Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:56

tienus63 schreef:
tienus63 schreef:
Momenteel heeft Vicky of last van het veulen of last van een lichte koliek. Ik denk het eerste. Het ziet er in ieder geval niet verontrustend uit en wat koliek en Vicky betreft ben ik helaas ervaringsdeskundige.

Het was de kleine Sydney Vork
Ze heeft wel 20 cc colosan gehad, ik had de DA niet gebeld omdat het er niet echt als koliek uitzag.
Ook al heeft ze haar hele box omgespit.
Ze knabbelt ondertussen al weer lang en breed tevreden op haar hooi.

Fijn dat het weer goed gaat met Vicky, Tienus63. Je "knijpt" 'm dan wel op zo'n moment, lijkt mij...

Zooist, is jouw merrie ook gewapend met Birth-alarm en webcam? Heb je net zoals Tienus63 ook de "veulen-kamer" (kinderkamer) al gereed met dekens, warme lampen en een grote merrie-veulen-stal? (en een electrische deken voor jezelf Haha! )

Brazil werd geboren in een hele grote merriestal en zijn moeder Edalientje kreeg het TOCH voor elkaar om haar dikke kont tegen de muur te leggen zodat Brazil er niet uit kon omdat de muur in de weg stond Party!!
Hij werd ook nog eens geboren op een tijdstip waarop de kippen gewoon nog op stok waren..... Dromen

Ik hoop dat het weertje lekker is zodat de veulentjes lekker snel naar buiten kunnen!

Wat leuk Marlijnt: een Sidney voor de wagen Ja Wanneer ga je foto's maken? *LOL* Pling

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:58

marlijnt schreef:
auchh.. ik ben hier echt te lang niet meer geweest.. het gaat super met mijn Sydney, we hebben zelden zo'n fijn paardje gehad (behalve mijn andere dan Tong uitsteken)

De instructeur van mijn vader (mennen) wou er zelfs nog eentje bij gaan zoeken.. Lachen maar dat doen we voorlopig nog niet mischien als er dadelijk een verkocht is ofzo..

Maar ik zit nu met hem in de dressuur en springles en hij is ook getuigd Go jij! Go jij! mijn vader is helemaal fan Haha!:D

Zoo Sydney's zijn wel heel all round *LOL*
leuk dat het zo goed gaat met je Syd!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:22

Downhill schreef:
Fijn dat het weer goed gaat met Vicky, Tienus63. Je "knijpt" 'm dan wel op zo'n moment, lijkt mij...

Nee, dat viel juist heel erg mee, omdat ik paar keer een echte koliekaanval van haar heb meegemaakt.
Ze zweette deze keer niet op de koliek-manier en ze stond gewoon in ruststand.

@Marlijnt; altijd makkelijk zo'n multi-functie-paard.
Wil je zelf niet achter zijn kont zitten?
Ik kan er enorm van genieten hoe de mijne geniet van het aangespannen werk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:33

Goh, ik kijk net op de kalender, nog maar 8,9 weekjes geduld en dan kan het veulen komen.
Cheveyo kwam gisteren nog even onverwacht aanwapperen met een kadootje.
Ze hoopte al dat ik het nog niet zou hebben. (ze kent me weer goed)
Het is een stoer veulenhalstertje met bijpassend touw.

Ik heb alles gereed voor het veulen maar een veulen halster had ik nog niet, die zou ik wel halen als het veulen er gezond en wel zou zijn.

Heel attent had ze kleur uitgezocht; bijpassend bij een schimmel, een bruine en vos.

Mijn buurman zal even een webcam installeren in de stal, even een oude pc in de stal zetten die weer doorverbonden wordt met onze eigen pc.
Altijd handig zo'n computernerd in de nabijheid.

In ruil wilde hij wel gewekt worden als Vicky bezig zou zijn.
Maar ik wil er geen pottenkijkers bij, ik zal waarschijnlijk ook geen foto's e.d. maken.
Zo'n bevalling lijkt me stress zat voor de eerste keer.

Vicky heeft momenteel een hele mooie intens diep rood/bruine vacht. Ze glimt als een zwarte kat in het donker.

Gisteren zijn de ijzers er onder weg gehaald, de volgende keer dat ze weer bij de smid komt, hoop ik dat ik twee keer moet rijden; 1x keer met Tienus naar Hellendoorn en een keer met moeder en kind. Leert hij het trailerladen ook meteen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:48

Hier het bewijs van een zwarte kat in het duister:

Afbeelding

Afbeelding

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:58

Wow! Wow!

Vicky mag al bijna "buik-schuiver" genoemd worden, Tienus63 Haha!
Als je (merrieveulen? Rolleyes ?) 14 dagen oud is weet ik zeker dat ze dan een flinke tante is.
Gespierde hals, van die lekkere kromme benen omdat die benen maanden opgevouwen hebben gelegen in de baarmoeder en natuurlijk een mooie spekkige kont, net zoals Sydney! Ik zie het helemaal voor me. Hyper!

Als ik Vicky zo zie dan denk ik dat haar "dochter Rolleyes Haha! " op de verjaardag van RZDLover komt. Haha! Knipoog In ieder geval eerder dan mijn 1e gok. Ik zal me bij deze datum houden, goed? Heerlijk, dat gokken.....

Maar het belangrijkste is dat het veulen gezond op de wereld komt en dat Vicky zich als een zeer goede moeder zal gedragen naar het veulentje. Het is per slot van rekening haar allereerste veulentje..... Ach gut zal heel schattig zijn om te zien.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 17:32

Hihi, ook een lekker buikje!

@MegaCarmen, hoe was Whatje?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:48

Allereerst natuurlijk een goed en gezond 2007 toegewenst!!!

Ik moest vanochtend in het ziekenhuis zijn, over 6 weken zou ik terug moeten komen, ik dacht al bij mezelf, volgens mij komt me dat slecht uit.
Maar ik zeg nog maar even niets, dacht ik bij mezelf.

Blijkt hartstikke druk met afspraken te zijn op de oogartsen, dus de assistente kijkt al moeilijk, 6 weken dat lukt niet. Terwijl deze afspraak pas afgelopen 21 december gemaakt is Vork
1 maart vraagt ze? Dat is over 8 weken.
Dat is goed, ik bel alleen af als mijn merrie staat te veulenen. Oohh, zegt ze dat is goed, maar dan wel foto's meenemen.
Volgens mij dartelt er tegen die tijd een veulen met een hip halster door de stal.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:52

Haha! leuk tienus, je houdt ons ook wel in spanning hoor!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:58

Vicky wordt met de dag chagerijniger tegen Tienus op stal. In de wei doet ze gewoon normaal tegen hem, af en toe staan ze elkaar zelfs te krabbelen.
Mensen die haar niet kennen worden bijna bang van haar, zo chagerijnig staat ze dan te doen.
Tegen mij doet ze nog het minst vervelend op stal.

Mijn man neemt volgende week plaatmateriaal mee om de boel af te dichten tussen beide paarden.

Volgens mij heeft ze gewoon een soort nestdrang, haar stal is haar veilige plek en daar wil ze geen indringers.

Nog 6,5 week en dan is het 21 februari, het veulen is nu zo'n beetje levensvatbaar.

Ik voel nu hetzelfde als wanneer mijn schoonzusje zwanger was en zoveel weken heen was, dat de baby levensvatbaar is.
Een geruststelling en opluchting.

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:24

ik ken iemand waar ik altijd privé les van heb. Die heeft nu al 2 veulens gehad van Sydney.. het zijn hele mooie veulens geworden. vooral het laatste veulen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 22:07

Dit jaar?????

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:20

Ik denk dat ze het over veulens van 2006 heeft, dit jaar kunnen ze nog niet zoveel uitgegroeid zijn.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:47

Ik en mijn zus zijn sinds vandaag de trotse eigenaars van een Sydney x Jackson merrie Pling !! Ze is bijna 2 jaar en tot nu toe heel braaf, echt een leuk paard. Verder kan ik er natuurlijk nog weinig over zeggen omdat we haar vandaag pas hebben opgehaald en ze ook nog heel jong is! Maar ze was in ieder geval heel braaf met het trailer laden en op stal stond ze meteen in de bak in de plassen te graven dus dat was wel heel leuk om te zien! Ze is dus wel heel nieuwschierig en ondernemend! Ook komt ze vrijwel meteen weer naar je toe en is ze ook heel aanhankelijk! Hier 2 foto's van haar!!
Afbeelding
Afbeelding

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:06

heel gaaf diertje messica!
Ik denk dat dat 'nieuwschierige en ondernemende' in de familie zit hihihi die van mij is ook nieuwschierig en ondernemend Haha!
en een bruine! geen schimmel Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:49

Leuk diertje, heeft ze geen aftekening op haar hoofd?
Mooi oog erop!!!

Ik hoop eigenlijk wel dat de onze een aftekening op zijn hoofd heeft, als het een kastanjebruine blijkt te zijn.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:51

ze hebben allemaal een beetje zo'n zelfde koppie. Zo smal en een klein neusje.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 20:12

Jeeej, een bruine!

Super zeg!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:35

Ze heeft wel een aftekening op haar hoofd een klein sterretje!! Op de bovenste foto kun je het misschien net iets zien onder haar toef!! Ze sprak ons in ieder geval meteen aan het is al echt zo'n paardje gezien de leeftijd en ze heeft ook echt front daar val ik toch ook wel op!! Pling

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:51

Gefeliciteerd met jullie mooi aanwinst! Dat je met/van haar maar veel plezier mag hebben.

En vooral leuk om nu eens een bruine merrie te zien!

Dat ondernemende en nieuwsgierige zit volgens mij in het bloed. Mijn kleine rakker van 7 mnd heeft van de week de deur van zijn stal open gekregen en heeft de hele nacht heerlijk in de paddock lopen spelen samen met zijn veulenvriend, en dan de volgende dag heel onschuldig kijken, zo van: hoezo, mochten we niet naar buiten dan?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:53

messica schreef:
Ze heeft wel een aftekening op haar hoofd een klein sterretje!! Op de bovenste foto kun je het misschien net iets zien onder haar toef!! Ze sprak ons in ieder geval meteen aan het is al echt zo'n paardje gezien de leeftijd en ze heeft ook echt front daar val ik toch ook wel op!! Pling

Gefeliciteerd met je aanwinst Messica! Komt je zus ons ook verhalen op bokt vertellen over jullie bruine merrie?
Leuk dat er ook nog een bruine Sydney bij is gekomen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:29

He gefeliciteerd met de aankoop van je paard! Leuk beestje om te zien hoor!

Wat is er eigenlijk met zn staart gebeurt?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:35

Trouwens, het rijden op mijn Sydney gaat erg goed! Heb nu elke week les en hij gedraagt zich heel netjes tussen de andere paarden. Op het begin waren tegenliggers nog wel heel eng Clown

Vorige week was een meisje van haar jonge paard afgevallen in de les...gaat dat paard keihard rond galoperen en bokken en liet zich niet vangen..duurde wel 5 minuten ofzo. En daar stond ik dan met mijn jonge paardje in de bak...hij wou wel graag mee spelen en bokken, maar gelukkig bleef hij (redelijk) naar mij luisteren. Ben zo trots!!

Gisteren hebben we voor de 2x gesprongen. Hij vindt het echt leuk! Hij sprong wonderbaarlijk genoeg zomaar over een steiltje van 70-80 cm! Go jij! Go jij! Haha blijkbaar had hij niet in de gaten dat ik bibberbenen had! Bloos

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:07

Super Pajidin......
Echt heel braaf!

Nou Whatje is de laatste tijd erg heet.
Vandaag liep er iemand te wandelen in de bak naast zijn paard en dat paard maakt een hupje en ik ging gelijk als een raket door de bak.
Daarna was ie wel weer rustig maar ik ben blij dat ik een beetje stevig zit....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:10

Pruttel schreef:

Dat ondernemende en nieuwsgierige zit volgens mij in het bloed. Mijn kleine rakker van 7 mnd heeft van de week de deur van zijn stal open gekregen en heeft de hele nacht heerlijk in de paddock lopen spelen samen met zijn veulenvriend, en dan de volgende dag heel onschuldig kijken, zo van: hoezo, mochten we niet naar buiten dan?

oww de deur open maken *LOL* erg leuke bezigheid hahaha die van mij vond dat ook leuk om te doen. Die van mij is ook een keer uit de wei ontsnapt, toen ie dorst kreeg ging ie hard om mamma staan gillen Clown