Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femskie

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:45

Dank jullie wel! Er zijn nog twee filmpjes van haar van diezelfde les op youtube.

De bak is net nieuw aangelegd dit jaar voor de Terschellinger rijvereniging. We zijn er echt superblij mee! Wat een genot, een bodem die niet mul is.. Ik geloof niet dat de paarden extra veel moeite hebben met deze bak. De geitjes in het andere stuk zijn eerder een probleem! :D

De galop hebben we ook meegenomen en die ging ook aardig goed. Beide kanten op! Er zit al voldoende stuur op om buitenritjes met haar te maken. We gaan overal heen zodat ze goed kan wennen aan alles. Hopelijk straks met wedstrijdjes daar profijt van!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:47

Super zeg! Ik zal die andere filmpjes eens op gaan zoeken :)

Ok, ja hij ziet er erg mooi uit! Haha geiten geven áltijd problemen ;) Ik vind ze super leuk, heb ze altijd gehad, maar uiteindelijk nu niet meer. Ze liepen altijd ergens waar het niet de bedoeling was (in de hortensias enzo :+ )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:54

Van geiten leer je vloeken word er toch gezegd :D , bij ons op stal ook geiten en vaak ontsnappen ze in de nacht. Dan eten ze alle brokken op die voor de ochten klaar staat voor de paarden

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:55

whahahaha! Deze klinken alsof het kinderen zijn die vermoord worden... echt ongelofelijk! Maar goed, prima trainingsdingetje, geitjes..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:57

Inderdaad, dat ook nog. Ik had er zelfs eentje die echt niet vast wou. Niet aan touw, maar ook niet in een box. Als ik dat wel deed, konden we gewoon niet eens meer slapen :o Zo jammerde hij dan! Uiteindelijk liep hij dus altijd gewoon los op het erf. Hij bleef gelukkig altijd ook op het erf, maar echt ideaal voor de bloemetjes was het niet :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:20

Netjes femksie ziet er goed uit!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:17

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:04

wat leuk!! Mooie stippen!!! Overheen gelezen denk ik, maar wat voor punten had je?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:11

Thanks Femkskie! Me punten waren niet heel goed, maar ook niet heel slecht. 181 en 186. Eerste proef schrok ze heel vaak, naast de baan achter de bosjes was er iemand te paard door een hele modderige bak aan het rijden en dat geluid daarvan vond ze maar niks. Ook gleed ze een keer uit in galop en sprong ze beide proeven een x verkeerd aan.
Maar we moeten ergens beginnen :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:12

Nou, dat zijn toch wel punten waarvoor je van huis wilt gaan! Gefeliciteerd hoor!! Dat schrikken zal straks vast minder worden als je vaker weg gaat met d'r.

Hoe groot is jouw paard nu ook weer?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:05

Ja ik denk dat het gewoon wennen is, ze is nog zo jong. Ze is vorig jaar gemeten op 159, ik schat dat ze nu ongeveer 163/164 is. Zijn nette punten inderdaad, maar moet beter kunnen :P

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:39

Oh ja, dat is die van mij denk ik ook nu. Alles kan altijd beter he? :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:00

Haha inderdaad ben niet snel te vreden :o . Mijn vorige paard was 170, maar stippie doet daar niks aan onder die heeft veel meer body.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:03

Streng voor jezelf!

Oh ja, ik vind het wel een verschil hoor want mijn wedstrijdpaard is 1,75m hoog en Stippie dan dus wel even wat kleiner.. maar ik vind wel dat Stippie lekkerder beweegt en denk makkelijker te rijden gaat zijn dan de grote.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:07

Ja moet toch makkelijk 2 punten per proef kunnen scoren in de B, als alles goed gaat.

Ik ben zelf ook niet zo groot en vond mijn vorige paard veel te groot worden(heb ik gekocht als 2 jarige en kwam uit een e-pony). Dit is meer passend maatje.
Die van mij beweegt ook super goed vooral stap en draf. Galop is puur minder en loopt ze nog erg op de voorkant. Maarja dat verbetert hopelijk nog wat door te trainen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:12

Ja, zou je wel zeggen he? Als je weer overnieuw begint in de B. Maar ik durf niks te zeggen.. ik moet straks ook weer in de B. Straks maak ik er een potje van! ;-)

Oh, dan is dit fijnere combi. Ik ben wel erg lang maar moet zeggen dat ik me ook wel lekkerder voel op een kleiner paard. In mijn hoofd ben ik niet zo lang, zeg maar! haha!
Galop van onze Stip is wel fijn, natuurlijk ook nog niet super maar toch voor jong paard al heel fijn vind ik. Bij mijn grote paard Lieta was alles qua gangen wat minder maar is door de jaren heen wel veel beter geworden. Sterker geworden maar ook wel aan gewerkt. Komt vast goed met jouw Stip hoor!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:18

Mijn vorige paard kwam de middendraf er pas de laatst 2 jaar uit dat ik hem had. Kwam in de b/l toch toen der tijd met dikkere punten thuis als nu met Stip. Maar zijn ook pas net begonnen.
Was me niet opgevallen dat je bijzonder lang bent op het filmpje vond het een prima combi! Ik hoop dat het nog wat beter word en anders is het maar zo. Wil volgend jaar ook wat gaan springen en crossen met haar, dan moet ze wel wat meer bergop in de galop haha

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:34

Zo, nog dikkere punten? Knap hoor!

Gelukkig dat het niet echt opvalt dat ik zo lang ben. Ik was erg bang dat ik toch echt te groot zou zijn voor d'r maar het valt wel mee.

Springen en crossen! Leuk!! Dat wil ik ook gaan doen. Als het goed is moet onze Stip ook fijn kunnen springen, heb haar soms los zien gaan... hahaha! Heb je die van jou eens vrij laten springen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:55

Helaas op de stal waar ik sta is niet de mogelijkheid om ze los te laten springen, mag niet in de bak en in de wei is onmogelijk... Ik heb dus nog geen idee

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:59

Zal ik je vertellen hoe dat bij ons is gegaan.. is wel grappig. Wij wonen naast het bos en Stip is opgegroeid met onze oude ponymerrie. We gingen vaak wandelen met ze in het bos en dan deden we Stip los, die volgde altijd. Op die manier kon ze d'r energie erg goed kwijt en ze sprong duin op en af, boomstammen weet ik veel wat. Het ging altijd heel mal maar ze is heel handig! Super om te zien! Met inrijden heeft ze onder zadel paar keer sprongetje gemaakt, ook boomstammetje, en dat ging ook goed. Plus vanuit haar moeders kant is ze volledig springen gefokt. Als genen wat doen, dan zal ze daar ook wat van hebben.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:34

Heb sinds 3 maandjes ook een scen tao:)
Ga dit topic even volgen:)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:36

Welkom!

Femskie vet schattig dat ze los mee liep! Die van jou word dus een echte springtopper :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:22

Straks allemaal springers hier :D

Welkom Wenckep :)

Hier geen nieuws eigenlijk..
Behalve dat er nu 3 merrie's drachtig zijn van ST op 6 weken :D

Net even bij Appalin op verjaardag geweest, dus weer paardenpraatjes :P

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:41

Hoi!

Ik heb ook een nakomeling van Scen Tao, La Bella de Peru.. Ga dit topic ook volgen.. :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:42

Welkom Spekky :)
Jij woont nog geen 10 minuten bij mij vandaan volgens mij ;)
Rijd je ook wedstrijden?