holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:16

Ze was 2e (was de eerste proef en die ging wat minder) met 190 en 1e met 205 punten!
Juliette rijdt haar erg fijn en Diva kan ook goed lopen, elke keer genieten we er weer van!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:50

Fraaie merrie Linda_Hans. Je zus heeft haar lekker aan het lopen. Mooie punten ook!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:23

Wauw! Wat heb je haar netjes aan het lopen zeg!!
Mijn wedstrijden gingen weer helemaal toppie, zaterdg 191 en 191 in de B en zondag gelijk geregeld dat ik L kon starten en dat ging ook met succes, met als resultaat 192 en 188!

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:40

Hoi allemaal,
Weer een Compère-update. Sinds vorige week ben ik hem zelf aan het rijden. Hij is een heel stuk smaller als mijn merrie, dus dat was even wennen. Het gaat gelukkig iedere rit beter. Ik vind het ontzettend leuk om nu eindelijk zelf met hem bezig te zijn.
Zijn er nog mensen op wedstrijd geweest? Of is de vakantieperiode een beetje aangebroken.
Groetels

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:16

Superleuk dat je Compere nu zelf rijdt, is hij net zo'n goedzak?

Ik heb de 22e weer een wedstrijd in Tinte, de laatste voor de vakantie :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:45

@covels: gefeliciteerd met je verjaardag en het feit dat het met Compere goed gaat! Is hij nog steeds vlug?

@renateee: alvast succes voor je wedstrijd in Tinte!

Hoe gaat het verder met de Dayano's?

Afgelopen weekend is mijn zusje met Diva kringkampioen geworden in de L1, dus we gaan starten op de regiokampioenschappen, echt leuk! Proef ging ook weer erg goed, ze hebben nu ook de punten alweer voor het L2! Nu even wedstrijdstop ivm vakantie, na de vakantie de regio en dan even kijken wanneer ze de overstap gaan maken naar het L2.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:21

Gratz Covels. Fijnd at het zo goed gaat met compere!

Succes op je wedstrijd :) renate.

Gefeliciteerd linda. maar als ie zo loopt kan je zusje rustig naar het L2 het volgende seizoen denk ik.

Met Empaier gaat het wel goed. Hij heeft een ooginfectie gekregen vlak nadat ik terugkwam dus hij heeft 1,5 maand stil gestaan alles bij elkaar. maandag gelongeerd, dinsdag erop, maar hij barst van de energie. Hij is wel braaf overigens maar gaat er af en toe gewoon vandoor omdat hij het leuk vind. Alleen de eerste 5/10 minuten tijdens het losstappen daarna moet hij te hard werken om er nog aan te denken :Y)
Vanmiddag komt de zadelmaker hopelijk met een passend zadel, zodat ik me daar geen zorgen meer over hoef te maken. Hij is nu nog maar 2 cm overbouwt denk ik ipv 6, dus dat scheelt al. Binnenkort eens nieuwe fotos maken, hij verandert zo snel, ik hou het niet bij haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:55

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:48

@leonie: leuk filmpje! Dat is je vorige paard toch? Leuk dier ook!

Hier even rustig aan, zusje is op vakantie, dus Diva mag het ook wat rustiger aan doen. Jammer alleen van het weer, de weien zijn echt slecht dus ze staat op stal, helaas! Ik ga elke dag een stuk stappen met haar, dat vindt ze ook leuk.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:38

Haha nee dit is mijn dayano ;). 3 jarige reus... Vorige paard was maar 1.64 :D

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:12

@leonie: maar op het filmpje staat toch een schimmel? Dat is toch je vorige paard?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:22

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:35

Even hier nog een update. Ben voor het eerst wezen buitenrijden. Ik heb het overleefd. Maar serieus! Het laden ging heel soepel. Het opzadelen eigenlijk ook wel. Dus ik stap op met krukje(stond daar toch) Loopt ie over dat krukje, steigert hij en draait op zijn achterbenen (daarmee redde hij me wel hoor anders had hij er boven op gestaan) maar zo begon het dus! Hij er vandoor in galop met zijn kop tussen benen bokken. Niet heel hoog, maar toch. Stappen kon ie niet, heel de tijd dribbelen, wegspringen, galopperen, bokken. Toen het stappen maar niet bleef lukken dacht ik, ik ga maar wat draven dan kom ie aan het werk. Dus na 3 passen stak ie weer zijn kop tussen benen ging ie weer, en ik had niet echt een rem, rij vol tegen iemand aan die gelukkig een haal braaf paard had, hij schrok daar zo van dat hij steigerde en haar bijna raakte! Daarna verliep redelijk rustig (ik moest wachten tot vriend van me had opgezadeld want die had mij geholpen met opzadelen.), maar hij was echt heel druk.
Toen die vriend kwam eerst een tijdje achter zijn paard aan gestapt in de bak, maar hij bleef druk. Toch maar vertrokken en eenmaal in het bos was het eigenlijk wel oke. Hij was wel wat gespannen en druk, maar na een tijdje zakte dat weg en kon ik gewoon met een lang teugeltje stappen.
Ik had echt niet verwacht dat hij ZO gek zou zijn. Nou was er wel echt veel te zien en opzich hij bleef wel braaf. Hij heeft zeg maar niks gedaan waarbij ik het gevoel dat hij gooit me eraf, maar was gewoon echt onder de indruk van alles.
Gelukkig dus heel rustig kunnen afsluiten. Laden ging ook weer goed, maar hij maakt zich wel echt heel druk op de trailer. Heel leerzaam dagje geweest voor hem en ik moet echt ff plat zeg maar. Toch wel heel blij dat ik gegaan ben. Hij moet het toch allemaal gaan leren en liever zo dan op een bomvol concours terrein.
Normaal is hij heel nuchter en kalm, dus ik denk dat hij het gewoon een paar keer gedaan moet hebben om te snappen dat hij niet zo over de zeik hoeft te gaan :P

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/427521_3500355115201_2098648913_n.jpg

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:44

Heftig verhaal Leonie. Wel een mooi paard, je Empaier. Als ik het zo'n beetje bekijk van die Dayano's kunnen ze best makkelijk op hun achterbeentjes gaan staan als het ze niet bevalt ;-). Hopelijk gaat Gilly-Gail dat niet doen, ben overigens ook niet van plan om haar zelf tzt te gaan inrijden. Heb de 'kleine' vanmiddag gemeten, stokmaat is 1.54m en leeftijd 1 jaar en 3,5 maand! Pffff, wat moet het worden. Ze is nu ook schraal vanwege die enorme groeispurt. Zal vanavond nog wel even een actueel fotootje neerzetten met mij (dwerg) ernaast.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:59

Hij heeft nog nooit iets verkeerd gedaan en ook nu was het niet echt kwade wil, maar echt angst denk ik. We gaan gewoon oefenen met naar vreemd terrein gaan. Pas als dat goed gaat heeft het zin om te gaan starten (mag pas vanaf 1 oktober sowieso)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:38

Ach gos, nou, dan wat hij echt wel in paniek zeg. Nee, ik geloof ook niet dat het kwade wil is, maar dat ze vrij heftig kunnen reageren op voor hun stressvolle situaties. Is ook niet erg als je dat weet, zijn het in elk geval geen zombies, toch?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:42

Dan hier wat foto's van Gilly van eerverleden week. Erg schraal want sinds april in een enorme groeistuip geraakt. Ik voer voorzichtig bij met iets weidekoek en vandaag een halve vitaminenspuit erin gestopt.
Ze meet 1.54m, ik ben zelf 1.65m. Ter vergelijking: moeder Bridie was 1.51m op 2 jarige leeftijd en is 1.60m geworden.
Volgens het rekenschema zal Gilly ook eindigen tussen de 1.69m en de 1.78m. Voor mij veel te groot dus. Maar ze is sinds de blessure en het temmen wat ik toen die maanden heb gedaan nog steeds erg braaf en voor mij goed hanteerbaar. Dat vind ik ook heel wat.

Dan nu de foto's, waarvan 1 duidelijk een 'jaarling=naarling' foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:51

Ze is inderdaad erg schraal en enorm gegroeid zeg! Dat Kontje hahaha. Komt allemaal goed! Benieuwd hoe ze verder groeit.

Denk idd dat hij gewoon echt in paniek was en niet goed wist wat hij met de situatie aan moest. Ervaring opdoen denk ik maar...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:35

@leonie: was een leuk dagje dus! wel goed idd voor de ervaring, gaat vanzelf beter.

@diane: wat een leukerd! wel idd erg schraal, maar ach zo zien ze er bijna allemaal uit. Komt helemaal goed. Ben benieuwd hoe ze het later gaat doen.

Hier even een paar weken wat rust ingebouwd, heeft haar goed gedaan. Nu weer wat aan het oppakken. As zaterdag wedstrijd om in het ritme te komen en 11 augustus de regiokampioenschappen. Ben benieuwd hoe ze zo'n grote wedstrijd (en dan ook op gras geloof ik) gaat oppakken. Ach ze is tot nu toe op wedstrijd superbraaf dus dit zal ook wel gaan.

Hebben nog meer mensen wedstrijd gehad of is het gewoon rustig?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:35

Eventjes hier een spam berichtje van mijn knappe knol :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoest met de voorbereiding op de kampioenschappen en alle andere wedstrijden?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:37

Lekker paard Leonie! Hij gaat steeds beter! Die laatste foto vind ik leuk, lekker relaxed, oogjes dicht en tukken!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:30

Leuk paard Leonie! Zelfde kleurtje als die van ons,maar toch wel iets ander type, wel erg leuk

Hier gisteren wedstrijd gehad, paard liep erg fijn, zusje heeft wat dingetjes geprobeerd voor volgende week en dat ging eigenlijk goed. We hebben er weer 3 puntjes bij, en een 1e en gedeelde 2e plaats.

Nu volgende week, ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen!

Nog meer mensen op wedstrijd geweest?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:35

Gefeliciteerd Linda_Hans, die gaat lekker zo!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:34

Bedankt allemaal! Hij maakt idd erg grote progressie door op het moment. Dat moet ook want ik wil heel graag gaan starten in het najaar! Maar goed alles op zijn tijd. Als het te vroeg komt, trainen we thuis rustig door.

Netjes hoor Linda! Heel veel succes op de BK. ik ben er denk ik ook.

Vandaag 2 Dayano nakomelingen in de ring gezien. Niemand die hier meeleest/schrijft gestart in Stramproy?

Trekt gilly al beetje bij Diane? En hoe staat het nu met het financiele gedeelte?

Anne ook al lang niet meer gehoord. Hoe gaat het met jou?

En Covels? En Renate?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:45

Hey!
Met caramba gaat alles goed! Hij heeft tot volgende week vakantie, en dan gaan we weer trainen voor de wedstrijden in september. Ik ben op dit moment zelf ook op vakantie. Had me ook ingeschreven voor die clinic van Mischa Koten maar sta op de reserve lijst.. En mijn wedstrijd op Tinte was afgelast ivm droes, heel jammer! Maar we hebben nu pas weer wedstrijd op 23,24 en 30 september.