_Claire schreef:Had een tijdje terug hier een keer gereageerd omdat ik ook een Voice bijrijd en ben wel benieuwd eigenlijk.. hebben die van jullie ook zoveel looplust?
Ik rijd een 4-jarige van 1.80 en die blijft maar lopen
Hoi Claire, ja klopt! Een mega looplust! Ik krijg Franco ook nooit moe gereden, hij krijgt juist steeds meer energie gedurende het rijden. Toen hij 6 maanden onder het zadel was heb ik een dressuurclinic in België bij een GP ruiter gewonnen. Uiteindelijk heb ik een uur en een kwartier in het zadel gezeten, 3kwartier langer dan ik toen reed, en nog bleef hij me het gevoel geven dat hij nog wel een uur kon lopen. Pas op de wasplaats toen ik het zadel af deed, zag je hem ineens vermoeid worden, zo van: "Poeh ik hoef niet meer en ik kan niet meer!". Zo goed van hem dat hij een goed gevoel blijft geven, maar ook wel gevaarlijk, want hij loopt tot ie neervalt.
Plus, hij blijft onvoorspelbaar. 1,5 week geleden was ik in de buitenbak aan t rijden en hij liep als een zonnetje! We reden al 30min en wilde bijna stoppen totdat meneer ineens zijn rug bolde en 2x hard bokte! Voordat ik het wist lag ik ernaast! Ik zo: "Wat doe jij nou??". Hij komt sukkelig naar me toe en kon weer opstappen en verder rijden hahaha.
Maar al jullie verhalen klinken goed! Ben blij dat t bij iedereen goed gaat! Ook Franco liep onwijs goed, totdat ik afgelopen zaterdag een ongeluk op stal heb gehad, hierdoor staat hij noodgedwongen stil. Echt zo balen!! Ik stond Franco lekker in het zonnetje te poetsen en had hem vastgemaakt aan het metalen hek van de wei. Alles ging goed tot ik opkeek en Carel, de pony in de wei, met een dikke nek bij Franco stond te snuffelen. Deze daagt graag uit om te spelen maar ja... Gup stond vast. Dus ik wil rustig naar hun toe lopen als ze ineens uit elkaar vliegen (zoals ze in de wei zouden doen). Helaas zat Franco vast en die trok het hek uit de pinnen. Daar schrok hij zo van dat hij naar achteren vloog. Hierbij heb ik het hek tegen mijn oog/slaap gekregen. Ik ben gevallen en ben tussen hek en paard terecht gekomen. Franco was zo in paniek dat hij bovenop mijn bovenbeen is gaan staan. Daarna is hij de kleine schuur ingedoken maar hekwerk paste natuurlijk niet door de opening. Deze knalde tegen de wand aan, uiteindelijk heeft hij zijn halster kapot getrokken en hebben mensen in de schuur zich over hem ontfermt. Hij heeft gelukkig niks... Maar ik heb een hersenschudding, een blauw oog en een mega blauw dik been... Zit dus sindsdien thuis...
Mijn moeder komt me vanavond halen en dan ga ik ff naar stal om even te poetsen. Moet uitkijken met mijn hoofd maar mis hem heel erg. Hij kon er niks aan doen, hij wilde alleen met Carel spelen...

Van elke auto die op t erf rijdt gaan schrikken, terwijl hij dus gewoon goed verkeersmak is
Had hem met stal verhuizen nml gewoon langs de weg verhuisd. Dwars door Utrecht Overvecht heen
:D

. Aan de andere kant was hij wel weer lekker voorwaarts, zullen we maar zeggen haha. In de proeven daardoor erg veel spanning. De eerste proef alleen maar "ho maar, rustig aan" lopen zeggen tegen hem, de hittepetit
Maar toch 2x een 2e prijs met nog mooi huiswerk, dus wij kunnen er weer tegenaan! Top! Samen onze eerste bekers gewonnen, zo verliefd op mijn paard