Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:57

Gefeliciteerd Lon! Echt een super debuut!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:25

Proficiat Lon :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:26

Optiwolk: gefeliciteerd met je verjaardag!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:52

Wat een superdebuut, gefeliciteerd Lon!! :D Ga zo door zou ik zeggen haha. Leuke foto's ook van de shoot!
Optiwolk ook proficiat en een fijne verjaardag :).

Hier gaat alles ook verder zijn gangetje, gisteren ook weer wedstrijd gehad, eerste keer weer indoor... hij was heel erg braaf, heb lekker gereden! Paar stomme foutjes die ik eigenlijk nooit heb, maarja daar kunnen we aan werken! Punten waren 188 en volgens mij net buiten de prijzen :P.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:31

Hier een filmpje van mijn proef :) Ben er nog steeds helemaal blij mee.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:08

Ziet er goed uit Lon! +:)+

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:00

Dank je wel! Fijn dat jouw eerste indoor ook weer prettig ging! Ik merk dat Duncan binnen rijden gewoon veel fijner vindt... 't Is gewoon een mietje.

owja, voor meer foto's van mn shoot van laatst, zie mn onderschrift :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:41

Hé Lon
Van de Zuuthoeve, da's toch een manège in provincie A'pen?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:47

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:57

Jaa, dacht al :)
Ben daar nog naar merrietje weesten kijken met Van Ingelghem.
Maar beviel met niet 100%, dan naar Duitsland geweest en Ad gekocht <3

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:42

Lon: ziet er goed uit je filmpje en mooie foto's!

Weltsieger heeft afgelopen zaterdag zijn eerste sgw gelopen (BB). In het springparcours kwam hij nog wat te veel terug op de hindernissen, daardoor twee balkjes. De cross daarentegen ging super. Hij ging als een speer rond en paktte overal goed aan. Één weigering op de bosinsprong omdat hij die niet gezien had. Van de volle zon, het donkere bos in en hij had de hindernis gewoon te laat in de gaten. Tweede keer vlot erover. Wij waren dus heel tevreden over zijn debuut. Hierbij nog een foto:

Afbeelding

Ik ben overigens niet degene die erop zit, dat is mijn vader.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:26

Gave foto :) en fijn dat het zo goed ging! Lijkt me ook ontzettend moeilijk, van zon naar schaduw en andersom. Vergt nogal wat vertrouwen..

Ik heb inmiddels op mijn tweede wedstrijd ook een eerste plaats behaald met 190 punten... := gaan lekker!!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:54

Haha, je gaat zeker lekker!!
Leuk man!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:04

Wat goed zeg van Weltsieger, knap hoor zo'n vader haha :)). Leuke foto!
Lon: Jeetje.. je bent gewoon veel te goed voor de B haha, op naar de L! Gefeliciteerd :).

Hier een beetje een 'vervelend' paard.. van het weekend op wedstrijd eraf gekukeld, hij schrok ergens van.. hij was erg druk en fris, in de proef ging hij me er ook 2 keer vandoor. Het was net alsof ik voor het eerst op concour ging, zelfs toen deed ie niet raar. 2e proef ging wel beter dus gelukkig wel goed afgesloten.
Wel een slechte jury trouwens, had 2 keer dezelfde en hij zat bij iedereen te slapen. Keek gewoon constant de andere kant op, veel commentaar ook op geweest! Achja volgende keer beter.. :). Uiteindelijk toch nog wel 1 winstpuntje gereden en 3e (van de 9 maar hoor).

Gister tijdens de les was hij me aan het uitproberen, ging recht op de bakrand af, hij wou links en ik rechts en uiteindelijk wel rechts gegaan maar lag er zowat weer naast, kon me gelukkig nog met mijn voet weer rechttrekken. Toen de hele les flink aan het werk gezet en hij liep als een trein! :):)
Hij heeft sowieso de laatste tijd erg veel energie, goed teken natuurlijk, maar hij hoeft niet zo raar te doen als ik erop zit. Als hij wil lopen, dan zal hij lopen ook. Hij mag en gaat nog harder werken! Dan sjouwt ie ook gewoon pas echt, dier heeft gewoon zoveel meer in zijn mars, nu er nog uithalen :)). Maar ben er van overtuigt dat dat goed komt. Zaterdag onverwachts toch nog weer concour dus zal mij benieuwen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:28

Goed dat het bij jullie zo goed gaat :)

M'n vos is nog steeds heel flink, zet geen pasje verkeerd :D
Maar m'n vierjaars loopt niet heel zuiver. Tandjes worden binnenkort gecontroleerd, maar teugelkreupel kan eigenlijk niet echt.
Zadeltje ligt zo goed als perfect, zeker gezien Ad nog elke week verandert van bouw - bij wijze van spreken.
Pootjes hebben niet warm, ontlast niets ... enige wat hij soms niet 100% doet is z'n linkerknie strekken...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:19

Nou zo geweldig ging het niet hoor, maar misschien heb je het niet tegen mij, kan natuurlijk ook.
Wat balen dat het met je andere paard niet zo goed gaat. Hopelijk veranderd dat snel.

Vandaag liep Adventure weer als vanouds! Van de week met trainen goed aangepakt en vandaag dus concour gehad. Hij deed erg goed zijn best, geen gekke fratsen uitgehaald en hij was braaf. Mocht van mij nog wel iets meer voorwaarts maar voor de rest liep ie goed zijn proef, had zelfs een 8 voor het wijken. Hoe moeilijk ik dat eerst vond, hoe makkelijk het me nu eigenlijk af gaat. 196 punten en een 3e prijs dus tevreden! :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:52

Fijn henrieke! En pfiew! Een 8 voor wijken! Da's een beste score... Ik ken het gevoel van braaf, maar t mag allemaal net wat meer. Ga ik ook mee aan de slag.
Ik heb vandaag rijlaarzen gekocht, althans, cadeautje van vriendje :) petrie coventry

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:06

Ja inderdaad, wel grappig dat je dat herkend. Heb je binnenkort ook weer concours?
Zo toe maar, lief van vriendje zeg, maakt het natuurlijk nóg meer af op de wedstrijden, binnenkort een foto? :)
Ik heb nog laarzen in de maak bij Lipica, donkerblauw wat mooi bij de rest past, als het goed is zijn ze in december klaar als het niet uit loopt.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:52

Vast binnenkort wel een foto :) ik heb 3 november weer wedstrijd, dan twee proeven. Duncan is soms gewoon iets te braaf, dan zou je willen dat er wat meer power in zat. Terwijl h dat zeker wel heeft, demonstreert hij soms ook uitgebreid :')
En heb zeker ee nlief vriendje... Ik kreeg dit cadeau omdat ik mijn proefschrift de deur uit heb en een datum heb om te promoveren. Daar heb ik zes jaar aan gewerkt, en heeft me aardig wat bloed zweet en tranen gekost... En ik heb ons een grote dure verhuizing bespaard door toch voor een baan in grun te gaan ipv almere waar ik eerst werkte. Dat heeft ons zo ontzettend veel geld uitgespaard dat dit er wel af kon ;) EJ heeft nu stickerplak kortingen, dus uiteindelijk met tas, laarzenspanners, alle schoonmaak en ondrehoudsshit, sporenbeschermers en bandjes waren we net zoveel kwijt als de laarzen oorspronkelijk kosten. En geen maatwerk ipv volledig maatwerk wat ze me bij de divoza aanraadden...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:02

Vandaag was het eigenlijk nog slechter.
En da's ergens goed, want nu zien we 100% waar het vandaan komt (linksvoor dus idd) maar dat betekent dat ik fokdag in Heikant op m'n buik mag schrijven.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:38

Balen! Hoop dat ie er snel van herstelt... Duim voor je! Ik geloof dat er veel paarden kreupel/onregelmatig zijn op het moment...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:28

En hoe gaat het hier met jullie peerdjes?
Bij Lon ook alles goed op wedstrijd?
Hoe is het met die van jou Optiwolk?

Hier vandaag weer wedstrijd gehad, ging goed, heb lekker gereden. 188 punten en een 3e plaats. Nog 1 puntje en dan mogen we over naar het L2. Vind de L1 echt 10 keer leuker/makkelijker dan de B.. heel apart eigenlijk. Nu nog maar eens een keer aan de slag met de oefeningen die erbij komen voor het L2.
Het was trouwens flink zweten in de binnenbak, we hadden nog wel buiten kunnen rijden.. echt heerlijk zo deze temperaturen! :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:09

Henrieke: gefeliciteerd met je punten en prijs! Dat je de L1 leuker vindt dan het B, is vrij logisch hoor. Nu komen er wat meer oefeningen in de proeven. Persoonlijk vind ik het M1 en het Z1 de leukste klasses. Het B en het M2 de minste. In de B gebeurd niets en het M2 is eigenlijk al bijna een Z-proef, maar dan in een veel te kleine baan.

Ik had vandaag ook wedstrijd. Net terug, nog geen punten bekend. Het was inderdaad flink warm in de binnenbak! Maar bij mij ging het gelukkig ook lekker vandaag.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:18

Ja inderdaad, heb je helemaal gelijk aan. Zal mij benieuwen! Ik heb altijd al gezegd.. als ik ooit al M gestart zou hebben ben ik al heel 'blij'! Klinkt misschien kinderachtig maargoed.. we gaan natuurlijk proberen om alles eruit te halen. :) We zullen wel zien waar het schip strand. Zolang we er beide maar plezier aan houden!
Fijn dat je lekker gereden hebt, hopelijk wordt het wachten beloond met mooie punten :)).

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:50

Gefeliciteerd Henrieke :) ik kijk ook nu al uit naar de L. Ik had donderdag wedstrijd, twee starts. Eerste 180, die proef ging voor mijn gevoel gewoon zwaar beroerd. Tweede proef stukken beter, en daar werd ik ook naar beloond, 193 punten en een eerste plaats. Heb nu in 4 starts 5 winstpunten, en 3 keer eerste plaats... 8-) En nog steeds heb ik nog nooit een supergevoel na een proef gehad. Ik wéét gewoon dat hij zoveel meer kan!

Ik zou trouwens ook al enorm blij zijn met M!! Haha, kan daar nu nog niet over nadenken...