Sorry sorry sorry, maar het ging aleemaal anders als de bedoeling! De merrie (Johnson) was niet drachtig, en ook niet zo heel erg leuk met opvoelen, lees echt niet leuk! Dus even een afweging gemaakt, aangezien ook geen hengstigheid toonde, om niet door te gaan!
MAAAR nu heb ik ook mijn oude merrie onder het stof weg gehaald, en inmiddeks in een hele snelle cyclus al twee keer geinsimineerd met Guardian! Vandaag was het ei weg, dus nu maar duimen!
Ik heb deze merrie al een paar jaar met pensioen, maar ik dacht het past en ik ben nu toch bezig, dus ach gewoon proberen! Nadeel is wel, ook zij heeft last van vocht, maar we hebben goede hoop dat met spoelen het toch eruit is!
Oja mijn oudje, Nilma is een 21 jarige Nabuur x Ballyvie merrie!!! En geeft eigenlijk altijd lieve veulens, maar zou over de gehele lijn meer lengte mogen geven! Merrie is vrij robuust, een beetje het ouderwetse type met een goed voorbeen, en een iets wat steil achterbeen!
Mijn merrie is vorige week maandag geïnsemineerd. Dus nog even afwachten. In overleg met de inseminator gaan we toch de oude merrie nog eens insemineren en naspoelen. Ben mijn geld toch al kwijt.
Verder ben ik nog op zoek naar een interessant hengstveulen en een 4 of 5 jarige van minimaal 1.72. Merrie of ruin maakt niet uit als het paard maar aanleg heeft en mag nog best groen zijn.
Als iemand wat weet? Is beide voor mezelf. Dus de sport in
Mijn merrie was helaas niet drachtig, vorige week woensdag opnieuw geinsemineerd. Ze heeft een hele korte cyclus, gaat nu ook op de Regumate. Hopelijk helpt dat.
Ze is nu voor de derde keer geinsemineerd, eerste keer had ze twee eitjes en laatste keer was ei niet de eerste keer weg. Nu zitten ze er wat dichter boven op. Dus nu duimen dat ze wel drachtig is!
petraaken
Dames graag antwoorden op de vraag van Zooist via pb. Dan kan het hier verder gaan over de Guardian nakomelingen
fokfanaat
Geplaatst: 04-07-16 10:13
wat vervelend quir, duimen maar. Ik mag morgen scannen, heb er geen goed gevoel over, maar hoop het van harte, dat de oude merrie wat laat zit vind ik niet zo erg, maar deze zou ik toch wel heel graag drachtig zien.
Mijn guardianveulen is verkocht, hele leuke dame, ben er blij mee.
tjee petraaken, wat een strakke leiding,is dat nodig. Het zijn toch guardianveulens, en gaat om 2 posts....
Rindin
Geplaatst: 04-07-16 10:15
fokfanaat schreef:
tjee petraaken, wat een strakke leiding,is dat nodig. Het zijn toch guardianveulens, en gaat om 2 posts....
Idd, wat een strak regime. En daarbij gaat het over Guardian veulens
petraaken
Geplaatst: 04-07-16 10:30
fokfanaat schreef:
Het gaat om haar vraag of iemand een jong paard of veulen wist staan om te kopen. Dat ging niet specifiek om Guardian nakomelingen. Vandaar mijn oproep om het via pb te doen de rest.
Excuses voor de vraagstelling. Heb er niet over nagedacht. Het was ook inderdaad niet alleen voor Guardian veulens en dus erg off-topic. Nogmaals excuses en bedankt voor het temmen...
Happiness is vorige week zaterdag en maandag geïnsemineerd en heb goed hoop. Maar dat had ik vorige keer ook.
Morgen wordt de oude merrie toch wel geïnsemineerd. We gaan het gewoon toch nog eens proberen. Ben mijn geld toch al kwijt.