Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 07:56

Hey welkom Spekky, hoe is het met de lieve La Bella? Gaat het goed met rijden? Wij hebben La Bella als enter op stal en in het land gehand. Knoeperd!!! Hoe groot is ze nu?

@Vulina: Was gezellig! Mijn vader was weer fanatiek bezig :D

@Wenckep: Vertel eens wat over je Scen Tao en we zijn hier dol op fotoooooo's!

@Femski: Leuk al die filmpjes!!!

Vulina

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:26

Haha, ja Wietse en je vader kunnen het wel pratende houden in elk geval :P

Kleine wereld, die appies!

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:10

Haha, hier ben ik weer eens even.. Maar met Bella gaat het super, ze is nog steeds zo lief! Rijden gaat ook heel goed al heb ik de laatste tijd even een stop gehad ivm warm weer en voorbereidingen voor SGW Oenkerk.. Wil in de toekomst wel graag wedstrijden rijden maar op dit moment ben ik vooral lekker wat aan het oefenen en zo nu en dan een blokje om door't bos ofzo..

Ik woon idd vlakbij jou Vulina, heb je volgens mij nog nooit gezien.. Rij jij wel wedstrijden?

Hoe groot ze nu is, weet ik niet precies Linda.. Op haar paspoort staat ze als 1.72 geloof ik en dat haalt ze ook wel!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:52

Wauw Spekky wat heb jij een mooierd!!! Wat voor wedstrijden wil je gaan rijden met Jou Stip? Sgw? gaaf hoor, met mijn vroeger paard ook een paar x gedaan. Vond het erg leuk

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:30

Dankjewel! :) Ik vind die van jou ook wel stoer hoor, helemaal gestippeld! Ik ga eerst dressuur proberen, heb m'n eerste onderlinge wedstrijd al opgegeven, 29 september.. Maar kijken hoe dat gaat.. SGW lijkt me ook schitterend maar Bella is niet zo'n springer :') ..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:14

Mijn appie wordt woensdag gecastreerd, volgens mij heb ik er meer last, zie er enorm tegenop nog steeds :')

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:15

hoe gaat het nu met je appie gribaldi?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:09

Gistermiddag had hij nog weinig lust erg sloom, gisteravond was ik er nog en toen was hij al weer lekker aan het eten en gek doen! Vandaag antibioticakur begonnen en hij kwam weer naar me toe dus hij zal het me wel vergeven hebben ;)
2x daags kur van een week en verder zag alles er goed uit, de koker is 2x zo dik maar verder zie ik tot nu toe nog geen rare dingen dus ik hoop dat het ook niet komt!
Had ook een ervaren en m'n eigen da dus daar was ik enorm blij mee!! Nu hopen op goede genezing dan gaan we lekker opzoek naar iemand die hem wil inrijden :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 06:45

Fijn dat het goed verlopen is! Wat een verschil dan per veearts he? Hier krijgen ze na de ingreep een spuit met antibiotica en meer niet. Wel een langwerkende kuur is dat..
De koker zal nog wel even dik blijven... hopelijk over een week alles weer als van ouds!

Hier is één van de merries steeds erg hengstig aan het doen.
Dus zal vandaag de veearts bellen wat die er van zegt. Ze is op zes weken drachtig gescant maar als ik zie hoe ze zich gedraagt dan weet ik t nog niet.. Gelijk even stuk of wat enten is dat ook weer klaar..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 06:46

Fijn dat het goed verlopen is! Wat een verschil dan per veearts he? Hier krijgen ze na de ingreep een spuit met antibiotica en meer niet. Wel een langwerkende kuur is dat..
De koker zal nog wel even dik blijven... hopelijk over een week alles weer als van ouds!

Hier is één van de merries steeds erg hengstig aan het doen.
Dus zal vandaag de veearts bellen wat die er van zegt. Ze is op zes weken drachtig gescant maar als ik zie hoe ze zich gedraagt dan weet ik t nog niet.. Gelijk even stuk of wat enten is dat ook weer klaar..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:13

Ja 2 vriendinnen hebben hun paarden ook laten doen bij dezelfde praktijk alleen een andere da we hebben een nieuwe vrouw erbij maar hun waren zo negatief erover dat ik enorm twijfelde! Belde de assistente dat ik graag m'n eigen wilde en geen nieuwe die ik nog niet ken maar dat ging niet!! Gelukkig op de dag zelf belde hij van ik kom zelf en dat was een opluchting!
Die meiden hebben enorm veel problemen nu met hun beesten dus ben echt heel blij dat dat ik niet dezelfde had...

Na de ingreep kreeg hij inderdaad een spuit maar hij zei je hoeft geen kur te geven maar het is misschien makkelijk om alles voor te blijven en hij doet het er goed op dus heb het maar gegeven :)

Oh dat is ook vervelend drachtig gescand en nog hengstig! Kan dat voorkomen als ze drachtig zijn? (sorry van merries en dracht heb ik niet veel verstand ;) )

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:27

ja hoor, ik had een merrie die de eerste 5 maanden van de dracht gewoon hengstig werd...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:36

Dat geeft hoop... Ze laat het vanaf het begin wel wat zien, maar ze staat nu wel zo te miepen steeds!
Al onze andere merrie's kun je aan merken dat ze drachtig zijn.. En zij was hiervoor ook al 4 maal bij ons drachtig, en toen was ze ook niet zo..
Maar ze staan nu naast een nieuw paard, van de buurman (merrie) en misschien maakt die wel wat andere gevoelens los :')
De da belt me zo even terug, er moet toch worden geënt.. Maar ja, hoe minder er 'in om wordt gegraaid' hoe beter....

Jakkes zeg Gribaldi! Wij hebben eigenlijk nooit gedoe met de castraties.. Ze krijgen een spuit na de tijd en daarna wordt het wel dik, maar zakt ook weer af.. We zorgen wel voor veel beweging en een schone omgeving.. Weet je ook hoe het komt dat zij zoveel problemen nu hebben dan na de castratie?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:43

Oh ik wist dat niet maar zo leer ik nog eens dingen bij! :)

Hij staat buiten en krijgt beweging hij loopt zat en savonds doen we altijd rondje door de wei heen hij volgt me ;)
Nou de nieuwe da had als je de ballen afknipt te weinig geknipt (misschien staat het beetje krom maar je moet ver genoeg knippen dan zit alles netjes binnen) maar er kwam nu nog een stuk naar buiten en pust nog steeds deze is al een tijd geleden gedaan dus zij mocht weer voor beide paarden antibiotica geven, andere vriendin kreeg inderdaad ook een spuit en daarna niks meer (terwijl mijn da het advies gaf van doe het wel), veulen kreeg koorts en toen kreeg ze zelf 2 spuiten die ze mocht spuiten al om al zit ze nu ook weer aan de poeder dus, ik ben niet blij met de nieuwe versterking en mocht ze moeten komen voor een mijn paardjes wil ik gewoon diegene hebben die altijd komt ;)
Fijn nieuwe da in het team :')

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:59

Hoe is het met jullie paardjes? Mijn gister avond verhuist, lijkt het prima naar der zin te hebben. Gaan der nog mensen zaterdag naar de keuring?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:01

Fijn dat ze het na dr zin heeft :)
Ik ga zaterdag even kijken ja, samen met mijn vriend. We zijn er rond half elf denk ik..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:16

Vulina schreef:
Fijn dat ze het na dr zin heeft :)
Ik ga zaterdag even kijken ja, samen met mijn vriend. We zijn er rond half elf denk ik..

Ohh misschien zie ik je zaterdag al zal ik je niet herkennen :+ .
Net gelongeerd en ze begon toch wel even te bokken en gek te doen. Terwijl ze de hele dag buiten heeft gestaan als een stambeeld :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:01

Ja wie weet :) Vriend en ik hebben beide een jas of bodywarmer met opdruk van de doniahoeve aan.

Lekker even los gebokt dus :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:04

Ohh ik weet nog niet wat ik aan heb, mijn vriend gaat ook mee. Heb wel foto in me profiel staan.
Ja ze moest even der emotie kwijt van het verhuizen denk ik. Ze heeft nu al een paar dagen niet op het gras gestaan en dat zie ik gelijk aan der figuur. Ze lijkt wel afgevallen/minder buik te hebben, al was ze al niet meer te dik. Dat ik der net had vond ik der zelf persoonlijk veel te zwaar

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:24

mijn verzorgpaars is een nakomeling van peru's scen tao foto's in profiel

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:36

ik zag scen tao op Paard&erfgoed. was wel erg onder de indruk, en niet alleen om zijn stippels (waar ik toch wel een beetje penny van word hoor := )

nu wil het geval dat ik een KWPN vos merrie heb, uit een hele goede stamboek ljin. van Utopia. vader is UB40. moeder was een schimmel.

over een paar jaar wil ik graag een veulentje, maar doet zo'n hengst dan nog wel dienst? of heb ik tegen die tijd pech? en hoe zit het precies met stippel vererving?

opa vos, oma schimmel, moeder vos... papa stippel, dan word het hoogstwaarschijnljik gewoon een vos veulen denk ik??

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:43

In theorie heb je met een effen merrie en Scen-Tao 50% kans op een appaloosa veulen. Nu is het in de praktijk zo dat Scen-Tao meer dan 50% appaloosa nakomelingen geeft. Ook geeft vos over het algemeen vaker stippen door dan zwart of bruin.

Scen-Tao is nog niet zo oud, dus die zal over een paar jaar nog wel dekken.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:51

okai klinkt tof... ik blijf enthousiast. Vooral ook door zijn "live" voorkomen, indrukwekkend mooi dier.
en voor iemand die altijd KWPN-paarden heeft gereden (op stageplekken na, denk aan friezen en frederiksborgers) wijkt mijn blik wel erg vaak af naar de andere rassen,

nou is het appaloosa stamboek volgens mij echt puur alleen gebasseerd op de kleur,
maar in welk stamboek zou je het veulen evt. kunnen laten opnemen?
want scen-Tao is ook half kwpn en half deens (knabstrubber?) dacht ik toch?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:57

Hier ben ik ook weer even, lees wel aldoor mee, maar heb nu toch echt wel een vraagje, vinden jullie Luffy te klein voor haar leeftijd?? Ze is nu 1 jaar en 4 maanden..

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:00

Hoe groot is ze rocymax?

Een veulen van Scen-tao en een kwpn merrie kan iig in het NAS worden ingeschreven. Daarnaast, afhankelijk van de hoeveelheid volbloed, bij het NRPS en natuurlijk altijd in het reg. B van het kwpn.