aan je val... :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:26

Hallo, ik kom ook weer eens langs :)

Leuke plaatjes van Celo, en wat heeft ze een leuke outfit op de laatste foto! Die wil ik ook voor Orenda :D En ik blijf me iedere keer weer verbazen hoeveel zij en Orenda op elkaar lijken, erg leuk om te zien.

Met Orenda gaat het super :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:06

Daan_Ordeal schreef:
Hallo, ik kom ook weer eens langs :)

Leuke plaatjes van Celo, en wat heeft ze een leuke outfit op de laatste foto! Die wil ik ook voor Orenda :D En ik blijf me iedere keer weer verbazen hoeveel zij en Orenda op elkaar lijken, erg leuk om te zien.

Met Orenda gaat het super :)

Dankje :D Hihi ja vond die deken echt mooi! En had toch nog een deken nodig voor haar :) Die is wel maar 220 gram maar er ligt een onderdeken onder :) Al mijn dekens zijn van Weatherbeeta, dure dekens maar ze zijn dan ook duurzaam ;) Heb zeker 3 zo'n dekens :)

Ja Orenda heeft wel wat weg van Celo hé :D Heb hier ook al andere paarden gezien die ook dat hoofd hebben net zoals Celo en natuurlijk van Rubiquil :D
Dat heeft hen toch dat tikkeltje meer :) Ben blij dat het goed gaat met Orenda ;) Dat horen we graag!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:28

Stephtj ik kies ook altijd liever voor kwaliteitsdekens. Mijn ervaring is ook dat de pasvorm daarvan veel beter is :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 17:53

Daan_Ordeal schreef:
Stephtj ik kies ook altijd liever voor kwaliteitsdekens. Mijn ervaring is ook dat de pasvorm daarvan veel beter is :)

Ja dat is waar :) Het is niet de bedoeling dat je elk jaar een nieuwe deken moet kopen :D Mijn oudste Weatherbeeta deken is al 7 jaar oud ;) Is nog steeds in orde :D

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:53

Zo zal me ook weer eens melden :o
Daantje heb ik in de afgelopen tijd een beetje vakantie gegeven, had nogal wat pittige wedstrijden gelopen( selecties, regio, NK en ook nog de selecties voor het CHIO ( Zuid-holland cup) en als team waren we door en hebben we ook nog de kwartfinale, halve finale en finale gereden)

Ben nog wel 1 keer 1 proef Z gestart in oktober en dat leverde een 1e plaats op met winst!

@ Stephtj zo die heeft een mooie volle staart :wow:

@ Mo0wtjee alvast succes vrijdag, lekker rustig beginnen.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:19

Klinkt goed Remi, zo te horen hebben jullie inderdaad een pittige wedstrijd tijd gehad.

Vandaag weer voor het eerst op Chilli geweest.
Mocht er afgelopen vrijdag al op, maar durfde niet bleef het voor me uitschuiven, vandaag toch mezelf gedwongen om er op te stappen.
En gelukkig ging het allemaal heel goed, hebben rustig aan 15 minuutjes gestapt en gedraaft, de 1e stap is gelukkig weer gezet :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 15:12

@ Mo0wtje, ben blij dat het uiteindelijk goed is gegaan :D Nu kan je terug een stapje verder tot je weer helemaal vertrouwd bent :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:30

Ben wel heel benieuwd hoe jullie Rubi's springen, ik ga maandag voor het eerst een beginnerslesje doen, heb geen idee hoe ze het gaat oppakken :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:26

zondag is de rubiquilcup weer in Nieuw en Sint Joosland. Doet er nog iemand mee/gaat er nog iemand kijken?

Ik wil eigenlijk wel graaag gaan, want Prakkie (mijn vorige paard,nu in bezit van Leunus) moet met haar nieuwe amazone (Jeanine Nieuwenhuis) daar starten in de Inter I. En natuurlijk de Rubiquilcup

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:38

@Mo0wtje wat goed! Nu weer lekker rustig opbouwen!
@ Noppert Daantje denkt dat de balken bijten -O- -O- Ik dacht ook eens leuk te doen voor de afwisseling, het heeft bij mij 20 minuten geduurt om hem in de buurt te krijgen _O- en dan lag de balk gewoon op de grond! Met longeren gaat het nu goed, onder het zadel wel beter maar ik geloof niet dat Daan een springtalent is :+
@ Prakkie ik wist het niet anders had ik wel meegedaan!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:39

Remi, oeps, dan hoop ik niet dat die van mij op Daantje lijkt :D
Ik heb in het bos wel verschillende hindernissen gesprongen, maar zo'n hindernis met felle kleuren is natuurlijk heel anders als een paar boomstammen ;)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:06

@Remi: ik heb dat ook met DD gehad. Iemand legde een balk neer in de bak (ongeveer halverwege in een 20x60bak)en ik kwam in galop net de korte zijde af. Mevrouw stond dus ineens stil, echt stokstijf...Het heeft wel 5 rondjes geduurt voordat we er langs konden rijden, daarvoor ging ze elke keer (vanuit galop) weer stilstaan. Ik heb er hard om moeten lachen :')

Ze heeft daarna nog wel een keer balkjes gewandeld,maar springen doen we nog niet. Ze is nog een beetje jong.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:37

@ Noppert Als ik ga buitenrijden zijn alle takken/bomen die over het ruiterpad liggen grote duinkabouters en op het strand is de overgang van licht naar donker zand ook voorzien van strandkabouters -O- -O-
Ik ging een keer naar het strand met 2 andere, 1 pony en 1 paard, lekker relaxt het strand op, Daan was hardstikke braaf, we galopperen aan, ik zei tegen het meisje op de pony ga maar ( in de zin van rengalopje :)) ) nou was het net eb geworden en dan heb je van die terugstroompjes water naar de zee, nou wist ik wel dat die pony hard kon/ging maar die pony ging HARD :wow: paard van mijn vriendin er achteraan, in 1e instantie ging het nog wel ok stroompje 1 sprong hij overheen :)) en toen kwam stroompje 2 ( iets breder dan nr1).............volle galop en gewoon ineens linksaf slaan( en dan haaks) Met gevolg dat ik ineens het zand wel erg dicht bij zag komen..........Ik weet nog steeds niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik zat ineens weer in het zadel ( weliswaar zonder beugels) nog steeds in galop in de tussentijd wanhopig tegen de wind in roepend of ze wilde stoppen, ze hoorde me natuurlijk niet ( de kitesurfers en wandelaars achter mij die hoorde me natuurlijk wel :') ) Uiteindelijk alles en iedereen weer gestopt en bij elkaar en weer relaxt naar huis gereden( ik met nog steeds bibberende knietjes :D)

Het stomme was nog dat toen ik het zand dichterbij zag komen er 2 gedachtes door mijn hoofd schoten 1 dit gaat echt heel erg zeer doen en 2 neeeeeeeeeeeeeee ik wil op het CHIO rijden _O- _O-

@ Prakkie zeer herkenbaar, Daan gaat ook echt gewoon stilstaan, gaat niet bokken, steigeren,rennen of andere idiote dingen, maar gewoon staan :D Hij kan ook hyperventileren ( zo noem ik het maar) als er ineens een stoel extra langs de bak staat die er het rondje ervoor nog niet stond :o? Aan de andere kant als er paarden helemaal uit hun stekker gaan in de paddocks of de wei ( liggen rond de buitenbaan) bewegen zijn oren niet eens.
Zo dat was weer een heel verhaal :o

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:41

Ongeloofelijk, mijn Rubi was de eerste die tijdens een strandrit met de rijvereniging de zee inging en ook een flinke rengalop op het strand vond ze heerlijk!
Verder is het een bijzonder betrouwbaar paard op buitenrit, gaat echt overal langs en over zonder ook maar met haar ogen te knipperen. Wel heel leuk om te zien is dat jonge paarden zich aan haar "vasthouden" als ze iets engs vinden. Als ze zien dat Arola er zonder problemen langs loopt, durven zij het ook :D

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:01

@ Noppert, de zee in was weer een heel ander verhaal _O- Die witte randje op de golfjes zijn echt levensgevaarlijk _O- Ik heb hem uiteindelijk achterwaarts het water in gekregen om er vervolgens 5 km over te doen om er weer uit tekomen _O- _O- Nou lijkt het wel een horror buiten rij paard maar dat istie echt niet, het is alleen niet echt een held, maar blaffende honden die uit de bosjes komen, trekkers, rammelende aanhangers enz enz daar heeft hij helemaal niets van. Net als bij het water ingaan, hij gaat niet rennen, steigeren, omdraaien maar met zijn neus boven het water hangen en voetje voor voetje langs het water heen en weer schuifelen en een grote stap naar achter als het per ongeluk zijn hoeven raakt :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:55

Zo, ik heb de 1e springles achter de rug met Arola. Ze heeft nog nooit van haar leven een balk gezien. In het begin was ze wat onwennig en kijkerig, maar daarna vond ze het helemaal leuk en werd op het eind ook behoorlijk gretig. Ik vond het echt superleuk, over 14 dagen gaan we gewoon weer naar springles :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:49

Zo te lezen zijn jullie allemaal nog lekker bezig met de Rubiquiltjes :D Met mijn meisje gaat het ook goed :)

Ik was afgelopen weekend bij een stal waar een bijna 2 jarige Rubiquil merrie staat. Het was net alsof ik Orenda zag staan, super leuk! Precies dezelfde uitstraling en oogopslag. Echt heel leuk om te zien dat de Rubiquil nakomelingen vaak zo op elkaar lijken :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:07

@ Daan_Ordeal, ik heb overlaatst op sporthorses een rubiquil merrie gevonden die erg goed op mijn merrie lijkt :D Echt wel leuk om te zien. Je haalt ze er echt zo uit hé :D

Ik heb zondag nog wat foto's gemaakt van de paarden in de sneeuw :D Ze mochten in de weide en vonden dit erg leuk!

Hier wat foto's van Celo in de sneeuw :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze vind ik een hele leuke foto ondanks dat die scheef genomen is :D Het heeft wel iets :)