Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 13:00

_Claire schreef:
Had een tijdje terug hier een keer gereageerd omdat ik ook een Voice bijrijd en ben wel benieuwd eigenlijk.. hebben die van jullie ook zoveel looplust?
Ik rijd een 4-jarige van 1.80 en die blijft maar lopen :P

Hoi Claire, ja klopt! Een mega looplust! Ik krijg Franco ook nooit moe gereden, hij krijgt juist steeds meer energie gedurende het rijden. Toen hij 6 maanden onder het zadel was heb ik een dressuurclinic in België bij een GP ruiter gewonnen. Uiteindelijk heb ik een uur en een kwartier in het zadel gezeten, 3kwartier langer dan ik toen reed, en nog bleef hij me het gevoel geven dat hij nog wel een uur kon lopen. Pas op de wasplaats toen ik het zadel af deed, zag je hem ineens vermoeid worden, zo van: "Poeh ik hoef niet meer en ik kan niet meer!". Zo goed van hem dat hij een goed gevoel blijft geven, maar ook wel gevaarlijk, want hij loopt tot ie neervalt.
Plus, hij blijft onvoorspelbaar. 1,5 week geleden was ik in de buitenbak aan t rijden en hij liep als een zonnetje! We reden al 30min en wilde bijna stoppen totdat meneer ineens zijn rug bolde en 2x hard bokte! Voordat ik het wist lag ik ernaast! Ik zo: "Wat doe jij nou??". Hij komt sukkelig naar me toe en kon weer opstappen en verder rijden hahaha.

Maar al jullie verhalen klinken goed! Ben blij dat t bij iedereen goed gaat! Ook Franco liep onwijs goed, totdat ik afgelopen zaterdag een ongeluk op stal heb gehad, hierdoor staat hij noodgedwongen stil. Echt zo balen!! Ik stond Franco lekker in het zonnetje te poetsen en had hem vastgemaakt aan het metalen hek van de wei. Alles ging goed tot ik opkeek en Carel, de pony in de wei, met een dikke nek bij Franco stond te snuffelen. Deze daagt graag uit om te spelen maar ja... Gup stond vast. Dus ik wil rustig naar hun toe lopen als ze ineens uit elkaar vliegen (zoals ze in de wei zouden doen). Helaas zat Franco vast en die trok het hek uit de pinnen. Daar schrok hij zo van dat hij naar achteren vloog. Hierbij heb ik het hek tegen mijn oog/slaap gekregen. Ik ben gevallen en ben tussen hek en paard terecht gekomen. Franco was zo in paniek dat hij bovenop mijn bovenbeen is gaan staan. Daarna is hij de kleine schuur ingedoken maar hekwerk paste natuurlijk niet door de opening. Deze knalde tegen de wand aan, uiteindelijk heeft hij zijn halster kapot getrokken en hebben mensen in de schuur zich over hem ontfermt. Hij heeft gelukkig niks... Maar ik heb een hersenschudding, een blauw oog en een mega blauw dik been... Zit dus sindsdien thuis...
Mijn moeder komt me vanavond halen en dan ga ik ff naar stal om even te poetsen. Moet uitkijken met mijn hoofd maar mis hem heel erg. Hij kon er niks aan doen, hij wilde alleen met Carel spelen...

Detroit

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:14

Oh wat naar Kim! Poeff, zijn geen leuke dingen.

Mijn Voice staat momenteel ook stil. Hij liep vorige week echt fors kreupel, dus dierenarts maar laten komen. Vocht en ontsteking in zijn peesschede rechtsachter. Geen duidelijke peesblessure te zien op de scan, en daar gaat de dierenarts ook niet vanuit. Dus nu t/m woensdag 2x 20 minuten stappen met hem en daarna heb ik weer contact met de dierenarts.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:42

Hallo allemaal!!

Wat is het windstil hier! Hoe gaat het met iedereen en jullie Voicejes? :D
Detroit, gaat het ondertussen weer beter met jouw Voice?

Franco en ik zijn nu sinds anderhalve week weer aan het rijden. Hij heeft daarvoor dik twee weken stil gestaan ivm mijn ongeluk. Uiteindelijk was mijn hersenschudding weg, mijn blauw oog weggetrokken en de blauw plek op mijn bovenbeen gehalveerd, dus tijd om weer aan het werk te gaan. Heb Franco 3 dagen achter elkaar opbouwend gelongeerd en toen erop. Dit heb ik tijdens een les gedaan, zodat mijn instructrice me door mijn zenuwen heen kon praten. En we vonden het nog niet eens zo verkeerd gaan. Tuurlijk was hij wat stijf, maar dat was natuurlijk logisch. Ik moest een weekje "simpel" rijden en daarna weer oppakken. Dat ben ik nu weer aan het doen en dit gaat alweer stukken beter! We worden weer soepeler en weer beter. We zijn weer aan het toewerken naar een onderlinge wedstrijd op 7 juni. Dan wil ik hem weer helemaal goed hebben, dus hebben rustig de tijd. Heerlijk! <3

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:15

Onze Voice doet het goed. Hij zit echt nog steeds in een stijgende lijn. Morgen heeft ie de 2e selectie in het M1. De galoponderdelen vindt ie nog steeds moeilijk maar gaat steeds beter. Hopelijk kan ie morgen de galop zonder fouten rijden, dan komt het goed.

Hij heeft nu 5 proeven M1 gelopen en alles nog met dikke winstpunten afgesloten dus we hebben niet te klagen.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 16:41

Wauw, wat goed Lizzy!
Ben zo jaloers op iedereen die al wedstrijd rijdt! Ik wil ook zo graag, maar financieel zit het gewoon niet mee (moet namelijk nog startpas ed aanvragen). Baal vooral op de momenten wanneer iemand staat te kijken en vraagt wanneer je gaat starten. Want dat, als ie zo loopt als dat ik hem nu heb, hij dikke winstpunten gaat lopen...! Ik wil ik wil ik wil...! Misschien volgende maand? -O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:10

Ah gaat lekker Lizzy! Superleuk!

Herkenbaar Kim. Ik wil ook supergraag gaan starten....

Maar.. inmiddels mag ik de training weer opbouwen gelukkig!

Afbeelding

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:48

Zat in hetzelfde schuitje een paar jaar geleden Kim. Eerst financieel, en toen de financiën op orde waren was mijn paard geblesseerd. Achteraf dusdanig dat hij nooit meer zou starten...

Maar nu met eas hoop ik dat we eens meer geluk gaan hebben.
Intussen zijn we b +6 en vandaag weer wedstrijd. De laatste wedstrijden begint hij er rust in te vinden en komen we telkens wel met winst thuis en een opwaartse lijn met punten. Vandaag voor het eerst outdoor net hekjes. Zal mij benieuwen haha

Jullie tijd komt heus, als ik naar de foto's kijk ziet het er super uit zowel van detroit als kim.
En als ik lizzy hoor dan hoop ik alleen dat we net zulke progressie en punten zullen gaan scoren als hun. ;)

Fototje van les paar weken geleden:

Afbeelding
[/img]

En van 1na laatste endurance samen met rivella Light:

Afbeelding
[/img]

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:59

Leuke foto's dames!
Elsom wordt nog iedere wedstrijd fijner te rijden. Hij had gisteren zeker nog foutjes maar deze worden steeds kleiner en hij laat veel kwaliteit zien. Mijn zusje was 2e met 192 punten. Nog 3 selecties te gaan. Hopelijk kunnen ze dit niveau vasthouden.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:48

Netjes Lizzy! Mooie punten. Wanneer is de volgende selectiewedstrijd?
Is het 1proef per keer?

Detroit dat gaat ook goed zo te zien. Gelukkig weer lekker trainen met 'm.

Evitha gaat goed! We zijn net in de L1 begonnen en gelijk twee winstpuntjes gescoord :)
In de B hebben we 27 wp gereden, dus werd wel tijd...
Galop is nog heel moeilijk, maar gaat wel al beter. Afgelopen weekend een "oefenwedstrijd" gereden bij de vereniging, en dat was echt wel leuk. Ik moest haar juist nog meer naar voren rijden als ze spanning ging opbouwen en niet op mij lette.

Evitha en ik hebben ook zo'n stoere foto van de endurance van laatst :D
Was leuk hè mellamoshan!!
Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:13

Ja zeker! Nu al zin in de volgende!! :D :D

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:57

Wat een mooie foto's allemaal!!
Detroit gaat ook weer lekker zo te zien, gaaf paard hoor!
En Lizzy, knap! Wanneer zijn de selecties? Alweer een wedstrijd gehad, of dit weekend?
Die endurance foto's zijn ook zo vet, zin om een keer met jullie mee te gaan in augustus! :D

Mijn paard wordt momenteel even door mijn zusje getraind omdat ik door een banketstaaf val (waarschijnlijk een heel onverwachte vreugdebok op buitenrit) mijn enkelbanden heb gescheurd. Heel leuk om te zien hoe die twee elkaar meer en meer ontdekken en hoe ze samen vooruitgaan! Hierbij ook een foto van gisteren :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:38

Ziet erg goed uit mellamoshan!

En wat een gave endurance foto's! Superleuk! Ik ga in augustus met Detroit naar de veluwe toe voor driedaagjes. Hoop dat het heethoofdje zich een beetje gedraagd!

Thanks Muriel! Hij laat fijne stukjes zien, maar hij gedraagt zich soms echt als een draak _O- Van elke auto die op t erf rijdt gaan schrikken, terwijl hij dus gewoon goed verkeersmak is :+ Had hem met stal verhuizen nml gewoon langs de weg verhuisd. Dwars door Utrecht Overvecht heen :x

Oh das pech zeg. Wel fijn dat je zusje hem kan overpakken van je!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 22:50

Wat een super gave foto's! Geeft weer een mooi beeld van al die Voicejes bij elkaar! Ze hebben echt allemaal wat van elkaar weg, zeg! Detroit en Muriel, vindt die van jullie echt sprekend op Franco lijken! :o:D

Vanavond weer gereden, lekker in de buitenbak. Twee meiden van stal hadden daar allerlei pionnen en balken neergelegd om te "spelen" en het soms even zoeken naar een eigen plek, maar wel een goede oefening voor Franco en vooral voor mijzelf, haha. Kan soms aardig "overprikkeld" raken als er veel te veel in de bak staat, heb dan het gevoel mijn eigen plek niet te kunnen vinden terwijl ik er prima doorheen kan rijden. Dus dit ook maar gedaan! Een beetje simpel werk, maar erg leuk. Vriendjelief ook weer eens mee, dus die kreeg een camera in zijn handen geduwd :D

Hier een paar foto's (had er dik 200! Dus beetje de mooie eruit gevist)!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zag trouwens dat Franco een dikke reet heeft!!! :o Snel maar die hals laten ontwikkelen, dan is alles weer in verhouding :+ 8-)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:04

Deze wil ik jullie trouwens niet misgunnen :D :D :D
Zijn die van jullie ook zulke lolbroeken? Hahahaha *\o/*

"Franco zegt hoi tegen iedereen"
Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:32

Leuke foto's allemaal! En leuk om te zien dat je zus er ook zo op weg rijdt. Dat is bij ons ook zo. Wij hebben beide een eigen paard maar er wordt toch wel eens gewisseld en dat is voor zowel ruiter als paard echt leerzaam. Nu ik zwanger ben rijdt mijn zusje mijn paard wat meer en ik vrijwel niet meer op Elsom.

7 juni heeft ze pas weer haar volgende selectie. Ze liggen best ver uit elkaar maar dat is ideaal, hierdoor kon Elsom vorige week mooi ff naar de osteopaat en mijn zusje op vakantie.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:11

Leuk dat jullie soms switchen qua paard met jullie zussen! Vorige week had een vriendin 2 daagjes gereden met easy en dan zie je dat hij het maar heel gek vind als ik er niet op zit maar naast sta. Hij keek om naar wie er op zijn rug zat, van huh... Baas? Nee, toch niet... gek paard!

Vandaag onze laatste 2 punten in de b gescoord. Beide met een 1e plek met 191 en 185 punten. 2e proef stomme fout van mij en sprong hij verkeerd aan. Dat was jammer, maar helaas. Hij maakte een hoop goed door de rust zelve te zijn en dat is toch wel heerlijk rijden dan hoor! Gaat elke start beter en beter! :D

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:18

Leuke foto's kim!! Jullie gaan steeds meer vooruit +:)+
Detroit haha mijn paard is juist echt nergens van onder de indruk buiten, maar hij staat nu dan ook wel op een boerderij dus als hij in de wei staat (naast een grote weg ook nog, dus veel verkeer) komen er de hele dag grote machines etc langs haha. Van vuilniswagens tot treinen, verkeersborden noem het maar op, hij kijkt amper om :D

En Shanna jullie gaan zo goed! Fijn dat jullie er steeds meer rust in krijgen, dan kun je tenminste ook echt lekker eraan rijden in plaats van alleen maar weer op zoek naar rust :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:27

thx muriel! die van mij is buiten ook niet onder de indruk van alles. Alhoewel stilstaande auto's wel veel enger zijn dan rijdende :')

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 14:53

Die van mij kan wel snel onder de indruk zijn van iets, maar andere situaties watin je denkt dat hij zal schrikken of gek doen, valt het wel mee... :+ ;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:00

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:29

Jeetje wat een gave foto's in je topic van detroit! Zal binnenkort easy ook eens laten springen. Vind hij vast leuk! :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 23:38

Gave foto's van Detroit!! Ik moet Franco echt nog leren wat springen inhoudt (achterbenen OOK optillen), maar hij weigert nooit :p

Vandaag onderlinge wedstrijd gehad op stal. Franco was vanaf seconde 1 heet en was dit een 75min later nog... :roll: . Aan de andere kant was hij wel weer lekker voorwaarts, zullen we maar zeggen haha. In de proeven daardoor erg veel spanning. De eerste proef alleen maar "ho maar, rustig aan" lopen zeggen tegen hem, de hittepetit := Maar toch 2x een 2e prijs met nog mooi huiswerk, dus wij kunnen er weer tegenaan! Top! Samen onze eerste bekers gewonnen, zo verliefd op mijn paard <3 #blijfeenpennymeisje

Was buiten in het zonnetje losrijden:
Afbeelding

En toen binnen de proeven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:09

Leuke foto's van Franco!

Wij hebben gisteren de 3e selectie gehad. We waren zelf best tevreden over de proef maar kennelijk dacht de jury daar anders over. Ze had 180 punten en een laatste plaats :(
Geen probleem, jurysport. Volgende keer beter. We hebben meestal andersom (dat we zelf niet tevreden zijn maar toch hoger eindigen dan verwacht).

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:13

Mooie foto's! Had ook.in het begin een super adhd paard met de eerste paar wedstrijden dressuur. Nu een paar km verder in de ring, was hij laatste keer zo.relaxed dat ik 10 min losrijden meer dan zat vond en hij echt heel relaxed was. Wat zijn het toch neurootjes :D hihi

Zonde lizzy, lastig altijd met die jurysport.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:39

Leuke foto's allemaal weer!
Gefeliciteerd Lizzy!! Wanneer ben je uitgerekend?

Ach ja jurysport... Evitha kreeg gisteren in de eerste proef een 4 voor de stap, in de tweede proef (5min later en een andere jury) een 7. Sowieso zaten de juryleden niet helemaal op een lijn, maar vind dit wel een extreem verschil. Wel in beide proeven een wp gescoord (180 en 187), dus nu alweer 7 punten in de L1 :D

Evitha geef ik sinds twee weken moody mix van de Paardendrogist.. En dat werkt echt! Grootste verschil is dat ik alle kanten op getrapt werd tijdens het poetsen (ook als ze niet hengstig was) maar dat is nu helemaal over. Ze houdt de voetjes aan de vloer en geniet zelfs van een poetsbeurt :o

Zaterdag weer endurance! Mellamoshan en ik hebben de Zuid Veluwe rit ingeschreven met onze Voice-jes. Zin in!!