Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:59

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:34

Ah jammer. Ze is inmiddels al 5 :') te oud dus.

Van de week voor de 2e keer op vreemd terrein gesprongen. 1e rondje 2 stops 2e rondje 2 balken maar jullie zien vast wel waardoor dat kwam haha. Afgezien van een iets te hoog tempo in het 2e rondje ging het super!

Hieronder de filmpjes:

https://youtu.be/mzLl43s3SWM
https://youtu.be/sW7O6PoksOg

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:42

Woooow al lang niet meer gereageerd hier! Ik heb eindelijk weer een beetje tijd om te reageren...

Haha Vibabu zulke wegschieters maakt mijn paard dus ook, echt precies hetzelfde maar dan soms zelfs zo erg dat we 180 graden gedraaid zijn! Verder ziet het er toch top uit? Ik doe het je niet na :\

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:07

Knap hoor Vibabu ik doe het je ook zeker niet na .
Jammer dat ze te oud is voor de NH cup .

Ik had vorige week 2 goede wissels met Hudson echt mega trots , we pakken het spelenderwijs mee en dacht na m'n normale training " hoppa ik probeer het nog even " en hij deed het allebei de kanten in 1ne echt super gaaf .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:50

Super he Moniek!
[***] begint het ook te snappen!! Vorige week in de les 3x en telkens van de eerste keer juist! Wel een beetje voor mijn hulp maar was al blij dat ze correct waren :) nu nog regelen waar en wanneer :))

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:00

Gaaf hoor jongens! Goed bezig!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:37

Ik ben in de dressuur nog alleen bezig met normaal galloperen en dragend te galloperen ipv te gaan stuwen omdat ze het lastig vindt. :')

Gister weer oefenrondje gesprongen. Ze is echt zo grappig! Ziet ze een hek onder een hindernis staan, vol in de ankers. Laat ik haar even kijken maar is ze eigenlijk meteen verveeld. Rij ik opnieuw aan en gaat ze gewoon boos er op af :')

Kreeg nog complimenten van een instructeur waar ik wel eens crosstrainingen volg dat hij het een erg goed paard vindt en dat ze ook nog eens mooi gebouwd is en dat ze zo gretig is.
In het parcours landt ze meestal goed... overspringen achter snapt ze niet helemaal :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:43

Qleke, wat super goed ook van jou .. nu kun jr inderdaad gaan uitbouwen en er meer controle over gaan krijgen :)

Vibabu , altijd leuk om zulke complimenten te krijgen over je topper .

Hudson vandaag bij de tandarts geweest, moest wel het nodige aan gebeuren .. hij had flink wat haken en een melktand die eruit moest, ik merkte het al met rijden dat hij last van z'n mond had . Hij heeft zich keurig gedragen en kan er weer voor een jaar tegen met wat mazzel ( voor hem ;) )

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:04

Leuk vibabu! Das echt heel fijn!
Soms heb ik ook wel eens zin om es een sprongetje te maken, maar [***] heeft een gevoelig voetje waardoor ik het niet goed durf! Zie er bij hem ook geen meerwaarde in omdat hij al 12 is en wss nog nooit een sprong van dichtbij gezien heeft :') wil niet dat onze dressuur er onder lijdt..
Maar met de volgende ga ik het zeker wel meenemen denk ik! Gewoon al kwestie van handig worden voor de paarden zelf denk ik dat dat wel goed is!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:54

Wat fijn om te lezen dat de krackjes het allemaal zo goed doen en zo lekker voor uit gaan :D

Wedstrijden gaan voor mij ondertussen ook een beetje kriebelen. Maar heb besloten nog heel even Door te oefenen en dan begin van het nieuwe jaar me startkaart aan te vragen.

Afgelopen zondag kwam mijn mama even mijn camera vast houden en wat foto's maken van mij en fancy

Afbeelding

Afbeelding

dat zijn er 2 van , ze liep voor mijn gevoel nog niet optimaal maar wel fijn. Vind het zelf vooral leuk om verschil met voorheen te zien. In de paar maanden dat we nu hier staan is er al zo'n verschil in hoe ze loopt en hoe ze eruit ziet.

Hebben jullie krackjes ook zo'n gevoelig huidje? Ik had met fancy afgelopen keer met rijden een ander spoortje om als normaal maar na het rijden lag ze er mooi van open (voelde me heel erg schuldig!) Die sporen gaan dus mooi weg.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:04

Ziet er goed uit Sharkje! Prachtig beestje hoor!!
Die van mij heeft geen last van mn sporen want mijn voeten raken zn buik net niet :D mn benen zijn net lang genoeg! Maar op zn hoofd is hij wel gevoelig want daardoor kan ik niet meer met een gewone neusriem rijden..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:08

Die heeft precies echt het Krack hoofdje en kleurtje maar wel Uphill lijf :D leuk om dat er zo in te herkennen!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:25

Mijn krackje heeft op haar springdebuut in de bb80 meteen een 3e prijs mee naar huis gekregen :D en weer mooie complimenten dit keer van de parcoursbouwer :D
Helaas wilde ze alleen maandag haar box niet meer uit... ze was nog zo moe van al die indrukken... dat merk ik wel echt aan haar, dat parcoursjes springen haar geestelijk zoveel energie kosten dat ze echt even een paar dagen er van moet bijkomen.
Ze geeft wel heel duidelijk aan als iets genoeg is geweest. Dan wil ze de box gewoon niet uit :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:03

Dankje qleke! Fancy is ook gevoelig op haar hoofd , veel hoofdstellen krijgt ze plekken van. Gelukkig van me nieuwe anky niet *ff afkloppen*

Ik vind het wel grappig dat jij uphill er wel in terug ziet. De meeste zien het namelijk echt niet. Ze toont overigens onder het zadel al heel anders als gewoon in stand.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:25

Ja Fancy is een knapperd zeg .. Ze ziet er goed uit, bij Hudson heb ik niet zoveel last met kale plekken van het hoofdstel die heeft een Micklem. Wel heeft hij op z'n schouder laatst een kale plek gehad van z'n vliegendeken dus wel een gevoelig huidje op z'n lijf.
Zaterdag gaan we de NH cup rijden wij mogen om 15.30 in het baantje verschijnen.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:11

Spannend Moniek! Veel succes alvast!

Vorige weekend heb ik als groom gediend :D was eens wat anders haha! Maar ook leuk om te doen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:21

Hahaha soms is het idd wel eens leuk om zelf niet te hoeven rijden maar er voor iemand anders te zijn :)
Dank je wel , ik breng zeker verslag uit .

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:22

Dankjewel moniek!

Wel leuk om mee te doen met zo'n jonge paarden wedstrijd! Hadden afgelopen weekend ook een jonge paarden evenement op prinsenstad , heel leuk om te zien.

Vind het leuk om te zien welke hengsten bepaalde types doorgeven. Heb uiteindelijk toch een merrie dus stiekem zit ik wel een beetje hengsten en hun nakomelingen te kijken kriebelt best... Wie weet ooit een keertje.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:31

Ja dat had ik gezien vwf dressuur .. Ben 2 jaar geleden wezen kijken of het het jaar erop wat voor mij en m'n vorige beestje wat zou zijn.. Helaas is dat helemaal verkeerd gegaan met beleren en heb hem torn geruild voor Hudson ;) die heeft tijd nodig en begint nu beter te draven .. Maar was zeker niet goed genoeg op op prinsenstad mee te lopen ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:47

Ja dat had ik toen gelezen geloof ik , hayden toch? Las af en toe wat mee in dat topic.

Moet zeggen dat er wel echt gave paarden tussen zaten, maar er zaten zeker ook mindere tussen. Misschien inderdaad omdat die ook te jong er al naartoe gesleept zijn om het maar even te doen.. wel interessant om te zien hoe de ene 3 jarige zo compleet is en de ander nog echt een iel kippetje is. Was zelf wel erg gecharmeerd van de nakomelingen van Johnson en Everdale. De winnaar heb ik niet live gezien helaas.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 08:44

Succes Moniek!

Altijd leuk hengsten kijken haha ik zou ook wel een veulentje willen fokken maar weet niet of ik dat dan ooit nog weg kan doen.. of ik zit met 2 paarden, ook leuk maar kost weer zoveel tijd! Everdale geeft inderdaad wel leuke jonkies! Hmm misschien over een paar jaar nog maar eens overna denken.

Hebben jullie je paarden al geschoren / zijn jullie van plan je paard te scheren?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:18

Ik hoefde Hudson vorig jaar niet te scheren.. Dus hoop dit jaar ook niet :))

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:45

[***] heb ik 2 weken geleden geschoren :) mooi kleurtje :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:54

Fancy word ook niet geschoren. Ze krijgt geen enorme vacht en zweet ook niet zo heel snel

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 05:58

Gisteren NH cup gereden... Hudson heeft het super gedaan was weer erg braaf.. Helaas zaten we niet bij de prijswinnaars, wat ik wel erg jammer vond is dat we geen protocollen kregen en dus moesten wachten tot het einde.. Wat resulteerde dat Hudson 2 uur op de trailer heeft gestaan ;( en toen ik daar wat van zei kreeg te horen " dat is dan een mooi leermoment " -O- |o