Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:01

Iemand interesse? :P
[KS-ITP] Carano (Christ x Kennedy)

Xsander wisselen van lesgever? Ene week lesgever X andere week lesgever Y?

Benthe heeft sinds gisteren schoentjes onder, ze leek er wel blij mee :+ onmiddellijk schrapen op het asfalt en een showtje verkopen :Y)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:26

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:36

@ Xsander ja wij hebben ook zo een liggen! Voor paarden die van zichzelf makkelijk over de rug lopen vind ik het heel handig. Wat ik wel weer mis bij die dingen is dat je ze niet makkelijk in kan buigen.. Ook longeren wij wel veel met pessoa wat ik heel handig vind bij paarden die minder of slecht hun rug gebruiken! Maar moet eerlijk zeggen dat ik bij elk paard zeg maar iets anders het fijnst vind!
& snap wel dat als je ergens al zo lang les hebt een x ergens anders heen wil en dat dan ook goed gaat! Die heeft weer helemaal een nieuwe frisse kijk op jullie als combinatie!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:45

Oke, die van mij is makkelijk over de rug te rijden, dus dan zou het voor die van mij wel goed zijn of niet.

En ik denk dat ik gewoon bij de lesgeefster doe waar ik die dressuurcurcus bij heb gevolgd, weer eens wat nieuws! en dat beviel mij ook goed ;) dus kan altijd proberen:)

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:07

Ja denk het wel! Als je ook zorgt dat je een niet te grote hebt dan kun je hem ook strakker doen zeg maar. Wij hebben een redelijk grote volgens mij en bij de grote paarden zit ie dan op zn strakst en dat is dan net goed zeg maar.. De kleine Florencio is ie veels te groot voor haha!
Idd, altijd het proberen waard! Uiteindelijk kan je natuurlijk altijd stoppen/switchen wanneer je wilt..

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:11

Xsander toch net fijn om van twee lesgevers les te krijgen? In principe moeten ze op elkaar aansluiten en de ene heeft altijd wel wat meer te vertellen als de andere :D Maar bon ik heb dan ook rare kronkels hihi
Geen ervaring mee, ik gebruik gewone touwtjes en richt ze liever wat meer op als zo laag

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:06

Haha ja, iedereen zn eigen manier! Het oprichten lukt mij nooit heel goed aan de longe, en bij ons is de longeerdag een soort van een 'rustdag' zeg maar! Dus dan mogen ze relaxen.. Ze staan ook vaak in de molen zo!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:10

Vind het heel moeilijk als ze zo zijn bijgesteld als op die foto's om hun achterhand nog te kunnen activeren. Mijn vorig paard was bv erg flegmatiek en vond het wel best zo lekker lopen sloffen, maar achteraan deed ze dan weer niets :+ Ik longeer eigenlijk zelden/nooit :o

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:21

Ja daar heb je gelijk in! Maar daarmee vind ik de pessoa weer heel handig. Ach, er zijn zoveel manieren haha! En als er een lui is in de molen dan zet ik hem wat harder haha :Y) . Ik vind altijd dat je vooral moet doen waar je zelf in gelooft! & ik ga nu maar snel de paarden doen, anders word het niks meer vandaag.. :+
& we beginnen natuurlijk met de lieveling: de Florencio! :Y)
hahaha *D

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:31

krln sadist :P even de molen sneller laten draaien haha
Je mag de mijne ook even komen doen, zal pas kunnen beginnen met rijden om 19u als ik weer niet in slaap lig in de zetel :Y)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:58

Titsia schreef:
Xsander toch net fijn om van twee lesgevers les te krijgen? In principe moeten ze op elkaar aansluiten en de ene heeft altijd wel wat meer te vertellen als de andere :D Maar bon ik heb dan ook rare kronkels hihi
Geen ervaring mee, ik gebruik gewone touwtjes en richt ze liever wat meer op als zo laag

Jaa dat is ook wel fijn, maar dan heb ik in totaal 3 lesgevers, want ik krijg ook clubles, wat me erg goed bevalt en ook nog eens heel gezellig is :D

Ik denk dat ik dat longeerding maar gewoon ga proberen, en als het niet bevalt kan ik hem miss altijd doorverkopen ofzo, maar welke maat kan ik dan het beste nemen voor mijn paard van ong 1.72?

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:28

Haha ja! Worden ze heeel blij van, van een snelle molen O:) ! Haha.
Euhh, ik zou denk ik voor paard gaan Xsander! Pony is natuurlijk te klein, en die van jou lijkt me geen buffel! Geen idee trouwens welke maat wij hebben.. Ik vind die van ons erg groot iig! Dus zal wel de grootste maat zijn.. Wij hebben er 2 staan van >180cm dus denk dat mn zus toen wel de grootste gedaan heeft!
& anders kan je m vast wel ruilen als die niet past! :)*

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:47

sjonge jonge, kijk ik net bij mijn paard in het land, hij zat de hele tijd te schoppen en te slaan met zijn staart naar zijn buik en dat andere paard niet dus ik denk wat nou!
Kijk ik onzer zijn buik, allemaal kleine witte beestjes, dus ik op internet kijken zijn het waarschijnlijk LUIZEN, iemand hier ervaring mee?
Mijn ouders zijn nu natuurlijk in Denemarken (altijd als je ze nodig hebt zijn ze er niet) dus ik me vader gebeld, en nu gaat hij de DA bellen voor wat spul.. ik vind het echt zielig voor hem, hij heeft echt super veel jeuk :(

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:51

Ja hoor, ervaring met luizen. Heeft niets met hygiëne te maken, dus neem het jezelf niet kwalijk. Het kan gewoon uit een boom gevallen zijn...

Je hebt geluk met het weer. Je DA zal zeggen je paard te wassen met *naam ontglipt me* (sarnacuran schiet me te binnen, maar is het niet denk ik).

Wel zou je eens goed moeten kijken onder de maantop van je paard. Normaal zitten de luizen daar, niet zozeer onder de buik. Handschoenen dragen bij het wassen, en alle paarden wassen waarmee hij samen staat. Herhalen om de 4? dagen.

Succes, is zo over!!

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:04

Mijn vader had net de DA gebeld, en die had weer een nummer doorgegeven, en die heb ik gebeld en dat was alleen voor spoedgevallen zei die man, dus ik moet wachten tot maandag :s hij kon ook niet even snel zeggen wat ik kon gebruiken sjonge.

Seppe is dat gewoon shampoo die jezelf kan kopen of is dat op recept

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:30

Seppe is het niet Imaverol dat je bedoelt? Weet dat het goed is tegen veel, dus gok ook luizen, moet je wel verdunnen in water en dat kan je zo bij de apotheek gaan halen

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:10

Hmm ik moet tot maandag wachten... de winkels zijn dicht..
Is er niet een huis tuin en keuken iets wat je er op kan doen voor de jeuk?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:18

Geen idee Xsander wat kan helpen tegen luizen, vind je niets op internet?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:26

Je moet sebacil hebben voor de luizen. Is alleen te verkrijgen via de dierenarts.
Wij hadden bij de shetten er last van.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:04

he wat vervelend xsander!! hopelijk is het snel weer over

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:47

Verder nog mensen concours gehad? Ik heb vandaag weer gesprongen met mijn dressuurknollie, was weer helemaal trots op hem want we waren weer eerste :)

krln

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:53

Wat poedersuiker Xsander!! Ik heb ook werkelijk geen idee wat je daar op kan smeren! Heb je idd niet nog iets als imaverol staan?? Ook maar oppassen voor jezelf dan? Of zijn dat andere luizen.. :?

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:59

Nee, het is niet zomaar een shampoo tegen luizen, en ook niet imaverol. Sebacil werkt ook, maar wij hadden nog een ander product, inderdaad bij apotheker te verkrijgen. Het was een product tegen luizen op koeien en varkens.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 07:41

Ai Luizen! Ik heb er gelukkig nooit ervaring mee gehad, een vriendin van me wel. Haar pony zat toen helemaal onder. Hopelijk ben je er snel weer van af!!

Vandaag neem ik mijn flo voor het eerst mee naar een concour! spannend want ik ben al een uur wakker terwijl ik best kon uitslapen haha :P We hebben niet ingeschreven maar gaan gewoon even kijken hoe ze er op reageert, maar wel in vol ornaat met vlechtjes, jasje en wit dekje :D

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:25

Spannend Kaaaren, gaat vast wel goed komen ;)