Ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd in de L2, in Sneek en ik moet al als 1e om 9 uur! Ben zoo benieuwd, achterwaarts gaat nog niet goed, maaarja het is maar 1 onderdeel, hij begrijpt het trouwens wel steeds beter
Ik heb toevallig net ook nog wat foto's gevonden van mijn eerste wedstrijd 2 weken geleden:
]
Verders loop ik een beetje achter.. dus even bij lezen:
@Xsander: Fijn dat hij het achterwaarts al iets beter onder de knie heeft! het is idd maar 1 onderdeel komt wel goed @EL4a1990: knap hoor!! ik durf het nog niet met die van mij haha @Janniek: spannend in de M al!! alvast veel succes
en nog gefeliciteerd met jullie wedstrijd resultaten! Dit weekend heb ik nog rust weekend na hemelvaart heb ik mijn 2de wedstrijdje.. galop aanspringen heeft ze nu helemaal door dus dat geeft al een fijner gevoel om te starten
Mooie foto's Kaaaren, wat zijn ze leuk en knap he die Florencio's haha Titsia; gewoon blijven oefenen met die roosjes is heel makkelijk als je het eenmaal door hebt, je paard moet alleen niet hele dunne manen hebben..
Titsia: ik heb het van dit filmpje geleerd: http://www.ophetland.tv/11803402/a/a/ Is heel duidelijk! Hij moet inderdaad wel dikke manen hebben anders is het niet mooi
Hele dikke manen heeft ze niet, maar toen ik haar ben gaan "testrijden" had ze het ook in, en vooral bij de voorpluk was dat erg knap, aangezien die tot over haar ogen komt alleen ben ik niet zo'n held in dat toiletteergedoe van paarden Maar idd wel duidelijk filmpje
knotjes zijn idd echt niet moeilijk! en het kost ook niet meer tijd als met elastiekjes Ik heb de filmpjes niet gezien maar mocht je nog vragen hebben dan typ ik het wel even uit
Dit weekend hier geen wedstrijd, er is een polo wedstrijd bij ons tegen over in de straat. Dus daar ga ik lekker het hele weekend rond hangen
Maar Benthe schuurt is het dan niet "gevaarlijker" om dit te doen? Vlecht ze altijd uurtje voor ik vertrek op wedstrijd dus dat is het niet, maar dacht dat hier de manen sneller van kapot gingen? Weet iemand hoe je zo "bovenop" kan vlechten? Dan doel ik vooral op de maantop, dat lukt me dus ook niet Heb leuke foto's van op wedstrijd maar weet niet of ik een topic moet aanmaken, nja zal het maar doen, makkelijker als in elk topic foto's te plaatsen
Ben benieuwd naar de foto's ik heb geen ervaring met schurende paarden, maar schuurt ze in dat uurje voor de wedstrijd en de tijd dat je op wedstrijd bent zo erg?
als ze niet heel veel schuurt in die tijd zou ik het lekker met naald en draad doen Staart vlecht ik nooit. Zorg wel altijd dat zijn staart over de stang van de trailer hangt, zodat hij hem er niet in 1x af kan schuren.
Staart in vlechten doe ik hier ook niet, scheer de staart ook niet op. laat het gewoon zoals hij is. Ik doe hem ook altijd over de stang in de trailer.. tegen het schuren maar ook dat ze er niet in poept
Wauw Titsia! je ziet je paard echt met sprongen vooruit gaan
Ik heb vandaag les gehad van de club, wat is het toch een klever naar andere paarden haha! Het liefst staat hij de hele les te teuten. Maar het ging goed achterwaarts wil nog steeds niet, maar we werken er rustig aan
Heb mijn paard gereden en gewassen, morgen de knotten erin (naturlijk is het draad op waar ik vandaag pas achter ben gekomen) En dan is hij er weer klaar voor! Moet als allereerste en het is mijn allereerste L2 wedstrijd :p Hopen dat het droog blijft, maar dat denk ik niet! Hier regent het nog niet, maar bij mijn zus in Amsterdam wel.
Verder Succes iedereen met de wedstrijden voor dit weekend
Ik zou naar Appingedam. Dinsdag stond al op startlijsten dat we de bereichten in de gaten moesten houden, omdat ze het tot vrijdag 20.00 uur nog konden aflassen met evt. regen
Ik woon zo'n 10 km bij Appingedam vandaan, maar wij hebben nauwlijks regen gehad en nu schijnt de zon
vandaag ga ik niet rijden maar heb een andere bezigheid... ik weet het is offtopic maaaar.. we hebben gister een pup op gehaald dus die heeft vandaag nog heel wat aandacht nodig. een bruine dwerg pincher van nu 4 maanden
Janniek: Dat is echt balen zeg, dat het nu ook nog eens mooi weer bij jullie is.. Kaaren: Aaah wat leuk! Heb je een foto?:)
Ik ben vandaag dus voor het eerst L2 gestart.. Nou om half 8 stond het paard ingevlochten en alles, dus om half 8 vertrekken.. Zegt die tomtom in de auto dat we over een paar meter rechts moeten, dus ik zeg tegen mijn moeder hier moet je in, en me moeder zegt nee hij geeft aan dat we verder moeten... Dus mijn moeder ging rechtdoor, nou en toen waren we verdwaald.. Wij de snelweg op, nou toen gaf hij aan dat we nog 20 minuten onderweg moesten, dus we kwamen te laat.
Nou toen we er waren direct opgezadeld en alles.. Dus ik moest direct de ring in.. Het ging eigenlijk allemaal wel aardig, het had beter gekund als ik langer had losgereden.. Resultaat: 1e proef: 175 2e proef 193-2 met als commentaar: Mooi paard! Netter de figuren afwerken.
Ik had veeeeel beter kunnen rijden maar het is niet anders. Ik vind het ergste nog dat het niet eerlijk is tegenover het paard, maargoed volgende keer gaan we gewoon ruim vanteovoren weg!