holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:05

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:15

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:20

Leuk paard Leenbeesje! Wat is de verdere afstamming?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:29

Hijs leuk. Wel nog flink overbouwd of niet?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:34

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:43

Zo Nexus, hij zwaart mooi uit!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:00

Zo daar ben ik ook weer eens

leenbeesje: leuk dier, rijd je er al wedstrijden mee? En wat is de verder afstamming?

nexus: hoe oud is die van jou?

diane: hoe is het met die van jou?

Hier gaat alles goed! Weinig wedstrijden, alleen Zh-kampioenschappen gehad, daar waren ze 4e! (van de 24) erg goed dus! Ze hadden ook weer 3 winstpunten, gaat goed dus.
Ze gaan nu de overstap naar het L2 maken, ben benieuwd hoe dat gaat. Verder is ze nog steeds erg braaf en ze werkt eigenlijk altijd voor je, erg fijn!

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:29

Diane65: ze komt uit een rajko moeder (duitse hengst)
leonie87: het valt beter mee dan de foto laat uitschijnen
linda_hans: mijn broer heeft er deze zomer wat wedstrijdjes mee gereden, maar aangezien hij er maanden uit gelegen heeft met een knie blessure kende ze eigenlijk nog niet veel, maar ze begint in de top tien te geraken L1, ik rijd er nu een maandje mee en tot nu toe gaat het goed.
Tot tegenstelling van wat ik hier gelezen heb, heeft ons dametje heel veel pit en heeft ze alles in het oog.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:30

@ Leenbeesje: Wat een gaaf beest!

@ nexus: Zo! Die is groot en mooi gevormd geworden!

Caramba gaat nog steeds alles goed mee, vorige week bij Andre Zeeman gelest op zijn stal, maar niks aan de hand hoor! We zijn ook wezen springen en hebben besloten het elke week 1 keertje te doen omdat hij het echt leuk vind! Tot nu toe staat ons record op 80 cm maa we willen zeker hoger.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:32

@linda_hans: Het is een Ctje; hij is in april 5 jaar geworden. :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:58

Hoi,

Hier updateje van ons!! Lees straks even bij! :)

Brabantse 18 augustus, hier waren we weer een weekje aan het trainen na mijn vakantie. Zie je ook goed terug in de proef. Ze miste echt regelmaat.

Dit was in de les van vorige week vrijdag. Heel fijn gereden! Je ziet hier dat ze ook veel meer bij elkaar is en echt al meer op de achterhand gaat komen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:02

Wat leuk allemaal! Ze groeien en veranderen allemaal zo positief!
Ook al een aantal in de ring tegen gekomen. Op 1 bagger exemplaar na :D allemaal leuke paarden die ik gezien heb!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 07:14

@nexus: aha kun je goed zien dat hij nu echt in de bespiering komt, ziet eruit als een fijn paard!

@leonie: je jureert zeker niet in ZH? En hoe gaat het met Empaier?

@annutjuuh: die van jou is echt een heel ander type dan die van ons. Hoe ging je Brabantse? Is ze ook zo braaf op wedstrijd?

hier vandaag debuut in de L2, ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:03

@Linda_hans: Thanks, het is ook echt een superfijn paard!!! Hoe is het bij jou gegaan vandaag?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:08

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe alle wedstrijden zijn gegaan.

Empaier doet het erg goed thuis. Ander terrein is wel erg eng. Vandaag een onderling wedstrijd mee gereden. Hij vond het allemaal wel onwijs interessant! Hij was nogal sterk en ik kreeg hem dan ook niet echt fijn aan het lopen, maar hij bleef in de ringen heeft eigenlijk weinig verkeerd gedaan.
We hadden 180 punten. Officieel mag ik hem per 1 oktober uit gaan brengen maar hij is er gewoon nog niet aan toe. Dus nu weer even rust omdat hij achter weer aan het groeien is geslagen en ik graag wil dat voor meekomt. En dan weer verder trainen.3 x per week 20/30 min, meer niet. Alles op het gemakje, we hebben de tijd.
Jury was wel heel erg onder de indruk van hem en vond hem met vlagen heel goed lopen. Hij wilde hem graag over een half jaar terug zien in de ring. :D

Ik jureer vooral in zuid brabant en noord limburg

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:01

@leonie: fijn dat hij het zo goed doet en als hij straks wat meer ervaring heeft zal het op ander terrein vast beter gaan!

Hier ging het gisteren heel erg goed. Diva liep heel fijn en mijn zusje kon er lekker aan rijden. Ze zijn 2x 1e geworden met 201 en 206 punten! De 1e 4 punten in het L2 zijn dus binnen. Het gaat wel heel erg hard op deze manier. Ach de rest van het jaar doen we het rustig aan!
Verder nog mensen op wedstrijd geweest?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:53

@linda_hans: echt wel een topper die diva van u, super mooi paard ook

Ik heb vandaag weer een super training achter de rug, als ik ze zo kan blijven rijden dan komt alles wel in orde :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:56

Vanmiddag even bij Gilly-Gail wezen kijken. Pffff, die wordt nu echt onwijs groot en is zwaar overbouwd. De vorige keer op stal had ik haar al gemeten op 1.55m, maar ik denk echt dat haar kont richting 1.60m is als het niet meer is. Ze blijft dus ook wat schraal, maar ze heeft nu gelukkig wel wat meer buik. Ze is erg droog bespierd, lijkt nu echt typisch een volbloed. Maar goed, het is een j(n)aarling, dus nog steeds niets zinnigs over te zeggen. Wel dat ze door die 6 maanden op stal erg lief is geworden, dat wel ;-).

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:34

@Linda_Hans: Gefeliciteerd! Goed gereden zeg! +:)+
@Leonie: Wat leuk dat je onderlinge zo'n positieve ervaring was!
@Leenbeesje en Diane: Fijn dat jullie Dayano's het ook zo lekker doen!

Vandaag hebben wij ons L2 debuut gehad en direct met winst naar huis! *\o/*
Supertrots dus!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:27

Gefeliciteerd Nexus, Linda_Hans en Leonie. Annutjuuh gaat ook lekker!
Jullie sprokkelen gewoon punten!
Fijne sportpaarden zijn het wel, die Dayano's. Tegen de tijd dat ik op Gilly zou gaan klimmen (onder voorbehoud), laat ik wel een gehandicaptentakel in de stal bouwen, dan kan ik mezelf erop takelen ;-).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:43

Wat een successen hier! Kan niet wachten om ook officieel te gaan haha.

Diane dat komt vast wel weer helemaal goed! DA zei toch dat het er goed uitzag?!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:16

@Leonie, jawel, ze is volop in de groei. Ik kijk daar ook wel doorheen, het is meer dat ik erover in zit dat het een kasteel van een merrie wordt waar ik niet zonder ladder op kan stappen ;-). Na alle ellende van afgelopen winter is het vertrouwen er zeker wel, dat zal het punt ook echt niet zijn. Wel mijn leeftijd, mijn stramme lijf, mijn geringe lengte en dan zo'n onwijs groot paard!

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:17

Hoi allemaal,
Het is weer even geleden. Goed om te lezen dat de Dayano's het goed doen. En ook dat het klopt dat het toch best wakkere dieren zijn. Dan is Compère geen uitzondering. Ook leuke foto's allemaal. Je kunt in sommige gevallen echt zien dat het "familie-leden" zijn.
Compère heeft een paar weken stil gestaan omdat mijn vader onverwacht is overleden, maar sinds vorige week zijn we weer aan het longeren. Deze week wil ik weer gaan rijden.
De rust heeft hem wel goed gedaan. Hij is zo aan het groeien geweest dat hij wat aan de magere kant was. Nu ziet hij er weer beter uit.
Het menneke is volgens mij een late puber. Alles komt goed met hem, het duurt bij hem alleen wat langer als bij zijn leeftijdsgenoten. Nu hopen dat hij het werk goed oppakt en nog niet alles vergeten is.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:25

Sterkte met het verlies van je vader Covels!
Fijn dat het goed gaat met Compere!

Mijn Dayano is juist helemaal geen 'wakker dier' in de zin van heet, kijkerig of schrikachtig :)
Wel werkwillig; maar gewoon superbraaf en koel. Misschien gaat hij teveel om met mijn twee
bomproof, liever-lui-dan-moe fjorden... Waar je mee omgaat word je mee besmet! :D
Verder zit er in zijn afstamming zover ik weet geen 'nieuw/modern kwpn bloed', dat zal ook
misschien wel schelen?

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:13

@covels: sterkte nog! en hoe gaat het nu met Compere?

@nexus: klinkt als die van ons, ze is erg werkwillig en soms heet (maar op een goede manier) en eigenlijk nooit kijkerig oid, gewoon een fijn en makkelijk paard. Nog wedstrijden gestart? Jij rijdt ook L2 he?

@leonie: hoe gaat het nu met die van jou?

@diane: is ze nog steeds lekker aan het groeien?

@leenbeesje: dank je, we zijn ook echt blij met haar!

En hoe gaat het met de Dayano's? Hier gaat het nog steeds heel erg goed. Vandaag de 2e L2 wedstrijd gehad en 4 winstpunten erbij, ze liep weer echt heel erg fijn. Voor het eerst weer een binnenwedstrijd, maar ook daar gaf ze helemaal niks om! Alleen de plassen op de weg naar de bak vond ze maar raar.
Nu half oktober nog een wedstrijd gepland en ondertussen gewoon lekker verder trainen.