maestro! (contango x joost x abgarxx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:31

Kara, wat enorm balen!

Op het moment heb ik ook een beetje pech.
Ze was met rijden heel lastig en kantelde enorm met haar hoofd.
We zijn naar de tandarts geweest en ze had een wolfstantje en scherpe randen.

Toen hebben we haar even op rust gezet en toen ik weer wou beginnen kwamen we erachter dat ze een schimmelinfectie heeft. Enorm balen, maar we wachten gewoon weer rustig af tot de plek minder kaal is en dan weer beginnen.

kara

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:34

Oh dat is ook ellendig zeg, zo heb je niks en zo heb je vanalles.
Succes met wachten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 08:57

Wat leuk esmee! Wij hebben op stal ook een maestro x cabochon een 5 jarige merrie

Kara wij hebben wel verschillende beesten gehad van 4 jaar en die willen gewoon veel minder graag, hebben eerst 4 jaar niks gehoeven en dan moeten ze ineens wel aan t werk. Het lijkt alsof de jongere paarden veel sneller leren en veel liever willen leren

silcerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:21

eventjes een update van onze 4 jarige maestro merrie Evie,
Ik ben haar nu aan het doorrijden en ze doet het heel erg goed!
Ze is echt een schat van een paard en wil graag voor je werken! +:)+
hier een foto van een tijdje geleden toen ik er voor de 2de keer op zat
Afbeelding
Ik zou snel zorgen voor recente foto's :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 09:29

hee evie!! :D hoe is het met haar?
en met jou natuurlijk ;)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:10

Evie *\o/*

Wat een prachtknol is dat toch!

Hoop gedoe kara :(:) Hoop dat je een passende oplossing vindt

Ik begin nog niet met Faiza.... Dan maar een rotleeftijd :D Maar ze is nog te puppy mijns inziens....
Ik probeer wel wat met haar te doen, maar ze is overbouwd en moet nog wat meer uitzwaren.

Wie weet breng ik haar alsnog bij Es _O-

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:27

es ligt nu even in de kreukels :P ruggenwervel gebroken -O-
maar over 4 weken mag ik weer te paard *\o/* jeuh haha

je kan haar toch nu zadelmak maken en dan weer terug zetten in de wei? :o zo doen wij dat altijd en het werkt echt perfect!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:33

Ja ik had het gelezen op FB :\ Echt but joh!

Ja, maar wat versta jij onder zadelmak, dat er iemand op zit of dat er een zadel op ligt? :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 13:39

dat er iemand op zit en een paar keer (=keer of 3, 4) gereden.. hoeft echt niet vaak te zijn hoor lijden ze niks van en ze vergeten het nooit meer :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:46

Nee das waar.... Maar ik vind mezelf te zwaar ook om erop te kruipen nu.
Ze moet eerst maar wat meer aan het werk om iets sterker te worden.

Ze is nu ruim 3 (23-06-10)

silcerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:40

Hee esther,
Met evie gaat het goed. Ze is echt super braaf!
Met mij gaat het ook goed haha, druk met de paardjes thuis.
Gaat het met jou rug al iets beter?

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:55

Wat een stilte hier!
Hoe gata het me alle maestro's?
Die van mij heeft een maandje stil gestaan en pak ik deze week weer op.
Moet zeggen dat ze in een maand tijd wel enorm is opgeknapt! Nu staat er echt een paard in de stal, niet meer zo'n ielig dinkie:P

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:06

Die van mij wordt wel wat relaxder. Door al zijn drukke gedrag is hij wel erg afgevallen.
Dus nu opzoek naar een ander voer. Hopelijk blijft hij nu deze weg volgen en komt het hopeloze gedrag niet spontaan terug

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:37

Zit er nog een meeting in de planning???

Afgelopen weekend weer gestart. 176 en 184 punten. 1e proef teveel onder de indruk van de ring en de 2e proef super netjes gereden en erg streng gejureerd als je het mij vraagt. Komende weken veel op pad met haar en begin nov. mee rijden met de indoor selecties. Ze wordt steeds braver op vreemd terrein en we gaan op dit moment met sprongen vooruit.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:17

Lijkt me wel leuk.

Die van mij heeft betere tijden gekend :P
Ze zit super in haar veel maar daardoor is ze wat heet onder het zadel, maar we hebben al wel goede stukken ertussen.
Met andere paarden in de bak rijden gaat nog niet helemaal, maar oefening baart kunst:)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:21

Met mijn Maestro gaat het ook goed. Inmiddels al een aantal wedstrijdjes gereden en de teller staat op 3 winstpunten nu. Zondag gaan we weer op pad en dan hoop ik weer een stukje meer rust in mijn proeven te krijgen (Het is nog wat te hectisch af en toe) en dat ik weer een puntje mee naar huis mag nemen.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:23

De mijne is eigenlijk terug bij af.
Nou ja dat wil zeggen, hij probeert me enorm uit, maar zonder boos worden en zelf stoïcijns doorgaan loopt hij nu netjes zijn rondjes aan de longe. Galop wil nog niet, dan breekt hij uit en draait hij om, dus als zelf galoppeert is het goed maar ik zal hem nog niet extra motiveren.
Ook kan hij gelongeerd met touwtjes in stap en draf, dus ja dat is wel vooruitgang.
Al zijn we nog niet daar waar we 1,5 maand geleden waren, denk dat hij ook intussen is gaan puberen en me dus overal mee uit probeert.
Vandaag is hij voor het eerst door mijn eigen smid gedaan en dat ging goed, ijzers gaan er pas volgend jaar onder.

Iedereen die ik spreek vindt dat hij er uit ziet als een twenter, zo ruw en jong, en dat terwijl hij al 4 is...

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 06:56

Leuk marcha. Waar start jij allemaal? Ik rijd vrijdag in oud gastel en in nov. De selectie mee. Ik moet je vast een keer tegenkomen. Mijn teller staat op 4 wp. Ze gaat het steeds fijner doen.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:26

Ik rij as zondag in Hulten. De rest van de winter zal ik denk ik vooral in Oud Gastel rijden, is bijna elk weekend wedstrijd, is om de hoek en ik vind het er erg fijn rijden. Al vrees ik dat ik er straks wel een aantal weken uit lig omdat ik geen binnenbak heb.

hildatje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:05

Wat leuk om te lezen dat de maestro's het zo goed doen met de wedstrijden! *\o/*
ik ben nu ongeveer al één maand onze 4 jarige aan het doorrijden en ze doet het super braaf! deze foto's zijn van 2 weken geleden <3 ,

Afbeelding
Afbeelding

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:29

Ik ben ook nog van de partij als er een meeting komt!

Na zelf al vanaf mei niet meer gereden te hebben, heb ik vandaag weer heerlijk op m`n zwarte topper gereden :) Ik zat weer helemaal op een roze wolk. This wel een dame die je echt aan het werk moet zetten en houden anders gaat ze dingen bedenken.

Hoe gaat het met jullie maestro`s?

Tanald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:05

Hallo,

zit jullie al een tijdje te volgen omdat ik zelf ook in het bezit van een 3-jarige Maestro (El Rosso x Notaris).
Heb nu even geen foto's bij hand van hem, maar hij staat ook nog in de opfok. Het is nog echt een puppie wat dat betreft. 1 januari komt hij echter (eindelijk) naar huis. Ga hem van het voorjaar rustig aan zadelmak maken.

Nu al is het echt een superbraaf paardje en zóóóóóoó lief! In de 2,5 jaar dat hij in de opfok staat heb ik hem maar een paar keer opgezocht. Maar als ik hem roep, komt ie direct naar me toe.

Zal eerdaags een paar foto's van hem plaatsen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:57

Amigo_ schreef:
Ik ben ook nog van de partij als er een meeting komt!

Na zelf al vanaf mei niet meer gereden te hebben, heb ik vandaag weer heerlijk op m`n zwarte topper gereden :) Ik zat weer helemaal op een roze wolk. This wel een dame die je echt aan het werk moet zetten en houden anders gaat ze dingen bedenken.

Hoe gaat het met jullie maestro`s?

Hier precies hetzelfde.
Echt een dametje! Ze had een poosje even een testfase, maar heb het idee dat we daar nu wel grotendeels doorheen zijn. Maar als je haar niet aan het werk zet, dan verzint ze ook dingen :P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:26

Ook hier een Maestro XRhodium en wij springen ermee.
Is een ruin van 4 jaar en ongeveer 1.72 en zelf gefokt.

Loopt nu nog BB (wij doen het altijd rustig aan) in 2014 een startkaart aanvragen denk ik.
Het springen gaat heel goed.

Is bruin met vier hoge witte benen en een brede bles, zit onzettend goed in elkaar heeft alleen niet zo'n heel mooi hoofd.
Is super in de omgang en nu ontzettend braaf (dat was in het begin wel anders, elke vreemde beweging die je maakte in het zadel gaf een reactie).

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:04

Hoe is die van jou met springen Amarie?

Ik heb zaterdag eens een sprongetje gemaakt met die van mij. Maar ik schrok er een beetje van := Ze sprong gewoon echt heel goed met heel veel techniek. Boven de sprong gaf ze me ook echt een heel goed gevoel. Ze vond het trouwens ook erg leuk om te doen

En ze blijft maar groeien lijkt het

Afbeelding