Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:51

Gaucho is mooi.
Ik ben nog in blijde verwachting :)
Het ziet er nog niet naar uit dat het vannacht gaat komen.
Ik wil haar morgen naar de veearts brengen als wij naar het trouwfeest gaan, maar manlief is het er niet mee eens.
Oude bomen moet je niet verplaatsen zegt hij. Ik ben het ermee eens, maar als het misgaat dan is daar wel alle hulp meteen aanwezig.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:30

jvdberg: Gaucho is erg mooi, daar mag je trots op zijn! Heb je nog een deal gesloten met de hengstenhouder?

Sjarett: Die laatste dagen duren al lang, maar als ze dan nog langer dragen duurt het helemaal een eeuwigheid. Het hangt een beetje van het type paard af of je haar moet verplaatsen of niet. Als het haar persoonlijk niet zoveel doet, zou je haar kunnen verplaatsen. Zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet ideaal zou vinden om zo vlak voor de bevalling een merrie nog te verplaatsen. Heb je niet een betrouwbaar iemand die bij jullie thuis zou kunnen oppassen. Iemand die ook een beetje zou weten hoe of wat natuurlijk. Dat zou denk ik het beste zijn ;-)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:26

Het probleem is dat alle mensen die ik zou vertrouwen met haar ook op dat feest zijn.
Dit veulen is zo gruwelijk gewenst dat ik mezelf nooit vergeef als het mis gaat. Maar niet komen op dat feest is ook ondoenlijk. Soms kan je geen keuze maken he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:24

Verplaatsen lijkt mij geen strak plan zo op het laatst. Niet qua stress maar ook niet qua ziektes. Je merrie heeft geen antistoffen gemaakt tegen de bacterien in een nieuwe omgeving, in theorie zou het veulen daar dus vatbaarder voor zijn.
Ik ging niet naar het feest of regelde een oppas.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:37

Gaucho is leuk!!!!!!!! Wauwie! :D
@Sjarett ja dat is een moeilijke keuze zeg! Maar ik zou dan toch voor mijn paard kiezen. Heb je geen camera in je stal? Wij hebben dat op stal in 1 van de grote stallen hangt een camera, die staat dag en nacht aan, en dan heeft de eigenaresse haar laptop naast het bed, en in de keuken staat ook een laptop zo houden ze de merrie in de gaten.
Als de merrie bevallen is en er moeten er nog meer bevallen, dan plaatst ze na enkele dagen een andere hoogdrachtige merrie in de stal.
Als jij persee naar dat feest moet/wilt/gaat (weet niet of je een laptop hebt, en hoever het feest rijden is?)
Zo duur is de aanschaf van het cameraatje niet, hij werkt via een internet link die je in je browser zet en dan zoektie hem op en kan je op java bewegend beeld kijken, en op stilstaand beeld.
Ligt er ook wel aan of er op de feestlocatie draadloos internet is, en je moet dan best ook wel in de buurt van je laptop blijven om er zicht op te houden.

Andere mogelijkheid is dan toch oppas, die jou meteen belt als de merrie onrustig wordt (natuurlijk heeft het geen zin als je daarna nog uren in de auto moet zitten om van het feest naar huis te komen)
succes er iig mee!!!

Ik heb net de Mama van Gadget weer onder het zadel gehad, veulen is nu 2 wkn oud en werd wel weer eens tijd dat ze wat ging doen haha!
Was wel redelijk braaf, en relatief rustig naar haar veulen toe, zelfs het veulen is op stal erg rustig! hinnikt wel iets, maar niet erg veel!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:07

Eigenlijk is het heel simpel. Gewoon thuis blijven, maar degene die gaat trouwen betekent veel voor ons.
Ook kent zij de merrie al jaren en weet hoe belangrijk dit (waarschijnlijk laatste) veulen voor ons is. Zij rijdt zelf met een kleindochter en achterkleindochter. Ze begrijpt het als we niet komen, maar ik weet hoeveel plezier ik haar doe als we wel komen.
Op dit moment verwacht ik dat Esperanza ons nog wel tot na het weekend laat wachten.
Morgen ga ik beslissen wat te doen, ik hoop dat ze niet verder veranderd, dan kunnen we met een redelijk gerust hart weg. Het is 20 minuten rijden vanaf het feest. Dus ik denk dat ik dan ga kijken of er iemand wil oppassen en we blijven zeker niet te lang weg.
Het blijft heel moeilijk.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:43

Eindelijk dan hier een paar foto´s van ons mooie veulentje.´
Hij is nu een weekje uit, geboren op zaterdag 18 juni 2011, tussen half 9 en 9 uur ´s ochtends.
Het is een hengstveulen, en erg groot al.
Na een half uurtje na de bevalling wilde hij al proberen op te staan en zocht de melkerij van moeders.
We hebben hem eerst even de weg gewezen want hij kon het niet echt zelf vinden.
Ook de nageboorte was er met een uurtje uit, en hij heeft ook redelijk snel gepoept en geplast gelukkig.

We hebben nog geen naam door alle drukte kunnen verzinnen.
Dus als je een leuke naam weet, pb gerust :)!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

floydje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:52

Ook onze merrie (D-Day x Clavecimbel) hebben we dit jaar laten dekken van Charmeur.
Ze heeft nu een veulen van Totilas aan de voet.
Volgende week donderdag kan ik haar laten scannen om te kijken of ze drachtig is.
Dat wordt dus spannend want ze was niet drachtig toen we haar hadden laten insimineren tijdens haar veulenhengstigheid.
We wachten dus gespannen af.

Weet iemand trouwens al wanneer en waar de afstammelingenkeuring van Charmeur dit jaar wordt gehouden?

Ik ben wel erg benieuwd hoe zijn nafok is.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 19:36

hoi allemaal,

Gefeliciteerd met de mooie veulens!

Gisteren belde iemand met de vraag of we een veulen hadden van Charmeur en of het een hengst was. Helaas wij hebben een merrie en ze zocht een hengst. Ik wil die van mij (merrie) toch niet verkopen maar heb haar naar deze site verwezen. E

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:19

Een mooi bruintje Hazira. Gefeliciteerd ermee. Plaats je snel wat buitenfoto's?
Ik ga weer een nacht in waarin ik nog geen veulen verwacht. De merrie is kapot, nu zie je echt dat het een dame op leeftijd is en ik hoop voor haar dat het nu snel komt.
Als het een hengst is dan is hij te koop, maar o o o wat hoop ik op een merrie.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:05

Sjarett, nu met dit geweldig mooie weer komt het vast snel!
Is ze al lang overtijd?
Mijn merrie is nu door de 6 weken en gelukkig dragend van 1 veulentje. ( waren er eerst 2)
Moet nog veeeeel langer wachten dan jij :D

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:12

Sjarett, ik leef met je mee. Gelukkig is ze niet dit weekend bevallen met de bruiloften...... Ben je nog wel weg gegegaan? Ik hoop voor jou, maar ook zeker voor de merrie dat ze echt op korte termijn zal gaan bevallen. Pffff, met dit weer vandaag is het helemaal zwaar voor haar. Spannend wat het gaat worden...... fingers crossed voor een merrie!

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:33

Gefeliciteerd Hazira! Geniet ervan.

Mijn merrie is gisteren weer opnieuw geinsemineerd en vanochtend was het ei weg, dus duimen dat het bevrucht is/wordt, maar dat merken we over 2,5 week. Hopelijk volgend jaar dan weer een Charmeurtje in de wei.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:51

Ik zou mijn merrie ook wel weer willen laten dekken....... maar ik wil ook heel graag met haar de sport in! Ze is nu 4, dus kan ik rustig aan met haar gaan beginnen. Nog een optie ET......... heeft iemand nog een merrie waar een eitje van mijn merrie in mag, haha, dan zou ik toch nog een veulentje kunnen fokken :-)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:57

Zo simpel werkt dat helaas niet ;)

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:10

Sjarett, nog niks? :wow:

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:25

Zo, even bijgelezen, ik was een dagje niet online. Het is hier op stal onwijs druk. Normaal heb ik in de zomer een box of 5 tot 10 leeg. Nu staan we overvol. Ik heb zelfs boxen dubbel verhuurd omdat mijn eigen spul toch buiten blijft.

Esperanza heeft het super zwaar. Staat te zweten en is duidelijk niet happy. Gisteren heb ik haar vroeg binnen gezet, maar dat was nog warmer voor haar.
Ze is nu 8 dagen overtijd. Maar ik verwacht dat het er meer worden.
We zijn wel weggeweest dit weekend. De eerste avond hadden we goede oppas tot 12u en waren we zelf om 1u thuis.
De tweede avond is er iemand voor ons gaan kijjken rond 22u en is mijn man om 23u nog even langs huis gereden.
Hij was er niet gerust op, ook omdat ze in de middag ook al onrustig was geweest.
We zijn toen naar huis gegaan en hebben een gigantisch lekker dessert buffet laten lopen |(

Ach, het komt vast nog voor de kerst.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:10

Ohh Sjarett, ik heb echt met jullie en met de merrie te doen. Al redelijk laat in het seizoen en dan ook nog overtijd. Hoe gaat het nu met de merrie. Gelukkig voor haar zijn de temperaturen weer iets gezakt.

Wel fijn dat jullie het weekend toch nog naar de bruiloften zijn geweest!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:03

ZE KEGELT!!!!!!!!!!!!!!!

Jippie, wij zijn er klaar voor *\o/* *\o/* *\o/*

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:05

Weet iemand trouwens al wanneer en waar de afstammelingenkeuring van Charmeur dit jaar wordt gehouden?

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, maar ook wat het precies inhoud, ik weet dat je eventueel een oproep kan krijgen, of uitgekozen bent door van Uijtert, maar wanneer hoor je dat precies?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:05

Ik ga voor je duimen Sjarret, heel veel succes en geluk we horen het wel hier

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:20

Even een stipje hier. Onze Gribaldi (Ster Sport) merrie is inmiddels ook drachtig van Charmeur.

Ben erg benieuwd wat deze combinatie gaat brengen! Als ik de prachtige veulens in dit topic zie, word ik toch wel erg nieuwsgierig....

Afbeelding

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:31

Wauw gave foto's

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:32

Ben heel erg benieuwd HM!

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:30

Sjarett schreef:
ZE KEGELT!!!!!!!!!!!!!!!

Ohhhh, super! Succes...... en wel gelijk laten weten hè....... we duimen voor een merrie veulen voor jullie!

salitka schreef:

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, maar ook wat het precies inhoud, ik weet dat je eventueel een oproep kan krijgen, of uitgekozen bent door van Uijtert, maar wanneer hoor je dat precies?

Volgens mij is dat pas ergens in september/oktober ofzo? De data zijn nog niet bekend (volgens mij), deze worden op de KWPN site gepubliceerd.

@Horsemoments: Gefeliciteerd! Mooie foto's trouwens!