Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:08

Jeetje Rowo dat is snel gegaan, ik wist helemaal niet dat ze te koop was.
En Taiwan zeg jeetje dat is ook niet om de hoek.
Hoe kwamen jullie daar bij ?
Hopelijk krijgt ze een fijn plekje daar!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:21

Ze stond ook niet te koop :n Maar dit kwam via-via op ons pad. Was met 4 uurtjes rond en daarna nog een week moeten wachten op de uitslag vh bloedonderzoek.

T ging echt zo super snel, was ik ook niet zo blij mee. Maar heb het zelf geregeld en heb er nu vrede mee.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:35

Spijtig van de verkoop, gelukkig heb je er vrede mee ;(

hier nog enkele kiekjes van mijn 2j Jebe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben der zo trots op :o

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:32

Jeetje wat een lekkerding zeg!!
En wat een achterhand! <3

Hoe groot is hij?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:26

Mo0wtjee schreef:
Jeetje wat een lekkerding zeg!!
En wat een achterhand! <3

Hoe groot is hij?

niet héél groot |o nu 1.62cm hopelijk groeit ze net door zou toch graag min 1.66cm hebben maar ja als ze zelf fokt heb je dan niet echt in de hand

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 08:17

een mooierd eike! helemaaldie draffoto.

Das idd snel gegaan met de verkoop rowo. Weleven balen, maar als je er nu vrede mee hebt,dan is het mooi.

Hier even een link naar wat foto's van mijn rubiquil. Ik was vorige week jarig en toen hebben een paar meiden op stal een fotoshoot geregeld voormijn knappe meid. Dus stiekum ingevlochten en een keer of 6 gewassen volgens mij (ze is niet zo schoon :') ). En de foto's voor mijn verjaardag gekregen.

Hier de link:
[ITP] DD alias Dinetti mijn nieuwe toppertje

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:08

wat een knapper meid, vind ze precies erg op de mijne trekken véééééééééééél plezier met haar.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:42

@eike: Dank je wel. Vond ik ook al.Wat zit er verder achter jouw merrie?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:29

prakkie schreef:
@eike: Dank je wel. Vond ik ook al.Wat zit er verder achter jouw merrie?

Allemaal Bwp springbloed, eigenlijk komt ze uit een hele goede springstam, haar moeder is van Ahorn Z (Almé) die haar moeder is dan weer van forever (Voltaire)
Jebe haar moeder was ons 1ste gezamelijk zelf gefokt veulen en Jebe heeft heel veel karakter van haar, ook int springen kan ze meer dan haar mannetje staan :P
Enig minpuntje vind ik nog steeds dat ze te klein en fijn zal blijven.....maar van al de rest ben ik meer dan tevreden, over wat zeuren we dan }>

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:33

Ik rijd op dit moment een Rubiquil voor iemand, wat een super fijn paard is het zeg!
Ze is nog niet zo heel lang onder het zadel, en in het begin vond ze alles wel super spannend, maar ze doet het echt super, zulke fijne gangen en zo lief! :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:39

Prakkie wat een ontzettend gave foto's zeg, en wat een leuk/lief verjaardagscadeau :D
En wat heeft ze veel van mijn Rubiquil weg qua uitstraling en hoofd.

Leuk Emma dat de rubi die je rijdt ook zo fijn is, ben wel benieuwd naar foto's :)

Vandaag weer wedstrijd gehad in het L1 2x 2e met 190 en 191 dus super tevreden.
We zijn nu in 4 wedstrijden de L1 uit :)
Volgende week starten we voor het eerst L2 :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 06:12

@eike: jouw Rubiquil heeft wel een interessante bloedlijn zeg.

Bij DD zit er geldersbloed achter: Parcival (koss X Unitas) en dat zie je bij DD vooral in haar wat platte kruis en het heffen van haar benen.

@emma: fijn he die rubiquils.Ik zie er met enige regelmaat veel aan het werk(ik les bij Leunus van Lieren :D ) en ik vind ze allemaal erg werklustig en een fijne instelling. Daar heb je al zo veel mee gewonnen.

@Mo0ttjee: dank je wel. Ik ben ook erg blij met de foto's en DD natuurlijk :D
Ze lijken idd ook veel op elkaar :j .

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 06:33

prakkie schreef:
@eike: jouw Rubiquil heeft wel een interessante bloedlijn zeg.
(ik les bij Leunus van Lieren :D ).

Tja wij hebben een een doorgewinterde springstam, maar omdat ik het lef niet meer heb om te springen, begon ik te dressuuren, en dat beviel me wel, maar uiteindelijk als je toch op een hoger niveau wil doordringen is een goed dressuurpaard wel een goede optie. Ik zeg hier niet bij dat een springpaard het niet kan maar in de meeste gevallen toch beperkt.
Daarom dacht ik waarom is geen dressuurhengst op één van onze merrie's, dus ik nam onze merrie met de beste beweging ook op exterieur was zij de beste merrie, ze had wel heel wat bloed. Dus op jacht enzo kwam ik bij Rubiquil had er nog nooit van gehoord, even langs de stal in zeeland gereden en toen heel veel Rubi's gezien ook onder het werk en was meteen verkocht _/-\o_ dus nu zit ik met mijn treesje opgeschept <:) en ooo wat ben ik blij. Ik kijk echt uit naar het voorjaar wanneer ik stilaan met haar kan beginnen.

Ik heb een hele goede trainster maar zou toch later ook is bij Leunus van Lieren willen lessen met Jebe :P

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:29

Leunus geeft echt heel fijn les. Ik ben met mijn vorige paard bij hem gaan lessen. Hij heeft me erg goed geholpen met haar (het is nogal een erg actief en neurotisch paard) en samen met hem heb ik Prakkie alle oefeningnen tm de GrandPrix aangeleerd. Ik heb lichte tour met haar gestart.
Leunus heeft Prakkie gekocht en ik heb DD van hem gekocht. Dus nu mag ik weer aan het begin beginnen,helemaal leuk. En helemaal met zo'n fijn paard.

Ik zou zeker een keer bij hem gaan lessen. Het is echt een aanrader!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

Gefeliciteerd met je wp's en prijzen MoOwtjee! :)

De rubiquil die ik rijd heeft ook een apart kleurtje, ze is een roodschimmel/roan.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:59

Mijn rubje heeft een hoefzweer! :(:)
waarschijnlijk heeft ze er al weken pijn aan gehad maar niks laten merken, wat een bikkel hé.
Vandaag stond ze op 3 benen dus naar de kliniek gegaan en uit laten snijden, nu 8 dagen rust.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 19:48

Ocharme Chilli, is wel een flinke dat ze het niet toonde :)
Celo is sinds zaterdag dan geschoren :) Ze was in het begin beetje zenuwachtig maar na een tijdje was ze wel erg braaf :) Ook bij haar benen, heel flink, dus ben super trots op haar :D

Yve5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:20

Hallo iedereen,

Vond per toeval dit topic, leuk om te lezen!

Ik ben ook al 8 jaar trotse eigenaar van een Rubiquil x Belisar. Op 3 jarige leeftijd, toen hij net zadelmak was, een paar weken op stal Hexagon gestaan en les gehad, Leunus vond hem ook een echte Rubiquil :p

Het is zo'n schat, ik kan lezen en schrijven met hem, hij zal je nooit kwaad doen of je eraf gooien o.i.d., altijd bereid te werken. Zijn stokmaat is ong. 1.72m, groter dan Rubiquil zelf dus en groter ook dan zijn moeder. Ik ben vooral verliefd op zijn koppie, zijn gezichtsuitdrukking <3

Inmiddels mogen we Z1 starten, maar eerst nog even goed herstellen, want eind september is hij geopereerd aan koliek in België, plotseling op komen zetten en nadat onze eigen DA 2x langsgeweest was heeft ze ons doorverwezen naar Moerbeke. Hij had echt ontzettend veel pijn op het laatst, dus meteen tot operatie overgegaan. Gelukkig heeft hij alles goed doorstaan. Ook met de 2 maanden stalrust erna heeft hij zich voorbeeldig gedragen, als of hij wist dat hij rustig aan moest doen. Nu mogen we langzaam aan weer beginnen en hij doet net alsof hij niet stilgestaan heeft.

Zal ff wat foto's opzoeken van hem...

Yve5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:43

Hier een foto van z'n hoofd (inmiddels alweer van een paar jr geleden :o )
Afbeelding

En 1 met mij erop (ook al paar jr terug, ben nu een stukje lichter :D , moet echt weer eens nieuwe kiekjes schieten!)
Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 23:28

Wat leuk Yve5! Mijn merrie is ook een Rubiquil x Belisar :) Wat toevallig, hehe. Ze heeft ook net hetzelfde mooie hoofd als die van jou ;) Gelukkig dat het nu beter gaat met hem ;)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:02

Hallo Yve5, super van je paard, moerbeke is hier vlak achter mijn hoek goede kliniek maar best prijzig, gelukkig is hij er goed doorgekomen zo heb je nog héél lang plezier van hem

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:30

:wave:

Wat een leuk dier zeg Yve5 wat goed zeg dat hij er zo goed doorgekomen is :D

Nou ik heb 2e kerstdag vliegles gehad van Chilli.
Het rijden ging heel goed en ineens met het aanspringen in galop ontplofte ze compleet.
Dus ik ben er afgevallen, vrij pijnlijk op mijn arm.
Gister is iemand anders erop gegaan, en ze doet het alleen in de linker galop dus morgen komt er even een arts kijken.
Heb toch het idee dat het lichamelijk is, want het ligt niet in Chilli haar aard om mij eraf te gooien.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:11

Ik ben hier al weer even een tijdje niet geweest...

Yve5 wat een gaaf paard! Echt en Rubiquil om te zien :j

Mo0wtjee wat vervelend dat je bent gevallen! Wel goed van je om er een arts naar te laten kijken, weet je al wat meer?

Voor fotoliefhebbers een jaaroverzichtje van mijn Rubiquiltje:
[EJL-ITP] Orenda Primus (Rubiquil X Whinny Jackson) in 2011!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:27

Wat een leuk overzicht Daan!
Nee weet nog niks tussen 3 en 5 komt er homeopatische arts.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:47

Mo0wtjee schreef:
Wat een leuk overzicht Daan!
Nee weet nog niks tussen 3 en 5 komt er homeopatische arts.

Hopelijk vinden ze iets dan weet je de oorzaak!

Mijne Rubi heeft het gevonden om uit haar stal te geraken, nu hebben we er al een slot opgezet toch krijgt ze dat ook al open _/-\o_ staat ze lekker in de wortelbak worteltjes te eten ik ga er nog veel mee afzien vrees ik het zo een :+