Nakomelingen van charmeur

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:43

Hier is ze dan: Gaelle!! op de foto's vijf dagen oud!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

viaj

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:38

Miran, wat een knapperd!!! Echt n bloederig chique veulen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:43

Die heeft wel wat Miran, zit ook een karaktertje in zeker? Wijs ding zo van de foto.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:09

Wow wat een knapperd, vind het alleen wel een kleintjen??
Is is de merrie een reus?

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:24

Viaj: Dank je wel!!!

Janne: Ik denk inderdaad dat er wel een koppie opzit. Het is een lief wakker ding, maar weet nu al goed wat ze wel en wat ze niet wil.

Tamoreliefje: Het is het eerste veulen van de merrie. Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat ze niet zo groot is, maar heb helaas geen vergelijkingsmateriaal. De merrie zelf is wel groot. De merrie is op de merriekeuring vorig jaar (toen was ze 3) 1.75 gemeten (terwijl har moeder en oma helemaal niet zo groot waren). De merrie zelf is heel hoogbenig. Kan een klein veulentje later toch een grote worden .....?

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:07

hoi,
Miran wat een chique en luxe veulen! Ik vind haar helemaal niet klein lijken hoor. Helemaal niet nu ik weet dat de merrie 1.75 is. Grappig hoe je allemaal iets anders denkt te zien. Zal me maar niet ongerust maken over de maat.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:31

Wat een super chique veulen. Zo'n vosje wil ik ook wel :9
En wat een prachtige naam.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:35

Overzee: dank voor het gerust stellen, hihi.

Sjarett: Dank je voor de complimenten. Ik ben erg benieuwd naar jouw veulen..... hoe gaat het met de merrie?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:07

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:20

Miran71 schreef:
Viaj: Dank je wel!!!

Janne: Ik denk inderdaad dat er wel een koppie opzit. Het is een lief wakker ding, maar weet nu al goed wat ze wel en wat ze niet wil.

Tamoreliefje: Het is het eerste veulen van de merrie. Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat ze niet zo groot is, maar heb helaas geen vergelijkingsmateriaal. De merrie zelf is wel groot. De merrie is op de merriekeuring vorig jaar (toen was ze 3) 1.75 gemeten (terwijl har moeder en oma helemaal niet zo groot waren). De merrie zelf is heel hoogbenig. Kan een klein veulentje later toch een grote worden .....?

Mij is altijd geleerd, dat je naar de lengte van de benen moet kijken. Omdat de benen zelf in lengte niet veel groeien. Dus om een schatting te maken zoals jouw veulentjen er nu uitziet. Zal ze rond de 165 worden denk ik. Want haar knieen komen toch pak lager dan die van de mama.
:P Maar tis wel een heel knappe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:04

Die is niet klein, die lijkt klein omdat de moeder zo mega groot is :D

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:11

De tijd zal het uitwijzen.....ik heb geen idee...... uiteraard hoop ik dat Overzee en Janne gelijk zullen krijgen ;-)

Ik wil nog wel even melden dat ik dit topic echt super leuk vind. Het is echt leuk om alle foto's te zien en om ervaringen over onze Charmeurtjes uit te wisselen :-)

viaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:13

Gaelle is fijntjes maar zeker niet te klein. Die moeder is een kast van een merrie! en ik kan het weten want ik heb gister de foto's gemaakt! Vergeet niet dat ze op de foto pas 5 dagen oud is, komt wel goed hoor en 1.65 is toch prima! :)

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:06

Gefeleciteerd, mooi veulen met een gaaf hoofdje. Mooie merrie ook!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:55

Ik heb hele kleintjes groot zien worden, maar ook hele grote niet reuze groot. Zelf maak ik me er nooit zo druk om.
Hoewel ik wel baal dat mijn driejarige op dit moment net iets boven de 1.60m zit. Maar die komt ook van een hengst die kleiner fokt en de moeder geeft ook late veulens mee. Ze ziin allemaal op latere leeftijd pas gaan groeien.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:14

Wel opzich vind ik 165 prima maat. Maar ik ben zelf 177 en dat past niet zo. Dus ik heb echt paard nodig van 170min.

En omdat Charmeur op het lijstje staat van mogelijke kandidaat voor mijn merrie wil ik zeker zijn dat het geen maten strooier is.
Want de merrie heeft absoluut hengst nodig die absolut maat heeft. (snap???, :P )

Maar tot nu toe vind ik de Charmeur's en Bon Bravour's super meevallen. Ik heb wel de indruk dat Bon Bravour meer bod mee heeft dan Charmeur. Maar goed op foto ook moeilijk te zeggen.
Ben eens benieuwd hoe ze als 3 jaar gaan zijn.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:03

Nog een klein weekje dan is er weer een Charmeur bij. Ik ben zo benieuwd. Kan het er wel uit kijken.

viaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:08

over het algemeen geeft charmeur veulens met maat, dat zie je hier wel op bokt. Net als de hengst zelf. Eerst idd maar gezond opfokken en drie jaar worden!

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:16

Tja, we zullen af moeten wachten hoe groot Gaëlle uiteindelijk gaat worden. Chanel, mijn merrie, is zelf een hele bloederige merrie. Het fijne beenwerk heeft Gaëlle echt van haar meegekregen en niet van Charmeur. Ik heb al een aantal Charmeurs gezien met veel bot. Maar goed voor ieder veulen is er naast Charmeur dan ook een moeder die het nodige meegeeft.

Tamoreliefje, succes met je beslissing. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Als je haar dit jaar nog zou willen dekken, denk ik wel dat je een beslissing moet gaan nemen. Of wordt het pas volgend jaar?

Sjarett: Spannend hè. Ik ben ook erg benieuwd wat Charmeur en jouw merrie ervan gemaakt hebben ;-) Het zou nu elk moment kunnen gebeuren toch....

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:43

@ Miran: Ten vroegste volgend jaar. Ik wil toch eerst de nafok van deze hengsten afwachten. Wil zowieso eerst het veulenrapport zien. Aangezien ik nog één keer met de merrie wil kweken moet het wel de goede beslissing zijn.
En Charmeur heeft alles in huis om het te worden. Maat, massa en beweging. Dus ben benieuwd.
De veulens die op bokt staan zijn stuk voor stuk knapperds.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:12

Ben zo blij met het veulen dat ik de beslissing heb genomen om weer terug te dekken met Charmeur. Ga morgen naar de hengstenhouder om te kijken of er een ei zit en eventueel te insemineren (veulenhengstigheid).

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:18

Jammer, het ei was al weg, maar ze wordt over 5 dagen hengstig gespoten.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:21

vond chameur een toppie hengst op de keuring maar fokt vaak hele grote (lompe) hoofden door.

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:22

jvdberg: jammer dat het ei weg was, maar goed 5 dagen is nog wel te overzien. Hopelijk gaat het in 1 keer goed ;-)

X-Audrey: De veulens die ik hier op bokt voorbij heb zien komen, hebben alleen een mooi koppie (in hoeverre ik dat goed van een foto kan beoordelen). Mijn eigen veulen heeft een heel chique koppie.....zie bovenstaande foto's.

Sjarett: Nog niks..... je hebt nog een paar dagen natuurlijk..... ik ben bijna plaatsvervangend zenuwachtig, hahaha.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:25

sommige wel een wat lang hoofd, maar wel erg sprekend vind ik. (netzo als hijzelf)