Knappe Everdales komen er langs. Ik ben wel van plan om met mijn merrie naar de keuring te gaan. Maar ze is dit jaar echt nog te jeugdig. Ze is van achter minimaal een centimeter hoger dan de schoft en nog iel in haar lijf. Ben van plan om volgend jaar te gaan. Wil haar wel dit jaar laten PROKken. Ik heb haar gekocht voor de sport maar vind het zonde om het niet eens te overwegen om te laten keuren.
Eston wil ik ook nog naar de keuring, wellicht HK maar daar was hij afgelopen jaar ook nog te jeugdig voor. Hij groeit nu goed zowel in hoogte als het paard zijnde worden.
Ja, die van mij is inderdaad van een Johnson merrie. Wil der dit jaar weer dekken, maar er zit nog weinig vaart in. Hengstig worden is maar een lastig iets volgens mijn paard
Ik zou ook kiezen om ze eerst zadelmak te maken. Die drie maanden extra maakt het verschil ook niet meer en kan wel heel veel moneys schelen. Maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan of je het zelf doet of uit besteed.
Ik ben benieuwd wat die van jullie op de keuringen gaan doen. Houden jullie het hier up to date?
Ben ik ook benieuwd naar! Wij zitten in België dus keuringen zijn voor ons gewoon minder praktisch. Jena (onze Everdale dus) is wel goed op foto's dus moet eens kijken hoe dat in zijn werk gaat om haar PROK te maken, de moeder is sport.
Ik hou het wel up to date . Duurt alleen nog ff :p
Nessie
Geplaatst: 22-05-16 10:22
Gister met het mooie weer nog even een fotootje gemaakt van Eston. Actie was er niet te vinden
welshfan97
Geplaatst: 22-05-16 15:35
Ik zal ook een fotootje plaatsen, hij is nog best wel een beetje iel. Hij doet echt enorm zijn best. Gisteren heeft mijn zusje er ook voor het eerst op gezeten. Nu mijn moeder nog en dan zit iedereen er op die er straks op moet kunnen Ik denk dat hij nu 1,68 is, ik zou hem zelf het liefst nog wat groter zien maar vrees dat dat er niet meer in zit. Ik heb hiervoor wel eens wat pony's zadelmak gemaakt maar dat was zo lang geleden dat ik eigenlijk niet meer precies wist hoe en wat, maar met deze heb ik niet heel veel bij geleerd want hij heeft geen pas verkeerd gezet en binnen een maand (van alleen longeren) naar zelfstandig rijden zonder longeren van te voren ofzo. Ik zit max 2 keer per week op hem, daarnaast wordt hij nog 1 of 2 keer gelongeerd. Eigenlijk toch nog erg veel voor een paard van deze leeftijd.
Dankje Ik schrok zelf nogal van m'n houding (met name m'n brede handen), maar dit waren de enige foto's die we van hem hebben.
Ik moet zeggen dat ik echt verliefd ben op jou Everdale Nessie. Vindt je het zelf niet jammer dat hij niet zo groot is of heb je dat juist graag? Wat betreft zijn looks vind ik hem wel echt helemaal perfect!!
Nessie
Geplaatst: 24-05-16 17:17
Ik vind hem al wat te groot worden voor mij, hij hoefde van mij niet boven de 1.62 uit te komen en dat heeft hij al een stuk ingehaald, zal (helaas) richting de 1.67 gaan (waar ik een paard voor heb laten staan eerder maargoed nu is hij vanaf klein al bij mij gegroeid dus dan went het wat beter haha!). Ik vind paarden boven de 1.70 helemaal niks dus voor mij is het prima!
ZzzeiN
Geplaatst: 25-05-16 21:36
Zonde om jou Everdale weg te doen omdat die een paar centimeter te groot is joh.
Mijn Everdale vandaag Als je deze foto ziet dan zou je niet zeggen dat ze minimaal 1 centimeter overbouwd is
Nessie
Geplaatst: 25-05-16 22:04
Die is ook knap! Mooie bruine kleur! En hem weg doen doe ik zeker niet daar twijfel ik niet over (mits het uiteraard onder zadel matcht maar niet om deze reden haha dat zou wel een beetje overdreven zijn ) , hij is helemaal het type paard wat ik mooi vind, heeft een fijn karakter en beweegt erg soepel, die blijft hoor (Alleen als ik een paard zou kopen zou het er eerder 1 van 1.60 weer zijn )
Onze Everdale was niet gewend om op de trailer te gaan. De eerste keer waren we toch zeker een uur bezig om hem erin te krijgen. De tweede keer misschien 10 minuten. De volgende avond nog eens geoefend en liep zo met me mee. Vandaag moesten we even naar de dierenarts dus toen voor het echt. Hij liep zowel heen als terug zo de trailer in, en onderweg geen stap verkeerd gezet. Ik vind ze zo heerlijk in omgang, nuchter relaxed... De andere Everdale vrat zowat m'n opscheermachine op toen ik z'n snorharen wat bij wilde werken. Bij het uit de wei halen wordt ik met een hinnik begroet, dat zijn van die leuke dingen..Wordt echt blij van die twee jonkies op stal.
Redd
Geplaatst: 21-06-16 14:53
Zijn er dit jaar mensen die met Everdale hebben gedekt? Ik ga morgen kijken of die van mij drachtig is
Hier is vandaag de stamboekkeuring goed verlopen! Onze merrie uit Everdale x Johnson is ruimschoots Ster verklaard en mag naar de CK! Oa 80 pnt voor houding en beweging en fijn commentaar.
Knappe merrie SemperFi! Ik was vorige week op de keuring in Houten en daar was ook een Everdale merrie van 3 jaar. Geen ster geworden, was net als die van mij nog erg jeugdig (denk te jeugdig in model voor de keuring).
Super late reactie, maar mijn merrie is drachtig ja!
Afgelopen week met mijn merrie naar de centrale keuring geweest en daar is ze ook voorlopig keur geworden. Komt ook weer ten voordelen van mijn toekomstige veulen.
Ben jij daar toevallig ook geweest Semperfi?
Ik heb wel echt een ring helemaal vol met Everdale merrie gezien. Over het algemeen hele mooie, goed bewegende paarden om te zien.
SemperFi
Geplaatst: 11-07-16 12:43
Mooi Yolien! 2x gefeliciteerd.
Nee, morgen met de Johnson naar de CK, volgende week de Everdale. Kan helaas niet mee of naar anders CK's ivm werk...
Hier is het feest! Onze beide merries zijn bevallen! 2 knappe Everdale Merries! Wat een rijkdom! La Vie is een bruine merrie uit een Florencio merrie. L' Amourette een zwarte of zwartbruine merrie uit mijn Jazz merrie. Ze houdt het nog even spannend welke kleur ze gaat worden.