Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:11

officeel van vroeger uit zijn het ook vecht honden bastiaan02. maar mijn ervaring zit er geen kwaad in.
ik ga het vanavond even probern of het me gaat lukken foto te plaatsen ( laat dat meestal door mn zus doen) maar ruw weg spooky leek op hobbit en voice lijkt qua kleur tekeningen op indi. maar zoals gezegd zal het vanavond proberen.

sorry sorry even helemaal on topic. is er trouwens op bokt bullen forum????

hoe gaat het met jullie paardejes. dd had gisteren zn vrolijke bui op. beetje bokken en schrikken kreeg hem niet langs k a dan ging hij bokken sprongen maken was goed uit te zitten maar met mn enkel kreeg ik op den duur toch de bibbers dus na tijdje gestopt op goed punt.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:55

Ze worden vaak ook uitgemaakt voor pitbull, tenminste dat worden die van ons. :) Maar die van ons worden altijdd gepakt door andere honden.. En dan nog doen ze niks terug.
Afgelopen week bij behendigheid is Shiva ook gepakt, zo zielig. Al vanaf week 1 gromt er steeds een rotweiler uit de les naar haar. Ze zijn al vaker los geweest tijdens de les en dat ging wel goed. Tot vorige week, toen had ik Shiva vast en die andere hond was los en pakte haar. Uit schrik liet ik Shiva ook los (had haar vast aan haar tuigje). Ging goed, verder gegaan met de les. Afgelopen donderdag gromde hij vanaf het begin steeds al naar haar, toen smeerde Shiva hem er tussen uit en rende langs de hond. Vloog hij er grommend boven op, Shiva gilde echt heel hard. Ik Shiva er tussen weg gepakt, zat ik helemaal onder het bloed. Was haar oor helemaal uitgescheurd, echt een lelijke scheur. Mijn vader is dierenarts dus wij snel naar huis moest het zelfs nog onder narcose en gehecht worden. Nu loopt ze met een gehecht oortje door huis een beetje zielig te doen, arm ding.

Dat was Shiva, met Ad gaat het erg goed. Afgelopen week was onze bak thuis mooi droog (droogt slecht) dus heeerlijk veelt thuis getraind. Lekker veel gebogen en hij begint veel meer door zijn lichaam te lopen en ook veel meer te verzamelen! Super dus. Morgen op wedstrijd, wil hem morgen in de proef nog niet zo verzamelen als ik thuis doe, hij heeft hierin nog veel moeite met zijn balans en ben bang dat de oefeningen dat misschien mislukken, bv. uit galop vallen en dit risico wil ik nu nog niet nemen. Eerst maar even goed trainen en morgen weer wat voorwaardser.

Gister hadden ze hier ook beide een vrolijke bui, t waaide ook best erg!! Helaas is vandaag de bak weer lekker nat geregend. Wel goed dat je gestopt bent op een goed punt. :) Wilde vanavond ook nog even rijden maar ben zo moe, zie het morgen wel.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:58

hmm wat zouden jullie dd nu voor voer geven. ik loop tegen het punt aan dat hij nu hetzelfde blijft qua gewicht ( soms beetje erbij soms er wat af)

hij krijgt nu een slow feeder vol hooi plus min 30 kg.
een hooi net vol kuil
een halve grote plak hooi op de grond
plus berg kuil op de grond
( wij zijn er meestal in middag of avond en zet dan voor de ochtend nog portie kuil weg)
hij staat op stro.
hij krijgt kwart meusli kwart brok en dat 2 keer per dag.
een emmer pulp met zemelen en of slobber.
en zonnebloem olie grote scheut.
nu zat ik te denken brok ophogen maar ja hoeveel?? hij is nu al heel fris loopt naast je te stuiteren.
mn ander paardje en die van mn zus worden van de lucht al dik. ze staan dus op brok en meusli voor sobere rassen. anderzijds denk ik je krijgt qua voer genoeg.
jammer genoeg kunnen ze nog niet op de wei.

iemand tips????

dd is gevallen vandaag had de kolder in zn kop en deed hard galoperen. denk dat hij op steen stapte en pats daar lag hij op zn zij kant op de ander handviel hij ook bijna maar gelukkig hield hij zich overeind. denk dat hij op het puin liep wat er onder de longer circel licht ter afwatering. dus dit maar gemeld bij stal eigenaar dat ze er iets aan moet doen

succes morgen op wedstrijd.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:06

norton84 schreef:
hmm wat zouden jullie dd nu voor voer geven. ik loop tegen het punt aan dat hij nu hetzelfde blijft qua gewicht ( soms beetje erbij soms er wat af)

hij krijgt nu een slow feeder vol hooi plus min 30 kg.
een hooi net vol kuil
een halve grote plak hooi op de grond
plus berg kuil op de grond
( wij zijn er meestal in middag of avond en zet dan voor de ochtend nog portie kuil weg)
hij staat op stro.
hij krijgt kwart meusli kwart brok en dat 2 keer per dag.
een emmer pulp met zemelen en of slobber.
en zonnebloem olie grote scheut.
nu zat ik te denken brok ophogen maar ja hoeveel?? hij is nu al heel fris loopt naast je te stuiteren.
mn ander paardje en die van mn zus worden van de lucht al dik. ze staan dus op brok en meusli voor sobere rassen. anderzijds denk ik je krijgt qua voer genoeg.
jammer genoeg kunnen ze nog niet op de wei.

iemand tips????

dd is gevallen vandaag had de kolder in zn kop en deed hard galoperen. denk dat hij op steen stapte en pats daar lag hij op zn zij kant op de ander handviel hij ook bijna maar gelukkig hield hij zich overeind. denk dat hij op het puin liep wat er onder de longer circel licht ter afwatering. dus dit maar gemeld bij stal eigenaar dat ze er iets aan moet doen

succes morgen op wedstrijd.

Misschien is seniores priores van subli een idee ?
Ik voer het sinds kort ook aan de mijne omdat hij het zelfde verhaal heeft als de jouwe, hij blijft hangen op dit gewicht terwijl er eigenlijk meer bij moet, en brok ophogen is geen idee omdat ie dan te fel wordt.

http://www.subli.nl/Assortiment/nl/80/S ... iores.html

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:09

Empress schreef:
Morgen op wedstrijd.

Hoe ging het ? :)
Ik had ook wedstrijd maar het liep erg in en daardoor maar kort losgereden.
Toch niet ontevreden, alleen in de eerste proef bokte die en sprong ie overkruisd aan, en daarna was ie heel sterk dus dat werd m niet :Y)
Tweede proef ging een stuk beter en ook een winstpunt meegepakt :D
Jury zei dat we moeten werken aan de impuls (werken we al een tijd aan) en expressiever moeten gaan rijden, maar ik rijd hele nette stabiele proeven en dat moeten we ook zeker vast houden. :)
Fijn dagje dus, ondanks dat we he-le-maal verzopen waren :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:42

Montekarlo; je hebt verschillende soorten brok he. Niet van elke soort brok worden ze fel, dit hangt er vanaf wat er in zit..
Ad stond bij de vorige eigenaar op havensbrok, hier werd hij knettergek en onhandelbaar van. Naar heel lang zoeken, en de zelfde problemen hebben van schraal blijven hebben we nu een goede middenweg gevonden. Wat sowieso heel belangrijk is is goed ruwvoer, hier krijgen ze nu goed kuil, haast onbeperkt. En ad krijgt 2x per dag 1,5 kilo brok (hij moet dan ook behoorlijk presteren). Dit heb ik nu zo ingedeeld:
0,5 kilo basisbrok
0,5 kilo sportbrok
0,5 kilo muesli
En dit 2x per dag. Van de sportbrok wordt hij wat feller, de basiss vult dit aan en de muesli erbij was omdat hij toch veel moet presteren en daar ook niet fel van wordt. Heb hem wel eens een halfje extra sportbrok gegeven ipv basisbrok, maar dat was niet zo'n goed idee. :P Toen werd hij weer fel.
Een beetje zoeken naar wat voor jou het beste is..... Lastig.

We hoeven pas om 5uur te starten! Ga hem zo klaar maken.
Goed zeg 2x winst!! Ik start vanmiddag 1 proef. Ben benieuwd, thuis veel aan het trainen met de verzameling maar wil dat in de proef nog even iets minder doen, anders ben ik bang op stomme fouten. Ad is vaak ook erg stabiel in zijn proeven, vindt dat altijd zo fijn.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:33

Ja, dat snap ik, maar tot op heden ben ik er nog steeds niet achter van welke brok ie niet feller word, en dit voer is echt een uitkomst zo :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:53

Bas krijgt drie maal 1kg basisbrok.
In de middag 1 schep muesli en in de avond een schep slobber.
Verder 1 maal kuil en twee plakken hooi. Verder wortels als extra.
Lijkt me dat DD aardig wat krijgt.
Misschien eens vragen aan je veearts of voerhandel.
Onze veearts zei altijd dat ie genoeg hooi moest hebben als buikvulling, maar dat krijgt ie wel zo te zien.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:45

Ad wordt niet feller van de basisbrok en de muesli die hij krijgt, van de sportbrok juist wel. Allemaal van pavo. Op hun site kun je ook wel veel info vinden over het voer dat ze hebben http://www.pavo.nl/producten
Ad krijgt dan:
Pavo SportsFit (muesli)
Pavo AllSports (brok)
Pavo Condition (havervrij, hier wordt ad niet gek van)

In totaal van alles 1 kilo per dag, dit verdeeld over 2 porties.

Zondag liep ad echt heerlijk in de proef, kon hem al meer verzamelen en hij liep super bergop. Paar kleine dingetjes, achterwaards zat hij een beetje strak te doen en net voordat ik terug moest komen uit de contra sprong hij over. Wat resulteerde in een 4, en vervolgens een 2 op mijn overgang terug "niet getoond" terwijl ik toch echt op de letter een overgang naar draf heb gemaakt.. Er stond bij "altijd corrigeren", tja, gaat een beetje moeilijk als je 3 meter voor de letter bent. En daarbij is het toch ook nog eens lastig om hem terug te krijgen in de contragalop.. Maar goed al met al vond ik mijn punten betoverend.. Krijg je 8en op je stap onderdelen om vervolgens een 5 te krijgen op je "stap". En zo schoten de cijfers van het ene uiterste naar het andere uiterste en geen winst. Heb echt met verbazing de punten bekeken. Maar goed, we gaan weer lekker verder trainen. :D Het was voor mijn gevoel een heerlijke proef.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:37

hoe gaat het met jullie paardjes????

ik ben helemaal happy afgelopen zaterdag voor het eerst gegalopeerd met dd en hij deed het gewoon op beide zijdes geweldig

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:38

Ik ben al heeeel lang niet meer aanwezig geweest in het het topic!!
Ik vind het vooral interessant om jullie verhalen te lezen.

Stel mij daarom maar even opnieuw voor :o

Ik ben in bezit van een HaarlemxDarwin. Echt een fantastisch paard!
Toen ik heb hem kocht, was hij alles behalve braaf en had hij weinig vertrouwen in de mens.
Ik kon hem niet longeren in een grote bak (Hij ging er keihard vandoor), Zodra hij vast kwam te staan, ging hij hangen, net zolang totdat hij los was. Op wedstrijden was hij soms ook niet de liefste en kwam hij nog wel eens omhoog. De ruiter die er eerst op had gereden kwam ik weleens tegen op wedstrijden en vroeg; Kun jij er wel wat mee? Dat zei dus al genoeg.
Met veel liefde en geduld, heb ik nu echt een super lief paard, waar ik mee kan lezen en schrijven. Hij is zo mak als een lammetje en is niet meer hetzelfde paard als vroeger... Het is echt een 'goedzak' geworden die voor mij door het vuur gaat.

Inmiddels starten we Z1 en hebben we nog één puntje nodig om Z2 te mogen starten.
Alleen willen de vliegende wissels nog niet helemaal lukken O:)

Wat foto's van ons..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:58

leuke foto's marnixx volgens mij presteren alle haarlems wel goed in de sport??

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:44

Mijn haarlem gaat niet heel goed, het pieeepp weer werkt ook totaal niet mee -O-
Hij zit slecht in zijn vacht en valt weer af..
Zal is een keer fotos plaatsen.

Gaaf dier hierboven ! :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:43

owjee komt het dat hij niet goed i zn vacht vel zit.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:24

Leuke foto's Marnixx!

Balen MonteKarlo, het weer is inderdaad vervelend. Hier haren ze al een paar weken half uit.

Wij hebben nog één puntje nodig, dan mogen we Z1 starten. Springen gaat de laatste tijd wat wisselend, laatst een beetje raar in een dubbel gereden nu heeft ad er een lichte 'fobie' voor. Thuis wil het wel, afgelopen week op concour dus echt niet.. Bij de dubbel had hij er geen zin meer in, tweede parcours progressief (zonder dubbel) sprong hij zo super rond.
Even weer goed op oefenen. Ook de 1e crosstraining weer gehad, sprong hij alles ook braaf.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:45

Dank jullie wel!!

Naar mijn idee doen Haarlem nakomelingen het inderdaad prima in de sport.
Ze zijn volgens mij erg veelzijdig!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:45

Dat is waar. Bas is een super fijn paard. Super betrouwbaar, laat je nooit in de steek. Met wedstrijden doet ie zijn stinkende best en verdient ie echt zijn punten, alleen krijgt ie ze niet. Volgende week weer een poging. Maar ach hij is gezond en we hebben veel plezier van hem en daar kan eigenlijk geen winstpunt tegenop!!!!!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:16

waarom krijg je je punten niet als ik het vragen mag??? in theorie als je netjes rijd alles goed afwerkt zou je toch redelijke punten moeten rijden ( vergeef me als ik de plank mis sla ben al 10 jaar niet meer zelf gestart)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:37

Het is een echte jurysport.... Zet twee jury's voor dezelfde proef en je zult regelmatig zien dat er zo 20 punten verschil wordt gegeven. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Van de week had ik wedstrijd met mijn andere paard, die steigert en dat gaat de laatste tijd beter. Dus maar eens een B proefje, ze liep echt twee fijne proeven, af en toe nog wat onrustig met het hoofd maar super ontspannen; 172 en 180 (was ik heel tevreden mee), vervolgens zie ik een ander paard, kop omhoog en aldoor slingeren en niet aan de hulpen. Rijdt dat meisje 2x 180, dan denk ik waar haal jij je punten weg?
Dat heb ik ook wel eens met ad, soms kan hij zich helemaal blokkeren, is niet vaak zo. Maar dan heb ik geen goed gevoel, rij je toch dikke punten. Het ziet er misschien wel oke uit, maar je moet toch zien dat een paard zich compleet vast houdt in een M proef als jury? Of er staat spanning op je proef terwijl je paard de hele proef heerlijk loopt...
Het is dus echt een jurysport. Wat het belangrijkste is, is dat je er zelf een fijn gevoel bij hebt.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:36

klopt hoor ik bij ons op stal ook maar dan denk ik dat moet niet mogen als je gewoon coorecte gangen hbt je onderdelen netjes af rijd etc. dat er verschil in zit oke dat is smaak maar bij de ene 4 en bij de ander 8 moet niet mogen en kunnen.

wat dat betreft vind ik de western sport qua jury veel eerlijker

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:33

Klopt, maar vind het ook altijd zo vaag. Ik had laatst op mijn stapdelen met Ad 7ens en een 8 op uitgestrekte stap, en vervolgens kreeg ik op mijn algemene stap aan het einde een 5..
Ik verbaas me soms wel over de punten, maar goed dat is de sport. Vind het jammer dat springen nu ook meer een jurysport is geworden.
Ik probeer zoveel mogelijk mijn eigen gevoel na te gaan, verbeterpunten te zoeken etc. De punten zijn dan mooi meegenomen.

Ad doet het echt fijn op het moment, zijn hard aan het trainen met travers en appuyeren, lukt nog niet helemaal. Een paar meter en dan wordt het bagger. :P Maar het begin komt er wel, eenvoudige wissels kent hij wel super. & het verzamelen wordt steeds beter.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:39

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:04

idd heel raar klopt dan toch niet is mijn gevoel. mooie foto,s

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:28

Nee inderdaad, maar dat is de jurysport.. T is vaak maar net wat een jury belangrijk vindt.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:31

Niet alle juryshebben verstand van paard rijden.... :-)

Gewoon lekker voor jezelf rijden, en doen wat jezelf goed lijkt...