maestro! (contango x joost x abgarxx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 04:48

Ik zou haast zeggen kun je de mijne niet doen....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 06:09

breng maar hoor :j *D

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:28

Maar hoe gaan we zo'n meeting opzetten? Hoe bereik je nog meer maestro eigenaren?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:28

Motje schreef:
Maar hoe gaan we zo'n meeting opzetten? Hoe bereik je nog meer maestro eigenaren?

Das een goeie...... Als je een soort "lesdag" zou doen....heb je er ook niet zo heel veel nodig. Als je met zijn tweeen een half uur / drie kwartier zou lessen heb je zo een ochtendje/middagje gevuld.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:09

Haha, weet niet of het echt van lessen komt:P
Die van mij kan ik nu eindelijke de bak doorsturen:D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 12:06

een ideetje.. we zouden het misschien hier op stal kunnen doen (nu wel heel erg druk) en we hebben voor de jonkies ook een klein bakje dus dat is geen probleem.
nog meer maestro eigenaren is toch niet nodig? hier hebben we al een leuk groepje en mochten we het op stal hier willen/kunnen doen heb ik er ook nog wel een paar te laten zien en misschien karen ook :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:17

Waar zit jij met je stal?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:21

essiesilly schreef:
een ideetje.. we zouden het misschien hier op stal kunnen doen (nu wel heel erg druk) en we hebben voor de jonkies ook een klein bakje dus dat is geen probleem.
nog meer maestro eigenaren is toch niet nodig? hier hebben we al een leuk groepje en mochten we het op stal hier willen/kunnen doen heb ik er ook nog wel een paar te laten zien en misschien karen ook :)

Klinkt goed! Zoiets had ik namelijk ook in gedachten.... gewoon klein en als we dan met 6/8 maestro's samen kunnen komen is dat voldoende denk ik. Zat zelf aan september/oktober te denken.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:22

Oehh, das voor mij wel echt te ver weg.
Midden Nederland wil ik nog wel doen, maar van Meppel helemaal naar Hoeven is een eind...

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:22

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:50

Ok dat ken ik wel. Is wel een eindje rijden.....

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:29

Voor mij heel dicht bij. Belvedere Is natuurlijk wel de place to be voor een maestro meeting. Wat vindt twan er zelf van essie?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 16:48

weet ik niet :P denk dat hij het wel leuk vind, maar ze hebben het nu erg druk dus vraag nog even niks voordat wij wat besproken hebben

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 06:47

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:32

This inderdaad nu een drukke tijd. Misschien leuk als het wat rustiger is bij jullie op stal.

Rosanna. je komt redelijk bij mij uit de buurt. Misschien kunnen we dan samen die kant op :)

Afbeelding
Flynn paar dagen geleden in het land.
Loop nu stage bij Paardenkliniek Wapenveld. Staat een broertje van haar (zelfde moeder) pff dat is me toch een reus. Wel altijd erg leuk om familie tegen te komen :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:44

Ohh, dat zou wel een goed idee zijn amigo!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:36

Wat is het hier al een tijdje stil.

Ik heb grote problemen met mijn vos, longeren ging eerst niet, toen na veel geduld wel,ging een paar weken goed en nu zonder reden zijn we terug bij af.
Oh ik baal zo, ben zo bang dat het een "geprobeerd" paard is wat ik heb gekocht.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:07

kara schreef:
Wat is het hier al een tijdje stil.

Ik heb grote problemen met mijn vos, longeren ging eerst niet, toen na veel geduld wel,ging een paar weken goed en nu zonder reden zijn we terug bij af.
Oh ik baal zo, ben zo bang dat het een "geprobeerd" paard is wat ik heb gekocht.

Pfff... ben je lekker mee. En nu?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:49

Dat zou heel vervelend zijn! Z'n mond is goed nagekeken?
En hoe oud is hij? Accepteerd hij de bijzet niet of wat?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 07:57

Ik heb hem twee weken terug helemaal na laten kijken, mond rug alles.
Geen enkel probleem te vinden.

Maar met longeren is hij echt vreselijk, maakt niet uit links of rechtsom.
Hij loopt zeg maar 5 minuten en gaat dan uit niks ineens in de staak, zodanig dat hij dan in volle galop naar me toe komt, of recht omhoog gaat.
In de longeercirkel is het iets beter dan hangt hij met zijn benen over de omheining, maar omdat die kleiner is kan ik er nog met de zweep bij.
(Helaas is de bodem van de cirkel van zwarte grond en wordt heel snel glad en is dan niet te gebruiken, dus moet hij in de bak ook kunnen lopen)
Op een bijzet reageert hij niet vreemd, dan doet hij niet anders, ook op strak aansingelen geeft hij geen reactie. En daarbij moet ik ook zeggen dat hij wel snel doordraait en flipt, zal zijn jazz bloed wel zijn.
Ergens vind ik hem ook zielig, en waarom weet ik niet goed.

Maar ja ik kocht hem en toen was mijn vraag waarom komt hij als vierjarige zo uit het land en kent niks, toen was het antwoord van ja hij was klein dus hebben we hem gecastreerd en een jaar weg gezet om nog door te kunnen groeien.
Het klein is hij niet 1.66
Dat verhaal vind ik persoonlijk beter passen bij een groot paard, die nog mag groeien en uitzwaren.
Maar met een kleinere compacte kan je eerdere iets doen, zeker als je wil dat hij groeit zeggen ze van zet hem aan het werk door het werk gaat hij nog wel wat groeien.

Nu ben ik dus bang van misschienzijn ze er op driejarige leeftijd wel mee begonnen en deed hij dit ook en hebben ze hem nog een jaar weggezet zo van dan vergeet hij het misschien...
Je gaat je de meest gekke dingenin je hoofd halen

Iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:00

Ik zie dit topic nu pas, rijd momenteel een 4 jarige Maestro in het L2 en hebben er net nog een 4 jarige verkocht. Allebei mega fijne paarden!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:03

kara schreef:
Ik heb hem twee weken terug helemaal na laten kijken, mond rug alles.
Geen enkel probleem te vinden.

Maar met longeren is hij echt vreselijk, maakt niet uit links of rechtsom.
Hij loopt zeg maar 5 minuten en gaat dan uit niks ineens in de staak, zodanig dat hij dan in volle galop naar me toe komt, of recht omhoog gaat.
In de longeercirkel is het iets beter dan hangt hij met zijn benen over de omheining, maar omdat die kleiner is kan ik er nog met de zweep bij.
(Helaas is de bodem van de cirkel van zwarte grond en wordt heel snel glad en is dan niet te gebruiken, dus moet hij in de bak ook kunnen lopen)
Op een bijzet reageert hij niet vreemd, dan doet hij niet anders, ook op strak aansingelen geeft hij geen reactie. En daarbij moet ik ook zeggen dat hij wel snel doordraait en flipt, zal zijn jazz bloed wel zijn.
Ergens vind ik hem ook zielig, en waarom weet ik niet goed.

Maar ja ik kocht hem en toen was mijn vraag waarom komt hij als vierjarige zo uit het land en kent niks, toen was het antwoord van ja hij was klein dus hebben we hem gecastreerd en een jaar weg gezet om nog door te kunnen groeien.
Het klein is hij niet 1.66
Dat verhaal vind ik persoonlijk beter passen bij een groot paard, die nog mag groeien en uitzwaren.
Maar met een kleinere compacte kan je eerdere iets doen, zeker als je wil dat hij groeit zeggen ze van zet hem aan het werk door het werk gaat hij nog wel wat groeien.

Nu ben ik dus bang van misschienzijn ze er op driejarige leeftijd wel mee begonnen en deed hij dit ook en hebben ze hem nog een jaar weggezet zo van dan vergeet hij het misschien...
Je gaat je de meest gekke dingenin je hoofd halen

Iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?

Bij twijfel of dit een "geprobeerd" paard is, zou ik er verder niet zelf aan doorpeuteren maar hem gewoon wegbrengen om zadelmak te maken/in te rijden. Bijvoorbeeld bij Gert van t Hof o.i.d.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 08:07

Kara ik zou er een kundig iemand bij halen (geen cowboy maar iemand met gevoel!) het klinkt alsof hij al zadelmak gemaakt is of hij is gewoon giga gevoelig in de mond, geloof me daar kunnen ze heel rare dingen van gaan doen! En gezien er toch wel een aantal maestro s zijn die gevoelig in de mond zijn en dus meer tijd nodig hadden zou ik hem niet te snel een stempel opleggen
Daarnaast vind ik 4 jaar zadelmak maken (als dat zo is) echt een kl ote leeftijd! Heb al veel vaker meegemaakt dat ze dan echt niet makkelijk zijn...

Hee esmee wat leuk! Uit wat voor moeders?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:17

De Maestro x Cabochon rijd ik, en de verkochte was een Maestro x Hemmingway. Beide uit eigen fok.

Dat gevoelige in de mond herken ik wel, heb ze beide zadelmak gemaakt en met wat beleid heb ik er toppaarden aan. Degene die ik nog start is echt een paard uit duizenden, als ik die vraag een salto achterover te maken probeert ze het nog bij wijze van spreken!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:23

@essiesilliy
Hoe bedoel je 4 jaar een k**** leeftijd om zadelmak te maken, te sterk en al te brutaal?

Ik weet wel dat als mijn merrie straks uit de opfok komt, ze redelijk vlot zadelmak gemaakt wordt zo de zomer als ze drie is en dan nog een jaar rustig de wei op gaat, zo van braaf is braaf.

Zal ook nog een tandarts laten kijken, de da had al gekeken maar een keer extra kan geen kwaad.

Wat leuke esmee!