Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:35

Klinkt goed optiwolk! Wat fijn toch als ze zo losjes zijn...
Ik vrees dat ik deze week niet kan rijden, de bak is keihard bevroren. Ik ga zo zwemmen, wil zelf toch wel wat doen. Duncan staat nog wel gewoon elke dag in de wei (en vanmorgen zijn de ijzers er onder uit gegaan), dus die zorgt wel voor zijn eigen beweging. Moet ik vanavond nog binnen gaan halen, brrr... Gelukkig komt ie naar het hek zodra ik fluit of roep, anders moest ik op 8 stikdonkere hectares op zoek gaan naar een zwart paard...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:07

Ik heb een kleinzoontje :D

Zalig beest!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:05

Klinkt goed optiwolk! Over losse beestjes gesproken.. Ed was over het draad gesprongen, hij krijgt het springen nog helemaal te pakken _O-. Hij was helemaal hyper van de week door het koude weer :):). Maar als je er dan op zit dan kun je d'r heerlijk mee werken want hij is flink looplustig! :D
Ik heb wel een leuk doel voor ogen.. nu nog eens zien of het haalbaar is.

Leuk Belsje, kun je eens wat meer vertellen? Fotootje? :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:08

Zijn jullie Weltmeyers ook van die koukleumen? Die van mij wordt net een stekelvarkentje als hij buiten komt. Zelfs het haar op zijn oren zet hij omhoog. Hij wordt het dikst ingepakt van allemaal als hij naar de wei gaat.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:31

Mwah, valt met duncan mee. Misschien omdat hij elke dag de hele dag buiten staat? Wel als enige met deken, maar goed... Moet je niet vergelijken met drie tinkers, een belg, een ijslander en een haflinger...

Ik kan de hele week al niet rijden, bak is te hard bevroren. Dan maar een poosje vakantie, duncan wordt er niet anders van...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:32

Geen idee, als ik kom staat hij vaak op stal ('s avonds).. behalve in het weekend. En hij heeft ook een deken op. Zie hem niet snel met z'n vacht omhoog staan trouwens, wel als ie het koud heeft is hij dus fris in z'n koppie maargoed dat zullen de meesten wel hebben.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:01

De mijne staat 24/7 op de weide, normaal zonder deken. Maar nu met de winterprik toch even iets warm opgelegd. Ze geniet er duidelijk van, staat de hele dag buiten in de kou.
Rijden zit er voor ons ook niet in, maar dat maakt niet uit, als de kou voorbij is gaan we gewoon weer verder.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:39

Niet echt een koukleum, hij voelt zich dan juist beter.
Wolk durft heel erg snel zweten, dus hartje zomer is hel voor hem.
Nu loopt-ie juist goed.

Is gisteren testgereden, ging wel goed ...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:06

Foto's van Tsjoep staan in mijn profiel. En het is gewoon het leukste paard dat er is, momenteel zitten we even in een dipje maar daar komen we hopelijk ook weer uit!
De stijve rug heeft hij van zijn vader, dat vind ik wel een groot nadeel ... Maar voor de rest, superleuk dier!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:07

Tsjoep ziet er leuk uit! (en heeft een fantastische naam ;) )

Ik heb een nieuw topic of de transformatie van Duncan gemaakt :) van rotpaard naar lieve kinderpoowny (van 1.72)... Zie mn onderschrift :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:46

Leuk hoor Belsje, die naam ook! :))
Valt me wel op dat ze allemaal zo'n groot hoofd hebben :o. Maar wel in verhouding.

Hier weer heeeeerlijk gereden.. hij doet het zo goed de laatste tijd! :):) Van de week was ie fris maar de laatste paar keren is ie zo rustig en braaf en dat met die kou.

Lon ik zal je topic eens bekijken!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:58

Hij heet niet echt zo hoor ... maar zijn echte naam vond ik dusdanig bekakt klinken dat het Tsjoep, choppie of zelfs chappie (het hondenvoer dus) geworden is op de vorige stal waar ik stond. Op de nieuwe stal gaan ze hem dus allemaal gewoon als Tsjoep leren kennen ;)

1.72? Zooooo grooooooooot! :D

Groot hoofd? Echt? :D
Daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet, die van mij doet altijd vrij pony-ish aan vind ik :D

Ik ga blij zijn als ik binnenkort weer op die van mij zit, zoals het er nu uitziet, zal het nog minstens een maand duren. Maar het gaat gewoon lukken :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:25

Ik heb vanmiddag een heerlijk buitenritje gemaakt, duncan vond t helemaal fantastisch. Wilde steeds stiekem galloperen, maar dat vond ik nog wat te eng met die ondergrond, dus dan maar in uitgestrekte draf alle bermen door :) echt heerlijk!
Een groote hoofd heeft hij idd, maar zodra zijn nek wat voller is valt het helemaal niet op. Wat zouden jullie bij duncan voor hoofdstel kiezen? Ik wil denk ik een nieuwe. De huidige is bruin onderlegd, daar ben ik wel klaar mee, en wil graag meer bling bling :) dat verdient hij gewoon ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:02

Haha oke, maakt niks uit hoor.. Adventure noemen we altijd Ed, eerste is te lang en te 'lastig' om te zeggen en Ed is ook niet mooi maar wel makkelijk :+.
Er zijn zoveel leuke hoofdstellen.. ik vind persoonlijk bij een groot hoofd een gecombineerde neusriem op het hoofd wel mooier, dat breekt dan nog weer een beetje.
Heb zelf gewoon een simpel hoofdstel voor training en op concours gebruik ik het lakhoofdstel van Rossner (blauw :Y)), zaterdag wordt hij uitgeprobeerd en dan heb ik misschien wel een foto voor je.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:06

Over namen gesproken Weltsieger roept ook niet, daarom heeft mijn vader hem de roepnaam Pino gegeven. Heel wat mensen beginnen heel hard te lachen als ze die naam horen, want die denken dan aan een bepaalde afkorting met dezelfde letters.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:12

Haha, Pino is ook leuk! Ik denk dan aan Sesamstraat.
Ed is ook wel eens Mr Ed :Y).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:19

Dat is inderdaad een leukere associatie!

Ik vind Ed eigenlijk best een logische afkorting van Adventure. En het roept een stuk makkelijker!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:22

Haha ja daar heb je gelijk in.. het komt aardig in de richting.
Verder eigenlijk vrij weinig te melden.. 't gaat z'n gangetje wel! Hoop bij jullie allemaal verder ook! :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:03

Ik durfde edelster ook niet te roepen... ;)
Gelukkig de vorige eigenaresse ook niet, en heeft zij er duncan van gemaakt... :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:07

Hier ook weinig te melden. We hebben alleen een buitenbak, dus de paarden hebben momenteel vakantie. Gaan wel lekker de wei op, dus ze vermaken zich wel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:30

Haha dat is ook al zo'n lange/'onhandige' naam ja. Duncan is ook leuk.
Ja best lastig zo met dit weer, ben wel verwend geloof ik want kan gewoon door trainen. Maar vanaf maandag zet de dooi in *\o/*.

Hier vandaag ons L2 debuut achter de rug.. hij was best fris, paar keer met losrijden wat bokjes enzo maar voor de rest ging het super! Hij liep weer toppie en heb een heerlijke proef gereden. 187 punten, net buiten de prijzen geloof ik dus meer dan tevreden :):). Vriendin is mee geweest foto's maken maar die krijg ik nog :).
Kwam er gisteravond achter dat m'n hoofdstel kapot was (wil er dus eerst weer mee terug) dus helaas niet compleet in tenue kunnen rijden.. wel jammer voor de foto's maargoed, daar is en loopt hij niet minder om.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:15

Wolkenstar bekt iets te lang, ik zeg enkel Wolk als ik kwaad ben.
Meestal is het gewoon "pony" of "Stinkie" :')

Maar ik merk dat ik meer en meer begin te verschuiven naar "kerel", daar luisteren andere ruin en hond ook naar, wel zo handig :P

Wolk heeft trouwens ook een vrij lang hoofd, maar wel fijn!
Van een Full hoofdstel zitten de bakstukken ed ongeveer halverwege, maar neusriem(en) moet ik telkens gaatjes bijprikken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:16

Nog een fotootje van gisteren!

Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:13

Mooie foto hoor Henrieke!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:43

Wat een rust hier.. niemand wat meegemaakt? :))