holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:41

Ow wat naar Covels! Gecondoleerd.

Gaat goed goed Linda! Lekker beest is het ook die van jullie!

Die van mij is ook niet echt kijkerig of heet. Gewoon wat jij zegt Nexus. Kalm maar werkwillig en soms op een positieve manier heet. Tenzij we iets gaan doen wat hij nog spannend vind, dan kan hij beetje dribbelig worden van de spanning, maar dat komt wel goed.

Hij doet het thuis erg goed, maar ander terrein blijft een moeilijk punt. Ik wil aankomende vrijdag misschien naar een oefenwedstrijdje gaan, maar de losrijring is daar 40x20 en er rijd makkelijk 10 man in. Dat kan hij echt niet aan in zijn kop. Dus als het droog blijft, kan ik buiten losrijden en ga ik wel. Als het gaat regenen ga ik niet.
Verder groeit ie vrolijk verder. Voorkant 1.71 achterkant 173,5 atm. Dierenarts heeft hem helemaal doorgelicht. Vond dat hij goed ontwikkelde en 3 x in de week trainen was echt voldoende met zijn afmetingen. Hij is achter nog erg slap terwijl hij achter heel sterk uit de wei kwam, maar hij kan die groei gewoon niet bijwerken. Geduld is een schone zaak. Tot hij niet meer over bouwd is en achter goed meekomt ga ik niet officieel starten.
Moest het wat equitop pro forte bij gaan geven nu het kouder werd om hem te helpen en verder de tijd zijn werk laten doen. Hij krijgt al wel een echte nek! Zal wel weer eens een keer een foto maken :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:58

Zozo de Dayano's gaan lekker!!

Mijn dayano doet ook erg zijn best, dit weekend weer 4 winstpunten erbij en volgende week weer een wedstrijd, onze teller staat nu op L1+6 en hopelijk volgende +8.

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:25

Gefeliciteerd hoor Renate. Wat een resultaten allemaal. Mijn handen jeuken om ook weer weg te gaan, maar geduld is een schone zaak.

Gister was ie knettergek. Vanaf dat ik hem uit de wei haalde heel onrustig en steeds dribbelen, wegspringen en als ik been gaf uitslaan achter. Heeft me echt 10/15 minuten gekost voor hij normaal kon doen. Raar paard! Uiteindelijk liep hij wel weer super fijn dus das dan wel weer goed voor het zelfvertrouwen dat hij er uiteindelijk wel doorheen komt.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:05

Fijn om te horen dat de Dayano's het zo goed doen.

I-jana (mijn dayano) begint vertrouwen te krijgen in mij denk ik. Ze begint heel braaf te worden in het rijden (en vooral opstappen wat eerst een ramp was)
Er is nog veel werk aan, wat normaal is bij een 4 jarige volgens mij, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat alles in orde gaat komen.

Ik ben echt gek op haar in ieder geval <3

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:58

Hallo allemaal,
Dankje voor jullie reacties.
Inmiddels was ik weer rustig aan de slag gegaan met paardlief, en ging het ook best goed.
Tot vorige week maandag. De zadelmaker was er om het zadel te controleren, maar Compere was het daar volgens mij niet mee eens. Hij heeft me 2x flink gelanceerd. Van de 2e keer weet ik niets meer af. Het zadel ligt nu nagenoeg goed.
Ik heb al langer het idee dat Compere meer heeft meegemaakt. Hij vertrouwt mij redelijk, maar hij is zo rillerig op zijn omgeving en hij reageert zo heftig als hij denkt dat het fout gaat.
Dus hebben we besloten om hem naar Annemarie van der Toorn te brengen. Hij mag over een aantal weken komen. Ik hoop dat ze hem kunnen helpen, want hij is gewoon een lief paard. En dat hij wat wakker is, dat maakt niet uit, maar ik hoop dat het heftige er wat af gaat.
We houden gewoon (rustig) vol.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:28

@covels: dat idee hadden wij ook al toen we hem hadden geprobeerd. Hij is echt ril! Succes ermee in ieder geval en ik hoop voor je dat Annemarie wat voor jullie kan doen.

Verder nog mensen die dit weekend op wedstrijd gaan of andere leuke dingen gaan doen met hun paard?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:06

Jammer dat Compere zo ril is. Hopelijk krijgt Annemarie hem wat minder sensibel en handelbaarder. Kan best goed zijn, hoog in het bloed, maar als het zo uitpakt, is het even wat minder. Wat dat betreft is het voor mij met Gilly ook wel afwachten. Die brengt ook van moederskant veel bloed in al scheelt dat wel een hoop met die van jou Covels.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:52

Ja, volgens Horsetelex zou er 70% volbloed inzitten. Al moet ik zeggen dat ik daar met het rijden, als het goed gaat, geen last van heb. Hij blijft veel looplust houden. Alleen als hij schrikt dan is de reactie zo extreem. Ik ben ook heel benieuwd als hij naar Annemarie gaat. Ik houd jullie op de hoogte.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:28

Ik ben heel benieuwd naar hoe dit verder gaat verlopen Covels.

Ik zit zelf weer in Spanje dus mijn paardje heeft oppas. Altijd moeilijk om hem achter te laten, maar hij is in goede handen. Heel benieuwd hoe hij is als ik thuiskom!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:50

Ik heb nog is na gedacht over een Dayano meeting, hoe denken jullie daarover?
Bijvoorbeeld een clinic van een leuke ruiter en een fotoshoot? Ik zou het erg leuk vinden om alle knappe Dayano kindjes in het echt te zien!
Alleen is het jammer dat Dayano zelf op dit moment in Zwitserland zit..

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:46

Ik denk dat het misschien makkelijker is om dit in het voorjaar/zomer te doen?? Wat betreft eventuele shoot dan... Het idee opzich vind ik wel leuk!!

Heb nog een foto van hoe Bon er nu uitziet! Hebben volgend weekend ons M1 debuut, vorig weekend laatste L2 wedstrijd gehad, was 3e met 197 en 1e met 198. Leuke afsluiter dus!! Ga de foto even opzoeken. :)

Afbeelding

Edit: Foto toegevoegd :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:49

Ze ziet er goed uit Anne! M1 debuut alweer! Schiet goed op.

Lijkt mij heel erg leuk renate. Goede fotograaf erbij en leuke clinic van iemand. Welke regio zit iedereen. Volgens mij toch allemaal wel redelijk in de buurt?
Ik zit NB-Eindhoven
Misschien voor het voorjaar leuk? Ik zie ze regelmatig in de ring verschijnen nu ook. Erg leuk!

Vrijdag Empaier mee gehad naar heel groot oefenconcours. 33 starts, mega terrein, vrachtwagens, trailers, ponies (andere ring) die overal rondcroste. Heel veel te zien en te doen. De rind vond hij heel eng, maar met 62% was ik toch wel tevreden. Had wel 3x een 4 en 2 x een 5. Dus dan mag ik helemaal niet klagen met mijn score. Er zit nog veel werk aan, maar god wat een fijne knol. Ook heel veel complimenten gehad vrijdag van mensen die ik helemaal niet kende, dus dat is altijd leuk!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:02

Ik woon zelf ik ZH- Spijkenisse in de buurt van rotterdam.

Fijn dat het goed gaat met Empaier! Altijd leuk die complimentjes dan schiet je zelfvertrouwen altijd wel omhoog!

Ik heb vandaag weer een L1 wedstrijd gestart en weer met 2 winstpuntjes naar huis gegaan, 187 en 188! Dus we gaan alweer bijna de overstap maken naar de L2!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:07

Netjes hoor Renate. Iedereen gaat snel hier door de klasses heen!
Dan zouden we ergens in het midden moeten uitkomen. Weet niet waar de rest vandaan komt?

Ja zelfvertrouwen ach. Gewoon super gaaf om te horen dat iedereen zo weg is van mijn paard. Zo helemaal wedstrijdklaar liep mijn groom met hem in die grote bak en hij zag er zo perfect uit. Zo super gaaf! Als dat dan je eigen puppie is. Dan ben ik wel echt trots op hem :)
Voor je het weet is ie groot (nog groter) en volwassen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:18

Empaier gaat definitief naar de VSN. Wel onder een professionele ruiter :D. Wie komt er supporteren? :D
Het is in Asten 21 december.

Hoe gaat het met iedereen hier verder? Alle wedstrijden? Trainingen?

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:03

Hoi allemaal,
Hoe is het met iedereen en met de paardjes?
Compère is afgelopen zondag vertrokken naar de stallen van Annemarie van der Toorn. We zijn er super ontvangen en Compère stond er ook relaxed bij. We hebben hem met een goed gevoel achtergelaten (los van het feit dat het hem achterlaten eigenlijk niet leuk is). Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan verlopen.
Ik houd jullie op de hoogte.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:41

@leonie: leuk dat Empaier naar de VSN gaat, spannend! Ben benieuwd hoor naar de uitslag!

@covels: hopelijk kan annemarie wat met hem bereiken. Klinkt in ieder geval goed!

@renate: nog wedstrijden gestart? Ga je al over?

Hier gaat eigenlijk alles prima! Gisteren helaas wel ons andere paardje verloren, dus dat was wel minder. Diva was daar ook best wel door van slag.
Met Diva zelf gaat het heel erg goed. Ze hebben de punten al voor het M1, maar ze mogen natuurlijk pas om april over, dus we gaan nu in december de selecties rijden voor de regio, ben benieuwd hoe dat gaat. Verder gaat ze echt vooruit in haar manier van lopen en wordt ze een echte knuffel in de omgang. Ze is een stuk relaxer geworden en heel makkelijk!
Verder nog mensen wedstrijden? Of andere dingen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:53

ja ik ben ook benieuwd wat zij kan bereiken met Compere.

Vervelend van jullie paardje Linda.
Wel goed dat het met Diva zo goed gaat! Jullie gaan als een speer!

Ik moet wat intensiever gaan trainen in aanloop naar de VSN. Meer opwaarts zodat hij meer spectakel laat zien. Hij vind dit erg moeilijk en vooral heel vermoeiend. Dus ik ga er 4 x per week ipv 3 x op zitten om hem beter voor te bereiden. Aangezien wij geen binnebak hebben, gaat hij na de VSN waarschijnlijk een tijdje met vakantie om bij te komen van dit alles. En dan in het nieuwe jaar ga ik hem gewoon in de B uitbrengen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:56

@linda Wat gaat Diva hard! Fijn dat ze ook zo knuffelig wordt

Ik heb 10 november wedstrijd in Oude Tonge en hoop dan m'n laatste puntjes voor de L1 binnen te halen. We zijn hard aan het oefenen voor de L2, waar het achterwaarts het grootste probleem is (mede door het net goed kunnen halthouden). Dus eerst dat voor elkaar krijgen en dan gaan we L2 starten!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:13

@renate: succes in Oude-Tonge, wij doen as zondag mee in Stad aant Haringvliet (om een beetje ritme te houden). We zijn in oktober nog in Oude Tonge gestart! (ben benieuwd welke jury je hebt!)
Het gaat idd erg hard, ach nu tot april de M helemaal voor elkaar zien te krijgen, is ook wel prettig.
Achterwaarts was hier in 2x oefenen voor elkaar, ze pakt dat soort dingen erg makkelijk op, echt fijn.

@leonie: is idd erg vermoeiend voor die jonge paarden, ze willen dan idd wat anders zien dan op de 'gewone' wedstrijden! Succes ermee!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:41

En hoe is het iedereen hier vergaan?
Achterwaarts heb ik al veel aan de hand geoefend. Binnenkort er even op zetten onder de man. Hij pakt ook alles heel snel op. Schouderbinnewaarts en wijken snapt hij al, Nog niet voor een voldoende of zo, maar hij begrijpt het idee. Maar waar moet je dan toch je veel te lange benen laten? hahaha

ik heb vandaag weer oefenrondje gedaan. 191 punten en hij begon echt te sjouwen. Her en der nog wel ongecontroleerd, maar hij begint het een beetje begrijpen geloof ik. Wel een stijgende lijn dus. 180, 185, 191. Ik was eerste ware het niet dat ik hc gestart was ;).

30ste weer naar asten! VSN is ook ingeschreven. De week van te voren een mag hij meelopen in een clinic van Gert van Hoorn! Echt mega gaaf. Nog even kijken wie die clinic gaat rijden want eigenlijk staat hij dan in training voor de VSN!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:24

Wat leuk een topic over Dayano afstammelingen. Mag ik me hier ook aanmelden, ik rijd zelf niet, maar mijn dochter wel en sinds 4 oktober zijn we de trotse eigenaars van een prachtige 5 jarige afstamming van Dayano x Farrington met de niet zo heel orginele naam Cayano, maar wij vinden hem wel leuk, hahahahaha. Mijn dochter is 14 jaar en rijdt nog bij de pony's, maar wil dus vanaf januari met hem bij de paarden gaan starten. Hij is onwijs lief, in omgang en met rijden, erg werkwillend, kan ook brommen als het moeilijk wordt, maar hij doet altijd zijn best. Ik zal zo even foto's van hem plaatsen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:43

Nou hier wat foto's van hem ;)

Afbeelding
Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YNUWZI4Z-G.jpg[img]
Afbeelding

En een filmpje <3

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:55

Welkom in het topic Kosta! Leuk paardje, die Cayano! Ben benieuwd hoe hij het op de wedstrijden gaat doen. Ziet er soepel uit.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:42

@kosta: welkom en weer een leuke dayano! ziet er al goed uit hoor!

@diane: hoe gaat het met Gilly?

Verder nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend of andere leuke dingen gedaan?
Hier gisteren wedstrijd gehad, Diva liep echt heel erg fijn. Ze waren 1e met 202 en 209! :oo Supertrots dus weer! :)) En ze liep in 1x de trailer op, zowel thuis als op wedstrijd, zonder hulp dus dat is ook weer overwonnen gelukkig! Al met al een goed weekend dus!