Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:44

Hij wordt sowiezo verkocht. Ik heb teveel merries om ook de hengstveulens te willen houden. Hij is geselecteerd voor de selectsale maar er komt eerder ook nog iemand voor hem kijken.

Sjarett: tis voor mij een beetje duur :o
We moeten op de boot en een auto met trailer kost 200,- En dan nog een week stalling.
Maar als hij naar de veiling gaat moet hij toch op een fotodag verschijnen, dan kan hij gelijk naar de CK.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:46

Ja, dan snap ik dat je twijfelt. Veel geld om te horen hoe een jury over je veulen denkt terwijl je zelf al weet dat hij geweldig is
:D

Jasha

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:50

Hallo!
Mijn merrie (Gribaldi x Rex Magna) is deze avond geïnsimineerd!
Eindelijk!

Mondesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:59

Mijn merrie wil maar niet drachtig worden, twee weken geleden geinsimineerd van Charmeur, maar helaas niet drachtig. Morgen weer kijken of het nog een keer wil lukken, laatste poging... Hopen dat het lukt, ben al vanaf april bezig en volg dit topic volop.... Om mezelf gek te maken met al die mooie veulens hahaha

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:55

Leuk Jasha, hoezo eindelijk? Is het de eerste poging dit jaar?

Mondesire, wat jammer dat het niet wil lukken. Aan het sperma ligt het niet, dat is onwijs goed.
Wij zijn vorig jaar in Januari al begonnen met een staaltje bij de merrie te laten nemen en pas in maart de eerste poging kunnen wagen. Eerst met een andere hengst en later in mei met Charmeur door gegaan. Het is uiteindelijk toch gelukt om haar drachtig te krijgen in Juli. Dus niet wanhopen, het kan nog lukken.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:44

Vraagje, weet niet of jullie dit ook hebben, of dat het volkomen normaal is.
maar mijn veulen is dus als vos geboren, nu begint haar babyvacht los te laten, en zit er gewoon echt een zwarte kleur onder, en ook tussen de manen wordt het zwart.
Nou verwacht ik niet direct dat ik opeens een zwarte krijg maar is het mogelijk dat ze alsnog gewoon bruin wordt? Net als haar moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:32

Dan zouden de staart en manen al zwart geweest moeten zijn. De eerste voskleur onder het veulenhaar weg is vaak heel donker. Het kan wel een paar keer verharen duren voor ze de echte voskleur laten zien.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:37

@[***]: Oke dank je wel voor je antwoord, tja het is mijn eerste veulen, dus ik had echt geen idee of dat mogelijk was.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:02

Gisteren bij de veearts geweest met onze oude dame. Ze is nog in hele goede conditie en we gaan proberen of ze nog één keer drachtig wil worden. De baarmoeder was al behoorlijk geslonken maar nog lang niet goed genoeg om te dekken. Over twee weken gaan we weer kijken.
En ja, ik ga het nog een keer met Charmeur proberen, het veulen is heel goed gelukt en smaakt naar meer en wat voor ons ook heel belangrijk is dat het sperma super is.

Lorenta is jammer genoeg niet drachtig van Charmeur, ze had na de bevalling heel veel vuil in de baarmoeder. Ze is daarvoor behandeld met antibiotica, maar ik ben bang dat het niet zo simpel gaat worden om haar drachtig te krijgen.
Dinsdag gaan we weer kijken.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:01

Vanochtend is onze merrie weer gescand (18 dagen) en ze is drachtig. Als alles goed gaat volgend jaar weer een Charmeurtje.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:31

Gefeliciteerd, ik hoop dat het blijft zitten en dat je volgend jaar weer kan genieten van een Charmeur.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:04

Ben je vandaag weer met Lorenta geweest? En?

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:20

Van harte gefeliciteerd jvdberg.
Wij hebben onze merrie ook weer laten scannen en wonder boven wonder zit het er nog steeds op. Ondanks de koorts die ze gehad heeft. En het is er inmiddels ook echt 1 gebleken. Dus wij verwachten als alles goed blijft gaan in april ook een veulentje.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:49

Sjarett, nog gefeliciteerd met je veulentje, ziet er heel goed uit !!

Misschien gaan we ons Charmeurtje wel verkopen,
we hebben momenteel 2 merries en 2 veulens, ik heb geen tijd meer om te rijden
en om alles te houden kost teveel.
Dus nu zijn we aan het bekijken wat we gaan verkopen....moeilijk hoor,
ik wil niets verkopen, maar kan ook niet alles houden.
Ons Charmeurtje kan geweldig goed bewegen, met veel gummi, mooi om te zien hoor.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:05

Moeilijk he paarden verkopen.
Ik moet dit jaar het eerste veulen verkopen, maar er rust geen zegen op.
Heb al twee keer kopers moeten teleurstellen omdat ze niet in orde was. Een keer een hoefzweer en de tweede keer dikke kogels door het snelle groeien. Nu gaat het super met haar, maar ik durf bijna geen advertentie te zetten.

Ons Charmeurtje is zo gruwelijk gewenst, dat gaat echt niet weg.

Lorenta heeft een mooi ei zitten, maar bij haar worden ze altijd heel groot dus we gaan vrijdagochtend nog eens kijken.

Jasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:55

Sjarett schreef:
Leuk Jasha, hoezo eindelijk? Is het de eerste poging dit jaar?

Mondesire, wat jammer dat het niet wil lukken. Aan het sperma ligt het niet, dat is onwijs goed.
Wij zijn vorig jaar in Januari al begonnen met een staaltje bij de merrie te laten nemen en pas in maart de eerste poging kunnen wagen. Eerst met een andere hengst en later in mei met Charmeur door gegaan. Het is uiteindelijk toch gelukt om haar drachtig te krijgen in Juli. Dus niet wanhopen, het kan nog lukken.

Ja, ik was van plan om pas volgend jaar te fokken, maar aangezien ik niet meer kan trainen,
door een zware blessure, hebben we besloten om ze alsnog te laten dekken.
Ze was toen net paardig geweest, het waren lange 3 weken wachten!
Hopelijk weet ik volgende week als ze zwanger is of niet... Fingers crossed!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:45

Mooie foto´s in de binnenbak Sjarett!!! Er zit een heel mooi hoofdje op, en qua bouw gewoon bijna perfect!
Het charmeur veulen uit 1 van de merries die ik rijdt doet het ook erg goed! Is erg braaf, maar wel pittig!
Als ik moeders weer in stal zet na het rijden, staat het veulen klaar om te trappen haha! Maar nadat ik enkele keren klaar stond met een zweep, en na wat tikken op haar kont gehad te hebben is ze ook genezen haha!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:43

Dankjewel Marielle, ze groeit als kool, of eigenlijk als veulen :D
Dit jaar hebben wij echt super brave veulens, ze zijn bijna te opdringerig naar de mensen toe en echt heel lief.

Als het morgen een beetje lekker weer is zal ik weer eens foto's maken, dat doe ik veel te weinig, de andere veulens zijn ook alweer zo groot.
Gaia is nu 5 maanden jong, ik vraag me af wanneer de chipper komt. Ze moet toch een papier hebben voor ze 6 maanden is. Mij maakt het niet uit, maar ik ga toch maar eens bellen met het stamboek.

Ik hoop voor jou ook dat het gelijk raak is Jasha.
Lorenta is gisteren geinsemineerd. Ze staat nog bij de veearts om na te spoelen. Ik zal blij zijn als ze weer thuis is.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:10

Janne, gefeliciteerd *\o/*.
Wat heb jij een gaaf veulen. Hij beweegt nog beter dan ik had gedacht. Heeft er zich nog geen koper aangediend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:12

Dank je wel
De kopers heb ik verwezen naar de veiling op 2 september :o

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:04

Janne, ik las het ook net op de KWPN site. Ik dacht direct dat moet de grootmeester van dit topic zijn. Gefeliciteerd!! Zijn er al meer Charmeurtjes naar een veulenkeuring geweest. Ik las in IdS een Charmeur merrieveulen, is die ook van hier??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:25

In Drente (toch?) was ook een Charmeur kampioen en die gaat ook naar de Select sale, idd een merrie.
In Warga liep ook een merrie, zelfde type en redelijk lopen.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:59

Dat Charmeur veulen van gister in Warga (De kampioen) was van [***]? Wt een abnormaal veulen was dat zeg, bewegen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:13

Hou maar op want ik moet niet naast mijn schoenen gaan lopen :o

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:23

Gefeliciteerd Janne !
Onze Charmeur kan ook fantastisch bewegen, we hebben besloten om haar toch maar niet te verkopen.