Ze was echt heel braaf. Ik ga haar zelf inrijden dus was de 1e keer dat er iemand op zat. Ik kon na 1 minuut hangen gewoon gaan zitten en een rondje gestapt. Heb geen moment stress gevoeld.
Nee, er is een amazone gestald bij de hh waar ze staat en die heeft destijds ook mijn Johnson voorgesteld. Ze heeft eigenlijk altijd wel ibop paarden en doet dat ook fijn. Qua karakter en reactie is de Everdale precies haar moeder, mijn Johnson dus. Goudeerlijk maar wel spooky, en ik vind het wel fijn als iemand ze eerst een beetje bevestigd heeft, dat als ze een keer opzij springen ze wel weten wat een rem is .
Slim om een prof haar in te laten rijden. Zulke risico's nemen is nooit fijn.
Onze Everdales doen het super goed. Zaterdag maar eens foto's maken.
Esssther
Geplaatst: 17-08-16 11:12
Masja, gefeliciteerd met de Everdales!! Heb je al foto's? :D Wanneer zijn ze precies geboren?
Fijn dat het beleren so far goed gaan. Oh ik ben ook heel benieuwd naar het karakter van die van mij. Hij is nu ruim een jaar oud en ik heb hem al 3-4 maanden niet gezien. Binnenkort echt even heen voordat ie weer in de wintervacht schiet
Alle andere ook gefeliciteerd met behaalde resultaten, super!
yvonnepuntnl
Geplaatst: 05-10-16 17:25
Ik wil me ook graag melden in dit topic. Sinds een paar dagen is Jeara weer thuis. Jeara is een dochter van Everdale uit een moeder van Krack C. Ze is superlief, maar heeft wel een karaktertje!
Heb haar niet gemeten, maar ze is groot, zeker 1.68m Ze heeft zo in de omgang een heel lief karakter, erg op mensen gericht, maar laden was echt wel een probleempje, omdat ze meteen steigert als je wat druk zet. Uiteindelijk met wat verdoving wel gelukt. Dus lief, maar wel een karaktertje!
De onze is heel handig, niet erg groot (ga ze eens goed meten als ze binnen komt voor de winter binnenkort), maar wel een mooie merrie qua bouw, erg verstandig ook bij hoefsmid en veearts enzo, het kriebelt al om ermee aan de slag te gaan, maar nog een jaartje wachten!
Ik heb het ook gelezen! Ben ik erg benieuwd naar Jena is erg flink, groeien doet ze nog steeds niet echt maar goed, niet iedereen wil eentje van 175 zullen we maar denken
We wouden nog een merrie dekken van Everdale maar dat is niet gelukt, volgend jaar nieuwe poging!
Er was een driejarige competitie geweest zag ik en ook daarin stonden een hoop Everdales. Onze Everdale is vooral heel lief en onze grote knuffelvriend aan het worden.
Onze Everdale groeit niet heel erg jammer genoeg, maar hij begint wel wat meer body te krijgen.
Ja idem hier, ze begint wel een volwassen lijf te krijgen, staat duidelijk mooier in model dan de jaarlingen die bij haar lopen Maar groeien... dat niet, helaas Ze heeft wel iets hoor! Ik ben erg benieuwd hoe ze zal zijn in het werk volgend jaar
Ik ben heel benieuwd naar die van mij, al langere tijd niet gezien. Vorige keer viel mij de maat inderdaad mee/tegen.
Ik zie dat er hier meer zijn met dat 'probleem'. Nou vind ik dat iets minder probleem want ik heb uit onze merrie nu 2 kasten van paarden gefokt (langgelijnd en 1.72-1.75mtr). Terwijl de merrie maar 1.62mtr en popperig is en ik persoonlijk meer hou van wat kleiner
Ik zal binnenkort weer eens langsgaan en hem op foto zeggen, de jaarling - naarling
Toch zie ik ook veel grotere maat Everdales voorbij komen. Heb de mijne gisteren weer gemeten, ze mert nu ongeveer 166cm dat is 6 cm groter dan begin van het jaar.
Heb je een foto van je naarling Esssther?
yvonnepuntnl
Geplaatst: 27-10-16 18:35
Volgens zijn index vererft hij ook groot: 106 De mijne is ook groot. Schat haar 168cm op 2,5 jaar.