Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:45

Wat is 'ie stoer geworden zeg!

xspikkelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:55

avensis; Wat een knapperd, mooie volle bles ook. Succes woensdag.

mariskab94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:45

succes

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:49

Heel mooi veulen avensis! Succes woensdag!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:14

Succes woensdag, lekker ding hoor. En het is altijd weer afwachten hoe de veulens zich laten zien op de keuring. Maar je neemt hoe dan ook hetzelfde veulen weer mee naar huis die als het goed is weer heel wat geleerd heeft.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:05

Dank jullie wel allemaal! Wat je zegt Kajanus, je weet nooit hoe ze het doen en idd hij wordt er niet anders van. Nou nog even afwachten dus!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:15

Mooi avensis, succes!

Ik heb er weer twee keer op gezeten, ze is het niet vergeten maar ze is het er ook niet helemaal mee eens.. Vandaag nog even wat bokken uit moeten zitten, maar verder was ze braaf. Beetje nukkig haha, echte merrie.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:04

Wat heb je toch een prachtig paard lets!! Ik vind haar wel veel van Estoril weghebben, de goedgekeurde zhivago.
Echt een hele gave merrie heb je.
Onze gio doet het ook prima.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:32

Dankjewel! Ja dat vind ik zelf ook, maarja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld ;) In bewegingsvorm zie ik ook veel gelijkenis met Estoril, en dan ook nog die kleur..
Ze is nu weer verschrikkelijk hengstig, dat verklaart het nukkige van gisteren waarschijnlijk ook wel. Ben het niet meer gewend om merries te rijden, ruinen zijn zo heerlijk evenwichtig, stuk minder last van opspelende hormonen.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:33

haha dat klopt, ik vind haar echt wat van de hengst weghebben en in beweging inderdaad ook. Vooral de foto van de CK zie je veel gelijkenis. Ze is echt super cool!
En ja, merries, wat zal ik ervan zeggen haha.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:53

Hopelijk is het woensdag wat beter weer Avensis, een klein beetje droger mag toch wel in juli.
Is de keuring op gras?
Lets; fijn dat je dr weer lekker op hebt kunnen pakken

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 14:43

stilletjes hier!
Avensis; hoe is het gegaan met je veulen?

Mijn dame doet het fijn. Rij lekker in de bossen met dr, ga zelfs alleen op pad, en ik krijg steeds meer stuur/gas en rem :P

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:11

vakantie periode denk ik ;)

Lekker dat je al buiten rijdt met je meisje, Frenka! Lijkt me ook heerlijk.. helaas hier geen bos dicht in de buurt ;)

Met Evie gaat ook alles goed, ze laat alles rustig over der heen komen. Een paar weken geleden heb ik er zomaar eens een zadel opgelegd. Natuurlijk had ik dit wel al vaker gedaan, maar dit keer heb ik hem ook vast gemaakt en zijn we naar de longeerbak gegaan! Ik had verwacht dat ze even zou gaan springen maar ze liep kei braaf haar rondje en gaf geen kik.. zelfs niet op de klapperende zweetbladen.. 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik haar inmiddels weer een paar weken laten staan, kan ze het allemaal rustig verwerken. Misschien van het weekend weer eens wat doen, we zien wel ;)

Mevrouw heeft trouwens wel een sch*t hekel aan vliegenspray! ze is kei lief en braaf maar als ze beledigt is veranderd ze toch in een kleine draak.. zo stond ze vorige keer halverwege de weg naar het weiland rechtovereind tegenover me >;) ze voelt zich duidelijk erg goed haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:55

fijn he als ze zo braaf zijn, die van mij gaf ook geen kick op het zadel. Ook niet op mij trouwens. :P
Beledigen kun je inderdaad beter niet doen, daar wordt Ella ook niet vriendelijker van

Evie ziet er trouwens prima uit, wel niet zo heel groot, maar die groeit nog wel hoor. Als ze een zadel op hebben, kijkt het ineens ook heel anders vind je niet?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:20

De mijne is wel snel een beetje beledigd hoor, moet er wel echt aan rijden. Ze is ontzettend lief en leuk, maar heel makkelijk zou ik haar ook niet direct noemen. Ik ben gisteren met haar naar verenigingsles geweest, en dat ging goed gelukkig. Voor het eerst met zoveel andere paarden vond ze op zich prima, maar ik moet wel echt duidelijk de regie nemen om haar goed gehoorzaam te hebben. Het is een wel een tante :D

Ik ga binnenkort ook maar eens het bos in. Wel knap hoor Frenka, dat je al alleen gaat. Ik moet eerst een stuk langs de weg dus dat zie ik nog niet zo zitten. Het stukje stappen naar de binnenbak van de vereniging is al een hele belevenis voor d'r haha.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:49

Ze ziet er met zadel inderdaad heel anders uit, dan wordt het ineens een heus paard haha ;) het is echt een dametje!

Ik heb altijd een ruin gehad dus haar merrie moves zijn soms nog een verrassing voor mij, soms lijkt het wel alsof ze moodswings heeft haha, dan wordt ze ineens echt een b*tch :p

Helaas haalde ik haar vandaag uit het weiland met twee vrij dikke sneeen in haar achterbenen.. DA erbij en nu staat ze met verband op stal, had ook iets verhoging en moet nu 2 dagen binnen blijven.. Daar zal ze t wel niet mee eens zijn!

Fijn dat het zo goed gaat LETS, en een paardje waar niks in zit is ook niet leuk toch haha ;)
Leuk ook om te lezen dat jullie lekker met ze bezig zijn!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:22

Lets; naar de les, dat is ook weer iets nieuws. Die ukken leren veel en snel in korte tijd.
Quelee; hopelijk zijn dr benen snel weer beter, enig idee wat ze gedaan heeft in de wei?

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:09

Frenka; geen idee wat ze uitgespookt heeft, de DA kon ook zo snel niet een oorzaak bedenken. Ze staat wel in de wei met een fjord die rondom op ijzers staat en die pony had ook een paar wondjes dus misschien hebben ze lopen stoeien of ruzie gemaakt, het was wel al van maandag waarschijnlijk.
Nu met al die vieze vliegen toch maar het zekere voor het onzekere genomen en even verband omgedaan, maar viel gelukkig mee ;) ze was wel heel braaf bij de DA, kreeg er zelfs een compliment over haha das dan wel weer leuk *D

Rijden jullie met dit warme weer ook gewoon door of even niet?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:17

Wat rot Quelee! Hopen dat het snel weer geheeld is.

Ik rij de merrie wel, vaak rond een uur of 9 savonds of heel vroeg in de ochtend. Maar wel kalm aan. De ruin heeft zomervakantie, die is toch wel braaf als ik er over een tijdje weer op stap, en hij is zowat met pensioen dus ach..

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:22

Die van mij is bijna 3 weken zadelmak en rij ik dus ook door. Wil dr nu niet meteen stilzetten.
Rij alleen maar in het bos en dat is een rondje van een kwartiertje, meer doe ik niet. Met deze warmte wel pas na 20.00u.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:43

Ik heb nu nog een hele leuke Zhivago op stal. Een driejarige pikzwarte merrie, met drie witte voetjes.
Binnenkort eens foto's maken als ze zadelmak is.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:20

Eclipse is ook al twee keer onder het zadel geweest en is ook al in draf geweest. Hij was echt heel braaf en is heel mooi onder het zadel.
Leuk mychamp ben benieuwd naar foto's. Super dat die van jou ook goed gaat Frenka.
Q ik hoop dat het weer goed gaat met je paard, vervelende dingen zijn dat.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:43

Wat zijn ze allemaal braaf met inrijden! Ben benieuwd naar foto's van jullie paardjes onder het zadel :)

Hier helaas nog niet echt super nieuws.. Evie staat inmiddels al 2 weken binnen. De ene snee bleek een gat van een vingertopje diep te zijn en zit precies op een gewricht. Inmiddels is het gat wel dicht en begint er eindelijk een korst op de wond te komen maar het ziet er nog steeds nasty uit.. :r
Geen koorts meer gelukkig en ze is ook weer wat handzamer (toen ze koorts had was ze echt gemeen aan het doen bijten/duwen/omver lopen)

Vanavond maar eens kijken hoe het er nu uitziet.. doordat het op een gewricht zit mag ze dus niet draven o.i.d. want dan gaat het steeds weer open.. wat een drama, zeker met dat mooie weer! nu doe ik steeds maar kleine stukjes stappen op het pad, ze blijft wel rustig dan :(:)

Wat wel handig is; er staat er een DA bij ons op stal dus die checkt haar ook regelmatig even.. heel fijn!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:52

Ik heb vandaag met open mond naar de zhivago merrie staan kijken. WAT een beweging heeft dat paard zeg, gewoonweg ongelofelijk....!!! Als ze dadelijk goed zadelmak is zal ik eens mooie foto's maken!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:25

Wel super Kajanus dat hij zo braaf is, ik ben wel benieuwd naar foto's van eclipse onder het zadel.
En hopen dat Evie snel beter wordt!! Wel geluk gehad als het zo diep was zeg!