Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:46

Woensdag gaan we terug coor controle foto , als die goed is mag hij gaan stappen , twee wkene en dan zou hij na die twee weken het land op mogen, hij mag dan in principe na twee maanden weer aan de slag maar ik geef hem wat extra tijd.
Heerlijk als je zo kan genieten van je paardje ;-) het weer zit idd niet mee tis een drama, het land ks bij ons nog super nat bahhhh ik wil zon ;-)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:51

Fijn dat het iig klinkt als of het voorspoedig gaat. En die twee maanden zijn zo voorbij :D Voor je het weet :D

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:28

@Lemon hoe gaat het nu met je paard?

Elliot viert nog lekker een paar maanden vakantie... Gaat super op de wei!


Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:39

@ clouwdy .... Heerlijk hoor je knappe paard op de wei ;-)
Met diego gaat het goed, de na controle hebben we inmiddels gehad en dat was allemaal prima, been zag er onder het verband ook netjes uit.... Hij mag nu stappen en gaat dus 20 min per dag de molen in ...hij is erg gespannen en wil heel graag eens flink zijn benen strekken maar helaas voor hem nog even wachtten. Tot nu toe blijft het been ook mooi dun dus zoals het er nu uit ziet hoef ik niet terug naar de kliniek om hem extra in te laten spuiten .... En nu maar hopen dat hij strakjes weer lopen wil ;-)

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:44

Oh wat fijn dat het zo goed gaat! Kan mij voorstellen dat hij graag even gek wilt doen... hopen dat hij niets forceert en geduldig blijft en dat je straks heerlijk kan gaan rijden!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:02

Als eindelijk alle paarden op de wei lopen wordt ik altijd helemaal blij.
Bij ons kunnen ze het hele jaar zelf weten waar ze staan, dus ben altijd blij haha.
Lemon; Wat lijkt me dat rot zeg om je paard zo te zien! Zorg idd dat je hem voor zijn eigen best wil onder de duim kan houden, hopelijk gaat het snel beter met hem.

Dorus is officieel verkeersmak nu! Het ging zo snel, het knopje is om en bijna niet vind-ie eng meer, zelfs alleen! =D Vorige week zelfs met hem hardgelopen haha. Iedereen vindt hem net een hondje.
Aangezien het stuur nu ook eindelijk redelijk bevestigd is ben ik van plan dit pinksterweekend eens gek te doen eens in het bos op hem te stappen. We nemen natuurlijk wel iemand mee. Ik hoop zo dat het goed gaat!

Ik ben trouwens bang dat hij zich meer een konijntje voelt...
Afbeelding

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

Ruth_ schreef:
Als eindelijk alle paarden op de wei lopen wordt ik altijd helemaal blij.
Bij ons kunnen ze het hele jaar zelf weten waar ze staan, dus ben altijd blij haha.
Lemon; Wat lijkt me dat rot zeg om je paard zo te zien! Zorg idd dat je hem voor zijn eigen best wil onder de duim kan houden, hopelijk gaat het snel beter met hem.

Dorus is officieel verkeersmak nu! Het ging zo snel, het knopje is om en bijna niet vind-ie eng meer, zelfs alleen! =D Vorige week zelfs met hem hardgelopen haha. Iedereen vindt hem net een hondje.
Aangezien het stuur nu ook eindelijk redelijk bevestigd is ben ik van plan dit pinksterweekend eens gek te doen eens in het bos op hem te stappen. We nemen natuurlijk wel iemand mee. Ik hoop zo dat het goed gaat!

Ik ben trouwens bang dat hij zich meer een konijntje voelt...
[ Afbeelding ]



Edit:
Wat weinig reacties afgelopen tijd! Leven jullie nog?

Zaterdag is dorus voor het eerst écht behandeld door de tandarts en het was goed mis allemaal, 2 jaar geleden zei de onze vorige tandarts nog dat hij misschien op controle moest als hij 4 was en toen was het de moeite niet om hem even te checken.. Naja goed dan..
Hij moet er veel pijn gehad hebben want z'n kiezen hadden helemaal wonden in z'n wangen gemaakt en volgens de tandarts was dit 1/1000 paarden die zoiets hadden laat staan zo vroeg! In de natuur had hij geen goed leven gehad,gelukkig zijn we er achter. N
Het gedoe met het bitje was dus geen wen-probleem maar gewoon door die wonden in z'n mond. Wat erg vond ik het zeg!! Ik ga van de week weer proberen met het bitje en ik ben benieuwd of het nu beter gaat.

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:39

Sneu zeg Ruth. Ik vertrouw tandartsen voor geen meter, heb er nu 3 op rij meegemaakt die mijn paard niet naar behoren hebben gedaan. Hij gaat nu jaarlijks naar de kliniek waar de dierenarts hem verdooft en zijn tanden doet, weet ik zeker dat het goed is.

Bien gaat goed, die heeft morgen merriekeuring. Hopen op 70 voor exterieur, dan kan ze met een punt in het Z2 ook ster verklaard worden.

Xx_Joyce_xX
Berichten: 553
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: tinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:15

KG_Images schreef:
Sneu zeg Ruth. Ik vertrouw tandartsen voor geen meter, heb er nu 3 op rij meegemaakt die mijn paard niet naar behoren hebben gedaan. Hij gaat nu jaarlijks naar de kliniek waar de dierenarts hem verdooft en zijn tanden doet, weet ik zeker dat het goed is.

Bien gaat goed, die heeft morgen merriekeuring. Hopen op 70 voor exterieur, dan kan ze met een punt in het Z2 ook ster verklaard worden.

Waar moet je morgen keuren?

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:29

Alblasserdam :)
Van de week een keer geoefend, dat ging nog niet zo best. Ze was veelste fris en liep alleen maar met haar staart op haar rug en maar rennen. Ga haar morgen ochtend dus goed longeren en op de locatie nog eens, hopelijk laat ze zich dan wat beter zien.

Xx_Joyce_xX
Berichten: 553
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: tinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:04

KG_Images schreef:
Alblasserdam :)
Van de week een keer geoefend, dat ging nog niet zo best. Ze was veelste fris en liep alleen maar met haar staart op haar rug en maar rennen. Ga haar morgen ochtend dus goed longeren en op de locatie nog eens, hopelijk laat ze zich dan wat beter zien.

Oke ik kom kijken hoe laat moet je? :D :D

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:04

Kathleen, die we toen hadden heeft ook de oudere merrie (moeder van Dorus) doorverwezen naar de kliniek omdat ze haar niet kon doen omdat d'r tandvlees opgetrokken was. Volgens Mariele (eerste vrouwelijke paardentandarts van nl) was dat onzin en ze heeft zelfs die tandarts die we toen hadden opgeleid en ze heeft dat haar nooit geleerd! In die kliniek was het hel, kathy compleet in sedatie electrisch gevijld. Mariele haar zoon heeft nu Kathy en Dorus gedaan, hij was rustig, liep zelfs mee met de paarden uit de weide halen en kennismaken en de paarden waren lekker op hun gemak bij hem. Kathy was wel gespannen maar totaal geen sedatie nodig.

succes op de keuring!! Jammer dat ze zo fris is, heb je een idee wat de oorzaak kan zijn?

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:21

Punt is dat je zonder sedatie gewoon onmogelijk achterin kan komen. Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen. Mijn DA op de Visdonk vind ik echt een hele fijne man, denkt altijd mee en zet net dat pasje extra.

Dat is de merrie altijd, ze heeft ook een onderhals omdat ze altijd ala giraffe in de rondte staat te kijken. Het is gewoon een sensibele en wakkere merrie. Met rijden heb je er een stuk minder last van, want ze heeft juist een hele fijne aanleuning en halshouding. Maar op de een of andere manier kan ik haar dan controleren en doet ze het 10x beter. Als ze nu geen 70 ext. haalt ga ik eens een IBOP proberen v.d. winter.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:13

Ja.. daar ben ik ook weer :)

@Ruth Kan mij voorstellen dat je je rot voelt als je er achter komt dat je paardje wonden in zijn mond heeft. Gelukkig ben je er achter gekomen en is het probleem nu verholpen!

@KG_Images hoe is het op de keuring gegaan?

Elliot staat nog lekker in de wei tot 1 september. Niet echt een super seizoen.. maar hopelijk komt er nog mooi weer voor ze. Op stal heerst er droes.. en een paard die bij hem in de koppel stond bleek besmet te zijn en werd ziek in de wei.. Deze staat nu op stal om andere redenen.. Ik hoop niet dat Elliot nog ziek gaat worden.. Op stal heb ik nog een ander paard.. ik doe er alles aan dat hij niet ziek wordt.. Zijn geen leuke tijden dit.. Elliot ga ik zadelmak laten maken op een andere stal. Hij gaat gelijk uit de wei naar die andere stal en vooraf laat ik hem testen of hij vrij is van de droesbacterie.

Ik heb Elliot in november laten controleren bij de paardentandarts. Toen was hij 2,5 en moesten er al wat scherpe randen aan zijn kiezen gevijld worden. Ik laat mijn paarden alleen door Christie Dreesen behandelen. Zij is gecertificeerd, vijlt electrisch en er is altijd een arts bij die de paarden verdooft. Via haar heb ik ook een nieuw bit gekocht welke bij mijn paard past. Ik had voor Elliot een 'lekker' dik dubbel gebroken bit gekocht.. maar na controle bleek dat het bit direct tegen zijn bot aan zat. Ik heb nu via haar een bit gekocht, maar kreeg deze binnen toen Elliot op de wei stond dus moet nog gaan testen. Het bit van mijn andere paard was ook niet goed en ik rij hem nu met een bit van haar. Een wereld van verschil! Als ik buiten een stapritje maak schuimt hij al op dit bit. Met rijden deed hij vaak zijn mond open en dat doet hij op dit bit helemaal niet. Een aanrader dus :D

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:28

Ben inderdaad blij dat het beter gaat nu.
Wat goed ook Clouwdy! Bit is zo belangrijk inderdaad dat vergeten een hele hoop mensen wel eens..

Ik heb gister massageles gehad met Dorus, hij zit namelijk onwijs vast in zijn rug en regelmatig masseren en stretchen werkt dan super volgens mijn centered riding instructrice. Zij heeft me wat massage en stretchtechnieken geleerd en ze heeft hem zelf ook even gedaan.
Het was zo fijn om te zien, hij was heerlijk ontspannen en zat te gapen en te smakken om de spanning uit zijn rug eindelijk los te kunnen laten. Zijn rug voelde ook gewoon anders erna, echt apart!

Wel grappig om te zien dat hij na de massage in het weiland ineens hele korte bochtjes kon maken in de galop :P

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:28

Hoe gaat het nu met jullie?

Ruth: Wat leuk dat je massageles hebt gehad! Bijzonder wat je daarmee bereikt he! Ik heb eens een cursus gedaan voor mijn honden. Die vinden het ook heerlijk en het werkt!

Over 4 weken gaat Elliot in training..en wordt hij ingereden.. gaan gaan we weer een nieuwe fase in.. Ben zo benieuwd!!!!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:25

@Clouwdy : leuk! Waar wordt hij ingereden? Massage is inderdaad geweldig!

Ben momenteel op stage bij Equixantos in Beilen, helaas zonder eigen paard mee maar alsnog heel leerzaam en gezellig!

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:08

Hoi allemaal,

Wat gaat het goed met alle uppies ;-)

Diego blijft voor mij helaas toch een probleem geval ;-( zoals jullie weten heb ik hem laten opereren aan een ocd, de operatie ismheel goed gegaan en ook,echtbgeslaagd, hij loopt weer als een kiviet. Maandag er weer voor het eerst op gegaan na vijf maanden uiteraard na een aantal dagen longeren met zadel en hoofdstel. Ik wilde alleen met hem stappen om het echt goed op te bouwen ditnging 15 minuten goed en toen ontplofte hij ... Echt niet normaal ik heb me aardig bezeerd, dag en nacht ziekenhuis ... Ben nu weer thuis maar zal nog aardig wat tijd nodig hebben om te herstellen ..... Ik denk echt dat diego en ik geen goede combinatie zijn ook al wil ik nog zoooo graag , wist ik maar een goed tehuis voormhem ? Iemand die wel plezier met hem kan beleven .... Dat zou de keuze voor mij een stuk makkelijker maken ....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:13

Een goed tehuis? Gewoon te koop zetten. Komt er van zelf iemand langs..

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:24

Heb hem al,eerder te koop gehad ... Zonder succes ... Ja voor euro 1000,00 wilde een handelsstal hem wel op komen halen ...nou niet dus !

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:02

Stalgeld elke maand betalen kost je uiteindelijk meer en een 'goed' tehuis zal niet veel meer geven of zelfs helemaal niks.

Paardenmarkt is gewoon heel slecht op dit moment. Handelsstal noch de prijs hoef je te accepteren, dan staat ie maar wat langer te koop, maar met een 'goed' tehuis kom je ook niet ver. Beesje is harstikke jong, enige dat er mankeert is jullie klik. Tenzij zijn operatie parten kan gaan spelen, maar dan nog blijft een ;'goed tehuis' in dit soort tijden lastig.

En dan is het alsnog simpel uit te leggen. Tijd gunnen en op zoek gaan naar de klik. Leer elkaar kennen. Het is een jong dier, ja die kunnen opeens schrikken of exploderen (zeker na een tijdje stalrust). Zoek hulp en/of intensieve begeleiding. Iemand die hem bijrijdt of voorrijdt of narijdt en jou verder helpt. Longeer 'm voor 't rijden zolang je wil voor je eigen gemoedsrust, geef 'm dagelijks beweging. Neem stappen voorwaarts waar je zelf prettig bijvoelt. Door die val ben je waarschijnlijk geschrokken en nu bang dat het weer kan gebeuren, dat is logisch en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Dus vraag gewoon een goede instructrise/eur die zelf ook ervaring met jonge paarden en ga daarmee aan de slag. Laat die persoon 2 tot 3 keer in de week komen.

Maar je moet jezelf wel afvragen of dat 'liefde' gevoel dat je hebt is voor dit paard of voor een paard. Is dit voor jou jé paard en heb je gewoon wat 'opstart'problemen, waarbij je dus nog even een klik moet vinden, moet wennen aan zijn karakter of is dit een paard met een karakter dat je totaal niet ligt en waarschijnlijk nooit gaat liggen. Paardrijden moet wel leuk blijven. Het is je hobby. Er van balen dat het ff niet lukt mag natuurlijk, maar je moet je afvragen hoe zwaar dat lood mag zijn dat je in je schoenen hebt.

En ik zou die beslissing ook niet nu nemen, revalideer en neem even wat emotionele afstand van je paard. Denk ook niet aan oh straks moet ik er weer op en dan kan er dit of dat gebeuren. (en dat ga je onwillekeurig toch doen :P, maar probeer dat écht van je af te zetten).

Neem een time out, longeer ‘m of laat ‘m longeren. Geef ‘m voldoende beweging of vraag iemand anders dat voor te doen. Die time out is voornl. om even over de ergste schrik heen te komen, zodat je de boel wat kan relativeren.

Als je besluit om ‘m toch weg te doen of te verkopen hoef je je daar niet schuldig om te voelen. Er zijn honderden mensen die hun paard om die reden verkopen. En er zullen idd mensen reageren die ‘m voor een appel en een ei meewillen nemen. Maar of je daar op in gaat is aan jou, de markt is echter niet heel goed dus een prijs van 10.000 euro is ook niet reëel.

Besluit je er toch (nogmaals) voor te gaan wens ik je veel succes natuurlijk. Onthoud wel dat je bang mag zijn en door het toch te doen merk je vanzelf hé eigenlijk valt het wel mee. Ik had dit of dat verwacht, maar dat gebeurde helemaal niet. En er zullen mindere dagen tussen zitten, maar daar tegenover heb je topdagen. Je zal twee stappen voorwaarts doen en een stap weer terug. Je zal je klote voelen en je zal je top voelen. Je zal dagen hebben dat je denkt "waar ben ik aan begonnen?" en je zal dagen hebben dat je denkt "Woei! Dat ging goed vandaag". En dat mag allemaal! En opeens sta je over een jaar of 2 jaar terug te kijken wat je allemaal bereikt heb.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:55

@ sammie, bedankt voor je mail ... Je schrijft alles precies zoals ik het voel en ervaar ;-) begeleiding had ik altijd al met hem en ik heb hem ook al tijden laten rijden door een ander maar ik moet er zelf mee rijden , ik heb Hem nu drie jaar en sta nog steeds op het zelfde punt. Komende tijd gaat hij weer bereden worden door een professionele ruiter ... De tijd zal het allemaal leren ... Nogmaals bedankt voor je toch voor mij opbeurende woorden !!!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:41

@Lemon71: wat balen dat het allemaal niet loopt zoals je graag zou willen! Hopelijk heb je jezelf niet al te ernstig bezeerd met de val? Ik hoop echt dat jullie er samen gaan komen.. Veel sterkte en succes!!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:23

Sinds gister is Elliot weer op stal :D Hij heeft het helemaal naar zijn zin! Hij is weer een paar cm groter en is in de breedte gegroeid.. Nu is hij 1.65 m en hij voelt zich een hele vent.. Maar nog steeds geen pas verkeerd en een grote knuffel... Ben zo blij met hem! Deze week het longeren weer oppakken en volgend weekend gaat hij naar een andere stal om zadelmak gemaakt te worden.. Nog steeds een gek idee dat ik over een paar weken op hem kan rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:16

Wat een onwijs leuke foto,s van Elliot ... Tis een lekkere vent hoor :-)