Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:04

Haha precies,

Wat zijn jullie doelen deze zomer/dit jaar met de paarden??

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:09

dd verder aanrijden en met norton gewoon genieten doel eind dec een redelijk nette b proef thuis te kunnen rijden ( aantekening wil hem straks nog op het land zetten met maand rust of zo)

en de jouwe??

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:34

dames ik lees nog steeds mee maar aangezien mijn zus (norton84) hoofdzakelijk bezig is met hem laat ik haar lekker kletsen

maar ze vergeet nu toch echt iets te posten dus moet ik even in grijpen
onze haarlem te showen aan jullie
[RT-HAW] don diego aan het door rijden

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:33

Mijn doel met Ad is om deze zomer Z1 te starten, maar dit wil ik rustig aan doen.
We moeten eerst ons laatste puntje in het M2 ook nog rijden.
Maar deze zomer vooral veel springen en kijken of we eens een B cross kunnen rijden.

Mijn andere paard, Empress, wil ik deze zomer een L1 proefje starten als dat lukt.
Ik heb haar vorige week voor het eerst weer een keer gestart, had een winstpuntje
in het B. Maar dit paard heeft een geschiedenis van veel stijgeren/trappen etc. Sinds
een behandeling van iemand met naalden gaat het ineens veel beter.. Ze had echt
pijn gehad. Nu geeft ze nauwelijks meer protest; de wonderen zijn de wereld nog niet
uit blijkt wel weer. En met haar wil ik ook het springen weer gaan oppakken. :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:40

hutch84 schreef:
dames ik lees nog steeds mee maar aangezien mijn zus (norton84) hoofdzakelijk bezig is met hem laat ik haar lekker kletsen

maar ze vergeet nu toch echt iets te posten dus moet ik even in grijpen
onze haarlem te showen aan jullie
[RT-HAW] don diego aan het door rijden

Wauw Hutch hij ziet er echt al super veel beter uit! Hij begint echt knap te worden, nu nog lekker de bespiering erop trainen straks en je hebt een plaatje. Op het filmpje begint hij ook al te dansen.

Wat mij opvalt in de bochten is dat je je handen breed zet, zk zou zelf mn handen meer naar voren houden en bij elkaar net zoals je aldoor rijdt. Laat hem eerst maar lekker zelf uitzoeken waar hij met zijn koppie loopt in de bochten. Balans vind ik in het begin zelf erg belangrijk, als hij lekker loopt gaat hij vanzelf naar beneden lopen zonder dat jij dit met je handen laag/weid doet. Dit zie je op de rechte lijnen wel, daar loopt hij echt super en op zijn eigen benen. Maar dit zag ik ook alleen in een bocht hoor!!

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:00

bedankt alle tips zijn welkom het is ook niet eenvoudig een jong paard die zo belabbert er aan toe was snel goed te krijgen hopelijk werkt merrie brok ook mee om spieren te krijgen

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:18

Ik heb ad in het begin mioplast gegeven.
Daar zit eiwit en suiker in, is ook goed voor de spieropbouw. Maar wel duur. Werkte wel super.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:16

bedankt empress ga er zeker op letten.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:20

:)
Ben benieuwd of het vandaag echt 20 graden wordt...
Gister met Ad naar oefenparcours geweest, voor het eerst buiten. De laatste tijd vind hij de dubbels maar niks, in dit parcours stonden er 2.. Jeej dacht ik, maar toch goede oefening. Eerste rondje had ik een stop voor de eerste dubbel, maar was een heel kort bochtje dus beetje slecht gereden door mij. Verder geen stops gehad in beide rondjes, paar balkjes. Maar als hij maar springt. De afstanden klopten in het parcours ook niet allemaal, best vervelend kreeg je van die rare laatste passen van. De eigenaar mopperde er ook al over.
Maar toch super fijn gevoel, volgende week onze eerste officiële buiten alweer.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:02

Nou, kon er vandaag nou niet echt 20 graden van maken!!
Zonde van alle bewolking..
Ik heb vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt van 16 kilometer in de bossen van Drenthe.
Komende zaterdag staat de eerste wedstrijd sinds september weer op de planning.
Verwacht er niet veel van :+

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:55

Waar ben je op buitenrit geweest?
Misschien kunnen we eens samen, woon niet zover weg. :)

Het komt vast goed en anders een mooie oefening.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:13

Yes Bas had weer een puntje. Liep heel ontspannen en braaf. Was net aan. ik denk dat ie meer moet gaan tonen. Het is denk te braaf. Hij is ook niet helemaal constant. Net als halsstrekken. Nu had ie twee vijven, teerwijl ie daar vaak een zeven of een acht heeft. Zo gaat het met meer onderdelen. Als alles op zijn plek valt scoort ie zo 190. Maar ja dat lukt niet.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:44

hier 23 graden vandaag. zo mn vakantie in mei is feit lekker even naar gelderland toe voor paar dagen
rijden vandaag ging bij geen van n paarden fijn 1 liep kreupel en diego kon zn spanning niet kwijt dus dat werd hem ook niet. gisteren wel laten balken draven en laten springen en vond het er niet verkeerd uit zine

gefeliciteerd met je punt

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:57

Nog even goed doortrainen met Bas, jullie hebben in ieder geval het begin al gemaakt en zijn goed op weg, netjes hoor.

Hier was het echt niet zo warm, begin van de avond begon het wel echt lekker weer te worden.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:41

Nou heerlijk!? Bas heeft twee dikke achterbenen. Ook zijn voorbenen zijn ietsjes dik. Sinds begin van de maand krijgen de paarden hier twee maal kuil. Zijn daar nu maar mee gestopt. Hij loopt gelukkig wel goed. Houden hem maar licht in het werk. Na het lopen zijn z'n benen wel 90 procent dunner. Dus het valt wel mee denk ik.
Nog wedstrijden van het weekend?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:17

hier ook 1 met zorgen mn oude paardje norton) heb ik voor 14 dagen op de buut staan. hij heeft artrose in kogel en last van si gewrocht. maar nu loopt hij alweer enige tijd onregelmatig kreupel wat je er wel uitrijd met oprichting en achterhand gebruik maar op lang laag dan toch weer kreupel dus tja ik weet het even niet meer. diego gaat gelukkig steeds beter. maar door nort ga ik aan mezelf twijfelen of ik diego wel correct op kan lijden

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:23

Aaah wat vervelend zeg dat jullie paarden niet helemaal in orde zijn. De dikke benen bij bas komen denk ik doordat er in het kuil te veel eiwitten zitten, daar had mijn vorige paard ook last van. In principe is dit niet erg, het is juist belangrijk dat ze dan blijven bewegen. Niet enorm zwaar belasten maar je kan er wel gewoon mee doorrijden.

@ Norton, Waarom twijfel je aan jezelf? Dat Norton artrose etc. hebt kun jij toch niks aan doen? Super dat Diego beter gaat, gewoon lekker zo door gaan hoor!!

Ik heb vrijdag avond springwedstrijd gehad, hij liep alleen raaar... Voor het rijden stond hij af en toe wat tegen zijn buik te trappen (zij mijn vader achteraf) en kreeg hem niet goed van achter aan het werk. Ook na de tijd stond hij enorm te schoppen tegen zijn buik. Toen hij thuis op stal kwam ging hij direct plassen...... Heeft daar denk ik enorm last van gehad, doet hij alleen op stal of in het land. Wel zielig. Eerste rondje balkje en twee weigeringen hij wilde niet over 5 maar een man stond schuin achter de sprong allemaal dingen te doen tijdens mijn rondje echt hinderlijk, 3e keer sprong hij hem wel. En tweede rondje had ik een balkje op de laatste sprong. Maar doordat hij zo raar liep ging hij hard en kreeg ik niet echt goede afstanden, vaak te groot.

Gister lekker buitenritje gemaakt, heerlijk het bos in. & morgen hebben we weer een crosstraining. Wij hebben een nieuwe camera dus mijn zusje is fanatiek geweest met foto's maken, misschien dat ik van de week wel een topic maak.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:39

Bedankt voor je advies Empress! Hebben hem ook rustig doorgereden. Krijgt nu allen hooi. Ze benen slinken nu aardig. Hij is alleen nog loom. Dus ook Bas heeft lekker in het bos gereden.
Dat plassen vindt ik eigen een beetje komisch. Het was natuurlijk wel zielig voor Ad. Moet ie springen met een volle blaas ha,ha. Hebben dit ook wel vaak bij Bas. Onder het rijden denk ik wel eens wat heeft ie. Loopt ie te knijpen lijkt het. Komt ie terug in zijn box, dan gaan de sluizen open. Zou het een Haarlem kwaal zijn ? Mijn vorige paard zag ik nooit plassen, maar Bas wel twee keer per dag.
Er is bij jullie wel veel te doen aan wedstrijden, trainingen enzo. Ga denk ook maar verhuizen richting Noorden. ( is wel altijd een droom van ons geweest).

Vervelend Norton. Kogel artrose is niet leuk. Hoop dat het draaglijk blijft voor je paardje. Wordt ie ook ingespoten? Dat kan helpen.

hutch, ben ook vaak onzeker geweest over Bas. Hebben hem als drie jarige gekocht. Dacht af en toe waar ben ik aan begonnen. Maar je gaat ook samen leren, en dat vondt ik super leuk. Bas is echt mijn vriendje en dat heb ik eiegenlijk nog nooit gehad met mijn andere paarden. Heb ruim drie jaar geledn een zwaar ongeluk gehad tijdens een buiten rit. Hij heeft me zoveel vertrouwen gegeven.
Komt vast ook bij jullie goed!! Blijf wel instructie houden. Wij kunnen niet zonder.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:17

Ad plast ook echt vaak en alleen op stal lijkt het. Vanavond zette ik hem binnen en het eerste wat hij deed.... plassen. Hoe hij dat dan doet als hij dag/nacht buiten staat weet ik niet, haha. Grappig dat Bas het ook heeft.
Is daar bij jullie niet veel te doen dan betreft wedstrijden? Hier zijn er aardig wat, eerder te veel.

Het was vandaag lekker weer... Heerlijk gereden en genoten van het weer met de paardjes. Zo mag het elke dag wel zijn..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:10

ja ik heb norton voor het eerst in 2007 in laten spuiten. dit heeft tot ongeveer 1,5 jaar geleden geholpen toen ivm zwangerschap rijden stil komen te liggen. en daarna heel ang geprobeerd dachten stijfheid etc ivm niet rijden toen weer in laten spuiten nog kreupel si in laten spuiten in okt en sinds week of 3 weer kreupel. nu dus aan de buut. om te proberen of het door artrose komt of bijvb spierpijn. staat al jaren oop suplementen dus tja weet het ook niet meer. nogmaals in laten spuiten kost me 200 kogel plus 200 si dus tja waar doe je slim aan op den duur nu anders rijden door veel op achterhand bezig te zijn en duimen hij krijgt het 14 dagen en dan kijken we qua lopen verder. ondanks de buut loopt hij achter heeeeel stijf. met gestrekte benen om het maar uit te leggen.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:15

Wat balen zeg allemaal, ik duim echt voor jullie dat het beter gaat worden !!!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:42

tja ik weet sinds 2007 dat hij het heeft maar wanneer zit je op punt dat het niet meer paard waardig is.
mijn perssonlijke mening en ik weet dat niet iedereen het ermee eens is. is dat ik pijnstilling en rijden voor korte periode oke vind voor langere periode alleen als je weet met half jaar moet ik stoppen maar jaren op pijnstilling om hem te kunnn houden wil ik niet

daarom is dd er nu ook om het mogelijke gat op te vulllen en niet om te vervangen dat kan hij toch niet ook al houd ik veel van dd nort is echt mn eerste liefde

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:03

Jaren op pijnstillers lijkt me ook niet zo fijn, maar als je hem nog lekker kunt laten lopen zonder er wat mee te doen zou ook fijn zijn.
Fijn toch dat je er nu nog een paardje naast hebt, dat houdt jullie allen op de been denk ik.

Mijn dressuurzadel kraakt ineens sinds een week had er twee keer op gereden, verder veel gesprongen. Mijn moeder was er vanmorgen even mee heen gegaan want we vertrouwden het toch niet helemaal. Wat blijkt, de ijzeren boom is compleet door midden. Dit gebeurt echt zelden zijden ze, en dan alleen als er iets ergs mee gebeurt, bv. een paard die erop valt. Nou... ik heb het zadel nu 1,5 jaar? en heb het nog nooit laten vallen, altijd heel zuinig mee.. Nou bleek dat dit dus al langer zo is, alleen de schroefjes zijn losgegaan en deze kraken dus.
Echt balen dus. In december is er een nieuwe vulling in gekomen omdat hij niet goed lag, 3 wk later alweer niet goed. Tenminste mijn beide paarden protesteerden erna, ze verklaarden me bijna voor gek omdat t zadel naar hun mening toch echt niet te laag lag. Toch weeer opgevuld ging het weer even beter, uiteindelijk maar padje eronder gelegd omdat het weer ging zakken.
Beide paarden zetten zich ook snel op links vast en dat klopt precies met de breuk in de boom. Ad is pas nog losgekraakt en mn andere paard ook. niet gek dat ze compleet vast komen te zitten..

Echt stom dat ik zelf niks heb gemerkt.

Gister met ad crosstraining gehad, ging echt suuper. Alles in 1x gesprongen, af en toe nog wat racemomenten dat ik hem even niet kon houden na de sprong. & het water... Dat was eerst drama, meneer wilde er echt niet in. Uiteindelijk sprong hij ineens vanaf een bult het water in (tot mijn schrik), hij wilde gewoon niet door de blubber..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:47

Mijn eerste paard had ook artrose. Zij gaf aan dat het genoeg was. Dus eigenlijk waren we al te laat. We hadden haar dit leed moeten besparen. Kijk altijd naar je paard of de pijn nog aanvaardbaar is en wat je er mee kunt. Dus inderdaad op pijnstilling en is de pijn dan weg? Anders vindt ik dat je het paard verder leed moet besparen. Ik weet dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:15

tja vind het echt moeilijk. zit de pijn in zn koppie en heeft hij geen pijn maar denkt hij pijn te hebben. is het teugel kreupelwat hij op die 15 jaar nog nooit geweest is maar wat natuurlijk wel kan of is hij gewoon op. hij wil zn achterbenen niet echt buigen als jullie snappen wat ik bedoel. dus echt actief lopen.

we proberen gewoon nog even verder kijken wat echt gaat helpen