Nakomelingen van Jazz?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pantharei7

Re: Nakomelingen van Jazz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:50

ja ik kan hem zien!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:15

marlon7 schreef:
ja ik kan hem zien!

Ah...mooi...dan lag het dus aan de computer thuis.

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:18

Ik heb toch wel een aantal Jazzen flink zien uitdijen zo ook die van mij. Zoals de meeste paarden groeien ze in het werk, maar bij een Jazz lijkt dat helemaal wel op te vallen. Ik weet niet hoe andere Jazz eigenaren dit hebben ervaren? Ik weet ook niet hoe Jazz zelf in zijn jonge jaren was, maar ik weet wel dat zijn vader (Cocktail) ook vrij rank was. Pas later kreeg hij die enorme pak bespiering.

Die van mij blijft een damespaardje, maar het stelde met 4 jaar helemaal niks voor. Nu heeft ze, zeker voor een merrie, een flinke hals.
Hieronder kan je het verschil zien.

Ulana 05-2005
Afbeelding

Ulana 08-2007
Afbeelding

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:27

Ik heb zelf 1 jazz makgemaakt (jazz x souvenir) en eentje ingereden (jazz x aram) en het zijn idd wel paarden die van kattekwaad houden op zijn tijd. Nou ben ik van mening dat als je erg consequent bent en goed reageert op zo'n paard dat het helemaal geen klier hoeft te zijn. Ik heb op beide paarden beginners kunnen zetten en ze waren superbraaf.
Naar mijn mening hebben paarden met jazzbloed erg veel potentie in de dressuur, ze pakken snel dingen op maar het zijn wel een beetje paarden voor de iets gevorderde ruiter. (foto's in profiel)

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:12

Mysterieus, jouw jazz is erg mooi geworden! Mijn jazz is ook zo'n ranke en vrij klein 1.60, maar denk dat ze nog wel wat groeit. Is nu 4,5

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:12

@ marlon7: Ze was ruim 3 jaar dat ik haar kocht en had toen een stokmaat van 1.58m. Ze is 1.63m geworden. Ik denk ook wel dat die van jou nog groeit. Sommige schieten echt nog een eind omhoog na hun 4de. Wie weet hoe groot ze nog wordt Haha! .

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:26

Vind het echt een heel mooi paardje maar ik zou haar niet herkennen als een Jazz...of ligt dat aan mij????
De meeste jazz'en pik je er meteen wel uit maar deze niet zo.(niet verkeerd bedoeld hoor)

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:46

Ik snap wel hoe je het bedoelt hoor Haha! . Als je wat beter kijkt zou je het aan haar uitdrukking kunnen zien. Maar op een foto is dat lastig . Ik vind het ook niet echt typisch een jazz en anderen zien het meestal ook niet meteen. Pas als ik het zeg dan herkennen ze haar vader er wel in. Haar karakter verraad haar ook niet, want dat is ook heel anders dan de meeste. Ze is heel cool (geworden). Daarom was ik benieuwd naar haar moeder en ben daar vorig jaar zomer wezen kijken. Daar heeft ze heel veel van weg.

Ik ben wel een Jazz “fan” , maar ik zal hem niet heilig verklaren. Er valt best wat te zeggen over het sterke karakter dat hij vererf. En ik denk inmiddels dat de meest er wel achter zijn dat zijn nakomelingen geen paarden voor beginners zijn. Maar een moeder heeft dus ook nog heel veel invloed.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:14

Mysterieus schreef:
Ik snap wel hoe je het bedoelt hoor Haha! . Als je wat beter kijkt zou je het aan haar uitdrukking kunnen zien. Maar op een foto is dat lastig . Ik vind het ook niet echt typisch een jazz en anderen zien het meestal ook niet meteen. Pas als ik het zeg dan herkennen ze haar vader er wel in. Haar karakter verraad haar ook niet, want dat is ook heel anders dan de meeste. Ze is heel cool (geworden). Daarom was ik benieuwd naar haar moeder en ben daar vorig jaar zomer wezen kijken. Daar heeft ze heel veel van weg.

Ik ben wel een Jazz “fan” , maar ik zal hem niet heilig verklaren. Er valt best wat te zeggen over het sterke karakter dat hij vererf. En ik denk inmiddels dat de meest er wel achter zijn dat zijn nakomelingen geen paarden voor beginners zijn. Maar een moeder heeft dus ook nog heel veel invloed.

Qua exterieur vind ik het inderdaad ook geen typische Jazz, al moet ik zeggen dat de vorm van de romp me wel aan mijn eigen Jazz doet denken.
Qua hoofd vind ik het paard wel typerend. De oren staan vooral heel "jazzig". Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar als je zelf met Jazzen omgaat, dan zie je dat wel denk ik... En de oogopslag ook trouwens. Ze kijken altijd zo verwonderd de wereld in vind ik.
De hals vind ik geen typische Jazzhals en ik vind dat je daar blij om mag zijn...want daar hebben veel Jazzen een minpuntje vind ik. Die van mij ook, al is het door de bespiering door de training wel verbeterd.

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:18

Heb al eerder foto's op dit topic gezet maar zal eens kijken of ik er ook grotere foto's op kan zetten.
Eigenlijk lijkt hij al niet meer op het paard op de foto's want hij is vorige week geschoren en de manen zijn aankomend weekend aan de beurt om getrokken te worden. Heb daar even mee gewacht omdat hij heeft vorige week donderdag een ongelukje heeft gehad... meneer sprong vanuit stilstand schuin over de bakrand en kwam daarbij te vallen!! Hij is niet kreupel maar heeft wel en paar flinke wonden op zijn achterbenen en 1 onder zijn buik. En om zijn manen te trekken terwijl hij al pijn heeft vind ik ook zielig. Behalve dan vandaag want hij had al een afspraak met de paardentandarts staan en die heb ik wel gewoon door laten gaan en bleek geen overbodige luxe!! Hij had een wolfstand. haken, scheve voortanden en nog een dop op de kiezen...en hij is net 3,5 jaar.
Maar aan ieder nadeel(voor hem) zit een voordeel(voor mij)...aangezien hij toch verdoofd was kon ik meteen rondom zijn ogen een goed scheren dus volgende week ziet hij er helemaal netjes uit.

Hier dan maar een foto...volgende week volgen de 'na scheerbeurt' foto's
Afbeelding

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:23

ik ben ook een Jazz X poin. Merrie van 8 jar heeft al een keer Z2 gelopen en ik rijd er nu M2 mee.
Afbeelding

Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXP7RLS8.jpg[/mg]

Be_Silly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:51

Hahahaha....ook zo'n typische Jazz!! Hoe groot is ze??
Vind haar erg mooi.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:34

@ingetarita : ze doet wat klein aan op die tweede foto klopt dat? Het is wel een echte jazz om te zien. Hoe is haar karakter? Pion is toch ook niet een van de makkelijkste heb een aantal nakomelingen van hem gezien, maar dat waren erg snelle en ook zeer felle paarden

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:46

Ik heb tot vorige week donderdag ook een Jazz gehad, een geweldig dier was het!
Kon goed bewegen, was (na wat opstart problemen) erg braaf en helemaal geen schrikachtig dier. Ik ben nooit verder gekomen dan het L1, maar heb wel bijna alle wedstrijden die ik met hem reed in de prijzen gereden. De laatste 2 proeven die ik met hem reed had ik gewonnen met 217 en 220 punten, dus was wel een heel tof dier! Maar als ik naar hem kijk, geen typische Jazz!
In mijn profiel kun je foto's zien van Vulcanis.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:17

Marcella_e schreef:
@ingetarita : ze doet wat klein aan op die tweede foto klopt dat? Het is wel een echte jazz om te zien. Hoe is haar karakter? Pion is toch ook niet een van de makkelijkste heb een aantal nakomelingen van hem gezien, maar dat waren erg snelle en ook zeer felle paarden

Pion is idd ook een hete, en geeft dit ook meestal door Lachen

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 21:57

Denise82 schreef:
Ik heb tot vorige week donderdag ook een Jazz gehad, een geweldig dier was het!
Kon goed bewegen, was (na wat opstart problemen) erg braaf en helemaal geen schrikachtig dier. Ik ben nooit verder gekomen dan het L1, maar heb wel bijna alle wedstrijden die ik met hem reed in de prijzen gereden. De laatste 2 proeven die ik met hem reed had ik gewonnen met 217 en 220 punten, dus was wel een heel tof dier! Maar als ik naar hem kijk, geen typische Jazz!
In mijn profiel kun je foto's zien van Vulcanis.

Ik ben even in je profiel gaan kijken naar de foto’s van Vulcanis. Paard zag er leuk uit en dikke punten ook voor je laatste 2 proeven! Na je bericht te hebben gelezen in dit topic, dacht ik dat je het paard had verkocht, maar toen las ik het verhaal over hem in je profiel. Wat ontzetten vervelend dat het zo is afgelopen. Sterkte Ach gut .....

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:30

Afbeelding
Hier mijn jazzje!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:22

ingetarita schreef:
ik ben ook een Jazz X poin. Merrie van 8 jar heeft al een keer Z2 gelopen en ik rijd er nu M2 mee.
Afbeelding

Afbeelding
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXP7RLS8.jpg[/mg]

Wat een leuke combinatie Knipoog ! Ik denk met weemoed aan de Jazz x Pion terug die ik heb gehad Huilen !
Heeft +/- 3 jaar geduurd voordat ik de gebruiksaanwijzing doorhad maar toen ik hem eenmaal doorhad, SUPER!!!! Ik kon de proeven voort denken en hij deed ze; zo fijn op de hulpen, geen spoken meer, niet laks meer!!!! Maar zodra ik er met m'n gedachten niet bij was, dan zorgde hij er wel weer voor dat ik geen andere keuze had Haha! ! Buitenrijden was ook geen probleem, evenals 2 weken stilstaan. Eerlijk, slim paard! Alleen bij de hoefsmid was hij letterlijk levensgevaarlijk .... (maar dat zal deels te maken hebben gehad met zijn krampetrekken + verleden = trauma)
Verder was het een lief paard maar geen knuffelkont Ach gut

Leuk om hier toch weer Jazz-en te zien die veel op elkaar lijken en dat er veel goede karakternakomelingen van Jazz zijn (in tegenstelling wat je vaak zelf te horen krijgt (in mijn geval kreeg))!!

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:59

@ Marlon7: Zeker een rank paardje. Ziet er mooi uit en een leuke kleur ook trouwens. Haar zwarte benen vallen zo mooi op.

Ik heb trouwens nog nooit een jazz gezien met veel wit. De meeste hebben weinig of geen wit.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 09:01

Euhh, dan moet je even de mijne zien. 4 hoge witte benen... en een kolletje, maar dat zie je bijna niet door zijn maantop. Vind hem wel een typische Jazz eigenlijk. Hij lijkt trouwens op deze foto lichter van kleur dan hij eigenlijk is.

Afbeelding

Mysterieus schreef:
@ Marlon7: Zeker een rank paardje. Ziet er mooi uit en een leuke kleur ook trouwens. Haar zwarte benen vallen zo mooi op.

Ik heb trouwens nog nooit een jazz gezien met veel wit. De meeste hebben weinig of geen wit.

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 11:34

@ jollyjumper: Ja, hij heeft de Jazz look! Dit is dan de eerste die ik zie met veel wit Haha! .

Dit is de jazz van mij vader. Een typische Jazz!

Afbeelding

Afbeelding

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:11

Ze hebben allemaal een beetje dezelfde jazzhoofdjes. Leuk om te zien!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:51

Mysterieus schreef:
@ jollyjumper: Ja, hij heeft de Jazz look! Dit is dan de eerste die ik zie met veel wit Haha! .

Hier dan de volgende, het is namelijk een schimmel. Haha! Het is de merrie van mijn lesgever waarmee hij intermediaire mee start, het is een Jazz x Aktion.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:07

Dan heb ik het natuurlijk niet over schimmels, maar over aftekeningen Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 22:31

Dat dacht ik wel hoor, maar ik vond het gewoon wel grappig Knipoog Ik moet nu wel zeggen dat de meeste Jazz paarden die ik ken, allemaal verschillende soorten vos zijn, dit is de enigste schimmel van Jazz die ik ken.