Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:28

Zo. Het is zeker. Ik heb 8 oktober mijn wedstrijddebuut! :D
Nu moet alleen de zadelmaker nog komen. Duncan was de laatste tijd opeens erg stijf, en kwam er dus achter dat het zadel te strak is geworden voor zn gespierde body... 8-) ook nog even de tweede enting en de tandjes checken, en dan zijn we good to go!
Gisteren even trailerladen in alle rust geoefend. Gewoon alleen ik, geen mensen met longeerlijnen of zwepen. En na een half uur stond hij erop! In alle rust :) komende tijd wat vaker oefenen, en dan wordt het vanzelf normaal.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:36

Lon: wat leuk dat je jullie debuut hebt opgegeven! Alvast heel veel succes!

Vandaag wedstrijd gehad met Weltsieger in het L1. Hij liep echt een hele goede proef. Hij bleef heel de proef goed bewerkbaar en werkte geen moment tegen. De jury vond dat we een nette proef reden, maar dat Weltsieger nog sneller moet worden van achteren. Nu mag hij inderdaad nog wat elektrischer worden in zijn bewegingen. Maar hij liep vandaag op het best van zijn kunnen. Ik had 185 punten gekregen en ex aequo derde.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:39

Lon: wat leuk zeg dat je ook gaat starten! :) Helemaal fijn als je straks dan alles voor elkaar hebt voordat je op wedstrijd gaat. Fijn dat ie ook in alle rust op de trailer is gegaan.

@ Sussie: wat fijn dat Weltsieger weer zo goed meewerkte in de proef, gefeliciteerd met je 3e plaats, goed gedaan dus! +:)+.

Ik heb gister nog weer wedstrijd gehad met Ad, was zelf niet helemaal tevreden, ik weet gewoon dat ik beter kan en dan baal ik dat ik het dan even niet voor elkaar kreeg. Moet naar mijn idee gewoon nog meer impuls rijden, dan gaat de rest vanzelf. Hij was verder wel braaf. Punten waren 181 en 189. Volgende week alweer de laatste outdoor voor ons, gaat hard!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:04

Rijdt iedereen hier echt elke wedstrijd wel winstpunten? Altijd zo'n goede punten :)
Ik heb Duncan net met een bare-back pad gereden, omdat het leenzadel weg was en mijne naar ded zadelmaker moet. Hij deed het echt superbraaf, kon wijken, schouderbinnenwaarts, schakelen in de gallop... Eigenlijk niet anders dan normaal. Alleen heb ik nu pijn aan mn achterste... :+ Volgende keer ook nog een fietsbroekje erbij aan trekken :')

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:25

Welnee, ik rij ook niet altijd winstpunten hoor met Weltsieger. In het begin in het L1 heb ik ook een paar keer in de 160 punten gereden omdat hij stout was en ik dat dan corrigeer. Voor mij zijn de lage klasses gewoon africhtingsproeven en dat betekend dat ik doorga met corrigeren zoals ik thuis doe ook al zit ik in de proef. Met de laatste wedstrijden als resultaat dat hij nu in de proef net zo hard zijn best blijft doen als in de training. En nu rij ik inderdaad wel iedere wedstrijd winstpunten.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:52

Ik ook niet hoor!!!
Voor in het L1 kwam ik mijzelf even tegen, maar dat kwam omdat ik tot toen nooit les heb gehad. Toen ik 1x een proef reed met als commentaar "dat ik mijn paard niet onder controle had". Ben ik maar eens een instructrice gaan zoeken. En sindsdien gaan we lekker. Maar zeker niet altijd winst.
IN het begin van het L2 ook telkens in de 170 en af en toe een wp.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:19

Goed om te horen, al gun ik jullie natuurlijk alle winstpunten van de wereld ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:15

Nee hoor hier ook niet, in het begin ook wel verscheidene wedstrijden zonder winstpunten gereden, het rijden was er toen ook (niet :')) naar dus ja. Ach en ik heb liever dat het paard lekker loopt en ik zelf tevreden ben en geen winstpunt rij, dan dat het paard voor geen meter loopt en ik wel een winstpunt rij. En uiteraard plezier samen!
Net zoals sommigen al direct bij 10 winstpunten over gaan, ik snap dat best. Maar zoals bij ons ook, ik had dat met 10 winstpunten echt nog niet hoeven doen want dan loop je in de L alleen maar weer tegen problemen aan, had nog niet alles goed bevestigd en heb tijd zat dus waarom zo snel? Heb liever dat alles goed bevestigd is (ben misschien wel iets té perfectionistisch) zodat ik zeker weet dat we het aan kunnen of ik het aan kan :).

Had laatst trouwens iets raars, in de L1 proef moet je dan bij A afwenden en 5 meter wijken, netjes uitgevoerd. Nu stond er op mijn coupon; pas bij X beginnen. Dit staat nergens omschreven, ook na gevraagd aan mijn instructrice en die zei dus ook dat daar niks van klopt. Vind het wel raar dat een jury dit dan niet weet (blijkbaar).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:08

Henrieke: dat je pas op x zou moeten beginnen met wijken, klopt echt niet. Sommige juryleden houden er helaas hun eigen regeltjes op na. Zo had ik pas een jury die na afloop van mijn proef uit de auto kwam om te melden dat ik niet me lage neusriem mocht starten en de volgende keer dat ik bij hem met die neusriem zou verschijnen ik niet zou mogen starten. Volgens het reglement mag het wel, maarjah ruzie maken met een jury heeft zo weinig zin.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:23

Omdat Duncan zijn zadel niet meer past, hij is te gespierd geworden, vermaken we ons nu met andere dingen... Gisteren gelongeerd, en ga jullie natuurlijk even spammen met de filmpjes ;)
[GVL] Duncan aan het longeerwerk

Vandaag is de DA geweest voor zijn tweede deel van de basisenting en hij heeft naar zijn tanden gekeken. Helaas was 1 kies behoorlijk doorgeschoten en had hij wat haken, dus met een roesje en een elektrische vijl is de boel nu weer keurig bijgewerkt. We zijn straks helemaal apk voor we met de wedstrijden starten! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:30

Lon83 schreef:
Rijdt iedereen hier echt elke wedstrijd wel winstpunten? Altijd zo'n goede punten :)
Ik heb Duncan net met een bare-back pad gereden, omdat het leenzadel weg was en mijne naar ded zadelmaker moet. Hij deed het echt superbraaf, kon wijken, schouderbinnenwaarts, schakelen in de gallop... Eigenlijk niet anders dan normaal. Alleen heb ik nu pijn aan mn achterste... :+ Volgende keer ook nog een fietsbroekje erbij aan trekken :')

Nee hoor :)
Ik doe nu een 'gewenningsseizoen' met m'n vierjaarse.
Oké, maak wel kans om kampioen te rijden zondag, maar da's eerder mathematische mogelijkheid dan effectief goede proef.

Je moet over het gehele zomerseizoen 4 wedstrijden gereden hebben om in aanmerking te komen voor 't kampioenschap, en ik geloof dat ik de enige ben met 4 proeven.
Misschien iemand die zondag z'n vierde proef rijdt, maar als er letterlijk staat gereden hebben mag dat niet meetellen, toch?

Nuja, ben sowieso trots op Ad :D
Toen ik hem echt aan het werk zette in maart (na 2 weken wat wennen) kende hij het aanspringen in galop nog niet, net zoals buitenbeen en recht lopen, en nu wel *\o/*

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:56

Hela! :wave:

Mag ik me ook melden? Momenteel heb ik nog geen Weltmeyer, maar op de planning staat mijn paardje er volgend jaar mee te laten dekken :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:25

Dekken met Weltmeyer?
Die is toch overleden??

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:37

Er bestaat zoiets als diepvriessperma... :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:25

I know, wist niet dat je daar voor ging. En waarom voor Weltmeyer zelf en niet voor een nog levende zoon?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:35

*D

Wel, dat was ook een lange discussie die ik met mezelf heb gehouden, hijzelf of een nakomeling. Maar ik heb voor mezelf uitgemaakt dat Weltmeyer zelf meer kan bijbrengen dan zijn nakomelingen, op mijn merrie toch (is natuurlijk persoonlijk). Dan ben ik gaan rondhoren hoe het zit met het diepvriessperma, en uiteindelijk is het altijd een gok/risico (hoe je het ook wilt noemen) die je neemt, zowel diepvries als vers. Dus heb ik de knoop doorgehakt en wil ik doodgraag gaan voor Weltmeyer gaan.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:14

Is het je eerste veulen met deze merrie?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:06

spammerdespam, heb fotoshoot gehad gisteren, en alvast een voorproefje gekregen...

Afbeelding

Afbeelding

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:20

Superrrrr gaaf zeg!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:22

Ik heb ook 'n mooie foto van paar weken geleden, maar is m'n Weltmeyer niet :')

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:24

Kom maar hoor, ben heel benieuwd!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:28

Afbeelding

M'n vierjarige Don Frederico uit een Lauries Crusador-moeder :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:30

ook al zo'n mooi geconcentreerd koppie :) Leuk!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:34

Ja, meestal is hij wel geconcentreerd ^^
Soms nog op de verkeerde dingen (dat hondje met roze jasje in de hoek, de mestkruiwagen, ...) maar 't gaat steeds beter
+ ben veranderd van enkelgebroken bustrens naar dubbelgebroken watertrensje, en hij komt makkelijker recht en ontspannen!
't blijft een agressief karaktertje hoor := Maar hij gebruikt dat ook positief, dus ben tevreden met hoe hij zich ontwikkelt :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:09

Egopost :) ben net met mn b-debuut eerste geworden met 196 punten! Hij liep echt heerlijk, al zie ik hem zelf graag nog voorwaartser. Maar echt super voor zo'n eerste keer.

Die smile komt vandaag niet meer van mn kop af :D

Owja, en van de fotoshoot heb ik 115 foto's gekregen.... Moet dus even nog gaan selecteren voor een topicje :)