paddox nakomelingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanetJ

Re: paddox nakomelingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:37

ha Valencio, ik zie nu dat je in amersfoort woont. Staat je paard daar ook? wij wonen daar vlakbij Haha!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:06

Ja klopt ik woon in Amersfoort maar mijn paard staat in Leusden bij pensionstal van Eijden dat zit aan de Hagenouwselaan langs het kanaal. Weet niet of je dat kent.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:25

ik weet het kanaal wel maar niet de weg. ik kan altijd nog even op google kijken Vork

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:20

Bij de hockeyvelden is het een zijstraatje van de asschatterweg. Heel vroeger was daar de oude manege Hagenauwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:45

Ik heb vroeger aan de andere kant van de aschatterweg gestaan langs het kanaal.Bij de laatste boerderij waar het kanaal toen weer zandpad werd.Maar dat is al 25 jaar terug.Wij hebben ooit op het punt gestaan die manege over te nemen maar dat was toen al zo'n oude zooi,dat de kosten vrij hoog waren.Wij waren toen nog zo jong dat we de sprong niet durfde te nemen.

Woon nu in belgie, maar ben in amersfoort geboren.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 00:23

Wat grappig zeg silvana dat jij ook uit Amersfoort/Leusden komt oorspronkelijk. Jij bedoelt de kanaalweg, had je daar je paard staan? Ben je 25 jaar geleden al naar Belgie verhuisd dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:47

Ja zo ongeveer.Ja dat zou de kanaalweg kunnen zijn.Dat weet ik niet meer Bloos .We hebben ze gekocht aan de zwarteweg.Maar dat is nu allemaal kantoorgebouw en zo zag ik de laatste keer.Ik reed met de pony op Nimmerdor,ik weet niet eens of dat nog bestaat.In de Treek ligt dat.

De pony is mee verhuist naar Belgie en hier overleden en dus vervangen door paarden.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:23

Ja Nimmerdor bestaat zeker nog hebben wij ook nog met de pony's gereden. Later met de paarden bij de Valleiruiters in Woudenberg.

Die weg langs het kanaal aan de overkant van Asschatterwg is de kanaalweg er is nog steeds een pensionstal bij het laatste huis daar voor zover ik weet.

Heb jij jouw Paddox merrie zelf gefokt Silvana?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:31

Nee wij hebben haar gekocht van iemand op bokt als jaarling.Die had ze zelf gefokt.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan een 2e paard te kopen.Maar ik zag ergens die foto staan en ik en mijn man waren verliefd Bloos

En aangezien we een opgroeiende dochter hebben dachten we dat ze daar leuk voor was.Wat dus ook zo is.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:23

Wij hebben een 2 jarige paddox x iglesias hengst, Break a Leg.
Heel chique paard begint het te worden Knipoog
We hebben hem zelf gefokt.

Afbeelding

Afbeelding
afgelopen zaterdag

Afbeelding
als veulen

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:58

Erg mooi paard Antoontje!! Lijkt ook wel flink maat te hebben of niet. Is deze voor jezelf om te rijden in de toekomst?

Ben ook erg fan van die knappe bonte van jou, ben zowieso een enorme bont liefhebber...

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:01

haha dankjewel, Likari is ook errug leuk Haha!

Brick, zoals wij hem noemen, is van mij moeder, volgende zomer gaan we hem zelf inrijden en daarna gaat mijn moeder er lekekr mee aan de slag.
Hij is nu zo'n 1.65 denk ik, hij is van eind april.
Hij staat nu nog in de opfok, hij is daar echt de leider van de groep.

Jou paddox is ook een leuk dier zeg!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:17

Verschrikkelijk mirjammie.Daar wil toch niemand aan denken.
gecondeleerd

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:22

Jeetje Mirjammie ik las het topic net en ik schrok er echt enorm van!! Wat een ontzettende nachtmerrie zeg, mijn maag draait er van om. Ik wil jou en Carolien heel veel sterkte wensen met het verlies.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:24

Dank jullie wel. We kunnen het allebei echt nog niet bevatten, het voelt zo vreemd. Zo gek dat als we straks op stal komen die lieve, vrolijke Zeph er niet meer is... Huilen

Zo zie je maar weer hoe snel het soms ineens afgelopen kan zijn Verdrietig

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:37

Echt onwijs heftig om zoiets mee te maken. Lijkt me zo vreselijk, gaat zo tegen je gevoel in zo'n jong levenslustig beest en dan in een klap afscheid moeten nemen.

En jullie weten niet wat er gebeurd is? Niet dat je je schatje daarmee terug krijgt natuurlijk. Arm beest zeg wat had hij precies gebroken?
(als student diergeneeskunde ben ik daar toch nieuwsgierig naar...)

Gelukkig heb je een mooie tijd met hem mogen hebben en vele mooie herinneringen die je altijd met een glimlach aan hem terug zullen doen denken. Nogmaals sterkte.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:57

Hij had een humerus breuk, dus daar was niets meer aan te doen... Ze dachten eerst een hoefzweer (wat wij ook hoopten) omdat hij gisteren nog helemaal ok was, en er eigenlijk niet echt iets te zien was aan zijn been Maar ja, toen luisterden ze met de stethoscoop op het schoudergebied en toen was het dus foute boel...

Waarschijnlijk gewoon een trap gehad op een verkeerde plek Verdrietig

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:53

Onwijs veel sterkte in deze moeilijke tijd Mirjammie Ach gut

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:23

Heel erg bedankt, het doet mij (en caroline) echt goed dat iedereen zo meeleeft...

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:41

heel veel sterkte met het verlies met jullie mooie paddox Verdrietig

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:52

Yup ik had een paddox, wilde net reageren zag dat Mirjam het al gedaan had, dus jullie zijn op de hoogte... Paddox paarden zijn helemaal het einde. En we gaan hem dan ook vreselijk missen, zo had ik het me niet voorgesteld toen ik hem als jaarling kocht Huilen......... We moesten nog zoveel avonturen beleven.. R.I.P. Zephyrius!!!! Mijn maatje mijn alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:44

Wat een vreselijk nieuws om te horen, het is echt verschrikkelijk om te beseffen dat het plots gewoon over kan zijn.. Ik wens jullie enorm veel sterkte met dit verlies!!! Echt super naar voor jullie.. Maar jullie hebben het beste gedaan wat kon en hij heeft gelukkig geen pijn meer gehad, maar het is ontzettend oneerlijk! Nogmaals echt superveel sterkte!!!

Nadyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:43

silvana schreef:
Nadyche schreef:
jaa Tong uitsteken heb zelf ook een paddoxje Tong uitsteken maar wel een kruising met een fries Tong uitsteken (was dan ook een ongelukje Tong uitsteken) maar jah Tong uitsteken ze is wel super lief Haha! alleen af en toe...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=884412 topic van een tijdje geleden Knipoog

Ik heb zelf eigenlijk een vraagje aan Nadyche.Hoe kan het een ongelukje zijn?Zijn dekking is niet bepaald goedkoop,en ik neem aan dat als hij buiten staat hij toch niet zomaar uit zijn weitje kan.

Wel een mooi kleurtje dat Zilverappel.

was het topic eventjes uit het oog verloren Knipoog

Maar over het ongelukje, er staan daar heel veel friezen, haar moeder is een fries en eigenlijk wilde de eigenaar Lolke erop hebben, toen was de merrie dus door paddox geïnsimineerd. Op die manier dus een ongelukje Knipoog

mirjammie + caroline: Heel veel sterkte met het verlies van Zeph! Het lijkt me echt verschrikkelijk om je beste vriend te gaan missen! Ach gut

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 08:41

hallo mensen,

ik heb nieuwe foto's van onze paddox,, ze staan in mijn profiel =] die heb ik net geupdate ^_^