Wauw, wat zijn ze toch mooi allemaal en ze drogen echt mooi op! Elke keer als ik hier in het topic hoop ik op nieuwe foto`s haha ze zijn echt heel gaaf!
Gisteren een gesprek met m`n ouders gehad. Ze vinden het goed om een veulen te fokken en willen me helpen! We zijn nu aan het overleggen welke hengst het word. Ik twijfel tussen Don Cremello en Don Carino. Vind ze allebei gaaf en passen naar mij idee allebei goed op Eldora. Hoop dat er net zo`n gaaf veulen uit komt als die van jullie Nu zijn we dus aan het kijken naar een hengst en wat meer info over het afspenen enzo. Het is dan de bedoeling om een veulen te fokken en als het is in gereden en door gereden is dan verkopen. En als dat goed gaat dan komen er meer veulens
Ik kom heel graag nog een keer kijken bij Marjolein
En met trots presenteer ik de eerste Don Cremello nakomeling voor de wagen. We hebben Don Camyro vandaag voor het eerst echt aangespannen en de eerste stappen als menpony gezet. Ik ben trots, op mezelf, dat ik het helemaal zelf heb gedaan en op DC, die het toch heel zoet heeft gedaan.
Zo stoer! Mijn delano vind die stokken maar enge dingen dus die zal er voorlopig niet tussen lopen. Wel heeft hij weer heel zoet de F1 gehaald. Twee keer zelfs en een eerste prijs. Met mij nog gesprongen. Tweede prijs.
Belker
Geplaatst: 23-11-14 21:01
DC vond het lamoen een jaar geleden ook heel spannend. Maar nu geeft hij er niks om. Voordat we alles gingen vast maken geb ik ze nog tegen zijn zij geduwd, maar dat was geen enkele reactie. Ik moet alleen mijn tuig weer een goede schoonmaakbeurt geven. Soms ziet het wat wit
DC wilde een jaar geleden niet bij het lamoen in de buurt komen. Dat ding wat op en neer kon was levensgevaarlijk. Gelukkig wilde iemand op stal wel wat grondwerk met hem doen inclusief werken tussen de balken, ook met balken die op staanders lagen.
En weer een stapje verder. Vandaag DC aangespannen mee het bos ingenomen. Het was jammer dat vandaag precies de jaarlijkse mountainbike wedstrijd was. maar doelstelling is behaald. Hij heeft een stuk voor de wagen in het bos gedraafd. Hij sprong nog in galop aan maar schrok van het effect en bokte. Gelukkig is een hysterische drijvende blije Jones geen reden voor paniek. Verder krijgt hij weer een paar weken rust.
Het bos naast de deur is idd fijn. Mooie manier om ze rechtuit beweging te geven. Hij doet het ook super. Rustig aan opbouwen en kilometers maken. Als zo een huppeltje de ergste reactie is dan komen we er wel. Vandaag ook met wagen half door het bos omgekeerd en dat soort dingen doet hij ook zoet.
Nee. Ik ben te druk geweest. Ik wil het voorjaar weer wat starten. Binnenkort weer eens wat lessen plannen en hem dan volgend jaar gelijk in het L starten. Op dit ogenblik loopt hij vooral buiten lekker te spelen en rij ik hem 2 keer per week buiten.
Myrthee_
Geplaatst: 06-12-14 18:34
Volgens mij heb je daar een heerlijk paard Belker. Wat een heerlijk braaf ding!
Liberty zit maandag op de helft van haar dracht Kan niet wachten tot het juni is!
Anoniem
Geplaatst: 06-12-14 18:43
Oh die heeft ook zo een mooi buikje. Leuk! Vie is echt al huuuuge ook. Als ik niet beter wist zou ik denken dat er 2 inzitten hahaha!
Wat heerlijk zeg, met de wagen het bos in. Wil ik ook nog eens graag gaan doen. Menbewijs halen en dan paardlief voor de wagen. Strand bos ohhhh *droomt nog even verder* zwijmel*
Share dat dacht ik op 3 maanden ook bijna. Volgens mijn dierenarts mocht je nog niks zien, maar mevrouw was toen al aan het uitdijen. Gelukkig is haar buik nu wel nog bescheiden. Ze moet helaas wel een voerverdubbeling omdat ze erg begint in te vallen.
Belker
Geplaatst: 06-12-14 18:57
Share, ik doe het zonder menbewijs maar het is leuk om met zijn 2-en te doen. Ik heb wel heel bewust voor een Du Bois pony gekozen, juist vanwege de goede karakters. Had ik ergens getwijfeld of een onveilig gevoel gehad met het beleren dan was hij naar mijn meninstructrice gegaan en had zij hem mogen beleren.
Hier even n licht dipje gehad want Dazzle moet weg uit de opfok dus moest ik met enige spoed op zoek naar een nieuw plekje voor hem en dan ook nog eens een plek waar ze hengsten toelaten..... Nou dat word wat dacht ik! Totdat n vriendin me zei: Mag ik rondvragen hier in Friesland???? Uhm, JA! Graag zelfs want wil hem zsm ergens ander onder kunnen brengen.... Komt ze serieus 10min later aangezet met een topplek!
Als ik vervoer kan regelen dan gaat hij er nog voor de kerst heen en mag hij daar nog even van zn jeugd en vrijheid genieten (iig tot Maart 2015 maar wel met een hele grote kans dat dat Maart 2016 gaat worden), kan ik niet zo 1,2,3 vervoer regelen dan gaat hij er na oud en nieuw heen.
Ben wel blij dat ik n ander plekje voor m gevonden heb want zat best met mn handen in mn haren.....