Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:05

Jullie gaan echt goed Lon! Gefeliciteerd weer met je punten en eerste prijs!

Een perfecte proef zul je denk ik nooit gaan rijden. In iedere proef gaat er wel iets fout. Soms wat grotere fouten en soms ook echt maar minimaal. Maar ik kan ook enorm genieten van de vooruitgang die iedere proef te voelen is. Op wedstrijd moet je toch alles doen op het punt waar het gevraagd wordt. Terwijl je in de training aan het perfectioneren bent. Dus wacht je vaak tot alle voorwaarden goed zijn.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:10

Inderdaad. Ik moet in de proef vooral aan de overgangen gaan werken, hij drukt zich er erg uit wat hij in training niet doet. Waarschijnlijk omdat ik door de vele lange lijnen en grote voltes in de B zijn intereesse verlies... Moet hem er dus ook tussendoor beter erbij gaan houden :)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:16

Eeh.. helaas geen Weltmeyer.. wel een welt hitt (=zoon van weltmeyer) :).
Super lief dier.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:44

Nee, m'n vierjaars is nog steeds niet goed
Na 4 dagen rust en ontstekingsremmers en dan paar dagen stappen, nog steeds hetzelfde.
Dan afspraak gemaakt in een orthopedisch centrum (maandag) alhoewel hij vandaag toch behoorlijk stuiterde toen ik even wou stappen en ik er niets aan zag.

Nja, we zien wel.
Vosje doet't nog steeds erg goed!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:17

Amsterdam_30, ik heb ook een indirecte hoor, 1 van weltmeyer II.

Wat vervelend dat ie nog niet goed is optiwolk! Moet je nou komende maandag naar dat orthopedisch centrum? Succes dan in ieder geval!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:25

Ja, morgen ga ik :j

Straks al even trailer enzo klaarzetten.
Hoewel hij gisteren tijdens het stappen aan de longe toch even moest wegstuiteren en ik er echt niets aan zag.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:33

Lon83 schreef:
Gefeliciteerd Henrieke :) ik kijk ook nu al uit naar de L. Ik had donderdag wedstrijd, twee starts. Eerste 180, die proef ging voor mijn gevoel gewoon zwaar beroerd. Tweede proef stukken beter, en daar werd ik ook naar beloond, 193 punten en een eerste plaats. Heb nu in 4 starts 5 winstpunten, en 3 keer eerste plaats... 8-) En nog steeds heb ik nog nooit een supergevoel na een proef gehad. Ik wéét gewoon dat hij zoveel meer kan!

Ik zou trouwens ook al enorm blij zijn met M!! Haha, kan daar nu nog niet over nadenken...

Nou hartstikke goed toch! Gefeliciteerd met je 1e prijs. Het kan ook niet altijd goed gaan, maar zo slecht heb je nog niet eens gereden dus. Alleen voor je gevoel snap ik dat wel.

Bij ons is eigenlijk altijd nog geweest dat als de proef niet goed ging, het gewoon door het tempo komt. Als ik hem goed voorwaarts heb is hij er van achter goed bij en dan gaat de rest allemaal vanzelf en komen de punten ook wel. Hij kan het zat, nu moet ik het er nog (beter en constanter) uit halen :)).

Wat vervelend dat je nog niets verder bent. Hopelijk kunnen ze daar wat vinden (of liever natuurlijk niet) maar dat je toch weer verder kunt met uitzoeken wat het dan wel is. Succes morgen!
Fijn dat het met de vos allemaal goed gaat. Je wilt hem nog steeds verkopen?

Amsterdam; die wat ik rijd is ook geen directe Weltmeyer, vader is Hero. Vertel eens wat over die van jou (als je wilt natuurlijk) :).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:29

Amsterdam: leuk! Kun je wat meer over hem/haar vertellen?
Optiwolk: wat balen! De Weltmeyer is nog steeds niet verkocht?
Henrieke: wel fijn dat je weet waar het door komt als het wat minder gaat in de proef.
Lon: die B-proefjes zijn ook wel erg saai hoor! In het L1 gebeurd er al een stuk meer en vaak zijn ze dan al beter bij de les te houden.

Ik bleek gisteren tweede te zijn geworden met 193 punten. Nog een leuke cadeaubon van een ruitersportzaak gewonnen. Die gaat weer wel op! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:30

Sussie: Nee :)
En eigenlijk is hij van Wolkentanz II, dus ook indirecte afstammeling :P

Amsterdam: alle weltmeyers zijn welkom!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:45

Haha, we zouden het bijna het indirecte-weltmeyer topic moeten noemen ;)

Ik heb ook goede hoop voor de L, wijken kan hij prima, en ik denk dat ik dan inderdaad beter hem bij de les kan houden. Probleem van mij is dat de teugels stiekem steeds langer worden, waardoor ik wat controle verlies.

Sussie, gefeliciteerd met je tweede prijs! Altijd handig zo'n bon :) ik heb tot nu toe elke keer geldprijzen gekregen, dus Duncan heeft zijn eigen spaarpotje, waar we ook startgeld uit betalen en de kosten voor het lenen van de trailer.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:04

Leuk om hier te lezen over jullie paarden! :D
Hoe is het karakter van jullie Weltmeyer of paard van zoon van hem?
Die van mij is SUPER braaf. Ook heel koel in zijn hoofd. In de bak kan er gerust een 14 jarige op.
Zie mijn profiel voor een paar foto's. Hij is van dezelfde moeder als Parzival.
In het bos is ie meestal braaf, maar kan wel onder de indruk raken van wat minder normale dingen en dan eeeeeh... kun je maar beter van goede huize komen (meneer staat dan in galop op zn plaatst en is echt knetterheet dan). Als je de rustige tijden/dagen opzoekt en alleen gaat (vaag??!), gaat het vaak stukken beter.
Hij heeft bij vorige eigenaar iets in Z gelopen (hij wordt zelfs bij de pagina v zn moeder Fidora op bokt wiki genoemd, hihi).
Helaas is nu onduidelijk wat hij nog kan.
Dat gaan we nu bekijken. Hij is in het verleden behoorlijk stukgereden/in de krul getrokken/ te snel naar hoog niveau gereden etc denken wij. _-:(
Mensen zijn altijd meteen weg van hem. Niet omdat ie zo mooi is, maar hij is VRE-SE-LIJK lief en een enorme knuffel. Ook heel erg werkwillig. Mak in de bak (geen stap verkeerd), bokt en steigert niet en gaat er in de bak niet vandoor (in bos af en toe pogingen als ie in de stress schiet).
Alleen.. hij kan echt NIET springen :') . Met de hogere oefeningen werd ie wel een beetje heet, maar altijd goed te hanteren. Super eerlijk dier.
Hij is in de zomer wat lichter (in profiel dus ook) en in de winter heel mooi donker.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:13

Amsterdam: klinkt half en half als die van mij :P

Als ze heet komen zijn het echte stuiterballetjes hé :D Dan is die van mij eigenlijk -als je hem aankan- het fijnste, moest hij kunnen, hij zou piafferen :P
Ze hebben een hoog knuffelbeergehalte! Die van mij geeft aan alles en iedereen zoentjes :P
En dat lompe ... sja :D Die van mij valt nog elke dag z'n stal uit, en hij staat al 6 jaar in dezelfde :')

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:54

Haha, klinkt idd herkenbaar. Duncan wordt alleen zelden heet. Wel boos. Op vliegjes, op vallende blaadjes uit de bomen en straks weer op de sneeuw. Als hij ergens van schrikt draait hij zich vooral gewoon om, en gaat achteruit lopen (best eng, er zijn hier veel diepe sloten langs de ruiterpaden).
Ook een knuffelbeer, maar daarnaast akelig dominant en met voernijd. Ik raad iedereen op stal af om met emmer brokken de wei in te gaan, want hij laat je niet meer gaan... En dan is hij erg groot en indrukwekkend (zelfs beangstigend).
Ook een ontzettende struikelkont. Ik heb altijd een cap op, niet omdat ik bang ben eraf te vallen, wel omdat ik bang ben dat we samen nog eens een koprol maken... Zelfde verhaal met springen: hij vindt het leuk, maar vergeet zijn achterbenen, loopt gewoon door dus.

Edit: mooi paard heb je Amsterdam! En twee heerlijke gekken-bekken-foto's :D

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:28

Wat goed Sussie, gefeliciteerd! Die cadeaubonnen komen altijd wel op :)).
Amsterdam; wat een prachtig paard heb jij zeg! Toch heeft ie wel wat van Edje weg qua uiterlijk als ik het zo zie :).
Fijn dat ie ook zo braaf is!

Adventure is ook heel braaf, hij heeft áltijd zin om te werken, altijd plezier, nooit boos of gemeen gezien, leert vrij snel. Volgens mij als je 'm 2 keer op een dag rijdt doet ie weer net zo zijn best. Hij is ook heel aanhankelijk, een echte knuffelkont! Hij is ook nergens bang voor, paraplu's, zeiltje, plastic zak drukt ie zo z'n neus helemaal in/over z'n oren/lijf, bladblazer in z'n gezicht, klapperen met vuilniszakken, niets is hem te gek! Dat is echt gewoon lachwekkend om te zien! Ook als je erop zit hè.
Wel wat gevoelig dus als jij bang bent dan voelt ie dat heel goed aan. Maargoed.. er mag natuurlijk ook bést wát in zitten. Springen vind hij ook heel leuk en doet hij braaf, alleen ben ik zelf zo'n schijtert met springen waardoor ik natuurlijk lang niet alles eruit haal wat erin zit.. maargoed zolang we af en toe een klein sprongetje maken voor de afwisseling vind ik het ook wel goed.. we gaan toch meer voor de dressuur :).
Valt me wel op dat het allemaal ruinen zijn hier of niet?

Wat een heerlijk weertje is het trouwens en dat voor half november! We mogen echt niet klagen dacht ik zo! :D Als het tot het voorjaar dit weer blijft dan teken ik ervoor.. lekker buitenrijweer!

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:36

Ik heb gister ook wedstrijd gehad met mijn Weltmeyertje. Was de eerste keer dat ze echt ontspannen bleef, normaal is ze toch wat nerveus in een nieuwe omgeving. Misschien helpt mijn nieuwe houding "eentje voor de ervaring" ook wel :D

Alegria is een Weltmeyer II x G Ramiro Z en ondertussen 11 jaar.
Je kan er alles mee doen, hond kan er onder lopen, geen probleem.
Weken niet rijden, geen probleem, opstappen en wegrijden.
beetje schrikachtig in vreemde omgevingen (of ben ik dat meer :o )
springen heeft ze jaren niet gedaan en ik ben helemaal geen held hierin
Ik vind ze een wereldpaard! <3

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:33

Wat leuk, wat voor niveau rij je (wedstrijden)? Heb je ook een foto van haar?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:03

Amsterdam: balen dat jouw paard zo stuk is gereden in het verleden.
Henrieke: inderdaad voornamelijk ruintjes hier. Ik kan me herinneren dat de Weltmeyer van Sjoert een merrie is, maar die hebben ze volgens mij verkocht (kan me zoiets herinneren).
Brakke: leuk dat je wedstrijd lekker ontspannen ging!

Ik heb zaterdag ook nog wedstrijd gehad. Selectie voor de Brabantste kampioenschappen met maar liefst 29 starts in het L1. Weltsieger liep een fijne proef en dat leverde 179 en 190 punten op (2 jury's) en een vierde prijs. Die 179 punten viel wel erg tegen, maar zij had iedereen heel laag zitten. Was erg trots op W dat hij daar zo braaf rondliep. Losrijden was erg druk, verschillende keren gesneden en we werden zelfs een keer raak gereden. De ring was erg kijkerig, maar gelukkig kijkt W nergens naar. We hadden de proef gefilmd en dat zag er ook erg fijn uit.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:26

ik rijd L1 bij de VTR, het niveau is daar echter wat lager dan KNHS. Heb nog altijd het gevoel dat ik lang niet goed genoeg ben voor de KNHS :o
ik heb wel een foto, maar hoe ik die hierop krijg?? Zal straks thuis eens kijken.

Filmen is altijd interessant (en confronterend), spijtig genoeg heb ik niet vaak iemand die mij kan filmen.

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:01

kijken of het lukt (lekker oude foto)
Afbeelding

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:49

Wat is het hier uitgestorven.. jammer!
Hoe gaat het bij jullie met de Weltmeyers?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:02

Leuk dat er hier weer wat actie komt! Met mijn Weltmeyer gaat het heel goed. Hoe gaat het met die van jou?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:54

Ah je was er mooi snel bij.. fijn dat het goed gaat! Je rijdt hem nog steeds in combinatie met je vader (was het toch)? En je brengt hem ook nog uit op concours?
Hier gaat het ook goed, Ed loopt steeds beter. We zijn fanatiek met de lessen, heb nu ook privéles van iemand van buitenaf en dat bevalt erg goed. Moet alleen zelf wel weer wat meer aan m'n conditie doen merk ik :+. Eerder bewoog ik zo veel en nu eigenlijk helemaal niet zo veel meer, alleen met paardrijden dus ja, dan wordt die conditie ook niet beter.. maar eens even wat op verzinnen! Doen jullie er nog iets naast?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:19

Idd, weer wat leven in de brouwerij kunnen we wel gebruiken! Duncan is op dit moment echt op zijn best ooit. Zijn draf is erg aan het verbeteren, begint echt te zweven. Het blijft hard werken, maar hij wilt ook hard voor me werken, dus dat is erg leuk. Nu wel in een winter-wedstrijdstop, april of maart gaan we weer aan de bak.
Gisteren was mijn vriendje eindelijk zo dapper erop te zitten, en rond te stappen. Duncan heeft zich als een beeldige kinderpoowny gedragen, zo voorzichtig... Foto's volgen nog :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:33

Lon gefeliciteerd met je verjaardag! Wat goed om te horen dat Duncan het zo goed doet, heerlijk is dat. :)
Leuk dat je vriend er ook op heeft gezeten.
Hier hebben we het ook even rustig gehad met de wedstrijden maar in februari beginnen we weer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:32

Ik heb die van mij na een drukke examenperiode enzo ook weer aan het werk gezet.
Hij deed zaterdag z'n appuyementen op trensje alsof hij al jaren internationale wedstrijden loopt ... en had zondag een ochtendhumeur omdat hij niet mocht voortslapen van me :')
Heb 'm deze morgen maar laten liggen, rij hem morgen wel dan.