maestro! (contango x joost x abgarxx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:39

Springen gaat heel goed, zo goed dat er al meedere keren gevraagd is wat hij moet kosten (maar ik vraag geen geld, wil hem niet kwijt).

Voor is hij vlug en achter heel sterk. Hij is pas vier en moet zich nog veel meer laten sluiten zodat ook schakelen wat gemakkelijker wordt, maar daar werken we aan.
Changementen beginnen te komen.
Hij heeft wil wel altijd rechts landen dus ook dat wordt in het traject meegenomen :D

Hij is echt heel braaf en grappig

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:58

De mijne gaat eindelijk ook beter, ander voer.
En gelukkig heeft hij meer vertrouwen in mij.

Wellicht kan ook hij springen, er zit in die van mij ook voltaire

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:32

Dan moet ie haast kunnen springen ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:33

Wil best een keer een sprongetje met hem maken, eerst maar zadelmak...

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:23

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:17

kara schreef:
Wil best een keer een sprongetje met hem maken, eerst maar zadelmak...

Das dan wel makkelijker ja :+

Motje.. Ik zou hier beetje in de gaten houden of iemand nog iets zoekt. Jammer dat je der gaat verkopen, hopelijk vind je een leuke nieuwe
baas voor haar!

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:02

Jammer dat je haar gaat verkopen Motje, dacht juist dat de jouwe zo braaf was.

Hou gaat het nu met zadelmak maken Kara?

Die van mij kan ook goed springen, heb hem tijdje geleden door prof laten springen en die was er heel enthousiast over. In het voorjaar mag hij hem weer een paar keer meer springen en dan ga ik zelf de springles met hem in. Kan hij volgend jaar zomer hopelijk wat crosstrainingen lopen.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:39

Wat jammer motje dat je haar gaat verkopen, heel soms hoor ik nog wel mensen die wat zoeken,dan zal ik aan de jouwe denken.

Mijn Ex, gaat eindelijk beter.
Ik kan hem nu redelijk totoed longeren, zelfs met touwtje er aan. Hij zoekt nog wel steeds de confrontatie op, dus stil staan en dan kijken of je boos wordt. Ik doe dan even niks, negeer gewoon dat gedrag waardoor hij dan weer door loopt en rustig blijft. Word ik daarentegen "boos" dan is het eind zoek en gaat hij omhoog en slaat de paniek toe, waardoor we niets meer kunnen. Misschien is dat zijn Jazz bloed, want hij maestro x jazz.

Op aansingelen, touwtje, dekens, beenbeschermers heeft hij nog niks gedaan, ook longeren met zadel met loshangende beugels doet hij niks.
Aangezien ik alleen wei en een buitenbak heb, mag hij de komende winter nog groeien en lekker op z'n gemak zijn hier, dan wordt hij begin 2014,maart ofzo, zadelmak gemaakt. Op zich redelijk laat hij is dan bijna 5, maar ja het is niet anders. Denk niet dat dit sneller had gekund, hij is eigenlijk gewoon te laat te koop komen te staan, rauw uit de wei op 4 jarige leeftijd.
In die paar maanden tijd hier heeft hij vind ik wel erg veel al geleerd.

Eerst dacht ik als hij zo blijft dan is het geen blijvertje maar hij wordt zo leuk en echt een maatje/vriendje juist door dat sensibele en iets aparte karakter is hij zo leuk.
Denk alleen dat er beel gek van hem zouden worden

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:50

Wat jammer Motje dat je haar gaat verkopen..

Ik vind apart ook altijd heel erg leuk Kara, zijn vaak degene die je het best bijblijven :D.

Mijn Maestro kan heel erg leuk springen, maar wil dit absoluut niet. Ze wil de bak al niet meer in als er balkjes liggen want stel je voor dat je erover heen moet :Y) . Vrijspringen ook geprobeerd, ze gaat nog liever over het lint aan de zijkant dan over de balkjes (op de grond). Dus dan maar niet springen :)).

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:20

Leuk topic, heb 'm helemaal doorgelezen, leuk om te lezen dat de meeste Maestro's zo makkelijk zijn.

Ik heb begin augustus Evita gekocht van stal de Jacobshoeve, waar Esmee rijdt.
Ben ontzettend blij met haar. Het is een beetje een apart paard, heel braaf maar wat eenkennig en snel afgeleid. Het heeft even geduurd maar het gaat nu wel de goede kant op met rijden. Ze was behoorlijk dik toen ik haar kreeg en is al ontzettend afgevallen. Ik hoop in januari te beginnen met wedstrijden en dan meteen L2 te starten, maar waarschijnlijk heb ik nog iets meer tijd nodig.

Evita is een Maestro x Hemmingway.

foto van afgelopen week:

Afbeelding

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:20

Wat leuk weer wat leuken in het topic
De mijne was van het weekend niet een echt een maestro maar leek meer op moedersvader = Jazz
Ach wat was hij snel en spooky,zie de foto

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:30

wat een leuke foto s :)
aparte kleur zeg maaike! mooi hoor :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:39

Erg aparte kleur inderdaad!

Mijne gaat erg goed op het moment. Gaat ook 1x in de week mee naar de manege waar ze het erg gezellig vind.
Met galop heb ik nog wel erg veel moeite. Haar galop is zo krachtig en van de grond, die kan ik niet uitzitten op mn springzadeltje :+

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:46

Bij die van mij gaat ook alles volgens het boekje.
Gaat 1x in de week mee naar clubles en is super braaf tussen alle paarden.
In januari waarschijnlijk voor het eerst starten :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:50

Wat leuk dat ze allemaal zo goed gaan. Voel me wel een beetje achterlopen met de mijne...

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:54

Hoezo voel je je een beetje achterlopen Kara?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:00

Ik voel me echt wel een beetje achterlopen, lijkt me ook zo fijn om met hem te kunnen rijden
Alleen nu zijn we pas net zo ver dat we "normaal" kunnen longeren.

Loop er tegen aan dat hij niet een gunstige leeftijd heeft, fijner was het als hij een jaar jonger was.
Volgend jaar is hij al 5 en kan nog niks....

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:10

De een heeft een makkelijker karakter om mee te werken dan de ander. En soms hebben ze ook meer tijd nodig.

Maar ik snap je inderdaad wel. Denk dat die van jou meer van z`n opa (Jazz) mee heeft gekregen. Wat ik van Jazz vind is dat het moeilijke paarden zijn die graag kijken hoever ze kunnen gaan. Maar als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt zijn het echt paarden die keihard voor je willen werken en die voor je door het vuur gaan.

gaat het nu al wel beter dan met longeren enzo?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:42

Linksom gaat het longeren nu goed.
Moet eigenlijk standaard er iets aan hangen van een touwtje ofzo, omdat hij graag z'n onderhals er op drukt.
Dus er hangt iets aan zodat hij net die laatste knik naar boven niet kan maken.
Rechtsom blijft nog lastig, lukt wel, maar toch telkens proberen om stil te staan of naar je toe komen.
Gaat wel beter, hij wordt ook echt minder chaotisch.

Nou ja dat is te zeggen, laatst was ik 's avonds aan het longeren, schiet er een kat door de bak, nou hij wist niet hoe snel hij weg moest vluchten, echt linea recta in galop richting stal, met mij er achter aan.
Gelukkig kon ik hem op tijd tot stilstand manen, maar dan is hij zo over de rooie, dat hij 10x mest in een rondje en niemand meer door komt bij hem.
Dus maar aan de hand gestapt door de bak, vertrouwen terug krijgen en toen naar stal.
Volgende dag was alles weer normaal.
Eerder was dat niet gelukt dan had hij dat nog in zijn hoofd, maar nu is hij wel vertrouwder.

Ze zijn hier de oprit aan het maken en ook voor de stallen zijn ze met keepers en graafmachines bezig.
Hij staat te kijken en vindt dat normaal, staat wel in stalbandages (ook dat is normaal, echt zo vreemd alles is normaal, terwijl hij het niet kent)
Mijn andere paard heeft zijn been geblesseerd door al dat graven etc, die staat nu ook in bandages, want zijn been was al 2x zo dik, echt balen.

Uiteindelijk de maestro is apart, maar wel bijzonder en ook inmiddels mijn maatje geworden
Wat je zegt lijkt denk ik wel op jazz, al weet ik dat natuurlijk niet zeker, heb nog nooit een jazz gehad

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:06

dat klinkt volop als een jazz ja ;) maestro s die zo in de stress schieten ben ik nog niet tegen gekomen
wel sneu ook voor hem.. misschien een gekke hoor maar kan je magnesium bij voeren? vaak worden ze daar een stuk minder zenuwachtig van

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:29

Ok, ik weet niet precies hoe een jazz reageert.
Wel apart dat hij dat zoveel heeft, had van mij meer naar maestro gemogen

Hij krijgt van mij cavalor voer, pianissimo, en daar zit al heel wat magnesium in. Dit voer schijnt speciaal bedoelt te zijn voor stressgevoelige paarden.
Vind het ook echt zielig voor hem, hij draait gewoon door, soort van blinde vlek.
Is echt mijn projectje...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:43

ja dan hoef je er niet extra bij te geven
nou hoe een jazz reageert... zo dus :P in paniek raken ;) daarnaast speelt de leeftijd ook ECHT tegen.. ik blijf het zeggen en doe het ook zelden nog, een paard van 4 jaar niet zadelmak maken maar gewoon met 2.5 a 3 jaar (daarna even rust in de wei) hebben er nu ook weer 1 op stal van 4.5... pffff wat een angsthaas zo veel stress, geen spiertje er op niks

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:01

Dat is ook precies wat ik bedoel.
Iedereen zegt wel van laat maar puppy zijn en begin er mee als ze 4 zijn.

Nou mijn andere twee zijn beide met 3 jaar zadelmak gemaakt, eentje rustig doorgereden (3x per week een half uurtje), de ander heeft nog een jaar mogen genieten van zijn jeugd. Maar echt geen centje pijn, alles was voor hun normaal. Ook nu nog.
Maar deze maestro is in alles anders dan ik ooit had gedacht, vind het ook ergens wel leuk en een uitdaging. Denk dat het komt omdat ik met die andere fijn kan sturen, maar als hij de enige zou zijn dan word ik echt gillend gek, en is ook zeker niet voor iemand die relaxed wil rijden (zo werd hij nl te koop aangeboden, als een heel relaxed paard absoluut geen jazz)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:09

Hey :wave:

Zou ik hier even wat mogen vragen ? Ik heb al enkele pagina's doorgelezen omdat ik Maestro tegen kwam tijdens mijn zoektocht naar een dekhengst voor mijn merrie voor (normaal gezien) volgende zomer.
Mijn merrie is een Flemmingh x Sit this one out en heeft een nogal pittig en dominant karakter en onder het zadel kan het dus ook nogal een draak zijn, ik ben dus op zoek naar een hengst die nakomelingen geeft met een nuchter en cool karakter want ik hoef geen heethoofd op deze merrie :+
Als ik sommige reactie's lees lijken de Maestro nakomelingen heel goed mee te vallen op dat gebied ? Natuurlijk is niet alleen karakter maar ook bouw van belang, hier ben ik me bewust van en houd ik ook rekening mee :j

Maestro was me ook voornamelijk opgevallen vanwege Contango, ik heb nu een jonge ruin waarvan de opa Contango is en dit bevalt me erg goed !

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:59

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst het bos in geweest met Fenna.
Ze was zo super braaf! Zat de hele rit met een big smile erop.
Heb het echt getroffen met deze dame. Ze werkt super hard voor je en is lekker koel in het hoofd :)