holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 06:11

Lore, wat een tof paard en wat een vriendelijk koppie.

Zondag met Caramba een parcours gesprongen, en aankomende zondag gaan we kijken hoe hij het doet met vrijspringen! Spannend :D
We nemen even een wedstrijd stop, we gaan eerst even alles op een rijtje zetten, alle oefeningen wil ik eerst goed bevestigd hebben voor dat we naar de L2 gaan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:15

Even nieuw leven erin blazen hier :D.

Zoals gezegd zou ik een clinic van Gert van den Hoorn rijden. Helaasheb ik deze niet zelf kunnen rijden door omstandigehden maar toch 2 kiekjes van de clinic en mijn geweldige paardje:
Ik ben hier dus niet de ruiter die erop zit.

Afbeelding

Afbeelding

Gert vond het een dier met veel potentie met enkele schoonheidsfoutjes gekeken neer het perfecte paard voor de VSN/ grand Prix niveau. Ik denk dat we daar wel overheen komen :D Vrijdag de VSN die ik dus ook niet zelf kan rijden. Hoe vergaat het hier iedereen?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:32

leonie87, leuke foto's, mooi paar en leuk commentaar.

Hier gaat alles zijn gangetje, helaas ging onze clinic niet door omdat er op die vrijdag veel sneeuw voorspeld was, erg jammer. Wel is de startkaart aangevraagd en willen we hem volgend jaar in de wedstrijdring gaan laten wennen. Dat zal nog best spannend zijn voor hem :D

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:06

@leonie: succes vanavond (het is toch vanavond), ziet er al goed uit voor zo'n jonkie!
@kosta: leuk dat je ook gaat starten, spannend!
@renateee: hoe gaat het met jullie?

Hier gaat ook alles zo z'n gangetje! Het is even rustig met wedstrijden, pas half januari weer. We hebben namelijk na 6 wedstrijden 21 punten in het L2, dus het is heel hard gegaan.
Ze doet het nog steeds heel erg goed. Ze is vooral op stal wat frisser nu ze niet meer naar buiten gaan, maar onder het zadel merken we er eigenlijk nog vrij weinig van. Hopelijk blijft dat zo!
Iedereen alvast fijne feestdagen!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:11

@Leoni wat een gave foto's en leuk commentaar
@Kosta Dat zal vast wel goed komen toch!?
@Linda zozo na 6 wedstrijden! Dat gaat erg snel maar wel echt leuk

Met Caramba gaat het met rijden weer helemaal goed, we zijn weer op niveau dus we gaan in februari weer starten in het L2, het vrijspringen deed hij ook goed dat is zeker voor herhaling vatbaar
Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:03

Ik wil iedereen fijne feestdagen en een gelukkig, gezond, liefdevol en sportief 2013 wensen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:08

Ik heb trouwens nog twee filmpjes van de rijderscursus vorige week :o Het is wat donker, maar Cayano en Kim zijn degene met de witte bandages.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:36

Leuke foto's en filmpjes allemaal. Goed om te lezen dat het iedereen goed gaat met de paardjes.
Compère gaat snel vooruit.
Iedereen hele fijne Kerstdagen en een gelukkig, gezond en sportief 2013!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:40

En zijn jullie de dagen goed doorgekomen? Iedereen een heel gelukkig, gezond en sportief 2013 gewenst !!!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:58

Jeetje we moeten meer info delen denk ik, toen ik een reactie wilde gevan gaf hij gewoon aan dat er in het topic al zolang geen bericht meer geplaatst is :+

Nou laat ik dan beginnen, wij hebben Cayano vandaag voor het eerst meegenomen naar een proevenclinic om de ring te laten leren kennen. Hij was even opgewonden in het begin, maar deed verder wel zijn best. Het losrijden duurde wat langer dan gedacht, waardoor voor de proef de fut er wel uit was, maar daarom heeft Kim hem wel rustig rond kunnen rijden zonder spanning in de ring *\o/* . Het kan veel beter, maar het was wel een goede ervaring voor ze samen met fijne aanwijzingen van de jury en ook dat het een leuk paard was met goede gangen, waar we zuinig op moesten zijn <3 . Ze hadden 196 punten en de proef was eigenlijk veel te braafjes, maar er zaten mooie dingen in, zoals de middenstap, daar kreeg ze gewoon een 8 voor en voor zijn stap ook. Erg tevreden en met een goed gevoel weer naar huis gegaan. Het nu maar een keer voor het echie gaan proberen :) .

Hoe gaat het met jullie paarden?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:26

Leuke ervaring voor Cayano, Kosta! Gilly-Gail doet het nog steeds goed. Ze ziet er tevreden uit in haar groepje in de opfok. En ik mag haar alweer tweejarige noemen, dus dat gaat hard! Haar moeder is in december PROK verklaard, eind van dit jaar is Gilly dan aan de beurt voor het PROK onderzoek.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:23

Altijd goed om veel te oefenen om van het terrein af te gaan. En toch een mooie score. Zeker voor de eerste keer.

Diane wat fijn dat het zo goed met haar gaat na al die ellende!

ik heb zelf meer last van mijn whiplash dan verwacht dus hier is het erg rustig. Met dit hele slechte weer in onze buitenbak ook gewoon echt te hard. Meer als stappen gaat niet, maar dat vind hij maar niks met die kou. Ikzelf kan gewoon nog niet meer dan dat dus hebben we maar gezamenlijk winter vakantie.

De vsn heeft hij niet kunnen lopen door een zware infectie aan zijn been! Echt heel erg balen, maar niks aan te doen. Nu staat ons debuut gepland op 24 februari. Hopelijk trekt het weer snel bij en mijn nek ook zodat we snel weer aan de gang kunnen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:31

Wat fijn dat het zo goed gaat met Gilly!
Oh dat is inderdaad een heel stuk minder Leonie, hopen dat het debuut goed gaat!

Caramba loopt als een zonnetje, 2 februari gaan we ons debuut maken in het L2.
Verder hebben we 23 februari een dressuurclinic van Barbara Koot, heb er erg veel zin in!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:20

Fijn dat het zo goed gaat met de paardjes. Leonie87, minder fijn van je whiplash, hopelijk trekt het snel weg.

renateee_ Lekker dat het zo goed gaat, spannend het L2 debuut en een clinic is altijd leuk.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:07

Leuk leuk dat de paardjes het hier zo goed doen, met I-jana is het de laatste tijd vanalles geweest.
Het slechte weer gecombineerd met stilstaan is niet goed voor haar, verzuurde spieren, klein koliekje, vastgelegen in het stal.
Maar ze heeft nergens iets aan overgehouden en ze begint beter en beter met nieuwe omstandigheden om te kunnen, daarnet nog in een nieuwe piste gaan rijden, geen enkel probleem gehad, een heel klein beetje kijkerig als er een paard (in de stallen naast de piste) tegen de deur stampte of een drinkbakje dat begon te lopen.

Nog is foto's getrokken vandaag

Afbeelding
Afbeelding

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:26

Leenbeesje, gelukkig gaat het nu weer beter, knap paard <3

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:24

Mooie merrie Leenbeesje. Dat winterweer is maar niets voor die paarden. Bij die van mij is het ook: hoe heter, hoe beter. En voor mezelf geldt dat eigenlijk ook wel ;-).

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:59

Een beetje aan de late kant, maar voor iedereen alsnog een gelukkig, gezond en sportief 2013!
Allemaal veel (rij)plezier met de Dayano's.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:27

Hier ook een beetje aan de late kant:
Maar een goed 2013 met alle Dayano's!!!

@leenbeesje: mooie foto's! Gaat het nu weer helemaal goed?

@diane: hoe is het met die van jou? Lekker aan het groeien?

@renate: waar ga je starten in het L2? Leuk hoor!

@leonie: hoe gaat het nu met je?

@kosta: fijn dat het zo goed ging voor het eerst! Dat komt helemaal goed!

@covels: hoe gaat het nu met compere?

Hier gaat alles heel erg goed. Diva komt tot nu toe goed de winter door en wordt echt sterker nu. As zaterdag rijden we de regiokampioenschappen L2 van Zuid-Holland. Ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen.
Zal wel een drukke boel zijn met inrijden en dat zal wel lastig zijn.
We gaan in april M1 starten, daar is ze ook wel klaar voor.
Nog meer mensen wedstrijden rijden?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:06

@linda_hans: Ja hoor alles is terug in orde, die van jou doet het echt super hé *\o/*

Ben vorige week wel een beetje voorbarig geweest met te zeggen dat ze zo braaf was :D maar dat zal ook allemaal wel met het winterweer te maken hebben.
Het is en blijft een pittig madammeke, maar zo lang we niks ergs meemaken is dat allemaal niet erg :D

Natuurlijk van mij uit ook de beste wensen voor Dayano's, eigenaars, ruiters, ... in 2013

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:19

Ik vraag me eigenlijk best wel af wie er hier allemaal een dayano x contango hebben
Dus.Wie?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:10

Volgens mij niemand Beau. Kun je niets terugvinden op Paardenfokken.nl? Dan zie je gelijk of die combinatie vaker is gemaakt ;-).

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:53

Het winterweer wil nog niet ophouden, de paardjes blijven lekker fris. Compère doet daar vrolijk aan mee.
Hij is erg ziek geweest, maar door goede behandelingen en medicijnen weer aan de beterende hand.
Hij heeft sinds kort zijn eigen zadel weer op, deze keer goed aangepast door een goede zadelmaker (dat scheelt). Hij pakt het rijden erg goed op. Hij is erg bang van mensen die om hem heen bewegen en onverwachte geluiden die achter hem gebeuren. Hieraan wordt met hem gewerkt, en stukje bij beetje gaat het beter.
Hij was een beetje een watje toen ik hem wegbracht, nu wordt hij langzaam aan een stoer paard. En dat hebben we nodig om verder te komen. Binnenkort mag hij weer naar huis.

Voor degenen die wedstrijd hebben (volgens mij is het ook Regio) heel veel succes! Lekker knallen met de Dayano's.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:09

Hoe is het nu met Covels?

Knap paard leenbeestje!

Hoe is je debuut gegaan in de L2 renate?

En hoe vergaat het verders iedereen?

Hier hebben wij eindelijk ons officiële debuut gemaakt. Hij liep met losrijden op zich wel fijn. Beetje heet en in het begin wat gespannen maar dat ging er snel vanaf zodat we fijn konden rijden. Dus vol goede moed de ring in. Hij rijd hem heel dapper binnen tot hij een doek aan de bakrand zag hangen. Dus met enig aandringen erlangs gekregen maar mijn impuls was helemaal weg. En daarmee eigenlijk alles. Ik heb hem werkelijk een paar een schoppen verkocht tijdens de proef maar het leek wel alsof zich helemaal had afgesloten. Aan het einde zat ik hijgend op mijn paard van het drijven. Dat heb ik nog nooit meegemaakt!

Door de vele uitvallers moest ik gelijk weer. Iemand even een zweep georganiseerd. Daar werd hij even heel erg boos om, maar toen had ik weer een gas pedaal. Ik was alleen zo van de wap van de eerste proef dat ik er niet echt aan heb kunnen rijden en nog altijd alleen maar bezig was met voorwaarts.
Iedereen vond de 2de veel beter, ikzelf ook, maar het ging allemaal een beetje in een roes. Nogal raar haha.

Uiteindelijk waren er nog 4 officiële starts. Ik was 2 x 2de met 182 en 189.
Ik vond het erg jammer, maar het is een hele goede les geweest voor ons. Niet het resultaat waar we op hoopte, maar volgende keer beter.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:43

Hallo!

Allemaal nog een beetje lekker aan het rijden en trainen ondanks het telkens maar terugkerende winterweer!?
Wat een leuke foto's en filmpjes komen er allemaal voorbij zeg!

@Covels: Fijn dat het beter gaat met Compere!
@Leonie: Gefeliciteerd met jullie punten! Lekker kilometers maken!
Wat vond je jammer? Zijn toch best nette punten voor een eerste keer op vreemd terrein?
@Diane: Hoe is het met Gilly en haar pootje? Helemaal beter nu?
@Linda_Hans: Hoe zijn de kampioenschappen gegaan? Door naar de regio?

Met mijn Dayano alles prima! Nadat we telkens 'thuis' wedstrijden hebben gereden zijn we sinds dit jaar regelmatig op vreemd terrein aan het starten.
Even wennen, maar hij is gewoon echt altijd en overal super braaf en werkwillig! Nog een paar wedstrijdjes binnen en dan gaan wij in het outdoorseizoen
ook al weer over naar de M. :)

Fototje van mijn knapperd <3
Afbeelding

En met zijn grijze-fjorden-kleuter vriend :D
Afbeelding