holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:30

Hallo!

@Kosta Wat een leukerd! Heel veel plezier met hem!

@Annutjuh Wat ziet Bon er goed uit! Hoe is jullie M1 debuut gegaan?

@Leonie Wat leuk dat Empaier het zo goed doet en op de VSN wordt uitgebracht! Succes met de training!

@Covels Hoe gaat het met Compere bij Annemarie?

@Linda_hans Wat verdrietig van je andere paard! Sterkte voor jou en diva met het verwerken van het verlies!
Mag je niet al per 1 januari over naar het M? Dacht dat de regel was zoiets als 'per 1 januari in het jaar dat het paard 5 wordt'?!
Gefeliciteerd met de punten van gisteren!!!

@Renate Succes 10 november!

Hier gaat alles prima! Capone en zijn twee vrienden zijn onlangs verhuist naar een andere stal. Van een fullservice pensionstal naar een stalletje in eigen beheer met gebruik van de faciliteiten van de naastgelegen manege. Voor ons helemaal ideaal, maar voor de jongens natuurlijk wel even anders en ze zouden het liefst alleen maar aan elkaar vastplakken. Vooral Capone is onrustig als zijn kudde niet compleet is en er ook geen andere paarden in het zicht zijn. :(:) Enige nadeel is dat er hier niet zoveel wedstrijden georganiseerd worden en ik niet over eigen vervoer beschik. Op mijn vorige stal kon ik zeker 1x per maand starten, hier is dat veel minder. De wedstrijden zullen dus voorlopig op een lager pitje komen te staan. Wel jammer, maar kunnen we rustig doortrainen voor het M. :)

Zo staan mijn jongens er nu bij! :D
Afbeelding

Kosta

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:07

@ linda_hans; wat een mooie score, gefeliciteerd en altijd fijn als ze goed de trailer op gaan.

@ Nexus; Ze staan er mooi bij en ze zullen vast snel gewend zijn.

Vanavond gaan we weer naar les, het laden gaat goed, maar ook elke week nog spannend voor ons. Als je de pony's gewend bent en dan zo'n reus is toch wel een verschil. Dus hopelijk vindt hij het vanavond ook weer geen probleem. Hij is er vrij van onder de indruk als je een keer tegen hem bromt als hij twijfelt, dan loopt hij er wel in. Op 7 december gaat ze voor de eerste keer met hem een proevenclinic rijden om te kijken hoe hij het in een vreemde bak vindt. Is direct de engste bak hier in de omgeving, dus het is een goede vuurdoop :D . We wilde eerst in januari L1 starten, maar omdat hij totaal geen wedstrijdervaring heeft beginnen we maar gewoon in het B, want hoewel hij heel braaf is, is hij wel kijkerig en let dan niet meer zo goed op die smurf op zijn rug <<) .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:12

Welkom in het topic Kosta. Nog een dayano erbij :D

Weer heerlijke punten Linda. Word het geen tijd om maar 1 proef te starten voordat je in de problemen komt?

Nexus, wat staan ze er heerlijk bij. Het zal vast wel even wennen zijn ja, maar dat komt goed.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 10:32

Echt leuk dat het zo goed gaat met al de Dayano's :)

Welkom Kosta, leuk paardje heb je. Die van ons reageert ook altijd hard als je een keer bromt, precies een klein kind dat weet dat ze gestraft wordt als ze zo verder gaat :)

Hier wordt het een spannende week (voor mij toch) zondag mijn eerste wedstrijd met I-Jana, niet dat deze veel voor stelt maar ik ben heel benieuwd naar haar reactie op vreemd terrein, omdat ze daar toch altijd heel stressvol op gereageerd heeft bij mij broer (bij mij is ze wel veel meer ontspannen) en morgen voor de eerste keer les in een manege.

hier nog een paar foto's van I-Jana met mijn broer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:32

@leenbeesje: leuk dier! en spannend wedstrijd!

@leonie: we mogen net zoveel punten rijden als we willen in het L2, tot 1 april! Dus dat is wel fijn. Daarna (als het goed gaat) de overstap naar de M1. We rijden ook maar 1 wedstrijd per maand, dus lekker ritme houden maar niet teveel doen. Werkt perfect op deze manier!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:10

@leenbeesje, wat een leukerd <3

Het trailerladen ging weer perfect, mijn dochter loopt gewoon zelf met hem erin en dat gaat prima. Hij krijgt altijd een snoepje als hij erin staat en aangezien het een vreetmonster is doet hij daar heel veel voor ;) De les ging ook super, ze gaan zo goed vooruit, helaas gaat het wel ten koste van het rijden op de pony, die gaat met de week slechter lopen, terwijl ze hem wel gewoon rijdt -O- Dat is dan wel weer jammer. Tja paardrijden is toch weer anders dan ponyrijden.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:34

Voila eerste wedstrijd met mijn kleintje (tegenover de andere paarden bij ons is ze een kleintje) is een feit, voormiddag een 10de plaats, maar ze wist niet goed hoe en waar, ze had veel show bij, maar ze volgde men hand niet en ging tegen men been hangen. Namiddag was ze al stukken rustiger (in haar hoofdje :D ) en dit eindigde in een mooie eerste plaats.

Ik kwam buiten en ze vroegen al of ze te koop stond.. echt niet!!
Wel leuk natuurlijk als ze bewondering hebben voor uw paard, zeker als ze te horen krijgen dat ze nog maar 4 jaar is.

Voor mij was het dus een geslaagde dag :D :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:00

@Leenbeesje Hartstikke leuk dat het zo goed is gegaan!

Caramba heeft z'n eerste wedstrijd met succes gelopen, de eerste proef vond hij alles eng maar de tweede proef was alles goed. Onze punten waren 173 en 190!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:59

Wat fijn dat hij zo braaf is Kosta. Met jullie pony komt wel goed. Ze zal gewoon even moeten wennen aan het omschakelen. Als ze dat kan, kan ze beide netjes rijden.

Fijn hoor leentjepeentje. Al die goede resultaten hier. En leuk is dat inderdaad. Kon de mijne laatst ook al 2 x verkopen en zelfs de man die hem me verkocht heeft, wilde hem terugkopen voor 5 x het aankoop bedrag. Geen haar op mijn hoofd :D

Renate ook een goede 2de proef. Wat is er gebeurd in de eerste?

Hoe gaat het verder met iedereen? En met compere ben ik ook wel benieuwd.

Empaier begint eindelijk te beseffen dat je best een rustig bosritje kan maken ipv de eerste 15 min alle kanten op te springen om dan nog 45 min achteraan mee te sjokken omdat je zo moe bent :D. Gister ook wat stukjes door het losse zand gestapt, daar heeft hij het wel heel zwaar mee. En voor het eerst wat stukjes gedraafd. op wat huppeltjes na, deed hij dat ook goed. Leuk is dat met zo een jonkie die alles nog moet leren :).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:08

Leuk stekje Nexus! Zal inderdaad wel wennen zijn, maar wel lekker rustig zo.
Verder iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten.
Met Gilly-Gail gaat het prima. Die staat nu in een groep met pony's en die is ze eindelijk goed de baas. De onzekerheid die ze begin dit jaar had toen ze terug in de groep ging op de paddock heeft ze eindelijk overwonnen. Ze wordt op stal al de 'bitch' van de groep genoemd. Ik vind het prima, goede boost voor haar ego. Ze begint nu ook lekker gevuld te raken en ze krijgt al het model billen van mams (maatje dikbilkoe). Dus het echte ranke volbloedachtige raakt ze gelukkig kwijt. En ze is weer mooi donker in plaats van dat rare lichtbruin. Ook fijn ;-).

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:29

nog wat foto's uit de oude doos :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de mama van I-Jana
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:43

Knap setje zo, leenbeesje. Ook al zo'n mooi hoogbenig veulen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:01

Leenbeesje, mooie foto's. En lekker gereden op wedstrijd, altijd een leuk compliment als ze ze willen kopen.

Renateee, mooie punten in de tweede proef, gefeliciteerd.

Hier ging de les maandag voor het eerst niet zo fijn, hij was wat stout, maar meer in de zin van ik wil vandaag niet linksom en ga proberen er onderuit te komen, maar niet bokken of zo hoor, op het eind deed hij het weer. Helaas is mijn dochter nu ziek, dus staat hij een paar daagjes stil, dat kan hij goed hebben hoor, hij staat hele dagen ook buiten, dus hij kan zich toch wel uitleven. Met de pony ging het juist weer beter, dus dat was wel fijn. Ik zit ook al een paar weken op een speciaal voor hem besteld zadel te wachten, morgen maar weer eens bellen of het er al is. Hoewel ik niet geloof dat dat het probleem is. Ik heb even in zijn mond gekeken en er zitten al wat nieuwe tanden, maar de oude zijn er nog niet uit, dus dat kan ook wel vervelend voor hem zijn. Binnenkort even de tandarts laten kijken.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:25

Kosta, proberen zullen alle paarden al wel eens uittesten denk ik, maar als hij als het op het einde goed was heeft hij toch beseft dat het niet helpt om stout te zijn en heeft hij hopelijk een les geleerd :)

Ik heb net de tweede les in een binnenpiste achter de rug, in het begin was het weer bommetje, maar ze laat zich gelukkig snel kalmeren, als moesten er toch een paar bokkensprongetjes tussen volgens haar, gelukkig is het niet te extreem

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:39

Hoi allemaal,
Hier weer een Compère-update. Ze zijn helemaal opnieuw begonnen met hem. Longeren, zadeltje, etc. etc. Nu zitten ze op z'n ruggetje. Hij is ziek en heeft medicijnenen gekregen, dus het moet nog wat rustig aan. Hij pakt alles goed op. Ik heb ineens een relaxed en blijer paard. Bij Annemarie zijn ze allemaal gek met hem, heel leuk om te zien. Hij doet ook met alle cursusdagen mee, hij ziet en leert daar ook ontzettend veel van. Zelf ben ik ook aant leren, zodat we er straks samen beter uit komen. Het komt goed met het menneke.
Iedereen weer veel rijplezier gewenst.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:07

He wat leuk Covels, dat hij het zo goed oppakt. Zag laatst een filmpje over het 'inrijden' van een jong paard (lees: in-breken) en daar werd ik niet zo vrolijk van hoor. Ik denk dat zo'n start zoveel trauma's met zich meebrengt bij zo'n jong paard. Ze zijn wel lekker snel onder het zadel, maar of het vertrouwen er dan ook is, denk ik eigenlijk niet. Jammer dat hij nu ziek is, hopelijk knapt hij snel weer op.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:12

Laatst had ik nog wat foto's van Gilly-Gail beloofd, bij deze dan.

Foto's van vanmiddag. t Is nog steeds een j(n)aarling, maar er zit gelukkig weer vlees op haar botten. De eindeloze groeispurt die van april tot september heeft geduurd is gelukkig gestopt, dus het volbloed-racemodelletje is ze nu gelukkig kwijt en ze begint nu weer meer paard te lijken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:51

Ik heb ook een merrie van Dayano x Ragazzo. Haar naam is Ishtar en ze is 4 jaar oud.
Ik ben er heel blij mee, ze is echt een schatje!
(Ik heb nog wel niet zoveel goede foto's)
Afbeelding
Afbeelding

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:25

Wat een mooi beestje _Lore

_Lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:25

Afbeelding
Afbeelding

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:44

Wat een leuke foto's allemaal, mooi zijn ze.

Hier is het nieuwe zadel eindelijk binnen en woensdag wordt Cayano door de fysio behandeld, hij heeft zich toch pijn gedaan in de wei en vandaar dat we linksom ook problemen hadden. Woensdag weer even alles los maken en dan kunnen ze er weer tegen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:15

Welkom Lore. Ziet er goed uit hoor! Ik herken wel wat trekjes van die van mij :).

Altijd fijn als er dan goed naar gekeken word Kosta!

Diane, Ze ziet er goed uit!!! Wat een verschil he. Al enig schot in de financiële afhandeling?

Covels, dat klinkt positief. hoe lang blijft ie daar of is er geen periode afgesproken?

Dat klinkt heel herkenbaar leenbeestje. Even onstuimig en dan kalmeren ze snel genoeg.

Wij gaan vrijdag onze 4de en laatste oefenwedstrijd rijden. Volgens mijn schema van 60%, 62% en toen 64% zou ik nou 66% moeten rijden haha. Weet niet of dat gaat lukken op vreemd terrein. Startkaart voor januari is al aangevraagd en zondag gaat hij even naar een andere stal voor de training voor de VSN.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:46

Leonie, ze ziet er inderdaad toppie uit en ze voelt zich ook lekker nu. Van de week stond ze langs de bakrand te kijken toen ik les had op haar moeder. Heb haar gelijk gezegd dat ze goed moest opletten, kan ze het over een jaar of 2/3 (afhankelijk van hoe groot en slap ze wordt) na gaan doen. Verder is de zaak onder de rechter, dus hou ik mijn mond dicht.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:47

-Lore, wat een mooie merrie zeg! Op de 1 of andere manier lijken ze toch wel op elkaar, die Dayano's.

_Lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 03:09

Ja ze hebben allemaal wel wat trekjes van elkaar weg, vooral ook erg leuk om te zien dat het stuk voor stuk zo'n knappe koppies zijn! :D