Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:08

Ik heb vorig jaar contact met ze opgenomen, ze hebben haar als veulen al verkocht dus was wel leuk om even te laten horen hoe ze het deed.

Haar moeder is van Zandigo (v. Amor) en van de andere kant zit er nog Doruto in.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:48

goh klein wereldje is het dan hé :)

Wel een leuke afstammeling zo :)
leuk dier om te zien ook :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:29

Even een ego post :o

Vandaag voor het eerst L1 gestart.
Chill was super braaf en liep 2 fijne proeven :D
195 en 198 punten en een 3e prijs dus super trots :D

Hoe is het met de rest van de rubi's ?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 17:45

Mo0wtjee schreef:
Even een ego post :o

Vandaag voor het eerst L1 gestart.
Chill was super braaf en liep 2 fijne proeven :D
195 en 198 punten en een 3e prijs dus super trots :D

Hoe is het met de rest van de rubi's ?

Dat is super zeg :D Gefeliciteerd ;)
Met mijn merrie gaat het alvast goed :)
Ik merk aan haar dat het wel wat kouder wordt, ze is al wat frisser :D
Maar nog steeds braaf :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:39

wij zijn laatst op clinic geweest met onze rubi kleinzoon covey.
anouk, onze verzorgster reed hem tijdens een clinic van kirsten beckers.
vind ze thuis er beter mee rijden dan dat ze hier op de clinic liet zien, maar wilde jullie toch een stukje laten zien,
ik heb een paar filmfragmentjes aan elkaar geplakt, let niet op de qualiteit, is met fototoestel gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=jiEGCSsWm6I

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:25

Wat is de afstamming van Covey Nijland? Mijn rubiquilmerrie mag weer stilletjes aan het werk. Voorlopig beginnen met stappen onder het zadel. Ze heeft een tijd op rust gestaan door een voetblessure en aan gezien we hier niet echt wedstrijden hebben in de winter ben ik van plan om het heel rustig weg op te bouwen om volgend voorjaar te zien of wedstrijden nog haalbaar zijn zo niet wordt ze gewoon leerpaard of boscrosspaard.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:48

petraaken schreef:
Wat is de afstamming van Covey Nijland?.

hij is van Radetzky (zoon van rubiquil) x marengo

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:59

Oh wat leuk daar lopen er helaas niet veel van rond. Heb het altijd zonde gevonden dat ik nooit met Radetzky zelf heb kunnen fokken.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:07

vandaag onze 2jarigen paarden laten springen 2 hengsten van Douglas en Toulon en 2 merrie's van Indoctro en Rubiquil laten vrijspringen en wonder bij wonder sprong de Rubiquil mijn Jebe dus als de beste :o goh ik ben zo trots en lopen dat die kan echt niet normaal.....enige minpuntje is dat ze een fijne merrie zal blijven maar geeft niet zolang ze de rest allemaal zo goed gata blijven doen gaat het voor mij een echt toppertje worden :+

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:59

@ eike, wat leuk zeg! :) Ik heb mijn merrie nog niet laten springen, enkel balken laten lopen... Maar daar springt ze ook al over :D hihi
Ben erg benieuwd hoe Jebe zal uitgroeien :) Wordt zeker een plaatje :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:40

@ Eike: kan jou Rubje niet wat springtalent mee geven aan de mijne. Mijne is echt niet zo handig :+ Ze vind het alleen super leuk om te doen, dus spring dan ook regelmatig.

Nou mijn rubje was weer in vorm. Althans qua punten, niet hoe het ging. Het ging voor mijn gevoel nergens naar en had veel spanning. Maar blijkbaar was de rest veel slechter want ik had 198 en 207 en was twee keer 1e :oo 2e proef had ik 12punten meer dan de nummer 2.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:41

Goed gedaan Rowo! lekkere punten zeg.

Ik ben blij als het april is, kan ik ook eindelijk lekker gaan starten.
Ik ga deze week weer op DD rijden, vorige week een weekje niet gereden omdat mevrouw weer eens een wond had. Er is geloof ik nog geen week voorbij gegaan zonder nieuw wondje, pfff.
Ze had nu 2 vrij grote schaafplekken aan haar rabeen en het been was logischerwijs ook dik. Ze liep er niet kreupel op, maar toch maar even rustig aan gedaan. NU is het been weer mooi dun en mag ze weer wat gaan doen.

Zijn jullie rubiquils soms ook zo niet zuinig op zichzelf? DD let op alles en iedereen behalve op zichzelf...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:28

prakkie schreef:
Zijn jullie rubiquils soms ook zo niet zuinig op zichzelf? DD let op alles en iedereen behalve op zichzelf...

Komt me bekend voor ja >;)

Rowo gefeliciteerd met je mooie punten!

Mijn Rubiquiltje doet het goed :) Ze is nu 2,5 jaar en nog lekker aan het groeien. Gisteren heb ik haar gemeten en het leek er op dat ze al ongeveer 1.62m is! (moeder is 1.58m)

Afbeelding

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:17

:wave:

Wauw rowo weer heerlijke punten! :D Jammer dat het voor je gevoel niet zo goed ging..
Mijn rubi is ook niet zo zuinig op zichzelf, van de week ook weer een wond op haar achterbeen, ze let inderdaad ook op alles behalve zichzelf :+

Wat een ontzettende lieve foto zeg Daan! vindt haar wel wat weg hebben van Celo, de merrie van steph!
en 1.62 is niet verkeerd zeg :D

Chill zit op het moment in een eigenwijze periode, dressuur matig gaat het niet zo lekker op het moment, maar dat hoort er ook bij!
En dat terwijl zaterdag de eerste selectie is :P naja we zien het wel maak me er niet zo druk om!
Van de week een keer balkjes gelopen en dat vond ze wel erg leuk!
Binnenkort gaan we een keer kijken of ze springen ook leuk vindt

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:56

@ Daan, hele mooie foto van haar :D Ze lijkt op die foto idd wat op die van mij :D Hihi leuk!

Ja mijn paard heeft ook altijd alles gezien maar toch zou ze zichzelf nog ergens aan bezeren :) Dus klinkt wel bekend in de oren. :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:21

Vanochtend eerste selectie gehad, stonden een hoop goede deelnemers op de lijst dus ik kneep 'm wel een beetje :P
Chill liep met het losrijden erg fijn, de proef ging boven verwachting goed, chill liep een goede proef!
en we waren onverwachts 1e met 203 punten dus ben helemaal blij! Knap paard :D

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:56

Mo0wtjee schreef:

Vanochtend eerste selectie gehad, stonden een hoop goede deelnemers op de lijst dus ik kneep 'm wel een beetje :P
Chill liep met het losrijden erg fijn, de proef ging boven verwachting goed, chill liep een goede proef!
en we waren onverwachts 1e met 203 punten dus ben helemaal blij! Knap paard :D

Dikke dikke proficiat!!!! *\o/*

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 17:52

Proficiat Mo0wtjee! :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:40

Vandaag weer gewerkt met Celo, eens niet gereden maar gelongeerd met de pessoa. Ze ging erg lekker. Stond wat frisjes maar toch braaf :D Ze liep onmiddellijk ontspannen met haar hoofd :) Nu ben ik beetje bezig dat ze wat soepeler moet lopen in haar bochten, ze durft nogal wat stijf door de bocht gaan :)
Gaan jullie scheren? Ik zal Celo moeten scheren. Ik scheer eigenlijk liever niet maarja. Ik ben nochtans met een deken begonnen rond eind september dacht ik :D Maar ze is momenteel erg moeilijk droog te krijgen. Ze heeft meer dan een uur nodig om te drogen. En mijn paarden gaan net elke dag buiten :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:43

Fijn dat Celo zo fijn ging Steph! :)
Chill zit (nog) lekker dun in haar vacht dus ik scheer nog niet.
Maar als ze lastig droog te krijgen zou zijn, zou ik ook wel scheren!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:50

Ja was erg tevreden :D Dan heb je weer helemaal zin naar de volgende training :D
Ze zit nu echt wel dikker in haar vacht dan vorig jaar. Ik ga enkel haar benen niet scheren omdat ze soms wel op een natte ondergrond kan staan in de winter.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:32

Hier ben ik ook weer even met wat nieuws over mijn Rubi :D
In 6 wedstrijden mijn punten voor de L1 gehaald, met haar naar zee geweest en vorige maand een crossje gereden (50 cm) Ze pakt alles supergoed op. Ik merk wel dat nu het frisser weer wordt, ze ook zelf wat frisser wordt maar dat vind ik eigenlijk wel prettig :D In de Kerstvakantie heb ik een springles gepland, eens kijken of ze dat ook leuk vind.

Ik scheer haar niet als het niet echt nodig is, vorig jaar bleef ze mooi dun in het haar en zo als het er nu naar uit ziet ook wel, ondanks dat ze nog steeds een uurtje of 14 op de wei staan dagelijks.

Ik heb verder hele mooie foto's voorbij zien komen, knappe paarden hoor <3

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:35

dat heb je snel gedaan hop naar de L1 zou ik zo zeggen *\o/* denbk dat de Rubi's toch ook wel een leuke sprong maken die van mij toch, maar die komt dan weer uit een springmerrie dus zit het er ook wat in.
Mijne sta ook super kort in het haar ondanks ze super veel buiten staat, ik hoop dat dit tijdens haar sportcarriere ook zo blijft want dat scheren pffff...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:54

Mijne stond vorig jaar korter in haar haar dan nu... Erg raar want ben nochtans heel vroeg begonnen met een deken op te leggen. Maar nu heeft ze echt lang nodig om te drogen en ben bang dat ze zo ziek zal worden. En waar ze staat in de stal heeft ze ook net 2 grote poorten en kan ze gemakkelijk koud krijgen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:55

Geen mooie verhalen meer van mijn Rubje... ze is verkocht naar Taiwan. Heb haar maandag weggebracht en staat nu al in quarantaine in Dld als het goed is.