nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:31

Heel verhaal, maar wel helemaal duidelijk zo voor jullie :')
Dit had ik allemaal gestuurd in een ander topic met een vast groepje:

Lieve boktgenootjes, ik zit een beetje in een soort van dillema...
Nu na die hele verbouwing op stal is ons land een stuk kleiner geworden, het land waar [naam] met d'r vriendin van de zomer op zou komen staan vind ik net genoeg voor één paard... En dan voor maar 4 weken...
Dat vind ik niet zo fijn, en het idee dat ze de hele winter bijna de hele dag op stal staat begint me ook steef meer te storen...
Nu gaat mijn instructrice met d'r paard weg, naar een 'stal' bij iemand aan huis.
- paard de hele dag t land op, met heel erg slecht weer de bak in
- buitenbak die 9 vd 10 keer altijd te rijden is
Zij zoekt nog een ander paard voor erbij, en nu zit ik toch wel te twijfelen om mee te gaan met [naam], lekker de wei in...
Maar ik vind het heel heel erg lastig :( Ben bang dat ik er zelf diep ongelukkig ga worden, omdat ik dus bijna altijd alleen zal zijn en echt ieman ben die heel veel waarde hecht aan de gezelligheid van een stal... En ik rij hier al 4 jaar. Maar dan vind ik weer dat ik niet zo egoïstisch mag denken, dat ik aan m'n paard moet denken, snappen jullie?
Maar toch, ik vind het echt heel lastig en weet het even niet zo goed :(
Snappen jullie een beetje mijn dilemma? :(

"Nieuwe" stal is niet echt een stal. Is bij iemand aan huis en kunnen maar 2 paarden staan. Wel grote stallen, mega weiland en prima bak (25x55).
[naam] vind t volgens mij wel prima waar ze nu staat, maar ik zie d'r wel altijd echt genieten zodra ze in de paddock staat. Ze komt nu ook alleen buiten als ik of een stalgenootje het doet, meer dan een uur is het niet...
Zomaar teruggaan is wat lastig. Paard van m'n instructrice is met pensioen en die wil ze dus lekker op de wei, maar wel pas zodra er een ander paard bij is. Dat zou dus [naam] kunnen zijn, maar dan kan ik dus niet zomaar weer terug want dan staat haar paard alsnog alleen, dat vind ik gewoon vervelend om te doen..aar daar zal ik t van de week wel even met d'r over hebben. Daarom vind ik t heel lastig, maar ik denk dat... Ja ik weet t gewoon echt niet..

En dat het gras van de zomer te kort is is niet eens m'n probleem, maar het stuk wordt nu gewoon zo klein dat ze niet eens af en toe een sprintje kan trekken zeg maar.
[naam] is ook wel een paard dat zich af en toe even wil afzonderen om zo maar te zeggen. Van de zomer vond ik d'r vaak in de hoek van t land, gewoon op rust en soms zelfs slapend. Die vrije ruimte gaat ze nu niet meer krijgen, en ben bang dat ze dan op een wat minder leuke manier d'r 'ruimte op gaat eisen'

Het gaat idd niet om 24/7, tenminste, dat mag wel, maar ik (en m'n instructrice ook) vinden het toch wel een fijn idee als ze snachts binnen staan. In ieder geval in de winter, maar persoonlijk vind ik dat van de zomer ook een fijn idee. Maar hoe of wat mogen we dus helemaal zelf bepalen :)
Andere stal is geen optie, gewoon omdat het er hier simpelweg niet is, een stal waar in de winter op t land/paddock komen. (ja eentje, maar daar wil ik absoluut niet heen en gaat me zo'n 500€ pm kosten... Ik heb een hoop voor d'r over maar dit kunnen wij simpelweg gewoon niet betalen)
Qua [naam]'s energie is het niet nodig dat ze veel buiten komt, die is prima te rijden. (ja nu met alle chaos, mar vorige winter heb ik er geen lat van gehad. Maar aan de andere kant... Toen had ze ook 0,0 conditie en dus niet zoveel energie, dat heeft ze nu wel, zal dat ook meespelen?) Wel is die andere 'stal' heel rustig natuurlijk, waarvan ik denk dat het [naam] wel gaat bevallen, die is hier altijd zo druk in d'r koppie, gewoon met alles enig wat gebeurd. Maar mijn grootste punt is niet eens dat ze in de winter buiten komt (al vind ik het wel heeel fijn), maar het stuk land wat ze van de zomer krijgt vind ik gewoon sneu...

Heb het er trouwens ook met m'n ouders over gehad, maar die laten de keuze vooral bij mij. Ga er volgende week even kijken en wil dat beslissen.
Het is trouwens wel een stuk dichterbij voor mij, scheelt me bijna een half uur fietsen...
Vanochtend had mams me even afgezet op stal, en die vond ook dat het stuk land wat we nu hebben wel heel klein wordt.

...Inmiddels ben ik wezen kijken en heb ik besloten hierheen te gaan. Zal voor mij even wennen en omschakeling worden, maar dat heb ik er wel voor over. Ik denk dat het mij (uiteindelijk) een hoop rust en minder 'stress' op gaat leveren.
Ik ga zo met m'n ouders naar de eigenaar om even wat dingen te bespreken, als dit allemaal goed is zullen wij het laatste weekend van maart verhuizen!

Ketaki

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:33

Dreamer, respect dat je gaat verhuizen.

kun je niet af en toe iemand meenemen naar die nieuwe stal, zodat je je niet zo alleen voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:04

Ik denk ook dat het [naam] een hoop rust in d'r koppie op gaat leveren.
T'is een echte merrie die alles in de gaten wil houden, maar dan ook echt alles. Ze heeft letterlijk de spanningsboog van een ééndagsvlieg :') Al zal ook zij er even aan moeten wennen, maar mentaal zal t d'r wel goed doen denk ik.

Jaa tuurlijk kan er wel is een vriendin mee, maar das toch anders :)
Al heeft mijn beste (stal)vriendinnetje ook besloten te gaan verhuizen... En ik rij al 4 jaar op mijn huidige stal, het afgelopen jaar is de sfeer erg veranderd en misschien is het wel gewoon tijd voor iets nieuws :)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:24

super dat je debuut zo goed ging !
echt heel goed dat je gaat verhuizen, klinkt een stuk aangenamer, zoals voor ET als voor jou uiteindelijk denk ik :)

weet hoe moeilijk het is om toch weg te gaan, al is de keuze om te vertrekken toch beter.
ik stond altijd op een lekker kleinschalige pensionstal van een stuk of 11 paarden met postzegel paddocks en weilandjes, de sfeer was niet goed en toen uloma van alles bleek te mankeren was er in 1 keer niks meer mogelijk ookal was het voor ons al heel moeilijk.
want ik 'zorgde niet goed voor mijn paard' en 'ze is gek dus moet toch ingeslapen worden doe geen moeite'.
ben toen verhuisd, naar een grotere stal met nu zo'n 30 paarden, waar ik heel erg tegenop keek maar de sfeer is zo goed en iedereen is aardig en gunt elkaar alles. Staat gewoon voor elkaar klaar en wilt helpen.
Ik heb echt een mega verschil bij haar gemerkt, zodra ze in deze omgeving kwam met echt super grote weilanden, grote paddocks, fijne sfeer is ze zo positief veranderd. ze is helemaal thuis hier en kan echt niet voorstellen dat we zouden verhuizen.
heb op mn vorige stal helaas wel hele goede vriendinnen achtergelaten.

vandaag weer al mn moed bij elkaar geraapt en mn meisje opgezadeld om eens een paar rondjes te gaan stappen..
lief stalgenootje die haar ook doet als ik niet kan voor ernaast met een longeerlijn maar het was eigenlijk helemaal niet nodig !
ik was niet "bang" om er weer op te gaan maar je ziet toch nog iets meer het risico en wat meer spanning heb je dan toch.
meestal als ik gespannen ben springt ze alle kanten op maar nu was ze de rust zelve en heeft ze echt heel goed haar best gedaan, geen stap verkeerd en heerlijk ontspannen! *\o/*

zal vanavond nog een paar foto's van de afgelopen dagen posten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:26

Sophie_Elsje schreef:
heb op mn vorige stal helaas wel hele goede vriendinnen achtergelaten.

Dat heb ik dus ook wel ja -O-
Heb wel hele begripvolle reacties op mn appje gehad, ze stapte allemaal wel dat het voor mij beter te doen is qua afstand.

Benieuwd naar de foto's, leuk!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:02

dat is wel heel fijn !

hierbij de foto's van mn knappe meisje
je ziet helaas wel heel erg hoe onbespierd ze nu weer is :(
maar niks aan te doen, over een week gaan we terug!

Afbeelding

Afbeelding

stiekem is knuffelen met de baas toch best wel leuk :+:
Afbeelding

hier had ik dan al mn lef verzameld om er weer op te gaan na mn mooie valpartij
moet eerlijk zeggen dat ik er bijna niet op en af kwam maar toen ik eenmaal zat, zat ik !
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:06

aaaaaaaaaaaaaaah daar is de andere orame nakomelinge.

echt een knappe merrie is het :j :j <3 <3

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:09

jaaa hihi, ben ook erg trots op haar!
het enige nadeel is dat ze het zelf ook weet :=

wij gaan intern verhuizen nu, we staan in het begin van het gangpad en per 1 maart gaan we achter in de hoek staan.
ze raakt iedere keer erg gestrest van alle voorbijgangers en mensen die dan tot automatisch door haar boze hoofd een handje naar dr toe doe..
daar hebben we dan geen last meer van en ze komt een vriendin van haar te staan :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:16

ja, je moet doen wat beter is voor haar idd.

universal vind het ook niet fijn om al die aandacht te krijgen, als mensen hem willen aaien.

hij gaat dan happen, omdat hij het niet prettig vind ( het is geen knuffelpaard) alleen mensen die dat niet snappen, willen gaan slaan, terwijl hij al zo kopschuw is, helaas.

laat ze verdorie eerst eens weten hoe dat paard in elkaar steekt.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:25

jaa wat dat te gaat kan ik ook niet wachten tot we lekker in ons hoekje staan!
heeft nog voordelen ook, kan mn dekenmand mooi bij mn stal staan met onze zak wortels iedere keer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 07:21

[naam] vind t heerlijk als ze aandacht krijgt, echt een mega knuffel die het liefst op schoot klimt :')
En door d'r puppykoppie krijgt ze ook heel veel aandacht haha ;)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:03

Uloma begint dat bij mij nu wel echt te krijgen maar bij vreemde gaat ze meteen achter in de hoek staan...
ze vertrouwt t echt niet de eerste keer, je moet je voor haar echt bewijzen voor je iets terug krikg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:25

[naam] is dan meer het type dat even de kat uit de boom kijkt. Zal de eerste paar keren netjes met je meelopen en beslist daarna of ze je mag of niet ;)
Was oh zo leuk voor m'n stalgenootjes die haar naar de wei brachten :P

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:17

hahaha dat kan ik me voorstellen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:47

Gelukkig vond ze ze allemaal wel prima, een enkeling heeft ze wel even flink uitgeprobeerd en de grenzen opgezocht :=

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:59

@ Myca: whaha leuke foto's van de TREC, knap vosje!

RosHorses fan van Indoctro haha.

Sophie_Elsje: fijn zeg al zulke vooruitgang in korte tijd. En lekker paar rondjes gestapt ook fijn. Leuke foto's van je knappe paardje!

Ketaki balen van de blauwe plekken op je rug, klinkt pijnlijk!

Elan mooie foto's van de buitenrit, en leuke filmpjes! Kan me voorstellen dat zo'n hond van de buren erg irritant is.

Jamiefris gefeliciteerd met je mooie punten!

Dreamer L1 debuut gehad, jammer geen punten maar fijn dat je paard zo braaf was! Besloten om naar nieuwe stal te gaan, hopelijk ga je het daar helemaal naar je zin hebben.

Ik heb vanochtend even een topic gemaakt van onze ervaring op de regiokampioenschappen :D

[RIJ-ITP] Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!

Hoef ik hier niet hetzelfde nog eens uit te typen haha!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:48

thanks Myour !
ik heb je topic toevallig al gezien, ziet er goed uit !
echt super leuk voor jullie +:)+

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:25

ik heb het altijd al leuk gevonden om filmpjes in elkaar te draaien,
heb dat van mn vorige paard ook vaak gedaan maar mn meisje had er nog geen na ruim een jaar :(:)
daar moest verandering in aankomen dus maar eens goed achter mn laptop gaan zitten en daar is dit uitgedraaid

https://www.youtube.com/watch?v=-mHvS9B ... e=youtu.be

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:42

mooi filmpje van uloma :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:57

@Myour, gefeliciteerd! Was dat bij de NKR?

@Sophie-Elsje, leuk filmpje!

@_Dreamer, hoe bevalt het op jullie nieuwe stal?

Ik heb niet zoveel nieuws te melden. Op een of andere manier lopen de leuke dingen de laatste tijd steeds mis. Een crosstraining gecancelled vanwege vorst in de grond, eentje omdat Twister net een uithaal had gedaan naar een nieuwe buurvrouw (dikke kogel) en eentje omdat ik voor mijn werk plotseling naar het buitenland moest.

Gaan jullie nog naar het Texelweekend?

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:21

Bedankt ! :D

jammer dat t iedere keer net misgaat...

Wij gaan maandag terug naar de dierenarts.. nu al een paar dagen super zenuwachig maar we zullen het meemaken

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:50

Ik heb me net opgegeven voor TREC Heiloo, voor de eerste keer T1
Is er nog iemand dit dit leuk lijkt? Dan kunnen we misschien in Indoctro Equipe rijden.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:56

@ Sophie: leuk filmpje!

@ Myca: NKR? Dit was in Benningbroek of bedoel je wat anders :P leuk TREC!

Hier zijn we rustig nog aan het verder trainen voor onze (hopelijk laatste) L2 wedstrijd volgende week, vanmiddag les :) daarna gaan we even rustig aan doen. In mei gaan we naar de vorige eigenaresse van Cadiz om enkele weken te trainen, dus heel erg veel zin in :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:00

NKR = NoordenKoggenRuiters, in Benningbroek.
Doe je ook mee aan TREC Heiloo Myour?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:10

Oh op die manier haha ja dat is het idd, mooie locatie!

Nee doe niet mee aan TREC, vind het er wel altijd leuk uitzien maar is verder niet echt mijn ding. Heb bovendien geen eigen vervoer en ben al blij als ik met enige regelmaat op wedstrijd kan :)