Leuk dit topic te volgen. Wij hebben sinds kort 2 ontzettend lieve 3 jarige ruinen met beiden als vader Everdale. Super karakters! Heel fijn in omgang. Uiteraard wel jong dus soms wat jolig maar absoluut niet onberekenend. Heb veel zin om met ze aan de slag te gaan maar ik laat ze voor nu nog even uitgroeien. Lees over het algemeen dat het voornamelijk lieve paarden zijn met een goed karakter.
huppiejuppie
Geplaatst: 19-05-16 22:35
Gezellig dat je erbij komt! Wel opvallend inderdaad dat onze Everdale allemaal zo lief zijn! Plaats je binnenkort een foto van ze?
Yvon128
Geplaatst: 19-05-16 22:41
Ben nog niet zo handig maar dit is everdale x zeoliet
Heel mooi ook! Ga je ze zelf in de sport uitbrengen?
Yvon128
Geplaatst: 19-05-16 22:52
De laatste is veel jeugdiger dan de 1e. Die heeft echt nog tijd nodig maar wordt ook pas volgende maand 3. De everdale x zeoliet was deze week 3 geworden
Ja, dat kan nogal verschillen per paard inderdaad Maar superknap zijn ze allebei!
Yvon128
Geplaatst: 19-05-16 22:58
Ja dat is wel de bedoeling. Zowel mijn man, mijn dochter als ik zijn redelijk actief in de wedstrijdsport. Onze dochter zal dit jaar overstap gaan maken naar de paarden. Rijdt nu z bij pony's en dit is ook weer leerzaam. Het duurt nog ff Maar de weg er naartoe vind ik al zo leuk. Gewoon simpel borstelen, af en toe longeren, trailerladen etc. Hoop dat we er veel plezier van zullen hebben
welshfan97
Geplaatst: 19-05-16 23:22
Ik ga me toch ook stiekem melden hier. Na een lange moeilijke periode waarin we alle paarden hebben moeten verkopen durven we nog niet helemaal van de daken te schreeuwen dat we ook weer een topper op stal hebben staan. We hebben een (bijna) 3 jarige Everdale staan die vooral erg lief is. We wilden rustig beginnen met zadelmak maken maar dat gaat zo verschrikkelijk snel dat we ons moeten inhouden (en dat terwijl ik max 2 keer per week er op zou kunnen vanwege mijn studie). In de toekomst wordt hij rijpaard voor het hele gezin en gaat hij hopelijk ook mee op wedstrijd. Voor nu is hij nog een tijd vooral onze grote knuffel, wat een heerlijk paard!
We hadden niet perse gezocht naar een Everdale, maar als ik zo lees is vooral het karakter erg goed en dat is zeker belangrijk voor ons! En als hij nou een beetje van de looks van zijn vader heeft is het al helemaal geweldig! Knap ik hij nu al maar hij is nog een beetje schraal omdat hij nog jong is natuurlijk. De Everdales ik hier zie zijn stuk voor stuk een plaatje om te zien!
huppiejuppie
Geplaatst: 19-05-16 23:28
Welkom Welshfan! Leuk dat je er ook bij komt! We zijn natuurlijk ook wel erg benieuwd hoe jouw topper er uit ziet.... Heb je een foto?
Leuk al die Everdale'tjes die binnenkort in het werk mogen Bij ons is het nog wachten
We hebben overigens dit jaar een veulen van Glamourdale, springt er ook echt uit wat verstand en karakter betreft! Merrie is opnieuw gedekt van Glamourdale, we zijn wel fan van het bloed dus.
Ik zie knappe kopjes voorbijkomen! Laat zeker iets weten hoe het zadelmak maken verloopt he
Nessie
Geplaatst: 20-05-16 09:43
Wat een knappe koppies hebben ze
Hier nog een paar van Eston . Hij zal van het najaar worden beleerd waarschijnlijk, nu staat hij weer het seizoen in een hengstengroep.
Onze 2 zijn beiden al goed zadelmak. mijn dochter van 13 rijdt er makkelijk mee weg, zo braaf. Maar we hebben ze nu dus bewust alleen op de wei om door te groeien. S avonds op stal. De ene ligt ook best veel dus denk dat die rust wel goed is.
Ik kan natuurlijk niet achterblijven met foto's. Hier foto's van mijn (verkochte) veulen. Inmiddels 3 jaar geworden en in het najaar gaat hij naar het verrichtingsonderzoek
Yvon128
Geplaatst: 20-05-16 11:19
WoW ! Die is mooi zeg! Welke afstamming zit er aan moeders kant?
Stral
Geplaatst: 20-05-16 11:55
Dat was Johnson dacht ik he? Vind het wel leuk te zien dat die combi werkt, onze Glamourdale komt uit een Jazz en dat lijkt ook goed gelukt te zijn, fijn!
Als iedereen foto's toont, dan ik ook nog eentje van onze merrie
Met haar broer in galop (broer is van Galaxie)
huppiejuppie
Geplaatst: 20-05-16 14:50
Dat is een knappe merrie Stral. Verbaast me niets dat ze mooie veulens geeft! @yolien: spannend hoor!
Deze geeft nog geen veulens hoor, dat is onze Everdale Nu 2 jaar! We hebben dit jaar uit een andere merrie (een Jazz-merrie dus) een Glamourdale, qua bloedlijn nogal gelijkaardig aan Everdale, daarom dat ik ze vernoem hier
SemperFi
Geplaatst: 20-05-16 16:45
Knappe Everdales hoor . Gaan jullie er ook mee naar de keuring etc? Of zijn ze allemaal voor hobby/sport? Spannend komend najaar Yolien! Wat fijn dat je nu weer een nieuw goed paard hebt Welshfan97. Zo hey, dat is wel een hele brave Yvon, als je dochter van 13 er zo mee weg rijdt Leuke foto van jou met Eston, Nessie! Is de Glamourdale al geboren Stral? Benieuwd of ze ook op elkaar lijken dan
Onze Everdale x Johnson blijkt juist eentje mét karakter te zijn , maargoed dat is moeders zeker ook heeft wel echt een top achterbeen erin. Ze is voor de verkoop, ik kan helaas qua tijd niet meer paarden rijden en ik ben met haar moeder net lekker op weg. Vind het wel super jammer, 't lijkt eentje met talent. Hier net een weekje bij de hh, ze zijn inmiddels bezig met longeren etc, volgende maand stamboekkeuring.
Laatst bijgewerkt door SemperFi op 20-05-16 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Hij lijkt er totaal niet op haha Maar de moeders lijken ook totaal niet op elkaar De moeder van de Everdale is erg fijn en klein.
De Everdale is voor de verkoop (de Glamourdale overigens ook), het plan is haar wel eerst zelf zadelmak te maken, dat lijkt ons interessanter nu. De Glamourdale mag nu al weg, we hebben nog een hengst lopen van vorig jaar ook (de Galaxie die hierboven op de foto staat met de Everdale, haar broer dus), en 't is eigenlijk niet echt de bedoeling hengsten aan te houden Maar aangezien de Galaxie ook nogal klein uitvalt zal ook die allicht al blijven tot hij ingereden is. Ik zeg allicht, zo duidelijk zijn de plannen niet
SemperFi
Geplaatst: 20-05-16 17:06
Oh haha die lijken qua kleur alleen al totaal niet op elkaar , maar een knap veulen hoor! Ondanks dat de moeder van de Everdale kleiner is, lijkt de Everdale mij zelf wel redelijk aan de maat, of heb ik dat mis? De combi Glamour/Everdale bloed met Jazz/Johnson werkt blijkbaar goed .
Zadelmak zijn ze toch makkelijker te verkopen denk ik, en kan je er meer voor vragen natuurlijk. Die discussie heb ik nu met mijn ouders . Nog een paar maanden aanhouden en dan verkopen of nu direct maar minder ervoor krijgen.. in ons geval staat ze niet thuis (wil m'n moeder niet, kan wel) dus dan is iedere maand er weer één natuurlijk
De zadelmak-maak-logica is ook de mijne (en de Everdale is zo fijn en braaf dat ik het wel zie goedkomen als ik het zelf doe) Mijn vader zou alle paardjes houden en mijn moeder wordt een beetje gek van mijn vader zijn fok-woede van de laatste 2 jaar Dat zorgt ook voor de nodige discussie
De Everdale is niet zo groot, maar op deze laatste foto vond ik haar ook groter tonen, zou haar eens moeten meten, ze lijkt nu voor het 2de jaar een soort groeischeut in het voorjaar gehad te hebben, was vorig jaar ook zo, dus kan wel dat ze toch wat groter is dan ik denk! Ze lijkt vaak kleiner omdat ze bij de jaarlingen staat en die twee merries zijn wel groot en ferm... Haar moeder is 163 dacht ik, ik denk dat ze de 160 wel zal halen maar 't zal niet groter dan de moeder zijn denk ik Al kan er nog veel gebeuren, ze is van eind juni dus het is ook wel normaal dat ze wat later is!