Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:16

Zeker KNHS springwedstrijden, ja. Daar zitten een aantal wel op te wachten.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:01

Naja ik heb het daar echt super naar mn zin, maar ik zit nogal druk met school enzo, en er is daar weinig mogelijkheid tot buiten komen. Hij staat soms paar dagen op zn hok dus...
Dan met rijden is het drama natuurlijk door alle energie, enz. enz.
Dus nu naar een stal waar ie heel de dag buiten kan, is gewoon eerlijker voor hem.
Soms moet je keuzes maken...

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:25

Jaa dat is voor je paard veel fijner natuurlijk, ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:56

Zeker weten. Als ie lekker met zijn snuffel buiten loopt, dat is fantastisch. Mis dat voor Bas wel hier in de buurt.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:53

Het gaat best goed, hij staat er morgen een week :j
Hij kijkt anders uit zn ogen en is vrolijker, wat logisch is natuurlijk :)
En met rijden is het nu echt omgekeerde wereld zon lambal datie nu is, maar ach, hij lijkt te genieten :)

Hoe gaan jullie haarlems ?
Nog wedstrijden op de planning staan ?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:59

Fijn dat het er goed gaat en natuurlijk dat hij beter in zijn vel zit, dat is het belangrijkste.
Iets meer in het voer kan hem misschien weer wat veller maken?

Hier gaat het goed, vrijdag weer op wedstrijd; ben benieuwd. Trainen gaat erg fijn. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:33

Bastiaan heeft zondag weer een wedstrijd. Hopen nu toch eens op een puntje.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:37

Leuk! Onderling of officieel?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:41

Meisje die ik ken.doet voor haar opleiding fotografie. Deed een verloting voor een shoot voor der portefolio. Heb ik met ad gewonnen. Ben benieuwd is als t bter weer wordt. :-)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:43

officieel. Klinkt dat!
Wat leuk zo'n fotoshoot. Worden vast gave foto's.
Zit zelf te denken om met een FNRS proef mee te gaan doen. Heb zelf al jaren geen wedstrijden meer gereden. Dus gewoon voor de fun en buiten mededinging.
Vindt wel vaak de jurering een beetje vreemd bij de FNRS. De jury's zijn vaak veel strenger dan bij de KNHS.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:16

Ben zelf ook wel benieuwd naar de foto's. Show ze tegen die tijd wel. :)
Heb zelf nog nooit aan FNRS proeven mee gedaan, apart dat daar dan zo streng gejureerd wordt.

Zonder startkaart mag je niet hc starten toch?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:44

Gaaf zon shoot ! :D
Ik had er eigenlijk gister een, maar door de nieuwe omstandigheden toch maar even verzet tot paard wat gewend is enzo :)

Succes zondag !

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:01

Jammer van de wedstrijd, maar misschien wel verstandig inderdaad.
Ik ga vrijdag avond weer. Heb alleen een lange schooldag tot half 6 en pas om half 10 starten dus heb er maar niet te hoge verwachtingen van.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:11

Voor de FNRS heb je een ruiterpaspoort nodig. Ach, die ligt toch maar nutteloos in de kast. Kan ik hem nog eens keer gebruiken.
Ja, ze jureren best streng daar. Zo,n kleintje, wat een F2 proefje start ofzo, die kunnen echt nog niet zo goed sturen, maar die komen dan met 190 punten de ring uit, terwijl je er 210 moet hebben. Leuke motivatie voor zo, n ruiter. Die doen het echt voor hun lol en doen hun stinkende best. Ben zelf ook FNRS jury geweest.. Als dat een paar keer gebeurt, weg motivatie.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:24

Ja ik snap het, vind het ook zo jammer dat sommige jurys alleen maar afkraken ipv positief stimuleren. Prima als het een keer verschrikkelijk gaat maar geef dan een keer een verbeterpunt ipv alleen maar zeggen wat mis is.. Meestal weet je dat zelf ook wel. Lijkt me ook wel leuk om een jurycursus te gaan doen, wordt dit jr 21 dus zou nu mogen maar heb er niet echt veel tijd voor.

Met ad net les gehad, pfff hard werken. Hij heeft nu de kracht van achter goed, maar dan moet hij zijn koppie zelf hoger gaan dragen. Ik ben meer van het vanuit de ontspanning rijden, maaar dan blijft hij te rond en te laag en niet voldoende van achter aan het werk dus koppie moet omhoog en wachten tot hij daar los laat en dan handen eraf. Vind het zelf niks aan, maar als hij er dan looopt.. Dan is het heerlijk. Maar moet er zelf ook even aan wennen.
Ben toch meer van de jonge paarden rijden denk ik, maar nu zal het toch echt moeten haha. Ad kan het wel goed, hij heeft er alleen moeite mee.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:55

Wij hebben vanavond gestart. 189 punten, waren 3e.maar jammer genoeg 2 prijzen. Hij liep echt zo fijn. Zijn nu al weer m2+5! :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:28

Joehoe!!!!!!!!!!!! De eerste winstpunte zijn binnen. 181 em 183. Hij liep voor geen meter. Het was erg warm in de bak. Daar kan Bas niet zo tegen. De laatste tijd reden we altijd bij temperaturen rond het vriespunt en gisteren was het in de bak misschien wel 15 graden. Maarja de jury vond het kennelijk goed genoeg. Wij blij.
Jij had ook weer mooi punten Empress. Je gaat echt lekker momenteel. Reed je maar 1 proef ?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:49

gefeliciteerd met de mooie punten.

ik heb nu 2 keer los op dd gereden helemaal blij wel eerst nog even longeren maar alle we gaan vooruit.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:41

Nou, dat is fantastisch norton84. Dat longeren is helemaal niet erg. Is voor je eigen gemoedsrust. Longeer Bas ook nog wel eens als ik even de kriebels heb. Niet dat ie het nodig heeft, die doet geen stap verkeert.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:54

Bastiaan, wauw super zeg direct 2 keer winst! Jaa ik reed 1 proef. Vind het voor Ad nog wel erg intensief twee x achter elkaar een M2 proef, hij vind het nog moeilijk om zich zo te dragen en dansend te blijven lopen. Maar soms start ik wel 2x als het kan. Wij starten donderdag weer.

Longeren is altijd goed als je het met beleid doet. :) Hier op stal ook, zijn ze gewoon de paarden aan het opjagen aan de longeerlijn met zweep erbij etc. En dan kunnen ze ze ook nog niet eens houden, en dat doen ze dan gewoon terwijl je aan het rijden bent. Vind dat echt zo asociaal. Die paarden flippen letterlijk, Ad kan ik dan gelukkig nog wel houden ondanks de bokken die hij maakt gaat hij er wel van lopen, maar mn andere paard die flipt ervan.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:35

zo af en toe eens keer oppjagen oke maar niet met regelmaat je maakt meer kapot dan je lief is naar mijn idee. norton mn andere paardje wil uit zn eigen nog wel eens gekke sprongen en gaan rennen tijdens longeren maar tja dat doet ie zelf. het gaat er bij diego in mijn geval meer om even eerts energie eruit bij hem en mij en dan is het goed ook longeren doen we ook steeds korter.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:58

Jaa precies, maar zei doen het altijd en dan zijn ze al knetter gek en dan ook nog met de zweep erbij. Kan ze haar paard niet eens op de volte houden. Daarbij heeft het paard een blessure waardoor ze hem niet mag rijden. Je maakt een paard zo echt kapot..
Aldoor op een volte lopen is voor paarden al een zware belasting, laat staan als je ze opjaagt. En dan ook nog een blessure. Ze maken soms enorm gekke bewegingen.
Ik longeer mijn paarden alleen maar aan de touwtjes, ze doen wel eens gek maar ga ze niet opjagen. Maar ieder natuurlijk zijn eigen. Als ze af en toe wat gekke sprongen maken maakt niet zo veel uit lijkt mij, maar dagelijks zo gek doen... Zonde van het beenwerk.

Bodinee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:39

Ik heb ook een 3 jarige Haarlem doorgereden. Erg fijn dier om mee te werken vond ik, koel in zijn hoofd, rustig in omgang en met rijden wel een tikkeltje eigenwijs.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:38

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:56

Wat een fantastisch filmpje meiden. Ik kreeg gewoon kippenvel. Wat doet ie het goed en wat ziet ie er fantastisch uit. En zooooo braaf. Hier kun je echt mee verder.