Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:59

norton84

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:15

zo wat mooi ik mag hopen dat diego er over jaar ook zo uit ziet. dat nivaeu hoeft nog niet daar gaan we pas over paar jaar aan denken.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:49

Komt van zelf, lekker rustig opbouwen!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:05

Mooie foto's van Ad.
Is zo,n fotograaf bij jullie op de wedstrijden? Bij ons zie je dat alleen op de grotere wedstrijden. En daar doet Bas niet aan mee, wegens gebrek aan vervoer.
Helaas gaat de wedstrijd vandaag niet door. De parkeerplaats is een ijsbaan. Maar weer ingeschreven voor volgende maand.
Norton84: hoe gaat het met Diego.
Elise : leuk dat jer er weer bent.
Montekarlo: het is een mooi paard, inderdaad een leuk koppie.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:12

idd komt goed hij gaat spatjes krijgen diego. hij terroriseerde een oud paardje in de groep. nu heeft mn oude paardje hem even de les gelezen. haha. hoop dat er foto's gelukt zijn van hem in de sneeuw.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:42

Ha,ha dan gaat ie zijn eigen goed voelen dus.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:15

omdat we zoveel pb kregen hoe het met hem ging hebben we gevraagd of zijn topic weer open mocht. ik ga al de foto's even naar mn zus sturen krijg ze niet geplaats.

trouwens gisteren een vraag van stal genoot en ik wist het niet

maar leeft haarlem nog wij dachten van niet maar euh moet eerlijk bekennen dat ik het echt niet weet.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:12

Jaaaa Haarlem leeft nog, staat hier vlak bij op stal.
Hij staat bij JK stables in Tolbert. Volgens mij dekt hij ook nog.

www.jkstables.nl

Als het topic weer up to date is laat het maar even weten. :)
Wij gaan morgen avond weer op concours (dressuur).

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:13

bastiaan02 schreef:
Mooie foto's van Ad.
Is zo,n fotograaf bij jullie op de wedstrijden? Bij ons zie je dat alleen op de grotere wedstrijden.

De fotograaf van draversfoto is hier veel in de omgeving! In Tolbert eigenlijk altijd met dressuur-/springwedstrijden
en in de zomer op veel concoursen hier in de omgeving. Vaak zijn er op grote concoursen ook meer fotografen aanwezig
maar ook niet altijd hoor. Vind het altijd wel leuk als ze foto's maken, alleen jammer van de teksten en zo er doorheen.
En om nou alles na te bestellen.. Kost ook weer zo veel.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:00

Vanavond op concours geweest, 2 proeven.
Vond hem zelf wat strak in de aanleuning, hierdoor was ik meer bezig met ontspannen rijden dan mn proefje. Reed 1x bijna verkeerde kant op (kon m nog net terug sturen), en gebrokenlijn uitgestrekte stap 5 m reed ik tot x, zo dom. Maar goed; 193 punten! & in de tweede proef 8 op binnenkomen. :) En nog 183 punten. Dus ben echt suuper tevreden, heb nu 3 punten in het M2.
Zondag weer, is hier allemaal lekker in de buurt.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:07

Gefeliciteerd. Het gaat lekker.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:30

Dankje, jaa hij doet het erg goed.
Alleen travers wil nog niet zo, die buiging vind hij nog erg moeilijk.
& dit merk ik ook tijdens de keertwendingen en het appuyeren. Is dezelfde buiging.
Terwijl hij het in galop het weer niet lastig vindt. Kan die beter van achteren zakken denk ik.
Hard trainen. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:40

Blijft moeilijk dat buigen. Deze oefeningen moeten we met Bas ook spelenderwijs doen. Puur om hem superlos te krijgen. Hij pikt dit wel goed op. Sinds zijn nieuwe zadel gaat alles veel makkelijker. Nu de punten nog ha,ha. Zijn aanleuning moet nog stabieler. Daar wordt ie nog steeds op afgestraft. We moeten nu puur op been rijden en niet met hand. Moet zeggen ik heb er echt super stukken tussen. Dan is ie echt helemaal ontspannen. Maar mijn man heeft toch de neiging om te veel zitten te klooien met zijn teugels. Zegt ie dat ie met meer druk rijdt dan ik. Nou ja, laat hem maar. Als ik iets zeg is het toch niet waar.
Mannen he!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:49

Haha. Ad was heel goed in de aanleuning, nu heeft t zadel hem ook weer dwarsgezeten omdat hij zich zo heeft ontwikkeld.. Baaaalen. Dus hij zit zich nu ook weer wat meer vast te houden en moet hem daar steeds weer doorheen rijden, was helemaal niet zo. Best balen maar goed. Afgelopen do had ik daar in de proef ook last van, en omdat je hem er dan niet goed door kunt rijden was ik ook onrustiger met mijn handen. Normaal nooit echt last van. Maar goed, trainen het er wel weer uit. Hierdoor heeft hij nu ook extra moeite met buigen.
Vanmiddag ook, eerst hing hij er net steeds tegenaan, en dan wordt hij in die oefeningen ook wat tegen de hand. Toen heb ik hem eerst even goed rond gevraagd, en daarna deed hij alles super en komt hij los in zijn lichaam en begint hij ook echt weer te lopen. Hou er alleen niet van dat ik hem dan even streng moet corrigeren, maar goed, daarna was het 100x beter. En dan steeds kleine stukjes in de travers, 3 passen en er weer gauw uit voordat hij de buiging verliest. De kont gaat super naar binnen, maar hij verliest snel de buiging dus steekt hij zijn neus de andere kant op (waar die vandaan komt), dus geen lengte buiging.

Hier moeten we nog even hard aan werken, maar het wordt wel al steeds beter gelukkig.
Het zadel is echt zo belangrijk he, als dat niet goed ligt.. De punten komen wel! Lekker dooroefenen en af en toe wat starten. Veel schakelen, wordt de aanleuning ook beter van.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:46

een goed zadel is zeker heel belangrijk. ik denk dat menig ruiter daar heel wat problemen mee had kunnen voorkomen. dinsdag middag komt bij ons de zadelpasser omdat ze bij norton zn zadel er teveel vullig uit gehaald heeft en om te kijken of mijn huidige zadel past op diego. en of zonodig 2de hands zadel tot hij echt goed uitgezwaard is. vind het voor hem nog belangrijker goed passend zadel.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:14

Goed nieuws te melden!!!! Bas heeft gisteren meegedaan aan een onderlinge springwedstrijd ennnnn
gewonnen. Was als enige dubbel foutloos. Stond voor onze begrippen een dik parcours van zo'n 90 cm tot een meter. Toch een springpaard dus.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:08

Wauw wat goed van Bas en je man (die reed hem zeker?)! Lekker parcoursje, snel maar het officiele in??

Ad heeft vandaag ook weer een winstpuntje binnen gehaald! Hij liep heerlijk ontspannen, alleen hadden een paar dikke fouten. Hij sprong over in de contra en een keer in de verkeerde galop. Maar konden we gelukkig compenseren, dus hebben er nu 4 in het M2. :)
Morgen weer eens naar oefenparcours, rondje B. Gaat dat goed dan doe ik de volgende keer een B en L parcours denk ik.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:36

Wat goed weer! Gefeliciteerd. Het is altijd lekker als je lekker compensatiepunten hebt. Dan ben je toch op je plek in zo'n klasse. Zeker in het M2. Biedt perspectief voor het Z straks.
Ja mijn man reed hem. Helaas zijn de KNHS wedstrijden springen bij ons op de lange baan geschoven. Was moeilijk rond te krijgen bij ons op de manege. Niemand wil de organisatie doen. Misschien als van de week de nieuwe eigenaar de manege overneemt.
We gaan wel van het voorjaar crosstraining met hem doen. Gaan we met een hele groep en kunnen we meerijden. Zal Bas leuk vinden, denk ik.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:24

allebei van harte gefeliciteerd met e behaalde resultaten. even blond vraagje hoe zit dat met die compensatie punten? bedoel heb ooit lang geleden wel wedstrijden gereden maa dat was meer om ze te verkomen als zijnde met wedstrijd ervaring dus nooit echt mee verder gekund helaas.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:43

Voor het Z moeten we straks nog wel even heeeeel hard trainen. Eerst de punten in het M2 maar even vol rijden en dan een stop. Trainen voor het Z en lekker springen/crossen.
Maar Bastiaan waarom gaan jullie dan niet op concours in de omgeving? Er wordt genoeg georganiseerd toch?? Leuk he crosstraining, ik kijk nu alweer uit naar het cross seizoen.

Ik denk dat ze met compensatiepunten bedoelt dat als er dingen fout gaan daar wel 7/8 en tegenover staan als dingen wel goed gaan. Dus hij sprong bv. over in de contragalop; dit was een 4. Maar vervolgens had ik wel een 8 op mijn uitgestrekte stap en 7'ens op andere punten waardoor het eindresultaat toch boven de 180 was. :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:36

aha kijk dat is idd wel logische maar zoals gezegd niet heel veel wedstrijd ervaring of eigenlijk niet als aleens elk paard 3 keer starten voor de verkoop.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:37

Jullie Haarlems gaan lekker dus !
wij gaan zaterdag naar een andere stal, hopelijk krijg ie het daar naar zijn zin en kunnen we de training weer oppakken :j

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:50

ojee hoe komt het dat je haarlem het niet naar zn zin heeft op deze stal

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:31

Vervelend dat je niet naar je zin staat MonteKarlo. Waar ga je nu heen?

We starten niet uit, Empress, omdat ik geen auto heb die een trailer kan trekken. Hebben we altijd gehad, maar we hadden er altijd zo'n ellende mee, dat we nu een klein autootje hebben. We kunnen wel eens een bus lenen ofoz, maar die staat weer ergens in Gouda. Die moet je altijd ophalen en weer wegbrengen.
Hebben dus besloten om voorlopig alleen thuis te starten. Dus dat is ook onderling. Ieder geval wedstrijdritme hebben we wel nog een beetje. 17 feb. is er weer KNHS bij ons.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:57

Ik begrijp hem. Hopen dat de nieuwe eigenaar dan wat gaat organiseren voor jullie!