Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:22

Leuk deeva! En wel twee jazzen! :D Ben benieuwd naar foto's ;)

SaskiaKur

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:59

Ik ook :D

Vanochtend is het ijzer eronder gezet en heb toenet met Vince een buitenritje gemaakt. Hij vond het geweldig. Heerlijk die oren op en ging echt in het bos hard! :D Ook vandaag Zev gereden. Gisteren was hij niet fijn; scheef, hield rechts vast en zo traag. Vandaag ging die super fijn. Mooi kraagje erop, licht in de hand en stuk rechter. Mocht nog wel iets meer op 2 teugels en actiever maar ben wel blij
Ook proberen te regelen met school en IB-groep maar dat gaat helaas niet zo vlot. Heb ook nog wat nieuwe foto's van mij en Vince. Die plaats ik vanavond

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:26

Kun je bij je stal vandaag zo het bos in Saskia? Dat lijkt me echt heel luxe! Heerlijk.. Binnenkort zal ik die van mij ook eens meenemen naar het bos. Daar is ze nog nooit geweest, dus ben benieuwd.

Fijn dat het vandaag alweer beter ging met Sev. Bij mij ging het rijden gister ook voor geen meter, er liepen schapen vlakbij de bak en die waren een beetje aan het rennen, tja dat is heel eng en dan moet je natuurlijk je nek erop zetten. Niets mee te beginnen. Vandaag ging het wel fijn. Ze wordt nog losser en wordt ook steeds sneller voor mn been.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 23:01

Fijn dat Zev zo goed ging! En natuurlijk dat Vince zo genoot van zn buitenritje.

Ik rij ook zo het bos in, lekker brede zandpaden alleen is Otje geen buiten rij paard, totaal niet verkeersmak (is op wedstrijd ook lastig) en na weken oefenen van ik op de oprit uitstappen zonder 6 x letterlijk is de sloot te belanden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 10:41

Klein bosje hoor maar tis wel fijn om een frisse neus op te halen :j

Goedemorgen! Zit weer aan het werk!

Ben me een beetje aan het kijken welke 5/6 dagen ik even er tussenuit kan naar Spanje oid in Augustus. Maar iedere keer zit ik met wel iets (belangrijke wedstrijd, EK-kaartjes Dressuur, etc.) ... Pfff... heel irritant.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:53

Ik ga ook naar het EK! Welke dag ga jij? Ik ga naar de kur op muziek :D

Pff, vandaag ook aan het werk. Gelukkig nu even pauze. Ga nu gauw met mn collega's even een patatje eten. Donderdag is altijd snackdag :+

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:54

Ik heb vroeger met mijn vorige paard altijd bij Yessin les gehad een zeer getalenteerde ruiter maar ook een goede instructeur.
Maar de combinatie met mijn jazz merrie gaf voor de merrie teveel stress dus toen ben ik van instructeur veranderd.
Ik ga proberen hier foto's op te krijgen maar ik ben daar niet handig in.
Dit is de jazz merrie.
[img]IMG00033-20101113-1529[/img]

Dit is de jazz ruin.
[img]IMG_0263[/img]

Zo heeft de jazz merrie nog een twee-jarige merrie nakomeling van rousseau
Dan heb ik nog een drie jarige valdez (houston x Jazz) merrie.
Een twee jarige vivaldi (krack c x jazz) hengst.
en een valdez (houston x jazz) jaarling hengst.
Dus ik hou wel van jazz bloed

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:08

Je foto's doen het niet

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:00

nieuwe ronden nieuwe kansen

De jazz merrie
Afbeelding

De jazz ruin
Afbeelding

Ik ben benieuwd of ze er nu wel opstaan

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 19:33

De foto's zijn zichtbaar. Leuke koppie's :j Heb je ook onder het zadel foto's?

Wat een wereldpaard is Vince toch! :+: Kan echt van 'm genieten, iedere dag meer! Vandaag lekker losgewerkt en ontspannen gereden. Zelfs wissels meegepikt die hij super sprong!!

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:16

Knappe koppies :)

Wat leuk dat je les van Yessin hebt gehad. Helaas gaat de clinic onverwacht niet door, ik baal ontzettend! Had er heel veel zin. Waarom het niet doorgaat moet ik nog even horen, maar het is echt jammer.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:45

Dat is jammer , hij heeft het altijd erg druk.
Ik hoop voor je dat je een nieuwe kans krijgt want zijn clinics zijn erg leerzaam.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:53

Dat hoop ik ook! Hopelijk verzetten ze de clinic gewoon naar een andere datum :)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:43

Hoe zit het eigenlijk met de clinic bij broere? Is daar al wat over bekend?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:57

Echte Jazz koppies zag ik langs komen! Leuk!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 02:31

deeva schreef:
Ik heb twee nakomelingen van Jazz.
Een grote vos ruin heeft de looks van zijn vader maar een erg lastig paard hij lijkt wel autistisch en de meeste dierenartsen vragen of hij net gecastreerd is dus zeker geen beginners paard.Na drie dagen rijden moet hij echt vrij hebben anders wordt hij gevaarlijk hij heeft veel moeite zich te concentreren en dat kost hem ook veel energie .Maar door zijn aparte karakter is het wel mijn maatje
En een donker bruine merrie van jazz (echt een merrie met losse achter benen) ziet overal spoken maar kan ook heel fijn bewegen.Maar ook deze heeft niet het makkelijkste karakter vooral erg eenkennig ze heeft twee weken bij mijn instructeur gestaan maar na een week kon hij niet meer opstappen ze sloeg dan gericht met haar achterbenen naar voren en als iemand haar vast hield begon ze te stijgeren.
Zelfs een amazone geprobeerd erop te zetten dat ging ook niet.
Toen ik haar weer op ging halen zelf weer op gestapt om te kijken of ik iets anders doe maar ze deed geen pas verkeerd.
Nou heb ik misschien een paar lastige jazz-en maar ik ben erg blij met ze.
Daarom hebben mijn jonge paarden ook allemaal jazz bloed en die lijken erg braaf ben namelijk net begonnen met het inrijden van mijn Valdez (houston x jazz) merrie en die doet het erg braaf geen dooie maar wel braaf.

Bovenstaande herken ik enigzins. Onze Jazz is echt een fijn braaf paard. Hij heeft nu als 3-jarige net gecastreerde ruin al verschillende personen op zijn rug gehad. Hij is erg geduldig en geeft de ander veel ruimte, dit laatste is niet altijd handig, hij geeft zijn grenzen niet altijd aan.

Gisteren is er iemand opgestapt die blijkbaar wel iets zou moeten kunnen. Hij deed het voor haar echt niet, we konden het hem niet echt kwalijk nemen. Deze amazone dacht een 3-jarige stilstaand effe eraan te kunnen zetten, dat zijn onze 3-jarigen niet gewend. Hij was dan ook beledigd. Vandaag keek onze Jazz-gup gelukkig weer blij uit zijn ogen, fijn dat die jonge dieren nog zo snel kunnen vergeten.....

Al met al, onze Jazz is een erg gemakkelijk paard wat ook hard wil werken. Ja eenkennigheid laat hij wel enigzins zien. Mijn man is echt zijn maatje maar... als en amazone/ruiter even de tijd wil nemen, zal hij zich daar ook aan willen geven, dat heeft hij meerdere malen al laten zien.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:38

Ja dat is soms een nadeel dat jazz-en zo intelligent zijn en daarom krijgen ze ook vaak ten on rechten een slechte naam.
Ze zijn gewoon heel trots en willen graag met respect worden behandeld.
Die jazz ruin van mij vind zichzelf het koning van de stal maar al mijn merries vinden hem ook leuk dus dan wordt je wel een beetje arrogant met al die vrouwelijke aandacht.
Maar hij is in tegenstelling tot de jazz merrie voor de duvel nog niet bang.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 13:08

Wat is het stil hier jongens!
Jullie nog leuke dingen gedaan dit weekend?

Ik heb vandaag Vince voor het eerst met S&T gereden!! :):)
Hij pakte het zo fijn aan! Alleen in de stap vergt nog wat werk. Hij valt dan nog in zijn oude probleem maar wat wil je de 1e keer. Ben onwijs trots op hem. Vandaag dus alleen wat basisgangen, schakelingen en wissels gereden wat die super deed. Zelfs 1x een serie om de drie kunnen doen. Nou wat wil ik nog meer. Absoluut een droompaard!

Nu heel even een uurtje rustig aan en dan moet ik werken. Twee paarden fotograferen die helaas ingeslapen moeten worden. Zal dus een zware middag worden. Hopelijk blijft wel het zonnetje nog schijnen hier! :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:28

Het is hier idd stil :o en er zijn zoooooveeel Jazzen :Y)

Nou sas dat beloofd was als hij de wissels en zelfs al series springt 8-) En fijn dat hij S&T goed op pakt!

Dat lijkt mij erg moeilijk voor die eigenaren :(:) dubbel zeg...zo'n mooie shoot en weten dat je afscheid moet nemen ;(

Ik ben vandaag naar een andere Bokker op concour wezen kijken :) die was 1e in het L2 met 209 punten *D 8-)
Verder mijn 2 knollekes gereden en die gingen beide fijn, vooral de vos liep echt
heerlijk los door heel zijn lijf, los achter de kaak en met veel afdruk en tact :z heerlijk dier!
Nu ik helemaal terug ga naar de basis, merk ik dat ik de laatste tijd teveel wedstrijden heb gereden
en daarop vastliep (teveel proefgericht) nu loopt hij al zoveel malen beter *D

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:20

Zeker stil hier :D Druk weekend allemaal?

Gaaf saskia dat je met S&T hebt gereden en dat hij het zo goed oppakt!! Lijkt me zo gaaf om daarmee te rijden.. Wat een dubbel gevoel moet het zijn die fotoshoot, ik hoop dat je zon hebt gehad vanmiddag en dat je mooi foto's hebt kunnen maken.

Wat fijn dat je weer de goede kant op gaat listiglistje.

Gister zijn mn paardje en ik tijdens onze les op de foto gezet. Zaten wel een paar mooie bij. Maar wat zijn foto's soms confronterend ;) Ach weten we weer waar we aan moeten werken. We moeten ook nog aan elkaar wennen, want ik heb haar pas vier weken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:21

Vind jullie een hele leuke combinatie, mooi paard is het!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:37

Zeker mooi paard, wel mijn type! :~

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:05

:D Hier mag je hem afleveren op stal, lekker ding :9

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:19

Wat fijn dat ie zo keigoed aanpakt Saskia!

Ik ben even kwijt hoe oud die van jou was en wat er achter moederkant ziet, KDE_07
Ziet er goed uit hoor!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:17

Lees vanavond bij. Hier 3 foto's van S&T 1e keer:
Heb hem gewoon simpel laten lopen. Niet teveel druk erop willen leggen meteen.
Af en toe wel erbij gepakt om te kijken hoe hij reageerde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding