Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
deeva schreef:Ik heb twee nakomelingen van Jazz.
Een grote vos ruin heeft de looks van zijn vader maar een erg lastig paard hij lijkt wel autistisch en de meeste dierenartsen vragen of hij net gecastreerd is dus zeker geen beginners paard.Na drie dagen rijden moet hij echt vrij hebben anders wordt hij gevaarlijk hij heeft veel moeite zich te concentreren en dat kost hem ook veel energie .Maar door zijn aparte karakter is het wel mijn maatje
En een donker bruine merrie van jazz (echt een merrie met losse achter benen) ziet overal spoken maar kan ook heel fijn bewegen.Maar ook deze heeft niet het makkelijkste karakter vooral erg eenkennig ze heeft twee weken bij mijn instructeur gestaan maar na een week kon hij niet meer opstappen ze sloeg dan gericht met haar achterbenen naar voren en als iemand haar vast hield begon ze te stijgeren.
Zelfs een amazone geprobeerd erop te zetten dat ging ook niet.
Toen ik haar weer op ging halen zelf weer op gestapt om te kijken of ik iets anders doe maar ze deed geen pas verkeerd.
Nou heb ik misschien een paar lastige jazz-en maar ik ben erg blij met ze.
Daarom hebben mijn jonge paarden ook allemaal jazz bloed en die lijken erg braaf ben namelijk net begonnen met het inrijden van mijn Valdez (houston x jazz) merrie en die doet het erg braaf geen dooie maar wel braaf.