Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:02

Sussie: Optiwolk is mijn 'naam' die van m'n paard Wolkenstar :P
"Opti" komt nog van m'n vorige merrie, beetje een tribute aan dat meisje.

Wolk z'n draf is trouwens te zien in z'n advertentie, daar staat tegenwoordig een filmpje in ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:04

sorry! Ik zal eens kijken naar je filmpje.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:12

Geeft niet :)
Soms is het gewoon ook verwarrend ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:25

Ik heb je even gepbt!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:28

Ja ik zie het :)

Dankjewel :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:11

Wat fijn dat ze het zo fijn doen allemaal. Duncan doet ook enorm zn best, hij stond na de les vandaag helemaal te hijgen, zo'n inspanning was t voor m, maar hij deed het wel! Voor het eerst ook in gallop een gebroken lijntje meegepakt, maar dat was toch nog wel erg zwaar voor hem. Hij moet vaak eerst even doorhebben wat ik nou precies van hem vraag, en dan gaat ie t echt proberen...
Ben inmiddels mn wedstrijdoutfit bij elkaar aan het scoren. Best lastig om lange armen te hebben... Geen 1 jasje van epplejeck of divoza past me fatsoenlijk, en laten maken is iets boven budget... Koop nu vianbokt een pikeur diana in lengtemaat over, en ga daarvan nog de mouwen laten uitleggen. Ik heb zo'n zin om te gaan starten!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:23

Lon83: ik ben ook lang (1.83m) met lange armen. De pikeur Diana in lengtemaat draag ik al jaren op wedstrijd. Voor het mooi zouden de mouwen nog langer mogen zijn, maar het ziet er niet lelijk uit zo. De pikeur was de enige die een beetje in de buurt kwam. Ik heb het jasje nu ondertussen al 7 jaar. Omdat het de wasbare variant is, is het jasje al heel wat keren uitgewassen en hij ziet er nog prima uit.

Fijn dat Duncan zo zijn best voor je wil doen!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:56

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:45

Ik zag het ook net Trudy. Zonde van zo'n goed paard.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:19

Ik kende het paard totaal niet, maar toch zonde natuurlijk ;)

En: Woehoe, gisteren heeft Duncan zijn tweede tv-optreden mogen laten zien... Haha, zit in het weerbericht van Tv Noord :')
http://rtvnoord.nl/televisie/tv_ug.asp? ... D40034C25D (op ongeveer 1 minuut 7)
Heerlijk loom na een buitenrit weer naar huis stappend.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:11

Woehoe! Duncan is voor het eerst het meer hier ingeweest... Hij kan zo koppig zijn... Eerst ben ik afgestapt en zelf het water ingelopen, maar toen wilde hij nog echt niet. Ik ben na 20 minuten proberen maar weer opgestapt, en toen liep hij er zo in. Hij vond het wel vreemd geloof ik, draven wilde hij eerst echt niet, tot mn stalgenootje met haar fries in gallop door t water schoot, toen moest hij toch mee :)
Was echt een super leuke ervaring, ik had er al niet meer op durven hopen...

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:38

Hihi, dat is wel stoer!
Mijn Zoelaine durfde de laatste keer niet hoor, haha.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:28

Lon: stoer van Duncan!
Trudy: maar de zee is toch wat anders als een meertje. Die golven vinden veel paarden de eerste keer eng.

Tijdens de laatste crosstraining in Minderhout liep Weltsieger ook zo achter onze merrie aan het meertje in. Maar hij is dan ook echt niet bang van water. Wel vind hij het eng als er iemand door een plas heen rijdt (auto of fiets). Dat zal het geluidje wel zijn denk ik.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:13

Sussie: Wat leuk, SGW is natuurlijk nog leuker, lekker veelzijdig :).
Lekker dat ie ff een weekje rust heeft gehad, mooi dat je hem ook weer zo op kon pakken, kan die er weer even tegenaan.

Trudy: Leuke foto's, heerlijk zo'n dagje naar het strand.. vind het wel 'knap' dat je zomaar je paard uit durft te lenen! Ze ziet er ook braaf uit op die foto's. Mis dat hier nog wel zo'n strand, maarja je kunt niet alles hebben.

Optiwolk: Haha, gewoon een kwestie van oefenen met die balkjes, was hier precies hetzelfde (behalve dat struikelen in de stal dan :P).

Lon: En heb je je wedstrijdset al een beetje compleet? Ik had anders ook nog wel een jasje voor je gehad evt. maargoed daar ben ik nu een beetje laat mee. Dat lange armen- en benenverhaal ken ik.. ik zweer bij de broeken van Eurostar (kindermaat 188) die zijn lekker lang en de enige broek die me écht goed past qua lengte. Heb voor de wedstrijden gewoon nog een goedkope witte omdat ik eerder zowat nooit wedstrijden reed, maar als deze versleten is ga ik toch ook maar voor een Eurostar, zijn in het wit wel weer een stuk duurder maar daar kun je ook jaren mee dus dan ben je uiteindelijk nog goedkoop uit.
Leuk dat je met hem het meer in bent geweest. Geen idee wat Ad daar op zou doen.. grote plassen in de bak e.d. loopt ie zo doorheen, alleen in de galop wil hij er af en toe nog wel eens onderuit te komen, maar dat krijgt ie mooi niet voor elkaar, maar een groot meer is natuurlijk toch weer anders.

Heel hard afkloppen, maar moet zeggen dat Adventure in die tijd dat ik hem rij (en volgens mij daarvoor ook) nog nooit stijf is geweest na het rijden of wat dan ook. Hij is altijd zo soepel en los door z'n lijf.. voor mij soms wel iets té, want hij maakt soms wel eens hele snelle wendingen/sprongen en er daardoor ook al 2 keer afgekukeld. Hij begint helaas al weer een beetje wintervacht aan te maken.. de dagen worden weer korter en kouder.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:32

Duncan heeft vandaag geprobeerd te bewijzen dat hij wel een springpaard is...
Hij stond even los in de bak terwijl ik het springmateriaal op ging ruimen (doen stalgenootjes niet erg trouw). Hij ging zelf achter een cavaletti staan. Toen ik wegliep met een balk bedacht hij dat hij toch wel graag mee wilde lopen, dus hij stapt op zn uber-relaxtst over die cavaletti heen. Zag er wel maf uit, zo'n opgezadeld losstaand paard die opeens bedenkt dat hij het beste over de cavaletti kan gaan...

(jammer dat hij met rijden niet fijn was... Er staat een nieuw paard in de wei, dus hij moet de halve dag zijn kudde bewaken, en ook aardig wat jagen en vechten... :n Kost hem nogal wat energie geloof ik, hij was stijf en sloom)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:41

Jammer Lon, dat het rijden niet echt lekker ging.

Weltsieger is momenteel juist enorm in vorm. Fijn bovenin blijven lopen en van klein naar groot kunnen schakelen en weer terug. Doorzitten kunnen we nu al 2 hele rondes (20x55 baan) terwijl hij dan zelf blijft lopen en bovenin blijft. Het gaat nog eens wat worden met ons projectje! :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Leuk Sussie :D

Heb ondertussen met Wolk ook gesprongen, tot 50 cm.
Toen durfde ik niet meer :')
Maar hij doet het dus wel :j
Je merkt dat hij niet 'rekent' maar hij springt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:09

Fijn dat de paardjes het allemaal zo goed doen!
Hier ook gelukkig. Heb vandaag mijn L1 debuut gehad, ben erg tevreden.
Het was bloedheet dus dat was best 'zwaar' (klaag klaag :o) maar hij liep echt lekker, was super braaf en deed goed z'n best.
Heb zelfs nog een een 8 gekregen voor het binnenkomen, wijken en de middengalop. Het zijn meer de dingetjes als het afwenden op de a-c lijn/b-e lijn wat gewoon netter moet. De figuren willen allemaal wel, maar echt de afwerking daarvan moet ik gewoon correcter uit gaan voeren.
Best jammer want daar heb ik wel veel punten op laten liggen. Achja.. voor een eerste keer in de L ben ik helemaal tevreden. En hebben we weer wat om aan te werken! Punten waren 171 en 181.

En bij jullie ook nog steeds alles goed met de paarden?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:29

Wolk was vandaag kwaad op me, omdat ik Adonis voorrang gaf :')
Maar hij doet wel flink z'n best :D

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:40

Hier begin deze maand mijn M1 debuut gemaakt. Eerste proef ging heel goed!
Tweede proef ging flut!!
Bleek ik dus 2e te zijn geworden met 183 en 10e(laatste) met 161. Ben super trots op Zoë. Mijn eerste paard en mijn eerste wedstrijden. Zooooo gaaf!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:52

Trudy: wat goed! Gefeliciteerd!
Optiwolk: wat fijn dat Wolk zo zijn best doet. Goed dat je hebt durven springen.
Henrieke: goed zeg, op je debuut meteen een winstpuntje. Natuurlijk zijn er nog verbeterpuntjes, maar dan heb je wat te trainen.

Weltsieger heeft vandaag een crosstraining gelopen. Helaas bleek ter plaatse dat we zijn hoofdstel vergeten waren (tenminste zijn neusriem was eraf). Daar een hoofdstel geleend, maar dat bleek niet echt een succes te zijn. Hij maakte zich erg sterk. Een aantal dingen gingen heel fijn, maar af en toe ook sprongen zonder ruggebruik. Water ging hij ook zonder problemen in.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:22

Stoute Wolk dus, mooi dat ie z'n best doet verder! :)
Trudy wat goed zeg, gefeliciteerd! :D Helemaal leuk als het ook nog de eerste wedstrijd is!
Sussie: Wat balen dat je het hoofdstel vergeten was, een ander hoofdstel is natuurlijk weer wennen, had je het bit wel dan? Binnenkort maar weer een herkansing? Wel heel gaaf zo'n training. En mooi dat hij direct de waterbak in liep.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:05

Henrieke: nee, pa had twee hoofdstellen uit elkaar gehaald om er 1 andere van te maken. En toen had hij het verkeerde deel in de auto gedaan. We hadden dus een frontriem, bakstukken en een verkeerd bit. En helaas is Weltsieger heel kieskeurig in zijn bitten. Dit bit en het bit wat in het geleende hoofdstel zat waren beide niet naar zijn zin. En dan gaat hij vastpakken en pullen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:41

Hmm dat schiet dan ook niet op nee, is ook niet wat als je paard ineens een ander bit in heeft en dan helemaal op zo'n crosstraining, de volgende keer beter hopelijk!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:16

Het heeft hem geen slecht gedaan gelukkig. Vandaag liep hij super goed en geen spierpijn.

Trudy: ik kwam Zoelaine tegen op sporthorses. Waarom ga je haar verkopen? Het gaat nu net zo lekker met jullie!