Hij ziet er goed uit moniek! Knappe stevige jongen. Denk dat die van mij ongeveer net zo groot als moeders gaat worden als ik de touwtjes test moet geloven. Dat zal rond de 1.70 zijn dan dus een mooie maat. Veel groter hoeft voor mij niet hoor ben zelf maar 1.68m.
De staat op stal. Gisteren kwamen er nog vijf bij. Zij was de eerste. Dus wel even gillen en druk toen mams terug de trailer de ging. Zal straks even foto's plaatsen
Ohhh ik moet even wat kwijt , gisteren was ik bij Haydn om z'n mok even te behandelen , hij had vorige week al een vitamine spuit gehad en gisteren even ingesmeerd met zink zalf, Maar bij aankomst zag ik dat de nieuwe die erbij gezet is ....luchtzuigt ik dacht eerst dat hij gewoon aan de paal stond te knagen maar dichterbij zag ik dat hij echt aan het zuigen was..... Ik ben hier helemaal niet blij mee, ze gaan over ongeveer een week weer op stal .....ik hoop echt niet dat een ander het gaat overnemen ...zodra dat gebeurd haal ik Haydn vervroegd weg..... Vind het wel heel apart dat een 2 jarige al staat te luchtzuigen ....ik gaf het aan bij de stal eigenaar maar die reageerde nogal laconiek , ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet ....
Daar zou ik inderdaad ook niet blij van worden moniek. Het is idd raar dat een veulen zoiets doet. Wat wel zou kunnen is dat hij een maagzweer heeft had gelezen dat ze daarvan ook kunnen gaan luchtzuigen. Mijn kleine man heeft een tijd geleden ook last van maagzweren gehad ( geen idee waardoor aangezien hij geen stress heeft) hij ad opeens niet meer dronk wel melk en leek wat koliekerig gaapte veel. Was zo zielig. Gelukkig was hij met gastrogard snel opgeknapt.zou kunnen dat hij door verhuisstress ook maagzweren heeft opgelopen en daardoor is gaan luchtzuigen.
Persoonlijk kan ik mij niet zo druk maken om luchtzuigers, sommige paarden doen dit nou eenmaal. Zelfs zonder aanleiding. Ik heb nog nooit meegemaakt dat paarden dit hebben overgenomen. ik zou minder blij zijn met een paard dat weeft bijvoorbeeld.
moniek21
Geplaatst: 13-10-14 12:18
Ik hoop dat ze het niet gaan overnemen....ook op financieel gebied gezien ( eventuele verkoop )
Ik heb namelijk vroeger een pony verzorgt die ook lucht zoog .... Die had het dus wel overgenomen van een ander die tegen over hem stond toen de eigenaresse hem op een stal had gezet ( hij stond later aan huis ) ...vandaar mijn zorg
dries
Geplaatst: 17-10-14 20:55
Nog een week mogen ze samen genieten daarna zal mijn kleine knappert naar de opfok verhuizen helaas.
Jeetje Dries dat zal even slikken worden.... Wat gaat de tijd hard he , voor je het weet maak je samen met hem de eerste passen onder het zadel ...... Als ik kijk hoe snel de afgelopen 2 jaar zijn gegaan met Haydn pfff waar blijft de tijd
kara
Geplaatst: 18-10-14 09:53
De mijne gaat ook goed. Ken het gevoel van ergens anders plaatsen, als het dan goed gaat ben je oh zo blij Hierbij een foto van gisteren Zoals te zien is ze echt enorm overbouwd
Gelukkig gaat het met m'n tweejarige die nu net 2 wkn thuis staat langzaam beter, al is dat een lange weg voordat ze op gewicht is en iedereen, of in ieder geval mij vertrouwd...
Kara wat een leukerd ( nu kunnen we haar helemaal bewonderen ) en die witte vlekken ....wat gaaf !! Wat is er met jouw 2 jarige gebeurd dan ? Of heb ik daar per ongeluk overheen gelezen ?
Ik heb de dreamboy gekocht omdat ik niet weet of het met de vivaldi goed komt. De vivaldi heeft het in het koppel niet goed gedaan. Ze had diastasen, een zware worminfectie en maagzweren. Daarnaast is ze best groot,bijna 1.70. Je kan je voorstellen slecht eten, en hard groeien gaat niet samen. Ik heb haar uit de opfok gehaald omdat ze me aan viel( ze was al wel in een andere wei gezet met fokmerrie's en aan haar tanden behandeld) Thuis bleek wat er dus nog meer aan de hand was en dat ze dus zuur,bang en heel slecht in haar vel stak.
Nu gaat het eindelijk beter, maar de weg is en de vraag is wat gaat ze aan alles op de lange duur overhouden.
Vandaar toch weer een veulen gekocht en wel deze. Aan weerszijde,en op de zelfde plek, heeft ze deze witte vlek.
Jeetje dat is wel heel erg van je Vivaldi zeg....kan me voorstellen dat ze je aanviel puur uit pijn , hoop dat ze snel opknapt en weer vertrouwen krijgt
Ziet er erg leuk uit hoor kara!! Maar wat erg van je vivaldi, echt heel zielig!! Hoop dat ze snel opknapt en meer vertrouwen krijgt, en ze ondanks alles verder mag uitgroeien tot een gezond sterk paard.
kara
Geplaatst: 19-10-14 09:33
Ik hoop ook dat ze gezond wordt en ondanks alles een fijn paard. En daarbij heb ik door alles wel een leuke dreamboy erbij
Jeey Haydn staat weer op stal, Moest even achter hem aanlopen om z'n halster om te doen...maar eenmaal om liep hij als een mak lammetje mee... Vond het wel weer even spannend maar bleef dapper naast/achter me lopen met een slap touwtje ❤️ Nu kan ik weer lekker met hem tutten en klaar maken voor z'n verhuizing over 4 mnd .....helemaal Heppie ben ik hihi
moniek21
Geplaatst: 24-10-14 16:01
Nou m'n ezeltje is weer geknipt en geschoren ( bij wijze van dan he ) Even z'n manen bewerkt en z'n staart een stuk afgeknipt, ook de lange plukken uit z'n oren moesten er weer aan geloven .... Ik moet zeggen dat ik nu echt kan zien dat hij gecastreerd is hoor, zo rustig als dat hij stond, hij stond zelfs op rust
Even een paar fotootjes ...hahaha hij ziet er niet opper best uit hoor maar wilde ze wel even plaatsen ... hij is flink overbouwd .