nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:36

@Evita_3 Heb je al eens geprobeerd om een ervaren springruiter op Bin te laten rijden?
Misschien dat die voor jullie het ijs kan doorbreken.

Ik merk aan Twister dat hij heel goed reflecteert wat er in mij om gaat, als ik een beetje twijfel dan vertrouwt hij het ook niet meer. Misschien dat Bin ontdekt dat springen eigenlijk heel leuk is, als ze het eens ervaart met een senior en dat jullie daarop door kunnen bouwen.

@Miespotter, leuk dat jullie het crossen weer eens opgepikt hebben. Ik herken dat enthousiasme ook in mijn paard, op de plaats galopperen, snuiven en flink aantrekken op de hindernissen.
Onze stop gister, dat doet'ie anders nooit!
Ga je het nu weer vaker doen, zo'n crosstraining?

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:59

Dat enthousiastme herken ik ook wel, aan het eind van de les loopt mijn paard nog net zo hard als in het begin.

Meer ervaren stalgenootjes willen de sprong ook niet wagen omdat die ook weten wat ze doet...

Ik heb er wel eens over gedacht haar een tijdje in training te zetten, maar daar staat mijn portemonnee momenteel niet naar.

Dus als ze straks weer helemaal goed in training staat is het misschien een idee om iemand op locatie te laten komen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:46

@ Dreamer: ooh gaaf zeg, en doodeng :P

@ Myca: whaha wat een foto :')

@ Evita: ja we hebben echt onze ogen uit staan kijken! We zijn hier totaal niet mee bezig in de training dus dat ie dit zo aanbood was natuurlijk wel even gaaf :D zit er iig in haha!
Jammer dat je paard zo gestrest is met springen, maar idd dressuur is ook leuk!

Hier zijn we inmiddels de tweede 'rustigaanweek' ingegaan, vandaag weer even aan halstertje gelongeerd. Deze week gaan we weer rustig opbouwend aan de slag en vrijdag gaat m'n instructrice nog even met 'm springen. Heb helemaal zin om 'm weer op te gaan pakken :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:53

geweldige foto Myca _O-

Enthousiasme ken ik ook zeker! Maar als ik ook maar een beetje twijfel springt [naam] niet, daar is ze te onzeker voor.
Dat boomstammetje nam ze ook heel voorzichtig ;) Kwam ook mede door mij, want hoe ik ooit bedacht heb ons eerste boomstammetje te springen op m'n gympies, zonder martingaal op een uitgestrekt veld tijdens een fotoshoot weet ik ook niet precies _O-

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:25

Myour; Mooi is dat, mijne kan dat dus ook. De eerste keer ging ik naar de onderlinge wedstrijd van de club toen zei iedereen ooh, ze heeft al Z gelopen zeker? Euh nee, dit is de allereerste wedstrijd ooit. :Y) Ze was 8 toen ik haar kocht.
Oeh, M1 debuut!

Nou, idd Ketaki. Ik gruwelde ook van die twee meisjes van 15 en 16. Bij de ene zijn gewoon 80 mannen opgespoort die zijn geweest, daar heb je geen woorden voor. De oudste was 65.. Je kan je niet voorstellen hoe zulke meisjes nog fatsoenlijk leven kunnen leiden. Wat mij betreft hoeven die nooit weer iets te doen en mag de staat ze verzorgen zoals ze met hun gevangenen wel doen, die hebben een beter leven dan zij.

Dat appeltje heeft het hem vast gedaan. :Y)

Myca; Autwj. Geen spierpijn? Wel fijn dat je het dan goed kan afsluiten, ik ben dan van mezelf te schijterig en durf dan niet meer, dus ik heb springen opgegeven.
Die foto _O-

Miespotter: Leuk dat iedereen weer even langs komt wippen, hihi.. Lekker schuim.

Grappig, mijne houd gewoon op. Vooral in de winter toen ik haar dus nog niet scheerde. Dan was ze op een gegeven moment warm en hield ze op. Als je dan nog wat ging vragen, dan lag je er naast, van nu is het genoeg. Nu scheer ik haar gewoon elk jaar en dan kan je fatsoenlijk doorrijden.

Dreamer, wel een boompje in stijl! Geweldig die kleuren. Dat denk ik nu ook.. Hoe de hell ik nu ik gewoon niet kan rijden ik over een maand een buitenrit met haar wil gaan rijden..
Ik bedoel:
Heb er al zeker anderhalve maand niet op gezeten -O- Mijn vriend gaat volgende week voor het werk naar het buitenland. Oostenrijk, gaat komende zondag weg.
Die week erop zou het zomaar kunnen zijn dat hij geopereerd word.. Hij heeft vorig jaar april een ongeluk gehad en zijn knie daarbij verbrijzeld. De knie lag in tig stukjes (48) en nu nog in 3, maar die gaan ze dus nu aan elkaar zetten en de knieschijf bijschaven. Dus weer 6-8 weken gips en een aantal dagen (wegens infectiegevaar) in het ziekenhuis. Maar betekend dus hier bed in huis, rolstoel.
Zelfde verhaal als vorig jaar.
Nou ja, dan zijn de kids thuis en geeft toch ook andere drukte mee.
Zit dus een beetje met mijn handen in het haar.. ;(

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:56

Poeh, nou en of ik spierpijn heb! Het lijkt wel alsof ik een marathon heb gelopen.
Gister heb ik mezelf paardrij-vrij gegeven om weer bij te komen.

Maar het was zo leuk dat ik ook alweer uit zie naar de volgende cross-training.
Na mijn vliegles zijn we er gelukkig ook nog een paar keer goed (en groot) overheen gegaan.
Het is echt zo leuk, bijna verslavend.

Mijn groom (bokker Esculatia) had haar camera mee, dus we hebben nog meer foto's gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:00

Wow, spectaculaire foto's ook! Echt stoer hoor, doe het je niet na.
Ja, meestal direct na de val nergens last van en dag erna.. auw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:01

Gave foto's! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:06

Tnx ladies!

Wat me ook een keer leuk lijkt is dit:
http://www.extremetrailpark.nl/home/

Hier heb ik totaal geen ervaring mee, maar ik zou dit best wel een keer willen proberen.
Hebben jullie weleens zoiets gedaan?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:36

Jeetje, wist niet eens dat zoiets bestond, maar als je cross leuk vind, dan lijkt me dit ook erg leuk inderdaad!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:02

Je zou eens naar Working Equitation moeten kijken, volgens mij past dat jullie wel Myca!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:16

Klopt Evita, dat hebben we laatst ook gedaan en dat was zeker voor herhaling vatbaar.
Op 3 mei staat de volgende WE clinic in de agenda in Wervershoof met Christel Provaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:57

Myca schreef:
Tnx ladies!

Wat me ook een keer leuk lijkt is dit:
http://www.extremetrailpark.nl/home/

Hier heb ik totaal geen ervaring mee, maar ik zou dit best wel een keer willen proberen.
Hebben jullie weleens zoiets gedaan?

h
Ohh dat ziet er gaaf uit!
Maar enige crosservaring is wel vereist denk ik?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:32

Voor dat extreme trail park heb je helemaal geen ervaring nodig. Je kan het zelfs met jonkies doen aan de hand. Je moet wel 4 beenbeschermers gebruiken. Sowieso is het de bedoeling dat als je voor het eerst zoiets doet je het eerste rondje met je paard aan de hand doet. Daarna kan je ervoor kiezen om het ook onder het zadel te doen.

Hier een Duits filmpje van een extreme trail park, voor het idee:
http://www.reittv.de/Extreme_Trail_Park ... in-vid2935

Is dit geen leuk idee voor een Indoctro-meeting?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:08

Dreamer gefeliciteerd!

Ik ga even filmpje kijken

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:12

Nu zie ik het pakketje ook.
Gefeliciteerd _Dreamer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:47

haha thanks dames :D

Aan de hand vind ik eigenlijk niet zo tof... Als [naam] iets echt spannend vind gaat ze direct vluchten, en aan de hand hou ikdr niet, onder het zadel wel.
Maargoed dat zien we dan wel weer... ;)

En ja leuk idee voor een meeting! Ik ben voor :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:27

Ja, meeting ben ik ook voor. Moet alleen dan eerste wel weer even paar keer te paard.

Ben nog steeds niet bij de buurman met de irritante hond geweest, zie daar zo tegen op. Hou niet van zeuren en al helemaal niet over een dier wat er niks aan kan doen dat zijn baas hem niet opvoed. Zo stom, écht alle buren hebben honden en tjah, die blaffen wel eens, maar niet constant. Die wel opgevoed..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:14

Hoi!!

Ik ben een stille meelezer. Ik heb eerder in dit topic mijn Indoctro wel eens voorgesteld, maar ik heb daarna niet echt meer actief mee gepraat.. Ik zie nu het idee van de extreme trail voorbij komen en dat lijkt mij echt super gaaf! Mijn Indoctro is namelijk nog al lastig met verschillende ondergronden, herkennen jullie dat?

Ik wil mijn paard eventueel nog wel een keertje voorstellen als jullie dat leuk vinden! :o

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:17

Oh mijn Indoctro is trouwens een fokproduct van de TS :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:26

Join the club Iriis_
Stel je paard maar voor!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:45

Iriis_ schreef:
Oh mijn Indoctro is trouwens een fokproduct van de TS :D

Ah de Indoctro x Brentano II toch? Hij is bij ons op stal geboren. Heel fijn veulen was het :) top in de omgang.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:39

Heb even een tijdje niet gekeken en hele verhalen er bij. Zal het later eens terug lezen.

Gefeliciteerd Dreamer

Welkomm Iris!

Verder heb ik niet veel nieuws. Maandag weer les nadat ik 3 dagen niet heb gereden. En dat is op een of andere manier voor de van mij te lang stilstaan en is ze helemaal hyper. Iemand die dit herkent?

Zondag gaan we weer op wedstrijd 1 na laatste wedstrijdje in de B. Daarna na het L1 ben benieuwd. Waarschijnlijk woensdag nog een les van een ander persoon. Beetje afwisseling is wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:00

Foto'tje Iris? :)

Wij zijn net heerlijk op buitenrit geweest! Zo fijn dat ik dit met mn 5jarige puppy gewoon kan doen, lekker met zn twee op pad <3
AfbeeldingAfbeelding

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:59

Heerlijke fotos!