Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:22


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:47

Klinkt goed, fijn dat je op een locatie staat waar ze het beter naar haar zin heeft! En lekker weer aan het trainen dus!

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:43

Ben er nu elke keer als ze de stal uit moet,als ik erbij ben doet ze niks. Gewoon een braaf paard

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:22

y_bouwsma schreef:
Ben er nu elke keer als ze de stal uit moet,als ik erbij ben doet ze niks. Gewoon een braaf paard


Ja dat is maar beter en heb je dan ook al geprobeerd om als jij er bij bent haar er uit te laten halen zodat je aanwijzingen kunt geven en ze handiger kunnen worden met haar?

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:34

@splahislief
Tof om een obelisk zo zien springen! Die paardjes blijven me verbazen, dat ze altijd maar hun grenzen willen verleggen...

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:12

Gisteravond voor de 5de keer op mijn Obelisk gezeten, wat een ontzettend braaf en werkwillig paard. Ik zal zo even wat foto's plaatsen. Ze denkt ontzettend met me mee!

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:36

Hieronder wat foto's van gisteravond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:08

fargo schreef:
y_bouwsma schreef:
Ben er nu elke keer als ze de stal uit moet,als ik erbij ben doet ze niks. Gewoon een braaf paard


Ja dat is maar beter en heb je dan ook al geprobeerd om als jij er bij bent haar er uit te laten halen zodat je aanwijzingen kunt geven en ze handiger kunnen worden met haar?


Gister was ik er zelf niet en heeft een vriendin haar uit de stal gehaald, verzorgd en weer terug gedaan, dit alles zonder problemen. Ik denk echt dat het aan doe andere persoon ligt. Ze is natuurlijk een Obelisk en heeft een geheugen als een olifant. :P

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:08

hoi geloof best dat die obeliskjes een kennig zijn . was vorige week met vakantie en ze heeft heel de week sjagerijnig gedaan naar de vriendin die ze top verzorgt.
Die van mij is ook een aparte tante hahah.
Doen of je sjagie bent. en als je haar negeert toch aandacht vragen om te kroelen.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:14

Dat geheugen is idd zeker goed. Mijn smid zei dat ook van de mijne, die kon echt een half jaar later nog ergens aan denken dat eerder was voorgevallen.. ik vertrouw het nog niet helemaal want toen....

Die foto's zijn echt net alsof de mijne terug is van de dood, wat een bekend en vertrouwd en lief beeld yeentl, koesteren en van genieten!!

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:20

@ Fargo, Als je een keertje langs wilt komen of iets, ben je welkom hoor! Sowieso lijkt mij een meeting of een clinic rijden met alle Obelisken een heel leuk idee..

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:01

Fijn dat het zo goed gaat yeentll!!

De mijne is ook nog steeds redelijk eenkennig. Is wel veel minder geworden, maar laatst was er iemand die hij verder nog nooit gezien had en die kon 'm gewoon helemaal niet benaderen/aanraken terwijl ik 'm vast had. Weet niet wat het was, maar hij vertrouwde het gewoon niet en liet het niet toe.
Ik zelf heb 'm gewoon vaak helemaal los staan op 't erf met poetsen oid en dan is ie zo vertrouwd en rustig juist weer.

Ik ga je filmpjes even bekijken splash! Heb zelf de laatste tijd ontzettend veel springambitie, vind het echt onwijs leuk om te doen!

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:55

Mijn 'gevaarlijke' paard :D :D

Afbeelding

cornalijn

Berichten: 307
Geregistreerd: 09-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:42

o wat kijkt hij gevaarlijk hahahah :D wat lief dat i s mij nog nooit gelukt.

Gister weer eens een poging gedaan tot manen trekken. Geen succes.
Toen met het uitdun mes weer geen succes, helaas maar weer geknipt bleh vindt ik niet mooi!
Maar tante hutsefluts wil het gewoon niet!

Ook vlerken vd horen gelukt na een portie verleiding met ttouch want dat vindt ze heerlijk zo grappig als ik dat doe gaat zo zo ontspannen staan. Kost wel heel veel tijd dus meestal blijft het beperkt tot hals hooft schouder.

y_bouwsma

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:02

Manen trekken vindt Zilla ook helemaal niks ik heb dat maar op gegeven, eerst met het uitdunmes en netjes maken met de schaar

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:01

Op Fb lees ik dat obelisk weer terug komt ter dekking bij Reilink, dat is mooi nieuw!

Floortje2002

Berichten: 486
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:40

Stille meelezer meld zich weer. Ik las van de week dat er een open dag is 18 april op de stal waar obelisk staat. Baal echt dat het zo ver weg is en ik in mn afstudeer periode zit anders had ik zeker weten gaan kijken.
Maar wie weet zijn er hier liefhebbens

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:17

Ik moest even zoeken waar hij nu staat. En moet stiekem wel gniffelen om de volgende omschrijving: "Obelisk vererft gehoorzaamheid en een meewerkend karakter, iets waar we naarstig naar op zoek zijn binnen de fokkerij van de dressuurpaarden."

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:54

Hahaha :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:13

SplashIsLief schreef:
Ik moest even zoeken waar hij nu staat. En moet stiekem wel gniffelen om de volgende omschrijving: "Obelisk vererft gehoorzaamheid en een meewerkend karakter, iets waar we naarstig naar op zoek zijn binnen de fokkerij van de dressuurpaarden."


Nou dat gold echt wel voor mijn ruin hoor, de liefste, slimste en gevoeligste van de wereld maar zo eager to please..
Volgens mij zijn de merries van Obelisk lastige types maar dan ook omdat ze te slim en gevoelig zijn voor gemiddelde ruiter?
ik moest eerder lachen omdat ze het weer over zwart fokken hadden en de meeste obelisken zijn toch echt mooi donkerbruin..

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:44

Nou mijn merrie was indd een aparte maar kreeg de gekste dingen van haar gedaan! Zelfs met vrijheids dressuur ging ze op de knieen....
Het zijn denk ik voor de wat normalere ruiters een raadsel maar weet je er mee om te gaan heb je een paard die nog op de kop voor je wilt gaan staan, althans mijn ervaring!

Ze zijn indd vaak bruin al fokte mijn merrie wel donkere veulens...

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:32

Mijn merrie kan ik alles mee, doe er de raarste dingen mee, maar gehoorzaam en meewerkend... zijn niet de eerste woorden waar ik aan denk :+ En de andere merrie die ik ken ook niet.
Maar ik denk inderdaad dat ze te slim en gevoelig zijn voor de gemiddelde ruiter.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:59

Mijn merrie is het heerlijkste paard wat ik ooit onder m'n kont heb gehad. Ze doet inderdaad alles voor me, ze probeert alles voor me en is ontzettend slim. Maar je moet inderdaad wel met haar om kunnen gaan en niks afdwingen. Maar meewerkend en gehoorzaam is ze zeker! Misschien is het een keer leuk om een clinic te organiseren met Obelisk nakomelingen?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:14

fargo schreef:
SplashIsLief schreef:
Ik moest even zoeken waar hij nu staat. En moet stiekem wel gniffelen om de volgende omschrijving: "Obelisk vererft gehoorzaamheid en een meewerkend karakter, iets waar we naarstig naar op zoek zijn binnen de fokkerij van de dressuurpaarden."


Nou dat gold echt wel voor mijn ruin hoor, de liefste, slimste en gevoeligste van de wereld maar zo eager to please..
Volgens mij zijn de merries van Obelisk lastige types maar dan ook omdat ze te slim en gevoelig zijn voor gemiddelde ruiter?
ik moest eerder lachen omdat ze het weer over zwart fokken hadden en de meeste obelisken zijn toch echt mooi donkerbruin..

Nou ; onze merrie is zwart en best makelijk en meewerkend ,behalve met trailer laden en reizen. :j

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Nakomelingen van Broere Obelisk (Matador x Clavecimbel )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:17

Trailer laden en reizen is wel vaker een puntje volgens mij, moet je echt aandacht aan besteden en extra mee oefenen. Het bewaren van balans en meegaan met de trailer vinden ze best moeilijk en eng.