Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZzzeiN

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:50

Zo die is aan de maat huppiejuppie! Heb die van mij gemeten, ze is nogaar 161cm, ik snap der niks van want ze lijkt groter. Hoop dat ze nog lekker gaat groeien.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:15

Leuk huppiejuppie!

Is die van jou ook 2 jaar Niezzz?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:44

Nee die van mij wordt begin mei 3.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:33

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:11

Heb even in je topic gekeken Nessie en hij is echt wel gaaf geworden. Leuk paard.

Vandaag nog eerdere mensen naar de hengstenshow bij van Olst geweest?

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:34

Stoer paard Nessie!
Nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Huppiejuppie :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:33

Dankjewel :) Ben niet op de hengstenshow geweest.

Nog even een paar foto's gemaakt vandaag met mijn mobiel
Afbeelding

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:46

Die van jou is echt knap Nessie!

Afbeelding
Mijn 3 jarige merrie van Everdale

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:29

Mooie beweging heeft ze :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:50

Dankje!

Hoe is het karakter van jullie Everdales?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:05

Eston is erg lief vooral! Mensgericht, koel in het hoofd (met nieuwe dingen zie je dat goed terug) en makkelijk in de hand. Los weet hij wel dat hij een hengst is (hinniken en showen), maar zodra je het touwtje weer vastklikt, is hij meteen weer oplettend op jou.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:02

Die van mijn is ook heel braaf. Je vergeet soms dat het een groene 3 jarige is zo braaf. Loopt zonder blikken of blozen straks
langs een vrachtwagen. Toch heeft ze ook wel temprament, vorige week stond er een kar in het land naar haar en toen gaf ze een show weg. Aan de hand is ze op zo een moment dribbelig maar zal niet proberen weg te rennen of mij mee te sleuren.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:23

Mijn (ex-)everdale is al 1.70. Super braaf paard, maar ook geen dooie.
In het najaar mag hij naar het verrichtingsonderzoek van het KWPN :D .

En ga mijn paard dit jaar opnieuw weer dekken met Everdale, kijken of e nog zo'n topper uitkomt!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:27

Volgens mij komt jou merrie uit een lijntje wat nauw verwant is aan mijn oude bijrijdpaard.

Ik za inderdaad dat de Everdale x Jonhson deze verrichting niet was aangeleverd. Leuk dat hij in het najaar toch gaat!
Laatst bijgewerkt door ZzzeiN op 13-02-25 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:58

Onze Everdale x Johnson heeft vandaag haar PROK certificaat gekregen. Tevens vanmiddag uit de opfok opgehaald om keuringsklaar gemaakt te worden. Gaat ook wel richting de 1.68/70 denk ik.

Karakter kan ik nog niet echt iets nuttigs over zeggen, ze staat en stond niet thuis. Dat is nog even afwachten dus ;-) .

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:02

Even mijn knappe Everdale x Krack C showen :D . Al een heel paard met haar 2 jaar! Ik ben benieuwd hoe ze in het najaar uir de opfok zal komen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:54

Die is al mooi af voor een 2 jarige. De mijne is vandaag bij de tandarts geweest. 2 wolfstanden eruit en een dop eraf. Ze is nu klaar om in te rijden dus.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:33

Die is knap!!
De onze wordt er eind mei 2 en die ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Ze is toch een beetje gegroeid weer, maar een reus gaat het niet worden :) Wel een super verstandig en handig beestje!

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:21

Wat een leuke Stral! En ook een vosbles: de mooiste kleur die er is toch?! En die van Nessie en Niezzz mogen er ook zijn: ook al bijna volwassen paarden om te zien en kunnen fijn bewegen volgens mij!
Ik denk dat de mijne nu tegen de 1.70 is, en ik verwacht dat ze ongeveer 1.72/1.73 zal worden. Haar moeder is ook zo hoog, en haar broer en zussen ook. Het si een vriendelijk en mensgericht paard. Slim en handig is ze ook, nergens bang van, en ze leert erg snel. Eind dit jaar begin ik heel rustig met haar zadelmak te maken, en volgend voorjaar ga ik met haar naar de keuring. Ik heb goede hoop dat ze in elk geval wel ster wordt.
Laatst bijgewerkt door huppiejuppie op 27-04-16 12:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:33

De meningen over de kleur en aftekeningen zijn verdeeld bij ons ;) Maar 't is wel een speciaaltje ja! Raar kleur manen en staart, heeft wel iets :)
haar moeder is 1.63 dus groter dan dat gaat ze niet worden denken wij. In de hoop dat ze 1.60 wel haalt, zou ze eens moeten meten, er is precies toch wel nog wat bij gekomen nu... Het is in ieder geval echt een handige, gisteren bij de hoefsmid ook goed te doen in vergelijking met anderen enzo, gewoon echt een lief en aanhankelijk paard ook!

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:52

Tsja, iedereen wil het liefst zwart tegenwoordig, en ik ken veel mensen die echt helemaal niet van vossen houden, maar ik zie nu eenmaal wel graag een vos. Heb ik altijd al van gehouden. Kan er niks aan doen! :D En die kleur manen maken de jouwe inderdaad wel apart!
De mijne heeft zich vorge week behoorlijk misdragen bij de smid. Kom daardoor achter niet bekapt worden, en is alleen voor een beetje gedaan. Dat is nog wel een ontwikkelpuntje dus!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:15

Viel goed mee gisteren, ik was aangenaam verrast! 't was denk ik de eerste keer dat zij gedaan werd, kan het mij alleszins niet meer herinneren dat ze al eens eerder gedaan was... Ik ga er wel heel regelmatig bij om voetjes te vragen in de wei enzo, dat doet ze wel flink. Dus nu ging vooraan echt heel makkelijk, achteraan wou ze wel eens proberen maar met een klein beetje handigheid was dat ook snel opgelost.

Ik vind haar wel iets hebben hoor! Ze staat mooi in proportie en kan leuk bewegen, wordt gewoon een fijn paard denk ik echt. En er zijn genoeg mensen die vos inderdaad wel leuk vinden :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:24

Knappe paarden allebei! Leuk om te zien hoe verschillend maar toch knap en vooral ook lief de Everdales zijn :)

Filmen was toen beetje mislukt maar hier een fragmentje in slomo (anders was het helemaal kort) beweging.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:38

Het is echt een heel knap paard zo Nessie: kan inderdaad goed lopen!

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:45

Wat een knapperds allemaal. Over smaak en dus kleurvoorliefde valt niet te twisten. Ik was écht bang dat er uit mijn merrie een vos kwam. Sorry... Ik ben één van die mensen die het liefst een heel donkerbruin paard heeft. Maar dat is dan ook 3 keer gelukt :D

Kingsdale is nu net een jaartje oud en groeit goed. Hij is nu denk ik 1.40-1.45mtr. Ik denk dat hij niet zo groot word als zijn twee halfbroetjes (die zijn allebei ruim 1.70mtr) maar dat hoeft van mij ook niet.
Afgelopen zondag heb ik hem weer bezocht en zag ik een 'gat' in zijn hoef. Mijn ouders gevraagd de hoefsmid te laten komen, bleek het een hoefzweer te zijn die de weg naar boven gezocht heeft. De hoefsmid heeft de zweer weggesneden. Mijn moeder (die niet heel handig is met paarden) heeft er bij gestaan en hij blijkt heel braaf te zijn geweest, geweldig toch?!
Afbeelding

Uiteindelijk moest hij nog even lachen naar de camera uiteraard:
Afbeelding