nakomelingen voltaire

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anke15

Re: nakomelingen voltaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:59

JannekeGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:30

Heb een kleinzoon van voltaire (zie profielfoto). Zijn vader heet Goldy, en dat is dus rechtstreekse afstammeling van Voltaire. Moeder stamt af van Stornello.

Schat van een beest, soms beetje respectloos naar vreemde mensen, of mensen die hij niet moet (en dat zijn er maar een paar Bloos ) Heb hem wel op moeten voeden, maar nu heb ik er een gouden paard aan!
Hij is ongeveer tussen de 1.74 en de 1.80 hoog. Toen ik hem kocht was ie 1.74 maar hij is nog gegroeid na die tijd. Hij is nu 6 jaar oud.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:32

Hee Janneke!!!

Gevonden leuk he!

Zie je de familie van Giz ook eens voorbij komen..

JannekeGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:47

heb even een foto erbij gezocht, is beter te zien dan profielfoto...
Afbeelding

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:01

Leuk!!
Mooie foto van Giz..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:06

Zal ik dan ook maar even een foto plaatsen (ik waarschuw vast, ze zijn ingescand en zeer antiek Haha! )?
Dit was Joeri: Voltaire x Ramiro. Hengst maar voor zover ik weet heeft ie nooit gedekt. Was echt ontzettend lief en braaf, kon af en toe wel eens naar de merries brullen en zich groot maken maar nooit echt gedonder. Ben nog steeds helemaal verliefd op dat kleurtje, en die witte aftekeningen....

Afbeelding
Afbeelding

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:10

wat een leuke paardjes weer Lachen

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:03

Die van mij moest ook echt opgevoed worden. En nog zou ik voor geen goud kinderen hem laten poetsen. Anderen op zijn rug moeten zeker van hun zaak zijn anders doet hij echt lelijk! T is verder n lieve jongen hoor...hihi

JannekeGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:27

Heb die van mij inderdaad 1 keer met een kind laten lopen... Ik liep erbij en hield hem ook vast. Dat was dus eens maar nooooooit weer. Hij liep er binnen twee seconden finaal overheen. Ook wilde ik mijn broetje hem een rondje uit laten stappen, maar dat was ook geen suc6. Levensgevaarlijk!!!
Prachtige paarden maar wel enorme gebruiksaanwijzing

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:47

Dan heb ik wsl een hele lieve Voltaire. Mijn merrie vind mijn neefje op der rug eng, maar ze wandeld rustig een stukje met hem ( hij is 3) ik hou haar ook vast, maar dat is eigenlijk niet nodig zo goed als ze oplet.

Met dressuur is het niet de makkelijkste maar voor de rest is het een heel fijn paard. (misschien ook omdat mijn pony veel erger was in zijn jonge jaren)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:58

De hengst was ook juit erg braaf, stond op een manege, nooit problemen mee gehad.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:04

Iedereen druk ik plaats maar even een reactie, de laatste tijd wil Pottaire niet meer vanuit de wei op stal gezet worden door de pensioneigenaren.
Als ik dan tegen 17.30u kom dan kan ik hem zo pakken, heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaresse van de stal maar flikt het dus ook met buiten zetten.

Dus ik was gisteren in de ochtend er om te zien wat hij doet als ze hem het halster wil omdoen nou we kwamen aanlopen en hij begon gelijk te snuiven toen hij er zag!
Ze probeerde het halster om te doen maar hij ging in de hoek staan zeer irritant, ik liep daarop naar hem toe en deed het halster om en af!

Of er moet toch wat mis gegaan zijn wat ze zelf ook wel aangaf want het ging juist zo goed ze baalde er ook van.
Ik voel me ook best wel opgelaten hierdoor want hij dreigt ook naar haar wanneer ze de stal in komt...... Bloos

Zet hier maar even mijn frustratie neer hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 11:59

Heeft of kent iemand ook een nakomeling die Voltaire x Jimtown is? Lachen
Ik ben benieuwd naar foto's van deze nakomeling...
Is nog niet zo oud.
Moeder heet Rosalina.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:11

Héél herkenbaar dat uit de wei haal gedrag. Zelfde met verzorgen, uitmesten etc. Iemand moet zeker van haar zaak zijn, en dan nog... Inderdaag heel vervelend af en toe, maar kan er ook wel om lachen stiekum Haha!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:40

Hee Amanda wat fijn eigenlijk om te horen want je voelt je best wel bezwaard hierdoor maar die van jou heeft dus hetzelfde??

Wat je zegt is het wel lachen dat je zelf alles met zo een paard kan maar hij dreigt ook naar haar wanneer ze hem naar buiten wil zetten en heeft dan ook gericht naar achteren geslagen...en dat zijn geen leuke dingen.

En het is zo ze zijn heel erg gericht op 1 persoon en je moet zeker niet angstig of dominant overkomen dan kan je het vergeten.
Maar hoe doe jij dat dan op je stal?

Of doen jullie alles zelf?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:40

@Amanda je link van "je grote liefde" is verwijderd.... Clown

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:52

Nou ook raar, mn foto verwijderd, hoe kan dat nou!?
Wij staan met zn 4en op stal maar ook hier heeft hij zijn voorkeur. Vroeger heeft hij een paar keer serieus lelijk gedaan. Dat was niet grappig meer en sindsdien zeg ik ook tegen mensen dat ze bij hem niet moeten twijfelen of t anders niet doen. Heb zelf ook wel met hem moeten vechten toen hij jong was.
Met rijden is hij ook eenkennig en als iemand anders rijdt ben ik er als t even kan bij. Dan is hij veel braver dan wanneer ik er niet bij ben, helaas...

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:11

Ja zeer apart!

Maar goed ik had het nooit achter hem gezocht wist wel dat hij eenkennig is maar zo....

Heb hiervoor ook al zo een merrie gehad dat was een Balzflug ik heb toen twee keer van stal moeten verhuizen omdat mensen bang voor haar waren errugggg!!

Dus nu zit ik met hetzelfde geval hahaha voor mij is het net een hond hij vindt het heerlijk als ik met hem bezig ben en hinnikt dan ook altijd als ik eraan kom zo lief MIJN GROTE REUS!!! Vingers aflikken

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:50

Moet er wel bij zeggen dat de moeder van mijn paard n mega bitch is. Die houdt echt niet van mensen! Dan is mijn paard n schoothondje. De vader van mijn paard (Damocles v. voltaire) daarentegen was n goedzak. Hoe ouder mijn paard wordt, hoe braver, nog steeds gaat hij qua karakter steeds meer op zijn vader lijken.
Ook ik hou wel van deze karakters met n scherp randje, zijn nu eenmaal vechters.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:10

devine schreef:
Iedereen druk ik plaats maar even een reactie, de laatste tijd wil Pottaire niet meer vanuit de wei op stal gezet worden door de pensioneigenaren.
Als ik dan tegen 17.30u kom dan kan ik hem zo pakken, heb gisteren een gesprek gehad met de eigenaresse van de stal maar flikt het dus ook met buiten zetten.

Dus ik was gisteren in de ochtend er om te zien wat hij doet als ze hem het halster wil omdoen nou we kwamen aanlopen en hij begon gelijk te snuiven toen hij er zag!
Ze probeerde het halster om te doen maar hij ging in de hoek staan zeer irritant, ik liep daarop naar hem toe en deed het halster om en af!

Of er moet toch wat mis gegaan zijn wat ze zelf ook wel aangaf want het ging juist zo goed ze baalde er ook van.
Ik voel me ook best wel opgelaten hierdoor want hij dreigt ook naar haar wanneer ze de stal in komt...... Bloos

Zet hier maar even mijn frustratie neer hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Onze voltaire is 's winters helemaal raar. Zolang ze zomers dag en nacht buiten loopt is er niks aan de hand. 's winters als ze 's nachts weer op stal gaat doet ze heel vreemd. in de wei zetten lukt nog, maar eruit halen niet. Dan is het gewoon draad open en aan de kant springen voor een heel hard gallopperdend paard Verdrietig en dan rent ze naar binnen naar haar stal.

JannekeGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:31

Hee
Ik loop laatste tijd tegen het probleem aan dat hij niet meer gelongeerd wil worden. Als ik hem losgooi in de paddock gaat het wel al moet ik hem stevig achter zijn broek aanzitten. Zodra ik er echter een longeertouw aanvast knoop gaat het mis. Hij accepteerd geen zweep. Ik heb al cursussen met hem gevolgd en het is een tijdje beter gegaan, nu is het echt drama. Hij slaat terug als ik hem een tikje met de zweep geef als hij actiever moet lopen. hij draait zijn kont naar buiten en gaat me dan heel lief aan staan kijken (met zijn spreekwoordelijke middelvinger omhoog Bloos ). Lichamelijk mankeert hij niets, hij is nagekeken door DA. Het is echt heel vervelend. Met meelopen aan het halstertouw gaat het super, hij wijkt voor druk en doet eigenlijk alles wat ik wil. onder het zadel ook, maar longeren wil meneer niet. Het is toch af en toe nodig maar ik krijg het niet meer voor elkaar... Wie heeft er tips!!!

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:41

Mijn paard is een kleinzoon van Voltaire. Zijn vader heeft Justboy.

Afbeelding

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 07:47

Haha, weer een onregelmatige bles en blik!

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:26

Ze hebben allemaal hele mooie ogen, die voltaire afstammelingen, compleet met doordringende blik... De mijne (cfr hoger of profiel) heeft dat ook en is daarbij nog erg dominant naar andere paarden en dan komen die ogen er nog uit

wat gedrag bij mensen betreft: ze is erg braaf maar je moet zeker van je stuk zijn want anders doet ze gewoon haar zin
@devine: wellicht heeft de jouwe dat ook een beetje, mensen testen zit precies wat in't bloed

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:21

@katje27: leuk, de mijne komt uit een cfr merrie